Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Je mag paracetamol tijdens de zwangerschap, voor de dosering moet je even in de bijsluiter gaan lezen!

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Die is weg! Maar goed neem er nu 1 van 500 mg en dan kijk ik wel of er vanavond eventueel nog 1 neem. Dankjewel Annedore

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Goed, daar gaan we weer. Ik zal proberen'mn lange bocht weer op te zoeken...

Ter info: bij thuiskomt een testje gedaan. Deze was zeker positief. Er stond een hele lichte maar duidelijke streep.
    Toch word ik echt ongesteld.
    Ik denk niet dat het inneselingsproblemen zijn. Denk eerder dat 2v5 gewoon te gevoelig is (afgelopen dagen had ik een andere test gebruikt) en de pregnyl nog steeds opvangt.
    Ik ga me maar weer klaarmaken voor een volgende ronde...

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    mm merah ik hoop het niet. Zelf heb ik geen slechte ervaring met kv 2 voor 5.
    Nu wel,,, ik heb voor ik ging werken snel getest alleen ik had geen tijd voldoende om deze af te kijken dus heb hem weggegooid. Ik kon toch nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben gaan kijken staat wel een lijntje, maar denk een indrooglijn... echter ik heb zo vaak getest met die dingen en negatief was echt negatief bij mij ook al liet ik ze een dag liggen, geen indrooglijn... nu wachten tot morgen , sniff zal wel niet.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    @mm7, volgens mij moet je wel paracetamol nemen zonder codaine, tenminste dat is mij verteld.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @merah, de pregnyl zal er nu toch wel uit moeten zijn. Wat was de hoeveelheid? En wanneer was de laatste? Je kan overigens ongesteld worden tijdens de zwangerschap he!
    Ik blijf hopen voor je!

@dreamwish, mmmm spannend. Het is nog 3 dagen dus ik zeg t zou goed kunnen dat t overmorgen of morgenochtend posi is. Ik blijf ook hopen voor jou.

@stefanie78, dat wist ik idd ook, ik had hier thuis dus para. met coff. en coda. maar ook de normale dus heb die ingenomen. Iig bedankt!

7. carma

carma Niet meer actief

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je tijdens de zwangerschap gewoon paracetamol kan nemen
    Ook gewoon 2 maakt niet uit is niet gevaarlijk voor de baby
    max 6 per dag
    Ga anders ff naar de ha misschien heeft die druppels voor je ofzo.
    beterschap meis

Stefanie
    Na de zwangerschap woog ik op z'n zwaarst 185 kilo bmi 56
    Ik heb me laten gaan en de band niet dicht laten zetten ook door een faillisement van mijn winkels
    Nu weeg ik bijna 140 bmi 42 (lenkte 182 en alles goed verdeeld)
    Als ik nu een keuze moest maken koos ik voor een sleeve met bypass, dat is ook een maagverkleining maar niet in de breete zoals bij de gastric bypass maar in een banaanvorm
    Je houd dus je orginele in en uitgang van je maag en de bijwerkingen na de operatie zijn veel minder (geen hypo's enz)
    Zoek het maar eens op
    Je kan ook alleen een sleeve krijgen en eventueel daarna de omleiding nog krijgen.
    Mijn vriendin is er va sept 2009 55 kilo mee afgevallen en is nu al een paar maanden stabiel.
    Een maagband werkt maar het is een gedoe om hem op de juiste maat te krijgen
    Tijdens een zwangerschap moet de band open enz enz
    En je hebt ook weer meer kans op complicaties zoals bv lekkages.
    Laat je goed voorlichten en neem mijn verhaal in overweging
    Beter in 1 x goed als constand aanrommelen
    Heel veel suc6 meis

Merah houd moed meis houd moed, het is nog niet helder rood en met stolsels
    Ik duim voor je xxx

Dream ook moed houden hoor, je bent nog niet ongi
    duim duim duim xxx

8. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    merah zoals de meiden zeggen de pregnyl zou nu wel verdwenen moeten zijn hoor, hoop het ga weer duimen!!

9. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    :$@all,...bedankt voor jullie reactie's,.........ik heb vanmiddag iig een afspraak gemaakt bij de dieetiste,...baat het niet dan schaad het niet,.......ik wil "gewoon" van dat emotie eten af. (was nog ff vergeten te schrijven dat de gyn ook zei dat in Arnhem waarschijnlijk hetzelfde zou worden gezegd en in Nijmegen ik al aan de telefoon zou worden afgewezen,....dus als gevolg,...snaai, snaai, snaai) En idd ik ken die "goedbedoelde" adviezen,.....je zou bijna kunnen zeggen dat ik een expert ben op dieet gebied,.......alleen val ik daar niks door af (ik ben1.74 en 112 kg,...schoon aan de haak, sinds vorige week wel 2 kg kwijt:D)
    Ik ga morgen geertgen bellen,....zit alleen in dubio,...ik moet hoe dan ook in zevenaar bevallen in het ziekenhuis,.........ivm keizersnede bij mijn zoon. pfffffffffffffffffffffffff, was het leven maar wat gemakkelijker!!!!!!!!:(
    genoeg geklaagd!!!!! kan er weer ff tegen;)

@Merah en dreamwish,...SPANNEND!
    Ik duim heel erg hard voor jullie,....niet de moed in jullie openschoenen laten zakken hé!!!!;)
    @babyhope,......hoest meis?
    @Annedore,.....ik zou ook gewoon gaan, beter 10x te vaak dan 1 x te weinig;)
    @mm7,....anders kun je ook een dubbele dosis kinderparacetamol nemen,...dus 6x daags 2 of 3x daags 4,...beterschap iig,.....is erg pijnlijk,.....heb het een x 6 weken gehad,....echt mijn hele hoofd deed pijn,...anders idd ff langs de huisarts (ook naar binnen gaan hoor:p)

voor iedereen die het nodig heeft een hele dikke knuffel!

10. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Hallo meiden,

Vanmiddag weer een echo gehad om 15:25.
    YESSS, eisprong gehad...

Pff, de tijd gaat snel.
    Over 2½ week alweer jarig,tijd vliegt voorbij, had zelf niet eens door dat het al zo dichtbij kwam.
    Dan wordt ik 19 jaar.
    Ik had vorig jaar op m'n verjaardag gehoopt dat ik voor mijn 19e verjaardag wel zwanger zou zijn.:(

11. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    krijg je gewoon een verlaat verjaardags kado!!;)

12. carma

carma Niet meer actief

Rissy na de 12de week ga je vanuit geertgen over naar een ziekenhuis naar keuze
    En als je zwanger bent wijzen ze je echt niet meer af
    Je blijft dus niet je hele zwangerschap bij geertgen
    Niet twijfelen meis gewoon bellen en kennis maken daar
    xxx

13. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    thx mariek,....die schop onder mijn "billetjes" had ik net ff nodig,.....wat is nu 1 uur en 10 min in de auto zitten voor zo'n mega goed doel?!

14. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Mariek, we lopen alweer een beetje gelijk :D

15. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    He dames,

was weer een drukke dag voor me... Werk als docente op een vmbo school en zijn nu vanaf vandaag kindvrij! hmm klinkt ook zo vreemd, maar goed. Ik werk nog tot en met volgende week woesdag en dan heb ik ook vakantie. Aangezien ik niet op vakantie ga heb ik dan alle tij om hier bij te buurten! Morgen eerst nog op personeelsdag!

Merah ik hoop zo dat je nieeeeeeeeeeeeeeeet ongie bent maar gewoon zwanger meis!

gewicht, ik ben zelf ook door een ziekenhuis na een ivfronde weggestuurd met de mededeling.... te dik! Nou dat hebben ze geweten daar. Ben blij met mijn geertgen en mijn dr w!
    de 23e mag ik me weer melden bij die lieve dr!

rest, welterusten!

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey lieve meiden:)

hier ben ik dan eindelijk haha we kwamen om kwart over 7 aan bij geertgen,en om kwart over 9 waren we pas aan de beurt haha als laatste dr.w had van te voren ons dossier grondig doorgelezen en besloten dat hij ons als laatste ging helpen:)

nou hier komt het meiden bereid je maar vast voor want wij zitten ook nog te springen en in shock:):)

meneer en mevrouw jullie hebben me niet blij gemaakt deze ronde:(
    wij: nee helaas weer eerder ongi geworden ondanks de extra pregnyl.
    hij begon meteen een verhaal over ivf te vertellen want we zeiden dat we dachten dat het steeds mis gaat bij de innesteling..
    heeft ons echt zoveel uitgelegd onze oren begonnen er gewoon van te flapperen..:)
    nu komt het

hij: jongens wat denken jullie over ivf?
    wij: tegelijk!! we willen al het mogelijke eruit halen,in ons hart zijn we al ouders maar de kleine is er nog niet..
    hij keek ons heel trots aan en keek even op de computer,pak en beet zo`n 4 jaar bezig zei hij..
    wij ja klopt
    hij: nou dan bij deze gaan we voor ivf..
    wij keken elkaar even aan en zeiden samen echt!!!
    hij zei dit heeft nu veel te lang geduurt en als jullie al aangeven dat je de moed en de hoop begint te verliezen,gaan we het gewoon doen..
    huppa alles op het dossier gechreven,uitgelegd hoe het zo`n beetje gaat gebeuren.
    de procenten van slagen uitgelegd en zo,toen zei hij willen jullie over 3 weken dan bloed laten prikken,oh nee zei hij doe dat nu maar meteen want dan kunnen we eerder starten.
    na 30 minuutjes ongeveer stonden we weer in de wachtkamer na nog een leuk en fijn gesprek hebben gehad met dr.w

er was verder helemaal niemand meer behalve,dinis,dr.w,moeders,receptioniste,en assistente
    en we hebben echt zo`n lol gehad haha

dinis en ik moesten dus bij de assistente komen bloedprikken en de infomapjes over ivf en de inschrijfformulieren voor genk te krijgen haha
    echt ik wist niet dat mijn manneke zo`n schrik had voor naaldjes we hebben ons echt kapot staan lachen:):)
    toen was ik aan de beurt voor te prikken
    nou rechtse arm misgeprikt nog proberen en nog een keer niks(met gevolg blauwe arm)
    linkse kan zat een ader maar de assistente persoonlijk durfde niet te prikken ze was meer van de bovenliggende ader en niet de diepere..
    duss ze ging dr.w halen
    hij pakt mijn arm beetje onhandig allemaal haha en ikke maar lachen gewoon de zenuwen en emoties van het nieuws wat we net gehad hadden.. hij zegt ssssttt haha
    pakt een pen begint pijltjes op mijn arm te tekenen waar ongeveer die ader zat toen moest ik weer lachen en zei hij ohh wat ben jij een leuke meid zeg hihi zo spontaan!!
    nou de eerste prik zat meteen goed en was nog gevoelloos ook:)
    hij had een hele mooie garfield pleister op en ik zei oh die is leuk haha hij keek me aan haha ik dacht ja dat is toch ook zo!!!
    de assistente nam het over en in een keer begint dr.w keihard te lachen hij zei echt dit is geweldig!!!
    iedereen zat te lachen
    gewoon even alles eruit gegooit en echt ik ben echt dol op geertgen in een keer..
    om kwart voor 11 waren we pas thuis dus was best lang en een serieus gesprek.
    nu hebben we een afspraak staan op 5 augustus en dan gaan we beginnen met de decapeptyl en verder weet ik nog niet goed wanneer ik dan met de fostimon of gonal mag beginnen.
    er word er deze keer 1 teruggeplaatst dus wij gaan ons nu even helemaal ergens anders op storten.
    ook gaan we stoppen met roken dat wilde hij wel niet verplicht maar dat zou hij wel fijn vinden en geeft ons nog meer kans zei hij op slaging..
    we gaan er gewoon voor vanaf nu heeft het even een hele andere wending gekregen..:):)

voor nu even rust in mijn lichaam tot 5 augustus niks spuiten of slikken of wat dan ook even time for ourselfs!!

meiden sorry ik heb wel alles gelezen maar wij zijn nu echt moe,en nog totaal in een andere wereld,dus ik ga morgen weer reageren na het werk.. moet tot 15.00uur werken

sorry voor mijn lange ego verhaal maar ga echt slapen haha:):)

dikke knufflels meiden!!

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Even snel voor Merah:
    Je begon over je lange bocht zoeken. Ik bedoelde in mijn 'betoog' niet jou persoonlijk toen ik het had over kort door de bocht en discriminatie. Jij was toevallig gisteren degene die het in deze bewoording opschreef, maar ik weet dat heel veel meiden er zo over denken. Het was dus een algemene opmerking. Sorry als het overkwam dat 'ie aan jou persoonlijk was gericht!

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Hanied, oh lekker bijna vakantie! Geniet ervan!

@babyhope, wat een goed nieuws!!! En wat een positiviteit hebben jullie, daarmee gaat t vast helemaal goed komen!

@merah, en en en ??

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Annedore, ja, ik kon het even niet hebben. Gooi het maar op de hormonen. Discriminatie betekent niet meer (en niet minder) dat je onderscheid maakt op grond van iets. Dat wordt hier gedaan. Te dik mag niet, te dun mag wel. Dat was het enige dat ik bedoelde. Ik ben het helemaal met je eens dat artsen de taak hebben om allereest te handelen naar hun eed: 'First, do no harm'. De ene arts ziet in een gelijke situatie meer risico's dan de andere of is bereid meer risico's te nemen. Eigen verantwoordelijkheid in issues als deze vind ik tricky, aangezien er zoveel emoties bij komen kijken als je zo graag een kind wilt. Blijft een lastig verhaal...

Hier ongesteld. Heb gisteren avond heel erg gehuild!
    Ben het zo zat...

20. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    he merah: ontzettend balen meis, had zo gehoopt op deze ronde een mooie roze test!! kan me heel goed voorstellen dat je het even helemaal zat bent. Huilen lucht vaak even op! Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina