Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Las net dat 13 mm de max is.
    Bij mij is hij altijd 7 mm dus goed lijkt me. Geef me toch het zetje om niet te gaan puregonnen.

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @merah, exact mijn verhaal 3 weken geleden. Grote eierstok, cystes. Wist je als je late overstim. hebt dat er 80% is dat je zwanger bent? Oh het is echt hetzelfde verhaal als mij, en ik hoop voor je zelfde uitslag als mij, wel klote die cyctes ik loop nu ook nog met een buik vol, maar het is het zo waard om zwanger te zijn!! Prikken ze nu ook gelijk je hcg? Moet je eventueel opgenomen worden?

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Hee mede iui-er!

Mijn bms is met de Clomid ook meestal 6,5 of 7, en ook ik moet nu na het trouwen aan de Puregon.
    Dit willen ze zodat ik meer foll krijg, en niet voor mijn BMS.
    Ik moet met 50 eh Puregon gaan beginnen, en dan op controle blijven komen.
    Maar waarom willen ze jou dan aan de Puregon?
    Voor een dikker BMS, zodat het wel blijft zitten?

Aan alle dames, ik lees elke dag met jullie mee.
    Dan zit ik een beetje "in" jullie verhalen als ik met de Puregon moet gaan beginnen in Aug-Sept.;):D

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja klopt. Om dikker bms te krijgen in de hoop dat het blijft plakken.
    Maar ja heb ook al utro daarvoor.
    En mss 2 eitjes zodat we meer kans hebben

Maar ik zit zo te twijfelen.
    Ik reageer zo heftig een 1e x op hormonen.

En wie zegt dat het dan werkt?

En ik wil ook nog gewoon op vakantie en ik wil eigenlijk zo snel mogelijk door naar IVF, want IUI werkt niet voor ons en...en...en.

Morgen prikinstructie. Maar ja moet ik er nu heen of niet???
    Denk het niet voor mezelf.... Hoewel als het weer 2 eitjes geeft....

Ik ga morgen toch maar. Al is het alleen om mijn angst te vertellen.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #3745 merah, Jul 11, 2010
    Last edited: Jul 11, 2010
    BMS groeit nog door na de IUI. Was die 15 mm voor de IUI geweest, dan was het wel wat extreem...

Ze hebben bloed geprikt voor eventuele ontsteking. De uitslag was goed, dus ik moet het gewoon afwachten... Mochten we een ronde verder moeten, dan krijg ik deze keer ook een uitgangsecho...
    HCG is niet geprikt. Heeft ook geen zin, want ik zit pas 6 dagen na mn laatste Pregnyl...

MM7, ik hoop inderdaad dat het hetzelfde mag betekenen als bij jou!
    Op de echo (baasrmoeder) was nog niets te zien wat daar op leek, maar ik weet ook niet of dat kan, 9 dagen na IUI.

Had gezegd dat ik voorlopig niet zou schrijven, maar ik kan niet zonder jullie! :)
    Zal wel beter op mn woorden gaan letten overigens... (meer smiley's gebruiken, zegt mijn man altijd!)

Toen ik mijn man vertelde over de cystes was zijn reactie: Dus daarom heb je zo'n dikke buik!
    Nou ja zeg!!! :$ Dat zeg je toch niet tegen je vrouw?! ;)

6. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @merah; meis jeeh wat zul jij geschrokken zijn. voortaan gewoon je klachten delen met ons hoor, daarvoor zijn we er toch..;)

@hier: dacht je na gisteren de ergste storm te hebben gehad, nou niet dus, vandaag was die nog heftiger dan gisteravond. Onweer, hagel, je zag niets meer buiten zo hard. Straat overstroomd, vlaggenstokken met houder uit de muren gerukt, in de stegen zijn de stenen naast de putten allemaal weggeslagen ( groot diep gat geworden nu, en hetg ergste nog mijn plantjes hebben het niet overleefd allen zijn overleden... bloed zweet en tranen heb ik er in gestoken en voor iemand die eigenlijk geen groene vingers heeft, olijfboom heb ik nog net kunnen redden.
    Nu is het weer bloedheet en benauwd.. typisch nederland.

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @merah, nee hoor is normaal dat ze nog niks van een zwangerschap kunnen zien op een echo. Bij mij zagen ze 12 dagen na de pregnyl, ook nog helemaal niks, 1,5 week later was er pas iets te zien van een beginnende zwangerschap! Ik duim voor je, ben wel blij dat je niet opgenomen hoeft te worden.

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ze hebben de term 'overstimulatie' eigenlijk helemaal niet genoemd. Heb ook helemaal geen adviezen mee gekregen. Alleen gezegd dat als de pijn erger werd of ik er koort bij krijg, dat ik dan gelijk weer moet bellen.
    Denk je echt dat dat het is mm7?
    1 ding is zeker: 10 dagen geleden zaten die dingen er nog niet!

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ja Merah ik denk t wel, maar goed ben geen dokter natuurlijk. Waren je eierstokken ook groter?

10. carma

carma Niet meer actief

Nou vanavond gaan we er weer voor, IUI ronde 4
    Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer naar icsi toeleef en maar weinig vertrouwen meer heb in de iui
    * ZUCHT*

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Sterkte Mariek, ik duim voor je, maar snap je gevoel volkomen.

12. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Goedemorgen

Zo ben een weekend weg geweest vandaar mijn afwezigheid...mochten jullie me gemist hebben ;)

Mariek, succes en geef de hoop niet op he?

Merah, spannend....hoop dat het toch een teken is van....!

Moon, ook jij succes vandaag en op naar een mooie test meid!

@ de rest, heb niet helemaal terug gelezen dus sorry dat ik niet op alles gereageerd heb!

Ik mag 23 juli weer starten met een icsi poging. Ben nu net de laatste beetjes menstruatie aan het dumpen en dan op cyclus dag 21 starten met decapeptyl! Aangezien ik niet uit mezxelf menstrueer krijg ik opcd 21 provera. op cd 3 starten met Gonal en daarna zien we wel.... Zo werkt icsi een beetje Mariek.

13. carma

carma Niet meer actief

Ik heb je zeker gemist hanied
    Was het een leuk weekend

Dus dag 21 starten met decapeptyl en moet je dan ongi worden??
    en dan cd 3 gonal f en dan wachten tot de eitjes groot genoeg zijn?
    Hoeveel gonal F moet je dan spuiten?

14. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @All,......ik lees wel mee hoor,.,...maar heb verder niet veel te melden,.... Woendag heb ik een afspraak bij de gyn,.....dan zien we wel weer verder,........de moed zakt me steeds verder in mijn sandalen;). Eerlijk gezegd hoop ik dat ze ivf gaan voorstellen,....al heb ik altijd gezegd dat dat een ver van m'n bed show is,......maar gaande weg in de mm ga je ook je grenzen bijstellen.

Mariek en Moon,.....heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel suc6 vandaag,.......ik duim heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor jullie!
    @Merah,....jeetje het houd niet op bij jou,.......hopelijk heeft mm7 gelijk en is het dan eindelijk raak,........alleen die pijn lijkt me vreselijk. Sterkte! (nee, je klaagt niet,....dit moet je gewoon met ons blijven delen hoor,....net wat Mariek schreef, gedeelde smart is halve smart!;))

@de rest die ik nog niet heb genoemd,....heeel veel suc6 met jullie wachten, spuiten, nieuwe ronde.

15. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    @mariek73/kaboutertje idd in dezelfde periode, fijn altijd om dit toch met mensen te kunnen delen.
    Wij hebben geen IUI, wij moeten het zelf nog proberen. Gisteren wel pregnyl gespoten. Deze spuit vond ik persoonlijk niet echt grappig. Heb het gevoel van een mega blauwe plek. De naald is ook dikker dat de puregon pen.
    Maar goed alles voor het goede doel..
    Wij moeten tussen nu en morgenochtend 7 uur klussen.

Het is nu echt mega slecht weer hier, we hadden net een windhoos.. Doodeng :(. Hopelijk is het zo over en koelt het dan wel wat af.

knuffel

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Meiden heb met de fa besloten geen puregon te gaan gebruiken voor IUI.

Ik heb wel de instructies gekregen voor dalijk voor IVF. Daar hopen we in okt mee te kunnen gaan beginnen.

Dus wellicht tot dan ;)

Heel veel sterkte en hoop jullie hier dan allemaal niet meer te zien ( dat jullie dus allemaal zwanger zijn he bedoel ik)

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke en dan mogen 4 eitjes dus wel?
    Gek eigenlijk IUI doen ze niet en zelf proberen mag wel. Geeft toch net zoveel kans op een meerlingzwangerschap?

18. Jeanine77

Jeanine77 Lid

Jul 12, 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik kan deze pagina alleen vinden als ik puregon in het zoekveld intik. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik ga nog even verder zoeken. Net nieuw hier.

En daarom heb ik me ingeschreven! Ik ben sinds vrijdag weer puregon aan het spuiten. Ik ben moeder van een zoon van 3,5 maand oud. Dat kleine wondertje hebben we gekregen door onze vierde iui poging met puregon en pregnyl. Ik heb een onregelmatige eisprong en mijn man heeft slecht zaad.

We zijn blij dat we weer zo snel mochten starten.

Ik ben wel heel benieuwd naar het humeur van de vrouwen die aan de hormonen zijn. Ik voel me gelijk alweer opgefokter. Minder rust in mijn lijf. Hebben jullie daar ook last van?

groet,
    Jeanine

19. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    @jeanine, ik heb ook enorme last van de hormonen. Enorme stemmingswisselingen, huilbuien, opvliegers, 7 kg aangekomen, moe, buikpijn, hoofdpijn etc... Deze klachten had ik allemaal van de clomid heb nu wel minder bijwerkingen van de puregon.

lfs

20. Jeanine77

Jeanine77 Lid

Jul 12, 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Moon,
    Ik heb nooit Clomid gehad, dus dat weet ik niet. Maar ik voel me ook zo snel ontzettend kwaad, teleurgesteld, lelijk, dik, noem maar op. Ik moet echt zorgen dat ik wat kilo's kwijtraak, zodat ik mezelf op z'n minst weer een beetje leuk vind.
    En dan juist nu zegt mijn man ook nog van die dingen zonder na te denken. Dan krijgt hij me helemaal op de kast!!!
    En na een paar dagen dus al... ZO MOE!!!! Met een kleine jongeman erbij is me dit toch zwaarder dan de vorige keer. Maar misschien wordt het dadelijk minder...

groet,
    Jeanine

Share This Page