Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Ja merah via internet hahahaha sensitest ofzo, is wel voordeliger
    OOOO ik ga zooo voor je duimen, je verdient een positive test

Hanied hoe is het met jou meis
    Nog heel even en dan mag je starten met spuiten
    Heb jij de medicatie al thuis?
    Wij gaan in sept op vakantie en als ik ook op dag 21 moet spuiten voor de icsi dan moet het mee naar italie
    Ik zal het net niet redden om thuis te spuiten
    Gelukkig hebben we daar een goede koelkast.
    Ik hoop dus dat ik het dan wel op tijd meekrijgen

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat had ik dus ook de vorige keer! Ik merkte wel iets meer vochtigheid, maar had echt geen slierten doorzichtig slijm hoor.
    Toen de arts met de eendenbek naar het slijm bij mijn baarmoedermond keek, was dat wel prima qua hoeveelheid en 'kleur'.
    Vind het dus idd ook moeilijk om op slijm af te gaan, want echt vruchtbaar slijm kreeg ik de vorige keer pas na mijn Pregnyl injectie.

Maar goed, bedankt voor jullie mening dames. Ik ging ook meer richting wel gaan dan niet, maar dit is wel een extra bevestiging!

Enneh Merah...ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar het (zwangerschap) kán wel hè :)
    Jij werkt toch in het ziekenhuis? Vast wel ergens een vers tamponnetje te scoren ;) Of ander steriel uitstrijk-maak-watten-dingetje :D Maar als ik jou was zou ik ook even wachten tot na werktijd.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wattenstokjes! Das een goeie! Het is erg verleidelijk, maar ik ben net van deinfecties af, dus denk dat ik toch even wacht...

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik lees het hier binnekort wel :) Ben benieuwd (maar jij vast nog benieuwderderder!)

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @merah, ze vertelde het idd over de koerier. Ik heb wel een fijne ervaring met hen hoor, ik had me de vorige keer aangemeld, en daarna afgemeld omdat ik die miskraam had, toen kreeg ik een hele lieve kaart met veel stertke enz. erop. Vond ik erg netjes. Ik zie wel hoe het nu verloopt, ga er vanuit dat t wel goed komt.

Meiden tampon test of wat dan ook is niet goed, want als je zwanger bent is je baarmoedermond erg doorbloed waardoor als je er tegen aan komt t een beetje kan gaan bloeden.

Merah, de testen van kv 2 voor 5 blijen goedkoop, en ik vind ze goed werken.

@Annedore, ik zou gaan hoor, dan kan je in iedergeval ff kijken hoe t nu zit en of er al wat aan komt, en ik deel dezelfde mening als Mariek73, altijd interessant een echo!

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vind een echo ook heel interessant, alleen moeten we er wel anderhalf uur voor rijden :) Maar denk dat dat het me wel waard is, ik zou me er toch niet lekker bij voelen als ik niet ging, denk ik.

7. carma

carma Niet meer actief

RISSY heb je al gebeld???

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    @Rissy, van mijn fa moest ik ook eerst afvallen voordat ik uberhaupt aan de Puregon mocht. Ik las hier pas dat alhoewel het gezonder is dit niet een verplichting is. Ik heb me maanden schuldig gevoelt omdat ik geen behandeling kreeg vanwege mijn gewicht, het dus allemaal mijn eigen schuld was, met als gevolg dat ik mijn emoties weg ging eten...leuke negatieve spiraal. Uiteindelijk is na maanden gelukt om de knop om te zetten maar ik gun niemand dat gevoel. Ik ben er ook maanden mee kwijt geweest waarin ik ook behandelt had kunnen worden. Het afvallen moet je niet worden opgelegd want daar maak je het jezelf alleen maar heel moelijk mee.

Iedereen bedankt voor de info over glucose. Zal het mijn fa voorleggen over een paar weken. nu eerst nog twee weken de pil sliken voordat we weer verder gaan.

9. carma

carma Niet meer actief

Steffanie ik weet helaas precies hoe jij je hebt gevoeld
    Niemand hier was zo zwaar als ik was en het limied wat het ziekenhuis mij stelde was zooooo ver weg
    Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen een maagband te laten plaatsten, maar ook daarmee kwam ik niet ver genoeg.
    Toen werd ik door klanten gewezen op de geertgen kliniek en dankzij hun ben ik nu moeder en super gelukkig
    Het is schandalig dat mensen jou babygeluk ontnemen om je gewicht
    Gewicht zijn cyfertjes en ik ben gewoon gezond en heb een geweldige zwangerschap en een makkelijke bevalling gehad
    Laat ze eens naar de persoon kijken
    By the way bij ons lag het feit dat het niet lukte niet bij mij maar bij hubby dus ik ben gewoon vruchtbaar ook nog
    Er werd in Nijmegen al automatisch gedacht dat het wel aan mij zou liggen

OOOO ik kan zo boos worden over dat hele gewichts gebeuren

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Discriminatie is het...
    Ik heb ondergewicht. Ook dat kan een probleem opleveren als je zwanger wilt worden.
    Niemand die tegen mij heeft gezegd dat ik eerst 6 maanden speklappen moest gaan eten en aankomen!
    Ik mocht gewoon de behandeling in...

11. carma

carma Niet meer actief

Amen merah amen :)

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sjah, dat hele gewichtsgedoe ;)
    Ik heb ooit eens jouw gewicht ergens gelezen Mariek en wij zitten qua gewicht niet ver uit elkaar. Denk dat ik wat zwaarder ben, want jij bent natuurlijk lekker afgevallen met je maagband :)

Ik ben blij dat ik naar Geertgen ben gegaan en nooit dat belerende verhaaltje heb moeten horen. En toch door alle info op internet voel ik me enorm schuldig en onzeker. Ik denk constant dat alles door mijn overgewicht komt :(
    En idd dat geeft een negatieve spiraal als je een emotie-eter bent :(
    En dan werken mijn ouders ook nog eens niet mee. Die kwamen bij mij zeuren dat ze het belachelijk vonden dat dr W. mij niet op de risico's van overgewicht en zwangerschap heeft gewezen. Ze vinden het ook heel vreemd dat ik niet hoef af te vallen.
    Ja, wat moet ik hier nou mee? Uiteindelijk NOG eens uitgelegd hoe het werkt met gewicht en PCOS en toen draaide vooral mijn vader wel bij.
    Natuurlijk begrijp ik ook wel dat ze zich zorgen maken om hun dochter en dat mogen ze ook best uitten, alleen op een gegeven moment is het klaar! Ik heb nu ook gezegd dat ik het gezeik niet meer wil horen, want het ging maar door.
    Ze deden zowat alsof ik op sterven na dood zou zijn als ik zwanger zou worden. Heb heel duidelijk uitgelegd dat ze blij voor me kunnen zijn als het eindelijk is gelukt omdat ik graag wil genieten.
    Heb ze toegezegd dat ik mezelf goed in acht zal nemen en dat zij vertrouwen moeten hebben in de artsen, maar dat er over het gewicht niet meer geluld gaat worden, daar voel ik me al naar genoeg over :( Ik moet er wat 'losser' mee omgaan merk ik. Dat krampachtige gedoe zorgt er alleen maar voor dat ik meer ga eten. Als ik er wat 'normaler & gezonder' mee omga, dan gaat het eten ook beter en val ik vanzelf af :)

Nou, ik gooide ineens mjin frustraties er even uit. Hoop niet dat jullie het erg vinden.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik het eens ben dat een gezond gewicht altijd beter is, zeker voor zwanger worden en zwangerschap, maar soms ligt het op korte termijn erg ver buiten bereik en dan vind ik idd dat er naar de persoon moet worden gekeken; behandel de patiënt en niet de getallen...

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja ik vind dat gezeik over gewicht ook belachelijk! Ik heb zelf ook ondergewicht of zit er in iedergeval tegen aan ben 165 cm. en woog voor mn zwangerschap 48 kilo. Nu zit ik inmiddels op 52 kilo dat is voor mij echt al heel wat. Maar zwanger worden is vaak ook moeilijk met ondergewicht, ik heb er werkelijkwaar nog nooit 1 gyn over gehoord, maar wel over overgewicht. Meiden ik snap hierin jullie frustratie, hoop toch echt dat dat is gaat veranderen in het beleid!

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Net naar toilet...
    Denk dat het echt niet de goede kant op gaat...
    Ziet er een beetje caramel-achtig uit...

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Maar veel artsen zeggen het ook vanuit het oogpunt dat (veel) overgewicht een (groot) risico kan zijn tijdens de zwangerschap. Ik weet niet hoe dit zit in het geval van ondergewicht? Misschien zijn de risico's van ondergewicht tijdens de zwangerschap kleiner en doen ze er daarom niet moeilijk over? :( Ik weet het niet...

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Owh...:( Shit!

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Merah ik duim hard voor je.

Met betrekking tot de kilo's..het vervelende is dat artsen in eerste instantie ook naar de buitenkant kijken en gewicht is lekker makkelijk om naar te wijzen. Ik had een BMI van 42 (nu 37), dus echt best te zwaar. Dat betekent dat er dus meer aan de hand is als af en toe snoepen en dat betekent dat je ook niet zomaar afvalt....anders was ik niet te dik. Artsen, dieetisten maar ook familie snappen vaak niet hoe moelijk het is en hoe moeilijk commentaar is. Alles wat zij zeggen heb ik al 100 keer tegen mezelf gezegd..dus hoeft het niet nog een keer. :x
    Hetzelfde lees ik over IVF. Sommige ziekenhuizen hanteren een BMI van 35, andre 30 en andere accepteren je voor wie je bent en gaan je helpen met IVF maar ook met voedingsadviezen....Wat MM7 zegt, iedereen doet maar wat en er is geen beleid!

Mariek jij hebt dus een maagband, ik ben een beetje nieuwschierig als je het niet erg vind. Ik heb namenlijk op 2 augustus een afspraak in leeuwarden bij een obisitas centrum op verwijzing van mijn huisrats en fa. Omdat ik een paar maand gelden nog een BMI >40 had kom ik mogenlijk in aanmerking voor een operatie maar had hier nog nooit echt over nagedacht. Hoe bevalt jou een maagband en waarom heb je daarvoor gekozen en niet voor een bypass ofzo?

Sorry voor alle lange verhalen, moet nog oefenen in het schrijven van bondige reacties ;)

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ondergewicht heb je meer kans op een storing in je cyclus. Denk maar aan anorexia, waarbij vrouwen vaak helemaal geen menstruatie meer hebben en ook geen eisprong.
    Ik geloof niet dat de zwangerschap op zich een probleem is.
    Ik heb het toen gevraagd toen we met stimulatie begonnen (en dus meer kans op een tweeling). Vroeg me af of mijn lichaam dat wel aan zou kunnen. Mij is gezegd dat de zwangerschap zelf voor te zware vrouwen risico-voller is (denk aan suiker, bloeddruk etc) dan voor vrouwen met ondergewicht

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als maatschappelijk werker ben ik natuurlijk erg goed in het hebben van meervoudige partijdigheid ;):)
    Ik kan me daardoor goed voorstellen dat een gyn niet een vrouw zwanger wil maken, om dezelfde vrouw (én kind) vervolgens doodziek terug te zien op de poli of SEH.

Aan de andere kant (MIJN kant) denk ik er is een verhoogde KANS op bepaalde aandoeningen, dat betekent dus niet dat het zeker is. Ook niet elke roker krijgt longkanker.
    Daarnaast is er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Aan de kant van de arts denk ik weer aan zijn eed die hij heeft afgelegd. Mensen beter maken en niet ziek(er).

Het is een lastige kwestie waar ik zelf ook mijn weg in probeer te vinden. Helaas ben ik nooit zo kort door de bocht (en dit is geen aanval op anderen!) dat ik kan zeggen 'het is discriminatie'. Ik kan me namelijk wel voorstellen waar deze ethische vraagstukken rondom dit onderwerp vandaan komen.

Maar bovenal blijf ik mens met een onbeschrijfbare wens voor een kindje van mijzelf en mijn man. Daabij spelen diepgewortelde emoties, die nu eenmaal niet altijd even realistisch en rationeel zijn, een belangrijke rol. Ik wil mijn best doen om af te vallen en gezond te leven, maar ik wil ook niet langer wachten met behandelen. Ook mijn geestelijke welzijn is mij heel wat waard!!

Weer een heel verhaal :)

Iemand nog een pruim? (ze zijn wel zuur!)

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Meiden even een vraagje, ik ben al 3 dagen behoorlijk verkouden, keelpijn & hoofdpijn. Ik denk nu dat ik voorhoofdsholteontsteking heb ik herken het van voorgaande keren. Ook heb ik oorpijn. Ik mag toch gewoon paracetamol innemen? Het is namelijk echt niet te doen zo, oh ja ik heb ook koorts. Ik ga morgen ochtend even de huisarts bellen omdat ik ook op vakantie ga deze week. Maar voor nu mag ik toch wel paracetamol? En is er voor de zwangerschap dan nog een verschil in wat ik beter kan nemen, zetpil of gewoon?

Hoop dat jullie het weten... Sorry is best offtopic, maar om er nu een heel nieuw topic voor aan te maken....

Deel Deze Pagina