Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

OOO wat krijgt sylvia???

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @hier nou morgenavond om 19.30uur een gesprek bij geergen met dr w:):)
    voor de hsg moet ik eerst een uitstrijkje maken op clamidia anders als ik dat heb en krijg de hsg dan spuiten ze het naar binnen en dat geeft weer verlklevingen:( maar ik hheb dat niet dus huppa als deze ronde niet lukt vodan een hsg:):)

nu eerst al onze vragen stellen morgenavond ben benieuwd:):)

xxxcindy

meiden ik kom straks even reageren moet nu snel snel snel naar de winkel voor het gaat stromen hahaha

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik moest bloed prikken voor chlamydia.
    Wist niet dat een uitstrijkje ook kon.

Duim voor je!

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @mariek: nee toch heb ik geschreven dat je of je al had getest, wat erg zeg, sorry dat was zeker niet de bedoeilng ben in de war geweest, heb ook stiekem snel op mijn werk geschreven snel voordat alle collega's binnnen kwamen ( moesten werken met 1 pc vandaag dus iedere keer ruilen )
    @Mamavanrenzo: wat een ontzettende mooie buikfoto's kijk maar uit dat je zo niet voorover gaat hellen met die buik haha LOl ;)

@Merah; jij gaat vrijdag testen, ik heb vandaag getest slaat nergens op net zelfs dus en de urine is niet geconcentreerd en nu weet ik nog niet of de pregnyl er al uit is.. dus morgen ochtend een officiele test om te kijken of het er uit is en dan wachten.... Maar ik heb er een hard hoofd in hoor, geloof er niet zo in, heb zon idee dat die ene keer een gelukstreffer was en dat het er voorlopig niet in zit. ik bedoel ik voel totaal niets... had ik vanaf de eisprong tot eergisteren ontzettende buikpijn, eergisteren een enorme steek. gisteren een lage temp vandaag weer iets hoger, ach ik denk dat zondag end of story is... pff merk zo dat ik er echt geen geduld voor heb en dan ben ik eigenlijk nog maar 3 maanden echt bezig ( clomid tijd niet meegerekend.. ) heb zoveel respect voor alle anderen die zoveel langer bezig zijn.. weet niet of ik dat zou trekken hoor...
    Maar goed blijven duimen en hopen dat het wel raak is...
    @all: dikke knuffel, ik ga vanaf vandaag weer wat actiever zijn mis een helehoop en is dus ook mega veel om op te reageren, op de nieuwelingen bijna niet gereageerd omdat ik het niet helemaal volgde.. de "oudere"dames hier ken ik hun verhaal van dus is makkelijker maar geen excuus. Dus vanaf nu zal ik op iedereen proberen te reageren..

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik moest idd ook bloedprikken. Maar dat was voor escape IVF, dan checken ze natuurlijk nog meer. Misschien als het echt alleen om de chlamydia gaat, dat ze dan een uitstrijkje doen :(

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Chlamydia kun je op twee manieren testen, in bloed en middels een uitstrijkje.
    Met een uitstrijkje kweken ze de bacterien. Ze tonen de beestjes dus echt aan. Alleen dat is het bewijs dat je op DAT moment echt chlamydia hebt.
    In bloed kunnen ze kijken of je antistoffen hebt tegen chlamydia. Ze kijken dan naar vroege- en late-antistoffen. Daarmee test je voornamelijk aan of je OOIT in contact bent geweest met chlamydia. Als je ook 'vroege' antistoffen hebt is het een actieve infectie of is hij net voorbij. Het is dus eigenlijk een indirecte test.

Bij mij was de antistof-test ook voldoende. Deze kan binnen een dag bekend zijn (afhankelijk van het ziekenhuis). De uitstrijk duurt wat langer, aangezien de beestjes gewoon wat tijd nodig hebben om te groeien...

Dit geheel ter info, voor wie het mogelijk interessant vindt om te weten...

Dreamwish, ik heb het zelfde gevoel als jij. Ik voel ook helemaal niets. Het is nu 12 dagen na IUI. Nogmaal had ik ongesteld moeten worden. Toch denk ik bijna met zekerheid te kunnen zeggen dat ik niet zwanger ben. Mn borsten, die van de pregnyl toch behoorlijk waren geworden, lijken wat minder vol te worden. Het kan natuurlijk allemaal nog weer terugkomen (de symptomen), maar ik geloof het niet zo. En dat is echt niet om negatief te doen.
    Heb geen testen meer in huis, dus vanavond kan ik geen testje meer wagen. Ik zal dus nog even moeten wachten...

7. carma

carma Niet meer actief

Ik kan jullie een beetje blij maken door te zeggen dat ik met mijn 1ste zwangerschap van mijn dochter ook niks voelde

Chlamidia is bij mij tijdens de zwangerschap getest net als aids
    Wel fijn om te weten dat je het niet hebt
    Aids was wel eng, je weet maar nooit
    Ik heb 1 jaar een vriend gehad die millitair was/is? en die ging behoorlijk vreemd bleek achteraf
    Ik heb me nooit laten testen, ik durfde niet.
    Niet netjes ik weet het maar ja

Hier alles rustig, ik heb zere borsten van de pregnyl
    (ronde 3 niet gehad)
    Mijn temp was van 36,5 naar 36,8 dat is wel goed denk ik
    Kijken hoe het morgen is.
    en ik hou veel vocht vast, morgen maar ff een vochtafdijvertje nemen (die liggen nog in de kast van 2 jr terug en zijn nog goed)
    Mijn enkels zijn niet zo dik meer als vorig jaar maar ze staan wel strak en mijn handen ook

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden

klopt idd dat je het ook via bloed kunt laten prikken datheb ik dus begin vorig jaar gehad bij geertgen.. en uitslag was goed nooit gehad:)
    maar door de hsg ben je verplicht om een uitstrijkje te doen om te kijken of je het tussendoor niet hebt opgelopen,ik zei ook al dat lijkt me sterk dat ik dat heb ze zei ja je kan het door vuile wc`s katoen ondergoed en zo krijgen dus dat is gewoon het protocol van het zkh hun willen dat zo..
    want als je dus chlamidia blijkt te hebben en ze doen de hsg dan spuiten ze het naar binnen en dan krijg je dus verklevingen en ben je verder van huis.
    ik maak me er niet druk om heb het toch niet maar als het zkh het zo wil hebben doen we dat toch:)

in ieder geval hebben we morgen dus dat gesprek met dr w.
    denk wel dat ik met een opgelucht gevoel naar huis kom want daar is dr w wel goed in;)

het belangrijkste is om te weten waar we precies staan ik bedoel na 2 rondes clomid 5 rondes gonal-f pregnyl en zelf klussen en nu de 3e iui ben ik wel toe aan iets positiefs..

xxxcin
    ik laat jullie morgen meteen weten hoe het is gegaan:)

9. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Heel even heel ego,....ik ben vandaag op gesprek geweest,...voorlopig doen ze helemaal niks,......ik moet eerst een paar kilo afvallen en in september terug komen,....ik heb dan wel een verwijzing van de dietiste meegekegen,...maar dit maakt me zo verdomd verdrietig!!!!!!!!!!! Zo als ik me nu voel ga ik morgen eerst even meet geertgen bellen,......ik weet niet of ze een wachtlijst hebben????

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Chlamydia door wc-brillen en katoenen ondergoed? Haha... Dan moet je die onderbroek toch wel eerst laten drenken in andermans lichaamssappen en het dan als een tampon naar binnen duwen!
    Anyhow, goed dat ze het doen. Better safe than sorry. chlamydia is echt een shit-ziekte. Veel vrouwen zijn besmet (geweest) en ontdekken pas jaren later de gevolgend daarvan (onvruchtbaarheid). Van een infectie merkt de vrouw namelijk vaak niets... En een uitstrijkje... das natuurlijk een eitje voor ons hier in de mmm. Al zo vaak met de benen wijd gegaan... Had niet gedacht dat dat bij mij nog eens zo makkelijk zou gaan

11. carma

carma Niet meer actief

Jééé rissy wat een tegenvaller weer
    Volgens mij is er geen wachtlijst, maar het is wel erg druk
    Waarschijnlijk heb je het voordeel dat je al in de molen zit en dat je al een kindje hebt
    Dan weten ze dat je zwanger kan worden en dat je al alle testen doorlopen hebt
    Ze zullen je gegevens opvragen in het zh waar je nu "geholpen" word en dan zal je denk ik wel snel aan de gang kunnen
    Gewoon doen hoor meis, dan zal je snel weer positief denken.
    Normaal gesproken moet je in een maand een keer of 2/3 die kant op
    1ste meting, 2de meting en IUI
    Rissy laat je niet langer aan het lijntje houden meis, gewoon bellen het zal een verademing voor je zijn
    xxx

Babyhope suc 6 en sterkte met je gesprek vandaag lieverd
    Ik hoop dat je de antwoorden krijgt die je wilt en verdient
    xxx

Merah en en en heb je al getest????
    Ik duim voor je

12. carma

carma Niet meer actief

Lieve zwangere dames op dit topic hoe is het met jullie
    Houden jullie het een beetje uit in deze hitte, wat een verademing hè nu het is afgekoeld
    Dat is het al als je niet zwanger bent
    Laat even wat horen

xxx mariek

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Rissy, wat een enorme domper!!!
    Ik zou idd zeker in gesprek gaan met Geertgen. Een beetje minder gewicht draagt natuurlijk altijd bij aan betere slagingskansen, maar dat hoeft vast nietmand je nog eens in te wrijven, dat weet je vast zelf ook wel. Ik vind het alleen echt niet kunnen dat mensen worden buitengesloten vanwege zoiets. Iedereen heeft recht op een kind, jij ook!
    Net wat Mariek zegt: laat je niet langer aan het lijntje houden!

Babyhope, je hoeft je echt nergens zorgen over te maken hoor! Die kans op chlamydia, anders dan verkregen door sexueel contact, is zo enorm minimaal.... Dan moet je echt heel erg je best doen om het te krijgen (vandaar dat ik moest lachen). Als je mannetje en jij elkaar trouw zijn geweest dan heb ik er alle vertrouwen in dat er een overtuigende negatieve test terug komt!

Hier, nog niet ongesteld, maar het voelt wel zo...

14. carma

carma Niet meer actief

Merah zwanger zijn kan ook voelen alsof je ongi word
    Heeeeel vervelend is dat, je word er zo onzeker van
    Je denkt nu word ik ongi en er komt niks
    Ik kad toen ook het idee dat ik ongi ging worden
    houd moed nog geen bloed !!!!
    Hoever ben je nu na de iui???

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    13 dagen na IUI.
    Normaal had ik gisteren ongesteld geworden.
    Maar misschien is deze maand niet normaal?
    Zouden die cystes ook nog invloed kunnen hebben, dat ik later ongesteld word???
    Of... tja, ik durf het bijna niet te hopen...

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi meiden, pfoeeee wat een hoop is er weer geschreven zeg in zo n kort tijd. Ik wil jullie bedanken voor jullie begrip!

Merah, ik moest aan je denken, maar lees hier dat je nog niet getest hebt. Ik voel heel vaak ongi krampjes enzo, en dat blijkt gewoon bij een zwangerschap te horen.

Rissy, ik zou ook Geertgen contacten, hoor van zoveel mensen hoe top ze daar geholpen worden! Succes!!

@alle andere, ik weet ff niet wat er in de tussentijd is gebeurd, maar lees vanaf nu weer mee.

Ik zit hier te wachten op moeders voor moeders, had 2 weken geleden al gebelt, maar er was iets mis gegaan waardoor ze nu zo pas kunnen komen, baal daar wel van anders had ik al mooi 2 weken lang kunne plassen voor ze! Maar goed, dan maar vanaf nu! Drink zo veel met dit warme weer, dus gaat vast goed komen!!

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dames ff snel een vraagje (ben aan het werk):

Ik mag morgen voor een FM, maar als ik nog geen helder slijm heb (en dat heb ik niet) dan mag ik ook pas de 23e.
    Ik moet dan doorgaan met 150 Gonal (dus in totaal dan 2 weken 150 spuiten). Ik twijfel dus nu of ik dat zal doen en dan maar hopen dat 2 weken 150 eh iets doen.

OF

Ik ga morgen wel, ook al weet ik dat er nog geen ei zit, maar dat ik dan wel weet of er al wat aankomt en dat ik eventueel op kan hogen. Dan gaat het misschien sneller dan wanneer ik doorga met 150 eh.

(de vorige keer had ik ook 300 eh nodig uiteindelijk)

Wat is wijsheid? Denk niet dat ik mag ophogen zonder echo vooraf...

18. carma

carma Niet meer actief

Ik zou gewoon gaan anne, alleen al omdat ik het altijd interessant vind als ik een echo krijg hihihihi
    Maar ff laten kijken en eventueel ophogen is altijd beter toch, dan hoef je misschien geen 2 wkn te wachten op iui
    Suc6 meis

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    MM7, ik hoop voor je dat ze inmiddels op orde zijn voor wat betreft de koerier. Tijdens mijn korte zwangerschap was het echt een RAMP! Toppunt was wel dat ze na mijn miskraam nog tot 2 keer toe wederom flessen hebben gebracht. Ondanks dat ik gelijk heb aangegeven dat ik niet meer zwanger was. Vond het een erg pijnlijke ervaring... Weet niet of ik nog een keer mee zou doen.

Heb overigens niet echt krampen. Het is meer dat je van onderen ' iets' voelt. Klinkt een beetje vaag, maar een beetje wee gevoel in de liezen en het gevoel dat er al iets loopt daarbinnen. 'De tampon-test' geeft vast uitkomst, maar ik kan niet zo goed tegen die dingen. Heb er vast nog wel een liggen van jaren oud, maar dan heb je misschien ook weer kans op infecties. Over een paar uur ben ik vrij. als er dan nog niets is, dan ga ik maar even een testje kopen...
    (Hebben ze die dingen ook in voordeelverpakking?) hihi

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou ook gaan Annedore!
    Dat slijm zegt ook niet altijd wat. Ik heb soms mn ei (volgens echo), maar geen slijm. Dat maakt me dan zo onzeker. Ik vraag er dan ook altijd naar (tijdens IUI, als die eendebek er toch inzit). Meestal blijkt het van binnen er dan wel gewoon goed uit ziet

Deel Deze Pagina