@hier ja de ongi is nu echt doorgebroken had gister avond nog wel een testje gedaan en ja hoor er stond weer een roze streepje duidelijker dan die maandagochtend maar goed wat er zat is nu niet meer zo`n grote stolsels enzo.. morgen bel ik naar de gyn op om de hsg te vragen en wat nu verder want dit schiet gewoon echt niet op alles gaat goed sinds de fostimon goed bms goed ei perfect zelfs!! en dan weer een verkeerde innesteling??? ligt het dan aan mij leef ik niet gezond of wil mijn lichaam het gewoon niet??? ik drink geen prik meer eet geen chips chocola of koek meer rook minder drink niet jo wat wil je nog meer ben al 6 kilo afgevallen in 3.5 week ik vind het goed zo hoe ik bezig ben... dus wij gaan even een gesprek aanvragen bij geertgen en dan zien we wel weer verder hoor... voor nu zijn wij beiden al onze hoop ver aan het zoeken sorry dat ik zo kort door de bocht kom maar ik zie het gewoon even niet meer zitten moppies
Babyhope, ik begrijp je teleurstelling en baal enorm met je mee. Wil toch graag even mijn craag van een week geleden herhalen: Wat denk je te halen uit een HSG? Je kunt zwanger worden, dus je eileiders zijn open. Dat is dus het probleem niet. Vraag me dus af waarom je extra pijn wil gaan lijden (ik vond het echt geen lolletje!) als het geen extra informatie oplevert. Ben gewoon benieuwd hoor, dus begrijp me niet verkeerd... Sterkte meid!
merah ik zou zoiezo de hsg gekregen hebben na de eerste iui.. maar omdat het toen raak was maar meteen weer mis was,zei de gyn we wachten er nog even mee tot de 3e of de 4e iui.. wwij willen nu gewoon duidelijkheid meiss,elke keer gaat het bij de innesteling verkeerd,en we willen gewoon weten hoe of wat.. als een hsg echt de boel schoonmaakt zoals ze zeggen heb ik het er wel voor over.. wij willen alles wat erin zit eruithalen om maar een mooi beebje van ons tweetjes t hebben.. we zijn nu al zo`n 5 jaar bezig en 1 jaar en 4 maanden in de kliniek en nog mogen wij niet op een roze wolk leven.. het begint nu gewoon echt pijnlijk te worden en als de hsg uitkomst biedt gaan we er gewoon voor.. ik heb de extra pregnyl zelfs erbij gehad en nog wordt ik 3 dagen eerder ongi dat kan toch niet?? meiden ik ga weer op de bank hangen.. zit nu een keer onder de welbekende steen
Lieve schat Wat klote is dit toch weer. Je snapt het gewoon niet hè, je doet er alles voor en dan lukt het nog niet Misschien moet je lijf even omschakelen vanwegen de nieuwe hormonen en de extra pregnyl Domme vraag misschien maar wat is een HSG? Ik weet er veel van maar die afkorting zeg me niks. Meis een hele dikke knuffel voor jou. xxx
Babyhope..heel veel sterkte en het ligt echt niet aan iets wat jij doet. Ik denk dat vrouwen die in de MMM zitten juist heel gezond proberen te leven juist omdat we zo bewust bezig zijn voor ons wondertje...Jij hebt niets om je schuldig over te voelen en je bent goed bezig! Ben zelf blij te lezen dat er meer zijn die veel moeten spuiten en dat dit kennelijk bij het PCO beeld hoort, hebben jullie dan ook last van een hoge suikerspiegel e.d?
Mariek, HSG staat voor HysteroSalpingoGram. Bij dit onderzoek wordt er een kapje op je baarmoedermond gezet, waarna er onder druk een vloeistof in wordt gespoten dat zichtbaar kan worden gemaakt met behulp van rontgen. Aangezien je eileiders nog dunner zijn dan spaghetti-sliertjes kun je je voorstellen dat het behoorlijk pijn kan doen als daar onder druk een vloeistof doorheen wordt gespoten. Dit is om te kijken of je eileiders wel goed doorgankelijk zijn. Als je bv Chlamydia hebt gehad is er een kans dat je eileiders door littekenweefsel verstopt zitten. In dat geval kan er dus nooit een bevruchting plaats vinden. Eventueel kan dit met een operatie verholpen worden (niet altijd) en anders wordt het IVF. Na een zwangerschap (voldragen of gevolgd door miskraam) vervalt dus de noodzaak voor een HSG: je eileiders zijn dan 'bewezen' doorgankelijk. De eerste 5 maanden na de HSG schijn je echter vermeerd vruchtbaar te zijn, omdat je eileiders dan echt mooi schoon zijn. Bij ons zouden ze echter nooit een HSG doen voor elk die laatste reden. Er moet wel een medische noodzaak zijn het te doen (om dus te weten of je eileiders doorgankelijk zijn). De eerste maand na HSG is het verstandig niet te proberen zwanger te raken. Het eitje wat die cyclus al aan het groeien is (HSG doen ze na de menstruatie, maar VOOR de eisprong) heeft dan te veel rontgen-straling gehad, hetgeen schadelijk kan zijn voor een eventueel embryo wat daaruit voortkomt. Meningen hierover verschillen echter per ziekenhuis. Ik snap de reden waarom je het zou willen hoor Babyhope. Er zijn ook op dit forum vast verhalen te vinden van mensen die zwanger zijn geraakt (vlak) na een HSG. Ikzelf twijfel of dit nu DE manier is, maar het is niet mijn lijfie he meis . Gewoon doen waar je je goed bij voelt en als de artsen ook achter je staan dan zou ik zeggen: ga ervoor!
babyhope en Mariek, grote knuff voor jullie meiden! Ik vind dat je best even je baalmoment mag hebben en dus ook mag nemen. Je voelt je zoals je je voelt! Alles wat er verder door anderen gezegd wordt weet je al. En ik begrijp heel goed dat jullie op zoek zijn naar antwoorden, wij allemaal!
HSG is niet altijd pijnlijk hoor Bij mij was het even au en daarna voordat ik au kon zeggen was de pijn alweer weg. Maar ik moet zeggen, heb ondertussen al heel wat pijnlijke dingen gehad in mijn bm, dus mss ben ik wel "immuun".
Ja, het niet hebben van antwoorden is idd het meest frustrerend. Eigenlijk zou je een soort instructie moeten hebben, op jou persoon specifiek en als je je daar 100% aan houdt, dat je dan vanzelf zwanger raakt. Maar als alles OK lijkt en het wil dan nog niet... Aaaaahhhhhh!!!! Dan helpt alleen nog chocolade (een heel klein beetje...)
Merah, morgen mag jij testen meid! Spannend...hoop op een mooi testje hoor! We hebben nu wel een posiverhaal nodig hoor!
Ja Kaboutertje, waarschijnlijk is dat ook een reden waarom ik wat terughoudender ben: ik heb het echt als zeer pijnlijk ervaren! Dacht nog net niet dat ik doodging, hihihi. Heb toch ook best een hoge pijngrens... Weet idd dat de ervaringen van HSG compleet verschillend zijn. Moet eerlijk zeggen dat het bij mij ook niet helemaal gemakkelijk ging. Kapje paste niet, moest die eendebek op standje XXXXL, klemmetje... andere arts erbij. Nog wat extra vloeistof... Voor mn gevoel duurde het uren. Overigens wel blij dat ik het gedaan heb. Wist daarna in ieder geval zeker dat het niet aan mn eileiders ligt. Dus Babyhope, gewoon ervoor gaan. Voor je gevoel is het ook zo belangrijk dat je weet dat je er echt ALLES aan gedaan hebt. Anders blijft het toch knagen. Hoop voor je dat er een lekkere 'vrouwen-serie' op tv is, gewoon lekker...
Hanied, mn lijf zegt dat ik ongesteld ga worden. Toch vandaag en testje gedaan. Hij was niet positief, maar ik kon wel zien waar het lijntje zou moeten komen.... Gisteren was hij nog maagdelijk wit... Misschien de urine nu iets geconcentreerder en toch nog van de Pregnyl? Weet het niet. Ik hou hoop tot de volgende ronde aanbreekt! Officieel pas vrijdag testen overigens. Maar het met Pregnyl een LF van 12 dagen. Vandaar dat ik een beetje smokkel en woensdag aanhou
Sterkte babyhope!! En natuurlijk ook voor de andere meiden een dikke knuffel. Mijn HSG was overigens ook behoorlijk pijnlijk. Maar goed, gelukkig weer gehad! Knuffel
Ik weet niet wat je bedoelt met 'e.d.', maar mijn glucosewaarden waren in ieder geval prachtig, ik dacht 4,5 nuchter.
Ik heb ook een hoge suikerspiegel. Mijn glucose is te hoog, dus heb metformine gekregen daarvoor. Babyhope, wat onzettend rot. Ik hoop toch echt dat het voor jou ook snel raak is
Vorig jaar is o.a. mijn glugose en cholesterol gemeten ivbm met een levensverzekering voor onze hypotheek (zal me leren eerlijk te zijn over mijn gewicht..) en deze waren te hoog, Glucose 6.7 meen ik. Mijn fa heeft me nu het advies gegeven om verder onderzoek te laten doen omdat het te maken kan hebben met PCO. Babywish, van wie heb je de metformine gekregen van de Gyn of een andere arts?
Wat betreft GLucose is het belangrijk te kijken of deze nuchter is geprikt of niet. Indien nuchter, dan is tot 5,5 normaal. Niet nuchter kan zo rond de 6/7 liggen, dat is niet heel raar.
He Mariek en Babyhope, Zijn jullie vandaag een beetje goed wakker geworden? Heb veel aan jullie gedacht...
Van de gyn gekregen. Hij heeft ook mijn glucose laten prikken omdat ik aan het begin van onze babydroom een echo heb laten maken en daar was te zien dat ik heel veel kleine eitjes had (PCO dus) en toen heeft hij me glucose laten prikken. En die was te hoog. Toen maandje aan de pil gegaan om die kleine eitjes weg te werken en sindsdien aan de pilletjes voor mijn eitjes te laten groeien. En nu is er nooit meer sprake van PCO geweest op de echo. Heb altijd keurig netjes 1, 2 of 3 eitjes, meer niet.