Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Lieve babywish, ik weet dat je wens heel groot is
    Maar jij maakt jezelf gek met de hele dag alleen maar met je lijf en je symthomen bezig te zijn.
    Ieder uur staat er hier een nieuw berichtje met nieuwe symthomen die wel/ niet zouden kunnen betekenen dat je wel/ niet zwanger bent.
    Het is waarschijnlijk je enthausiasme
    Maar ga er nu vanuit dat je pas weet dat je zwanger bent de dag na je nod als je 2 vette dikke strepen hebt
    Voor de rest houd je lijf je de hele dag voor de gek, zeker als je er zo mee bezig bent.
    Probeer afleiding te zoeken zodat de tijd sneller gaat en test op je nod

Ik bedoel het goed en duim nog steeds voor je

2. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    @babywish, mag ik mss vragen waarom jij zo vroeg test na de pregnyl. Het zk had ons nl. aangeraden om pas 14 a 15 dagen na de pregnyl te testen ivm onjuiste 'uitslag'.

lfs

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Omdat ik namelijk wil weten hoe lang het duurt voordat de pregnyl geen resultaat meer laat zien op een test.

Dus met een berekening kom ik er zo ongeveer op uit dat de test morgen negatief moet zijn

Ik weet dat ik mezelf gek maak.
    Maar ik ben gewoon bezig met mijn dagelijkse dingen.
    En lekker op de bank hangen met een zak ships een een puzzelboekje.

Pff, maar je kan moeilijk die dingen negeren die je voelt he.
    Dus neem denk ik zo even een aspirine en lekker nog ff op bed liggen

4. carma

carma Niet meer actief

Doe dat lekker meis, misschien voel je je dan straks beter
    welterusten xxx

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    dankjewel

Knuff

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat bedoelde ik ook met mijn zin Mariek. Je haalt me de woorden uit de mond.

Babywish, als je zwanger bent (en ik hoop het van harte) dan is het embryo nog maar net ingesnesteld. Al die symptomen lijken me dan nog niet aan de orde.
    Vergeet niet te LEVEN meid!!!

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @babywish, de keren dat ik zwanger was voelde ik niks voor mn nod en zelfs daarna niet pas ongeveer met 6 weken... en toen zelfs nog maar weinig! Je wilt dit natuurlijk allemaal graag voelen, hierdoor kan je lichaam in de war raken en zich uiten door dit soort dingen. Zoals mijn gyn zei; De kwaaltjes kunnen echt pas komen op nod, want dan is je hcg hoog genoeg om kwaaltjes te kunnen krijgen..... Hoe relaxter je er instaat, hoe beter dit voor je zelf is! Dus probeer het allemaal rustig te ondergaan, en het beste is testen op nod. Ik wist met 3,5 dagen dat ik zwanger was in 1e instantie door mn eigen testen die donkerder werden en doordat ik in het ziekenhuis lag, maar je blijft dezelfde onzekerheid voelen tot aan je nod of je nou het al weet of niet, het is zo n grote kans dat je toch ongi wordt...

Ik duim voor een posi test voor je, maar doe lekker rustig aan!

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb vanmiddag een afspraak bij de gynaecoloog en ben vast van plan heel duidelijk te maken hoe (on)tevreden ik op dit moment ben over de 'toko'.
    Mijn idee was het te vergelijken met de Mc Drive: Bij elk loketje doe je wat (maar mag niet naar binnen) en bij het laatste loketje hoop je dat je een Big Mac in je handen hebt...
    Ik verwacht van artsen buiten kundigheid een zeker vorm van medeleven. Ik wil dat mijn arts gedreven is om mij proberen zwanger te krijgen en die gedrevenheid/overtuiging wil ik voelen. Ik wil dat een arts MET mij praat en niet OVER mij (en dat door laat brieven door een secretaresse). Als ik een miskraam krijg en ik kom daarna weer voor de eerste keer op de volgende ronde, dan verwacht ik dat een arts daar minimaal een opmerking over maakt ('hoe gaat het nu met u mevrouw') en als door hun overdosering (waar ze an sich misschien niets aan kunnen doen) ik twee maanden niets mag/kan doen, dan verwacht ik van een arts dat hij/zij zich realiseert dat 2 maanden heel lang is voor mensen die al zo lang bezig zijn met zwanger worden. Dan mogen ze daar best even een paar gemoedelijke woorden aan wijden. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
    Wij komen tenslotte niet voor voetschimmel bij de dokter...

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @merah, ik vind het inderdaad niet meer dan normaal dat er enigzings wat medeleven wordt getoond.. En dat je merkt aan de arts dat deze er alles aan wilt doen om te zorgen dat jij zwanger wordt!

Moest wel even lachen om je mcdrive vergelijking hoor! Heel veel succes met je afspraak...

10. carma

carma Niet meer actief

Dreamwish jaaaa gefeliciteerd meis, geweldig
    Ben je nu een beetje gerustgesteld???
    Ik ben erg blij voor jullie
    Nu blijft het goed gaan hoor
    Mijn arts roept dat de kans dat het fout gaat na 7 wkn erg afneemt en maar klein is
    EN NU GENIETEN HOOR
    XXX

11. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @dream,.....JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!wat een mooi plaatje!!!Nu al een mooi kindje:D en nu echt gaan genieten hoor!!!!!!!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier even kort:
    Gyn gaf me groot gelijk in mijn klacht. Probleem is dan gynaecologie en voortplanting (afdeling waar daadwerkelijk de echo's etc plaatsvinden) twee gescheiden afdelingen zijn. Veel invloed zal het dan ook niet hebben, die klacht.
    Afgesproken dat we nog 2 IUI's doen en dan overgaan op IVF. Zaadjes waren door de maanden behoorlijk vooruit gegaan, daar zal het dus niet meer aan liggen.
    Ze zei dat als ik nog eens zoveel eitjes had, dan ik dan moest overwegen er een IVF van te maken (escape IVF). Ik zei dat ik dat de vorige keer voorzichtig had voorgesteld, maar dat daar werd gezegd dat dat niet kon.
    Was ze het niet mee eens. Met dikke letters staat nu in het dossier: bij hyperstimulatie IVF overwegen!!!

13. carma

carma Niet meer actief

Jééé merah komen ze nu mee
    Dat riepen wij gelijk al, esceap ivf toen je riep dat je 7 eitjes had
    Erg jammer dat ze dat niet direct aan denken
    Maar goed er zijn weer opties genoeg nu
    Goed dat je voor jezelf bent opgekomen meis, ben trots op je
    xxx

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @merah, tja t blijft dus lastig als ik het begrijp met de 2 afdelingen. Je hebt in iedergeval laten horen dat je dit niks vind.. En nu duidelijke afspraken, kan je daar de volgende keer mooi op terug komen als ze zeggen dat iets niet kan! Heel veel succes hoop de volgende IUI met een mooi resultaat voor je!

15. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    hoi ik kom even iets vragen, ik spuit puregon maar heb nu een antibiotica kuurtje voor een voorhoofdholte ontsteking weet iemand van jullie of dat invloed heeft op elkaar?
    alvast bedankt.....

16. carma

carma Niet meer actief

Ik weet zeker dat het invloed heeft op de kwaliteit van het zaad
    (ervaring)
    Of het ook invloed heeft op de cyclus van de vrouw en de groei van de eitjes weet ik niet

Misschien ff googlen
    Suc6

17. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Heerlijk nog even een uurtje geslapen.
    En daarna met ventje even buiten de deur gegaan, markt over etc.
    Maar voel me eigenlijks nog steeds niet zo lekker.

18. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @merah: super goed van je dat je duidelijk hebt gemaakt hoe en wat. En in ieder geval ook fijn dat je gyneacoloog daar ook zo over dacht, mooi te horen dat mocht er een hyperstimulatie zijn of overstimulatie weet niet precies welke van de twee, dan toch fijn te weten dat je een escape IVf kan doen.

@babywish: Oehjoeiii ik hoop niet dat dit gaat uitmonden in een escalatie maar goed ieder zijn mening, maar ik vind persoonlijk dat je een beetje doordraaft met iedere keer een klacht neer te droppen...
    Bedoel ik begrijp de grote wens om zwanger te worden maar dat ga je niet echt niet sneller worden door de klachten... nogmaals ik hoop dat alles wel goed uitpakt maar wat nu als het een teleurstelling is ?? word de volgende ronde dan niet nog zwaarder, ga je dan niet nog meer twijfelen aan je eigen lichaam? juist "wij "zijn erg kwetsbaar..
    mm7: ik zit je echo's te bekijken, erg mooi weer!! fijn dat alles nog goed ging!
    Mariek: hoe is het nu met jou, aan het aftellen voor je vakantie zo te zien :). Ruilen hier nu 3 dagen gewerkt en vanaf dag 1 al gillend gek geworden dus ben weer aan vakantie toe.
    Babyhope: lange tijd niets gehoor meis, hoe staat het daar?
    Brigges: Waar ben jij?? op vakantie?
    Annedorre: schrijf je hier nog mee, ook een hele tijd niets gehoord hoop dat alles goed met je gaat?

Hanied: vrijdag FM toch? ben benieuwd

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Ik respecteer ieders zijn mening hoor ;).

Ik geef mezelf elke ronde hoop, want ik wil erin blijven geloven dat het lukt.:)
    En het gaat niet lukken als ik aan het begin van een nieuwe ronde al zeg: dit wordt toch weer niks.:(
    En het is wel een teleurstelling om weer ongesteld te worden.
    Maar ik vindt het fijn om positief te zijn en te blijven.

Kijk, mijn vriend blijft wel een beetje negatief dus staat weer mooi gelijk. :p
    Ik zei nog tegen hem: als je zo negatief denkt gaat het al helemaal niet lukken he ;)

20. carma

carma Niet meer actief

Nee want dan stuurt hij negative zaadjes hahahahaha

Positief zijn is een hele goede eigenschap hoor
    En ik herken het ook wel van de eerste keer dat wij iui hadden in 2007
    Op het moment dat ik ging denken het word niks en we zullen wel verder moeten met ivf toen was het raak
    En ik heb niks gevoeld van te voren
    Alle eerdere keren was ik ziek zwak en misselijk en werd ik steeds weer ongi
    Ik was in het begin ook z'n positivo hoor, maar je leert relativeren, matigen en word rustiger.
    Komt bij jou ook nog wel
    Maar je bent ook nog heel jong dus het zou erg zijn als je niet positief in het leven staat.

Deel Deze Pagina