Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Hoop dat mijn testjes snel binnenkomen. :D:D

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Brigges, ik feliciteer je nog even niet, maar ben blij voor je positieve test!
    Probeer alleen nog niet al te blij te zijn... Je zit nog zo ver voor NOD... Ik zou het jammer voor je vinden als het een teleurstelling wordt

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    testjes zaten niet bij de post :(
    Hopelijk morgen.
    Anders moet ik wachten tot dinsdag.
    Dus als de testjes morgen komen kan ik zoiezo pas zondagochtend testen ;)
    Maarja, dan heb ik wel meer kans dat er deze keer (hopelijk) 2 lijntjes te zien zijn

4. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    zo dames,

het is hier spannend zo snel even doorgelezen te hebben!
    dames op het wachtbankje....toi,toi, toi!
    MVR mooie foto's meis!

brigges, ben blij voor je en hoop je snel te mogen feliciteren!

mm7, fijne vakantie meid!

babyhope, hoe is het met jou?

hier, vandaag bij de fa geweest. heb voor het eerst lucrin gehad ipv de decapeptyl. Hoef dus maar 1x te spuiten! Provera mee gekregen en ben nu dus weer begonnen! Over 2 weken ga ik bij dr r op controle! Voel de Lucrin wel erg snel...heb meteen al last van opvliegers....

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    #4105 BabyWish91, 23 jul 2010
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
    Trouwens ik zou eens een lijstje maken

Kwaaltjes tot nu toe:

Veel slijmverlies
    Soort spierpijn in m'n borsten
    Zeer pijnlijke tepels
    Borsten voelen voller en steviger.
    Last van opgeblazen gevoel/winderig :)
    Last van m'n darmen, soms met diarree
    Last van m'n rug.
    Opeens zin in de raarste dingen... Bijvoorbeeld: ik had opeens zin in rode en gele paprika en worteltjes :p
    Beetje druk op m'n buik, een beetje pijnlijk drukkend gevoel
    'Duwtjes' in m'n buik
    Vaker naar de wc terwijl ik weinig drink
    Heel vaak opeens wakker worden 's nachts of 's morgens vroeger wakker worden dan normaal

Iemand die dit herkend ?? :D

6. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Het begint nu heel erg spannend te worden.
    Net een heel klein drupje bruin bloed in m'n inlegkruisje.
    Die had ik in omdat ik de laatste dagen wat slijm verlies heb.
    Dus ging net naar de wc, klein drupje bruin met een heel klein druppeltje roze/bruin

Hoop dat het goed nieuws is

7. carma

carma Niet meer actief

Lieverd jij voelt al wel erg veel voor iemand die meer dan een omo witte test
    Ik gun je een zwangerschap net als alle andere meiden begrijp me niet verkeerd en ik duim me suf
    Maar maak jezelf niet gek aub en wacht op je nod en 2 streepjes
    Ik wil je zo graag behoeden voor teleurstelling

Er zijn een aantal dingen die ik ook heb:

Last van opgeblazen gevoel/winderig (obstipatie ipv diaree)
    Last van m'n rug.
    Veel slijmverlies
    Soort spierpijn in m'n borsten.
    Beetje druk op m'n buik, een beetje pijnlijk drukkend gevoel
    'Duwtjes' in m'n buik
    Heel vaak opeens wakker worden 's nachts of 's morgens vroeger wakker worden dan normaal

Maar ik weet toch voor 99.9% zeker dat ik niet zwanger ben

duim duim duim duim

Zoals ik al zei ik voelde niks toen ik echt zwanger was alleen mijn borsten.

8. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Achja, ik kan zoiezo niet eerder dan zondag weer testen he.
    Dus ik merk het vanzelf wel. ;)

Ik voel idd veel ja.
    Ik voel me ook heel raar, gewoon anders dan anders.

Wie weet zit ik gewoon niet lekker in m'n vel ofzo:)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had net geschreven wat Mariek ook verwoordt, maar had het gedelete, bang dat ik je vreugde zou inperken, maar meid, laat je alsjeblieft niet gek maken!
    Je lichaam kan je zo veel laten voelen, puur omdat je het wilt voelen. Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent, maar het is nog zo vroeg... je test zo enorm wit...
    Probeer een beetje te leven. Ga iets leuks doen van het weekend, verzet je gedachten...
    (Ik bedoel het echt goed...)

10. brigges

brigges Niet meer actief

@ babywish Je lichaam kan je zo ontzettend voor de gek houden. Ik was er van overtuigd dat het deze maand niets zou zijn. Menstruatiepijn en helemaal geen zwanger gevoel. Het enige waar ik het dus wel aan merk is aan mijn borsten. Die zijn heel erg gevoelig en pijnlijk. Maar dat heb je ook als je ongesteld moet worden. Kortom er is helemaal geen pijl op te trekken. Het enige waar je van op aan kunt is een test met twee strepen en dan nog is het afwachten.

Al mijn zwangerschappen had ik waanzinnige ongi pijn voor nod en was er heilig van overtuigd dat ik ongesteld zou gaan worden.

Dit is mijn 5e zwangerschap en ik heb nog maar 1 gezond kind op de wereld mogen zetten. Ik weet als geen ander hoe fout het kan gaan allemaal.

De test is positief en of dat volgende week nog zo is..ik hoop het maar weet uit ervaring dat het ook zo voorbij kan gaan. Daarom geniet ik van het moment en ben ik sterk genoeg om mezelf weer bij elkaar te rapen als het weer mis zou gaan. Dan kan ik dankbaar zijn voor de korte tijd dat ik heb mogen genieten van de positieve test.

Daarom ook hou ik het echt voormezelf en jullie en vertel helemaal niets aan anderen.

11. brigges

brigges Niet meer actief

@Merah..je bent een lief mens weet je dat! Je bedoelt het ook echt goed. Wou het gewoon ff kwijt. Het is echt spannend..maar ik moet me behoeden voor een teleurstelling..ik weet het! .

(M'n zoontje is net drie weken weggegaan op vakantie plus dat de hormonen hier gieren maken dat ik een emotioneel wrak ben lol)

12. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Ik snap het.
    Ga dit weekend lekker luieren met mannetje lief.
    Filmpje kijken met wat lekkers erbij en overdag lekker zwemmen in de tuin.
    En ik weet dat het goed bedoeld is hoor ;)

Gewoon wachten op 2 streepjes

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank! Ik probeer zo voorzichtig te zijn met mn woorden, wil niemand vreugde bederven. Gelukkig (of liever on-gelukkig) weet jij ook Brigges dat de teleurstelling zo enorm kan inslaan als het toch weer niet zo is...

Zelf zit ik niet zo lekker in mn vel. Ondanks de cyste mocht ik toch beginnen met spuiten, deze maand verhoogd naar 75 EH. Ben zo bang voor toch uiteindelijke een no-go...
    Aan de andere kant geloof ik zo enorm in deze maand...
    Hoe langer de MMM duurt hoe heftiger het allemaal gaat voelen.
    Het valt niet mee, wil ook gewoon 'door leven'. Vandaar de belofte aan mezelf om nooit meer voor NOD te testen. Het is uit zelfbescherming.

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Babywish91, de keren dat het bij mij niet gelukt is voelde ik echt alles voor nod, en toen ik zwanger bleek voelde ik niks. 1x iets voor nod smorgens misselijk geweest, verder niks. Totaal geen kwaaltje voor 6 weken... En ik geloof de gyn wel met wat hij zegt, een vrouw heeft normaal gesproken een hcg waarde van 5 in haar bloed, is volledig normaal. Als je zwanger bent stijgt dit, maar pas eigenlijk op je nod en de week daarna merk je hier lichamelijk iets van. Daarom zijn je kwaaltjes pas ook van een zwangerschap als je meer dan 25 hcg in je lichaam hebt. Ik hoop dat ik het goed verwoord, de gyn legde het heel duidelijk uit...

Nogmaals ik hoop voor je dat het geen teleurstelling is, en ons hoofd doet ook vaak dingen met ons lichaam. Dit heb ik ook een gehad... Ik duim voor 2 strepen!

@brigges, voorzichtige gefeliciteerd... Hoop dat alles goed blijft gaan...

@Mariek73, jij ook succes, ik blijf duimen...

@Merah, hoop dat de cyste weg is gegaan, en dat alles goed gaat aankomende ronde..

@all, hier vandaag de hele dag misselijk, de kwaaltjes zijn nu echt begonnen... maar goed, ik kreeg ze laat en hoop dat ze snel weg zijn.. Ik ga lekker op vakantie, laptop gaat mee dus zal af en toe mee lezen..... en als ik thuis kom ben ik alweer 11 weken zwanger.... OEEEEEEH de 12 weken kom in zicht jaaaaaa!!!

15. brigges

brigges Niet meer actief

@Merah, gelukkig mag je wel door ondanks je cyste. Dat is altijd de grootste angst he..dat er bij de uitgangsecho gezegd wordt dat de poging niet door gaat vanwege dus een cyste of onrustige eierstokken. Ik heb de eerste keer 75 eh geprikt en bij deze ronde 75 eh en een klikje. Als ik het goed onthouden heb is dat 82,5 eh.

Het niet vervuld raken van een kinderwens is verschrikkelijk zwaar en dan nog elke keer weer naar het ziekenhuis...

Mocht deze zwangerschap doorzetten dan ga ik het nog heel zwaar krijgen. Vanaf 12 weken heb ik bedrust tot aan de bevalling. Mijn eerste kindje is tevroeg geboren met 22 weken en overleden, daarna een miskraam met 10 weken en daarna een kindje geboren met 32 weken en 5 dagen (ook bedrust vanaf 12 weken). (is nu godzijdank een stoere knul van 11 jaar) Vorige maand dan de vroege miskraam...en nu maar hopen dat dit kindje mag blijven zitten.. Dan ga ik met plezier de tijd doorbrengen in bed hoor.. Ik vind dat niet erg...heb geen keuze!

@mm7 hele fijne vakantie en geniet er van!! De tijd gaat altijd snel op vakantie dus da's voor jou dan wel heel lekker! Bijna 12 weken dan!

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @brigges, wow heftig zeg! Kan me voorstellen dat dat niet gemakkelijk is.... ik moest ook een tijdje liggen vanwege de ohss, maar dat was niet zo lang als dat jij moet. Een half jaar... Maarja het is voor een goed doel he!

17. carma

carma Niet meer actief

Het ziet er naar uit dat het hier doorbreekt
    Het is nog een soort van bruinig nog niet rood maar dat heb ik al eerder eens gehad
    Het mindere is dat ik een vrij korte LF heb dus als ik reken dat ik 12 juli iui heb gehad dan is het 11 a 12 dgn als het nu doorzet
    Met de extra pregnyl is dat 2 a 3 dgn langer
    Ook maar even bespreken met de arts dus.
    Nou op naar ronde 5 dan maar

18. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hallo,

ik heb ene vraag en ik hoop dat jullie (die helaas ervaring hebben hiermee) mij kunnen helpen.

ik ben bezig om een tweede kindje te krijgen. 4 jaar geleden ben ik begonnen voor mij eerste kindje. ik had geen eisprong en heb toen clomid gehad 50, 100, 150 en niks sloeg aan. heb toen een LEO gehad en was daarna zwanger geworden. mijn cyclus komt op gang door de LEO. maar nu dus 3 jaar later ben ik weer gestopt met de pil. en de eerste maand geen eisprong uit mezelf. :( ik zou echt heeeeel graag met spuitjes willen beginnen, maar ik ben bang dat mijn gyn me weer aan de clomid wil hebben. ik wil dat niet omdat het de vorige keer niet aansloeg. ik wil ook niet perse weer een LEO, dit was volgens de gyn ook niet nodig om dat als je een LEO hebet gehad ooit, je cyslus beter op gang komt en ook medicatie beter aanslaat. ik heb echt een harc hoof over clomid. en ik wil zo graag gewoon meteen met de spuitjes beginnen. ook omdat ik naast PCOS ook endometriose hebe n dus elke keer als een ronde mislukt ik erg pijnlijke menstruaties heb. (ben dan 5 dagen ziek en kan niet werken, auto rijden, laat staan mijn kindje op tillen, enz) gelukkig heb ik dan genoeg hulp, maar ik wil natuurlijk niet mijn rondes "verspillen" aan clomid die eerst niet aansloeg. wat denken jullie hierover? enige tips wat ik zou kunnen zeggen tegen de gyn? of moet ik dan toch maar gewoon weer van voren met clomid beginnen??

veel liefs,
    sjaan

19. carma

carma Niet meer actief

Hoi Sjaan

Nou gewoon zeggen wat je nu tegen ons zegt en misschien kan je zeggen dat je je beroerd voeld door de clomid, daar staat het namelijk bekend om
    (leugentje voor bestwil zeg maar)
    Maar daarnaast is het altijd nog jou lijf waar jij baas over bent en niet de arts
    Vraag de arts om Puregon of Gonal F
    Waar ben je onder behandeling?
    Sterkte meis.

20. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik heb sowieso nogal bijwerkingen van clomid (opvliegers, stemmingswisselingen). niet leuk voor mij maar ook niet gezellig in gezelschap haha.

is iid een goede tip om dat te benoemen en hoef ik niet echt helemaal te liegen :)

ik ben in eindhoven onder behandeling. 4 jaar geleden was ik in heerlen, maar we zijn in de tussentijd verhuist naar brabant.

groetjes sjaan

Deel Deze Pagina