Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

22 mrt 2010
    141
    0
    0
    Mariek,dikke knuffel voor jou! Het zit je niet echt mee als ik het zo teruglees:(

Merah,wat een stunt! Dat hebben wij ook een keer gehad en wij hebben het toen toch maar afgewacht hoor. En er was niks gebeurd! En nee,ik zou niet vd morning afterpil gaan. Het zou toch wel heel frapant zijn als ze allemaal bevrucht zouden worden:(
    Hmmmm,je hebt nu gewoon meer kans dat je wel zwanger raakt misschien:(
    Haha en het is altijd zo,als je moet dan lukt het wel eens niet....maar als je niet mag..dan wil je zeker! Verboden is altijd spannender hihi.

Rissy,wat een verschrikkelijk nieuws over je collega,brrrrrrrrrrr heb er ook hoog kippevel van:( Sterkte!

@hier,gaat alles prima!Van het weekend erg druk gehad! We hebben 2 dagen feest gehad voor Renzo zijn verjaardag en vandaag is mijn kleine man alweer 4 jaar geworden:). Maar die drukte hakt er wel in hoor,zodra ik mijn rust neem beginnen ze flink te trappen en kan ik daar weer niet van slapen omdat ik daar ook van wil genieten!
    Hihi,dus weinig slaap gehad.
    Ik werk nog maar 12 uur per week,anders trek ik het echt niet meer en met 25 weken ga ik nog minder en met 28 stoppen!

Liefs xxxxxxxxx

2. carma

carma Niet meer actief

Ik persoonlijk zou afwachten
    Je had 6 eitjes waarvan 2 even groot (het grootst toch)
    Je bent gestopt met spuiten, hoe groot is de kand dat ze alle 6 doorgroeien nu?
    Niet zo groot denk ik.
    Misschien valt het wel mee en is het gewoon raak bij 1 of 2 eitjes
    Ik zou me niet zo druk maken, idd ook nog traag/ weinig zaad
    In de condoom zit ook nog zaaddodend middel vaak dus
    mmmmmmm ik zou afwachten

Het je je temp bijgehouden dan kan je zien wanneer ze springen
    Begin anders morgenvroeg
    Als het dan omhoog gaat weet je dat ze gesprongen zijn en als de temp omlaag gaat weet je dat ongi word

3. carma

carma Niet meer actief

Gefeliciteerd met renzo
    Hiep hiep hoeraaaa
    Fijne dag vandaag

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Das een goeie, om te gaan tempen! Ga ik doen
    Had idd 6 eitjes, waarvan er 2 16 mm waren vorige week woensdag. Er waren er ook 2 van 13 mm waarvan de echoscopist zeker was dat ze door zouden groeien. Ik niet, aangezien men dat wel eens vaker denkt en ze dan alsnog als sneeuw voor de zon verdwijnen.
    Ik ben vorige week met ovulatietesten begonnen. Niet om 'raak te schieten', waar je ze meestal voor gebruikt, maar ik ga in september een paar dagen op vakantie (is de planning) en ik wil graag uitrekenen of dat door kan gaan (2 maanden niets doen vind ik echt geen optie!). Als ik weet wanneer mn ovulatie is, dan ook ongeveer wanneer ongi en wanneer de volgende IUI. Snap ie em?
    Tot nu toe geen positieve test gehad.
    Vraag me alleen ernstig af of het effect wel zo schokkend is bij mij deze ronde. Had wel 6 eitjes, maar ben zomaar gestopt met spuiten. Kan mn eigenlijk lichaam die 6 eitjes verder laten rijpen?
    Heb geen idee hoe dat werkt.
    Misschien vanmiddag eens een topic over starten. Ben wel benieuwd of iemand daar iets van weet.

MvR, fijn te horen dat het goed met je gaat. Alleen dat werken he, dat lijkt me idd een stuk zwaarder met 2 kids in je buik.

5. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    goeie genade merah: kom net mijn bed uit en nu al zo'n lachstuip van jou verhaal.
    Ik zou ook geen morningafter pil halen hoor, kans dat ze alle 7 bevrucht worden is nihil, buitenom dat heb je ook wel eitjes gehad van 13 mm die zo maar verdwenen.
    Dus meid niet druk maken!
    Net als wat je zegt rijpen je eitjes wel door zonder puregon gebruik? misschien wel maar red 1 eitje het.
    Naja wie weet word dan dat ene eitje bevrucht

6. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    He dames,

ben even een tijd niet actief geweest....heb ook niet veel te melden. Wacht nu op mijn ongie om door te kunnen met de icsi behandeling. Verder ben ik goed ziek (kou gevat denk ik). Lees regelmatig mee, maar of te druk om te reageren of te ziek. Vandaag voel ik me iets beter en lees dus even mee.

Merah, wat een stunt jeetje! Snap dat je je een beetje druk maakt, maar dat hoeft niet denk ik. Zaad van man was niet top en je hebt je eisprong nog niet gevoeld. Ik zou ook geen morning afterpil doen hoor! Lijkt me zoooo tegenstrijdig! En ja tempen is een goed plan om te chekken of je je eisprong hebt gehad. Succes meid!

Mariek, balen he dat mannen soms zo lomp kunnen zijn. Gelukkig is mijn man altijd thuis. Zou het ook moeilijk vinden als hij er niet vaak zou zijn. Waarschijnlijk zit je nu bij dr r. Ik mag vrijdag naar dr r. Ben aan het wachten op mijn ongie. Zit nu 4 dagen na de Provera. Uit ervaring weet ik gewoon dat ik vrijdag nog niet ongesteld ben geweest. Maar ja we zien wel wat dr r zegt.

MvR, lijkt me idd zwaar om nog veel te kunnen werken.

7. carma

carma Niet meer actief

Hanied hoe laat moet je vrijdag
    Ik om 12.00 bij dr R

Er zat min 1 eitje van 10mm, dus 75 spuiten en vrijdag terug
    Kan je nagaan als ik zelf al niet eerder 75 had gespoten dan zat er nog niks.
    Ik denk volgende week iui
    Ruis had het over een wachtmaand na de iui
    Nou ik dacht het niet
    Ik ga vijdag de info vragen en zeggen dat ik als ik na deze iui ongi ben ik op cd 21 wil starten met ICSI

Hier idd een kleine huwelijks crisis
    Ik hoop dat we er snel weer uitkomen maar dan moet hij wel een keer thuis zijn
    Ik voor vrijdag 12.00 een afspraak gemaakt en bel hubby op denk die is vijdag vrij kan de kleine bij hem blijven
    JA FOUT rooster we omgegooit woe en do vij en vrijdag een afspraak
    AAAAAHHHHHH ik word gek van die man
    Alleen de lusten niet de lasten

8. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    adem in, adem uit Mariek! Ik moet vrijdag om 14.00 uur pas. Dus denk niet dat we elkaar gaan zien, jammer! Had je graag even gezien en een knuffel gegeven tegen alle stress. W.b.t. een wachtmaand...ik vind dat ook overbodig vooral als ik kijk naar onze leeftijd. Klokje tikt gewoon door! Aan de andere kant is het misschien wel heel goed om een maand rust te houden voor je lichaam. even hormoonvrij en alles weer op de natuurlijke manier aanmaken... Ik weet het ook niet hoor.... Maar 1 ei van 15, op welke cd zit je??

9. carma

carma Niet meer actief

Nee 1 ei van 10 op cd 10

10. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    hmm mag je nu ophogen naar 75? Maar dat spoot je al, toch? Dus wordt het een tikje hoger of begrijp ik het nu niet?

11. carma

carma Niet meer actief

Nee ik moest 37,5 spuiten tot cd 10 en normaal mag ik vanaf dan ophogen naar 75 eh
    Nu had ik zelf in die 10 dgn als stiekum 3x 75 eh gespoten om het allemaal wat te doen vlotten
    Normaal had ik meestal op cd 10 nog niks
    Nu kunnen we volgende week weer voor IUI

Jammer dat we elkaar niet zien
    Ik had die knuffel wel kunnen gebruiken
    Mijn man belt net weer op dat hij wat later is want hij moet met een collega naar het ziekenhuis
    Ik word er zo schijtziek van er word maar verwacht van mij dat ik overal maar begrip voor heb
    MAAR WIE HEEFT ER EEN KEER BEGRIP VOOR MIJ!!!!
    Echt ik zit hier zo te janken dat wil je niet weten.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Mariek, wat enorm naar.
    Ik denk dat mannen zich ook niet ten volle kunnen voorstellen wat het voor een vrouw allemaal betekent. De hormonen en zo. Als ik naar mijn man kijk, die staat er toch veel nuchterder in. Ik kan het soms ook totaal niet volgen. Wil hij wel een kind? Vindt hij het wel of niet balen als het weer een maand niet gelukt is?
    Gisteren ook met ons ongelukje: ik zit in de rats, hij vindt het wel een mooie kans...
    Ziet hij de risico's niet of wil hij ze niet zien?
    Ik ben straks degene die mag uitleggen hoe ik zwanger kom met een sex-verbod en misschien beslissingen moet nemen over het wel of niet weghalen van een teveel aan embryo's...
    Misschien denken vrouwen te veel en moeten wij leren meer in het hier en nu te leven, maar toch...

Vorige week voelde ik me shit, vanwege het niet doorgaan van de IUI. Ik aan hem uitleggen waarom ik me down voelde (alleen dat al is irritant, dat snapt ie toch zeker wel!). Zeg ik de volgende dag 's avonds: 'Ik voel me toch nog niet helemaal de oude'
    Zegt ie: 'Hoe zo, wat is er aan de hand dan?'
    Ik kon hem echt wel wat doen!!! (werd ook een goede ruzie kan ik je zeggen).
    Mannen.....

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden was ik ook weer een keertje:)

mariek meiss dikke knuffel voor jou hoor!!
    je hebt het verdient...
    wat betreft wachtmaand dat noemen ze zo he je wacht niet een maand hoor!!:) kijk maar bij mij.. ik moet donderdag komen dan zit ik op cd 23 en mag ik beginnen met de decapeptyl en provera.. dan moet je wachten tot je ongi word en op dag 5 komen voor een echo als die goed is ga je vanaf die dag de deca en fostimon/gonal spuiten en dat bedoelen ze met wachtmaand. puur omdat je toch op cd 21,22,23 moet beginnen met de deca..
    snappie het nog:)

@merah whahahaha geweldigg om dat te lezen meiss..
    ik zou persoonlijk ook niet voor de amp gaan hoor...
    knuffel meiss...

@dream hoe gaat ie met jou meiss?? @mvr niet te hard werken jij he:):)

@hanied dikke knuffel meiss.. hoe gaat het verder??
    ik ben zo op van de zenuwen voor donderdag hahahaha//

14. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @mvr,....gefeliciteerd met je zoon!!!! Jeetje na de vakantie gaat ie kleuteren,....heeft Renzo er al zin in?
    @Hanied,....bij jou ook weer spannend
    @babyhope,........spannend!!!!
    @Merah,.....:D:D:D:D:D:D:D:D:Dwhoehahahahahahahahaha,.....oooooh wat erg,...ik ben echt zo'n beeld denker,...zie het helemaal voor me, hahahahahhhahahahahahahaha

@Mariek,...mannen,....snap jij ze dan snap ik ze,........mijn mannetje is een echte binnenvetter,....ik moet het er haast uit slaan om te horen hoe hij zich voelt wanneer het weer niks is,......of wat hij er nu van vindt dat we ff niet in de mm zitten,....of dat ik aan het lijnen ben,.....nee schat ik doe met je mee,......ben ik op de goede weg,....haalt ie griesmeelpudding met bessensap en ijsjes,....die yoghurt komt me de neus uit zegt ie dan,.....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Echt mariek,....'t is een tip,......klinkt cliche,......maar praten werkt vaak beter dan boos worden,....mannen klappen dan dicht,....probeer uit te leggen waarom je je boos voelt en wat er door je heen gaat,....je gevoel dat je alles zelf moet doen en dat hij alleen maar iedere maand "ff zijn kwakkie levert" en er verder niet over heeft of niet thuis is,.....laat hem zich eens in jou verplaatsen,....hoe zou jij het vinden als,........dan moeten ze weer ff nadenken.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt,...jullie zijn beide ff aan vakantie toe! weg uit die dagelijkse sleur en weer tijd voor elkaar en de kleine meid.
    Een hele dikke knuffel vanaf deze kant van de computer.

@Hier,......kun je ook ongi worden als je volgens de gyn niet zelf een eisprong hebt?????????? Heb nu namelijk licht bloedverlies,...we hebben wel gehobbied,.....:)

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    rissy voor ik vorig jaar begon toen ik nog niets wist van de pco..
    werd ik gewoon elke maand op dag 36 ongi hoor!!

ik ben altijd ongesteld geworden zolang ik me klan herrineren nog nooit een cyclus van 40 dagen gehad voor ik in de mmm ging...
    dus ja je kunt ongi worden zonder eisprong.. het bms moet er toch een keer uit he!!

16. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    He lieve dames,

Mariek meis toch...vanuit hier een MEGA grote knuffel voor jou hoor! Mannen zijn soms zooooooooo lomp! Het lijkt wel of voor hun alles gewoon weer door gaat en dat wij vrouwen overal in blijven hangen! Zo van ja we kunnen niet eeuwig verdriet hebben! Zooo lomp. En snap je helemaal meid, als je zegt wanneer is er een keer begrip voor mij! Misschien moet je het hem maar gewoon eens vertellen....wat je voelt. Ik weet dat mijn man niet zo een praterd is maar als ik ergens mee zit, krijgt ie het te horen! Dan heb ik het in ieder geval medegedeeld en dan is het aan hem om ermee te doen wat hij wil....

Babyhope spannend allemaal he.... Ik zit nu ook te wachten op mijn menstruatie. Ik ben meestal zo een 10 dagen na de laatste provera pas ongesteld... Dus denk dat ik vrijdag voor niks naar Elsendorp ga. Ben dan nog niet ongie denk ik!

17. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    oja babyhope, spuit jij wel decapeptyl?? Ik spoot dat ook altijd maar hoef deze ronde alleen maar 1x lucrin te spuiten! Scheelt een hoop blauwe plekken meiss. Vraag me nu wel af waarom er dan nog deca wordt voorgeschreven want volgens dr w wil het geertgen in de tokomst van deca af ivm met het vaker moeten spuiten. Lucrin is een maand in je lichaam en hoef je maar 1x te spuiten. En zelfs die ene keer spuiten doen de assistentes daar! Dus misschien kun je er ook om vragen... Het is maar een idee...

18. brigges

brigges Niet meer actief

Ik kom ook weer eens om het hoekkie kijken ! Ben weinig op het net geweest de laatste dagen! Druk geweest met van alles en niks:).

@Mariek, kop op meid! ff alles eruit janken, dat lucht op. en er dit weekend eens even een stevig gesprek tegenaan gooien. Deze "last" van de mmm kun je niet alleen dragen.

@merah..nou meid jij maakt het spannend hahaha. Kan me de reactie van je man wel voorstellen. als het ervoor niet lukte, waarom dan nu wel..dus ik begrijp 'm wel. Maarrrrrr ik snap jou ook goed... wat als het dus net wel lukt en je voor een vreselijk dilemma staat.

@babyhope en Hanied, jullie gaan al heel snel beginnen! Ik volg jullie er vlak achteraan. Volgende week dinsdag begin ik met de deca. Ik zit dan op cd 18. Dat is wel vroeg, maar aangezien ik soms een korte cyclus heb wil de arts het zekere voor het onzekere nemen en me vroeg laten beginnen met spuiten. Beter te vroeg dan te laat.

Ik heb vorige week al mijn medicijnen opgehaald en pffff het is dat de menopur niet in de koelkast hoeft want anders had ie helemaal vol gezeten.

Ik heb trouwens eens gekeken wat al die medicijnen kosten als je het zelf zou moeten betalen... da's niet normaal joh! Ik heb uitgerekend dat ik nu voor 2400 euro in de kast heb liggen. Dus stel je voor dat 3 pogingen niet lukken en je verder wil en alles zelf moet gaan betalen..pfffffffffffff

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey meiden, ik ben weer terug van vakantie. Heb niet terug gelezen, dat trek ik even niet...sorry :)

Mijn vakantie liep afgelopen zaterdag een beetje anders dan we wilden.
    Ik kreeg een doorbraakbloeding :(
    Heb d'r Ruis gebeld en die zei dat ik moest stoppen met de Gonal omdat die dus blijkbaar helemaal niets deed
    Een week daarvoor ging het nog de goede kant op met 225 en ineens met de 150 dus geen reactie van mijn lichaam
    En dan is dr. W ook nog op vakantie en moet ik vanmiddag naar dr M. die ik helemaal niet ken :(
    Ik ben best verdrietig en de hoop is even ver te zoeken. Ben toch zo bang dat we er zonder IVF niet gaan komen :(

Tot zover meiden...ik ga weer onder mijn steen zitten...

20. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Jeetje Annedore,....wat ontzettend K*T einde van jullie vakantie,.......kan me voorstellen dat je weer onder je steen terug wilt. Kop op meid,.....het komt echt een keer goed voor jullie,......lukt het niet zo,...dan met ivf,....een hele dikke knuffel voor jou!!

@Mariek,...heb je je mannetje al gesproken?

Deel Deze Pagina