Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey mariek meiss:):)

ja ik voel me wel goed eigenlijk heb bijna nergens last van alleen mijn tepels die doen zeer,zijn knalrood en hebben witte puntjes..
    verder eigenlijk niks dus ik weet het niet hoor!!

ik heb ook algezegd is het weer niet raak dan eis iik een hsg het is goed ik vind het nu wel genoeg eigenlijk hoor hahaa
    maar ondanks alles heb ik nog wel een positief gevoel puur omdat ze het zeggen te zien aan mijn uitstraling nu hahaha

2. carma

carma Niet meer actief

Ik duim nog steeds voor je meis
    Maar het klinkt goed :D:D

Ik hoop dat mijn ei/eitjes het weekend niet springen en het volhouden tot maandag
    Dr W had het er over als ze groot genoeg waren zaterdag iui, maar dat kan toch helemaal niet

OOOO hier beginnen de 75 eh hormonen weer te werken, ik ben niet te genieten
    Moe, sjacho, emo, nergens zin in enz het valt wel op dat het steeds rond deze tijd van de cyclus is (als ik 75 eh spuit)

3. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    haha ja die rothormonsters ook:(

nee dat kan idd niet meiss..
    maar maak je niet druk zonder die pregnyl springen ze niet hoor als je gonal-f spuit..
    in ieder geval dat is wat ze mij verzekerd hebben..
    heb het ook nog niet gehad..

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @all, wat een mooie eitjes hier zeg!

@Mariek73, & Annedore, succes morgen!

@Stephanie78, kijk aub uit met OHSS, ik heb er een aantal dagen voor in het ziekenhuis gelegen, en daarbij heb ik nu nog steeds grote eierstokken en cystes, en kan ik bijna geen kant op, mag niet tillen mag geen trap lopen mag niet fietsen niks. En dat is best vervelend als je zwanger bent... Ook heb ik er nog steeds buikpijn van!!! Luister naar je lichaam als je denkt dit is niet goed, bel dan nog een keer. Succes!!

@all, hier verder alles oke. Nog geen beslissing. Heb morgen een telefonische afspraak en maandag mag ik weer op controle komen en dan hebben we ook een gesprek met meerdere mensen uit t ziekenhuis.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Babyhope, even benieuwd: Waarom zou je een HSG willen?
    Je bent toch 2x zwanger geweest (al was het kort)? Het bewijs dat wat dat betreft in ieder geval alles goed is.
    Of heb je twijfels of er in de tussentijd dingen veranderd zijn?

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    @babyhope, dank je voor de uitleg. Dat is nou info waar ik wat aan heb. In mijn ZH gaven ze geen toelichting en dan ga je zelf vanalles invullen. Morgen weer Fm en dat weet ik meer. Suc6 met het wachten...

@MM7. Ik denk dat ik nog lerende ben om goed te luisteren naar mijn lichaam. Je wil zo graag dat je misschien risico's neemt die eigenlijk alleen maar meer problemen opleveren. Sterkte met alle beslissingen die voor jullie staan.

@de rest, veel succes met komende afspraken.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Kan je met puregon 50 ook overstimulatie krijgen? Ik hoef het alleen maar te gaan spuiten om dikker bmslvlies te krijgen.
    Heb nl niet zo'n zin in overstimulatie en ook niet in cystes.

Ik reageer een 1e x altijd heel sterk op hormonen. Daarna niet meer ( pregnyl 1ex wohoooo, utro de 1ex veel meer dan nu)

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @kaboutertje, ik heb 6 dagen 50 EH puregon gespoten. En daarvan dus de overstimulatie. Maar ieder lichaam is natuurlijk anders, dus het hoeft jou niet te overkomen. Er is een kans van 2% dat je overstimulatie krijgt, en helaas was ik de klos. Maar goed procenten zeggen bij mij toch vrij weinig, want de kans dat ik zwanger zou worden van een drieling was ook nihil, en zie het resultaat. Het enige wat ik adviseer is, trek aan de bel het ziekenhuis als je binnen een zeer korte tijd van een paar dagen meer dan 1,5 kilo aankomt, je buik ineens veel dikker word, en heel erg zeer gaat doen. Dit zijn de eerste kenmerken.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dank je mm7.

Procenten geloof ik ook niet in. Hoeveel % kans heb je op 6 mk-en?
    Hoeveel % kans heb je dat je niet via de normale manier zwanger wordt enz enz enz.
    Ik ben altijd anders dan een ander. Wie zijn ei groeit er 6 mm per dag? Wie is er 6 dagen na het stoppen van utrogestan nog niet ongesteld.

Ik heb een raar lijf, dus zal wel overstimulatie krijgen. Kijk er niet gek van op als het zo zou zijn.

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @Kaboutertje, ja wat zeggen procenten idd. Maar voel je nu iets waarvan je denkt ik heb overstimulatie. Ik hoop voor je dat je het niet krijgt, het is echt heel erg klote.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee nee, ben nog niet aan de puregon hoor!
    Volgende cyclus moet ik beginnen, dus over een week oid.

Hoewel ik net gestopt met met de urtogestan en ik nu al pijn mijn buik krijg. Terwijl vorige keer ik 6 dagen moest wachten op mijn ongi.
    Dus maandag pas uitleg en denk dan eigenlijk gelijk de uitgangsecho en de 1ex spuiten.
    Zou dan op dag 3 of 4 zitten.

Maar ben wel heel bang door overstimulatie een ronde te moeten overslaan.
    Na de mk moesten we ook weer opnieuw beginnen met tellen van de IUI's.
    Had zo gehoopt nu klaar te zijn. Maar we beginnen dus weer van voor af aan.

Maar blijkt nu ook wel, dat mijn lijf erg reageert op een 1e x een hormoon, dus ben heel bang voor overstimulatie.
    Zeker met het oog op de vakantie.

Kan je dan gelijk weg, zitten er behandelingen aan vast, ziekenhuisbezoeken of kan je gewoon met teveel eitjes op vakantie en slinkt dat vanzelf?

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Je hebt twee verschillende soorten overstimulatie. Je hebt overstim. die begint binnen 3 tot 7 dagen na de start van de medicatie. Deze gaat vaak vanzelf over na stoppen met mediactie. Je hebt ook late overstim. dit begint meestal na 12 dagen na de eisprong tot 17 dagen na de eisprong, bij een late overstim is er 80% kans dat je zwanger bent. Je lichaam reageerd dan onder de aanmaak van hcg heel heftig, en zorgt ervoor dat je eierstokken groter worden en er veel vocht in je buik komt. De late overstim. is dus een combi van 1 je eierstokken reageren te heftig op de medicatie, en daarna als je hcg aanmaakt door je zwangeschap zorgt dit ervoor dat je eierstokken nog heftiger gaan reageren. Bij de laatste vorm is vaak een opname in het ziekenhuis noodzakelijk.

Ik zou me er nu nog niet te druk over maken als ik jou was hoor, je bent nog niet begonnen en je kan maar beter positief beginnen dan negatief toch. Ik duim voor je dat alles goed verloopt... Je kan wellicht je angst voor overstim. uitspreken tijdens de uitgangsecho, dan kan de gyn. je vast gerust stellen.
    Ik duim...

Je moet tijdens puregon spuiten wel vaak voor een echo komen om te zien hoe je eitjes groeien, dit kan dan natuurlijk niet als je in het buitenland op vakantie bent. Ga je binnenkort op vakantie? Of in iedergeval binnen 15 dagen na de 1e x spuiten?

13. carma

carma Niet meer actief

#3693 carma, Jul 9, 2010
    Last edited by a moderator: Jul 9, 2010
    HOI HOI

Ik maak me niet zo druk over overstimulatie, maar het lijkt me verschrikkelijk als je het wel hebt

Hier een beetje spanning voor de meting straks
    Het is bij dr R en bij hem weet je nooit hoe z'n pet staat
    Ik zal hem om een printje van de echo vragen, dat doet dr W altijd wel

Annedore hoe was het bij jou vandaag????

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Spannend mariek, ik duim voor je!!!

15. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @babyhope en merah: bijna testen, hoe voelen jullie je??

16. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    mariek ik ben flink voorje aan het duimen meiss:):)

17. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    anders sturen we tegelijk een beriht babyhope ;)

18. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    @dream ik voel me wel goed eigenlijk haha
    alleen mijn tepels zijn zo pijnlijk niet de hele tijd maar wel geregeld..
    verder heb ik vandaag voor heteerst boven de wc pot gehangen haha alleen er kwam niks uit terwijl ik echt het gevoel had dat alles eruit ging komen..
    spannend ik ga er nog niet vanuit hoor voel verder totaal helemaal niks

19. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hoe is het met jou dream???

20. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    #3700 dreamwish, Jul 9, 2010
    Last edited: Jul 9, 2010
    Mmm dat je nu ineens zo misselijkheidsgevoel hebt en pijnlijke tepels , het gaat er om spannen ik hoop dat deze klachten horen bij een mooie zw.schap. Hoop het zo voor jullie! zou ook wel heel wijs zijn zo met de eerste keer fostimon..

Met mij gaat het wel goed, alleen soms van die onderhuidse krampen/ drukken bij mij vagina. Heel vreemd komt vanuit binnen soms kloppend gevoel heb ik bij nog nooit gehad. Net alsof er iemand tegen aanklopt hahaha, zal wat zijn zeg. Ach ik mag de 18e testen als ik weer uitga van mijn 12 dagen LF.
    Zou mooi zijn allen tegelijk zwanger lopen we allemaal gelijk op.
    Do

Share This Page