Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    1 water en 1 poeder. Vind t wel een rot spuit. Hou sowieso niet van naalden. Maar die doet veel meer pijn dan de puregon.

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Je kan beter de gyn bellen symptonen van overstimulatie zijn veel vocht vasthouden, een opgezette buik, erg buikpijn. Ik zou even aan de bel trekken als ik jou was!

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik liep zelf al een week met dezelfde klachten als jou en uiteindelijk lag ik in het ziekenhuis... Het kan allerlei vervelende gevolgen hebben, zoals ik weken met hele grote cystes heb gelopen etc... trombose... noem maar op ! Ik zou nu nog bellen, ik weet namelijk hoeveel pijn je kunt krijgen...

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @annedore: van harte met je nieuwe baan, lekker zeg dat je niet die lange reistijden meer hebt.
    Hopen dat de 150 Eh aanslaan
    @moon0810: ik ken de buikpijn van pregnyl ook wel, alleen niet zo zeer als kramp maar meer als een continu zeurende pijn. Maar goed gyneacoloog bellen kan geen kwaad om andere dingen uit te sluiten.
    @hanied: ik ben erg benieuwd hoe het vandaag bij jou was laat snel wat horen...

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt echt als overstimulatie Moon! Ik zou als de wiedeweer de gyn bellen. Het kan best gevaarlijk zijn namelijk!

6. carma

carma Niet meer actief

Ik heb dat gevoel ook na de pregnyl
    Dat kan geen overstimulatie zijn toch, dan heb je een fm gehad en weet je toch wat er zit.

7. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Moon; ook ik heb te maken gehad met overstimulatie...jouw klachten klinken wel als overstimulatie! Ik weet niet wat je laatste fm was..veel eitjes of juist niet? Als je veel eitjes had kan dit best een overstimulatie zijn. Dan zou ik wel naar de dok gaan want het kan gevaarlijk zijn! Overigens is mij verteld door de gyn dat overstimulatie vaak een teken van zwangerschap is (grote kans van een meerling!) Succes meid!

Hier; fm was goed! maandag weer terug en nu gelukkig bij dr W! Mariek hoe laat moet jij maandag? Ik om half 12!

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Overstimulatie is niet alleen van de puregon, alles groeid nog extra door door het hcg hormoon. De klachten ontstaan tussen de 5-7 dagen na pregnyl dit is korte overstim of late overstim tussen de 7-12 dagen na pregnyl. Late overstim komt ook meestal voor mij een zwangerschap, je hcg stijgt namelijk in deze periode waarop je eierstokken en of cystes gaan reageren. Ik had ook geen overstim. tijdens de fm, maar nu ben ik inmiddels morgen 12 weken zwanger nog steeds heb ik er last van dat de cystes er zitten.. Het kan heel gevaarlijk zijn, je kan eiwitten lekken uit je eierstokken en daardoor acute trombose krijgen.....

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @hanied, idd bij late overstim is 89 procent zwanger, 75 procent hiervan draagt een meerling. Kijk maar naar mij haha...

Volgens mij maakt het niet veel uit wat je op de fm hebt gezien... Ik had 2 eitjes en 1 kleintje aan de rechterkant, linkerkant had niks gedaan, ik bedoel dat is niet heel veel natuurlijk....

Fijn dat je fm goed was, vraagje uit nieuwsgierigheid voor hoeveel eitjes wordt er dan gegaan, zoveel mogelijk toch? En zitten deze dan aan beide eierstokken?

10. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    mm7; ik ga voor zoveel mogelijk eitjes! Ik had er vandaag 8 rechts en 8 links. De grootste was nu 14mm. Ik ga ook voor een tp van 2 emmies (als ik die natuurlijk heb...) Ik was ook net als jij een 8 maand geleden zwanger van een tweeling en had ook overstimulatie. Maar ik heb pco en had voor de overstimulatie wel veel eitjes (grote en kleine).

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oke ik was benieuwd idd hoe ze dan te werk gaan, er is dus een mogelijkheid dat er nog meer eitjes zijn maandag? En is er een max. aan? Maakt het uit als er verschillende grotes zijn of niet.

Zou fantastisch zijn toch 2 terugplaatsen!! Oh wat hoop ik voor je dat het lukt zeg. Hoe ben je de vorige keer zwanger geworden?

Ik heb overigens ook pco, bij doet alleen mn rechtereierstok iets, de linker is volgens mij in een zeer lange winterslaap gegaan na mn miskraam.

Ik duim voor je op een geweldig resultaat!!! Sorry voor alle vragen was benieuwd hoe het traject is waar je in zit. Succes!

12. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Bedankt voor jullie reacties. Heb net geprobeerd zk te bellen, maar afd gyn is al gesloten. Ik had vorige week donderdag bij de fm 1 ei van 19 mm, dus zou het dan overstimulatie zijn?

Kramp is nu wat afgezakt, maar het een hele gespannen en opgezette buik. Dus weet ff niet wat ik moet doen.... Maar als ik begrijp kan het dus ook duiden op een mogelijke 'zwangerschap' aangezien het nu al bijna 1 week geleden is na de pregnyl. Ik dacht dat de overstimulatie alleen kon door de puregon..

liefs Monique

13. carma

carma Niet meer actief

O mm7 dat wist ik niet, bedankt voor de uitleg
    Weer wat geleerd.

Hanied ik moet om 14.10 bij dr w, dus later als jij
    Ik hoop je dan niet te zien anders hoop hij wel heeeeel erg uit hahahahahaha
    o meis ik hoop zo dat ze goed doorgroeien, ik duim voor je
    xxx

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @moon, ik heb ook niet overdag gebeld, ik heb savonds de huisartsenpost gesproken en zei zeiden dat ik langs moest komen toen doorgestuurd na de gyn. Heeft je gyn tijdens het gesprek over de puregon niet uitgelegd dat als je vocht vasthoudt of ineens 1,5 kilo zwaarder wordt of een opgezette buik hebt, gelijk moet bellen? Het kan een zwangerschap zijn, maar dan betekend het ook dat je overstimulatie hebt waarschijnlijk! De klachten komen namelijk niet van de zwangerschap zelf, maar doordat je lichaam het hcg doet stijgen ontstaat er overstim.
    Ik heb je een pb gestuurd met de info die ik heb meegekregen, misschien heb je er iets aan!

15. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    moon als je echt last hebt van die druk kun je ook naar de dokterspost. Ik weet nog uit eigen ervaring hoe pijnlijk die kramp was...

mm7 max aantal follies is 30! Bij meer is het einde oefening. Ik heb erge pco dus bij mij is het altijd eng met dosering van gonal. Heb nu 2 icsi behandelingen gehad. Ben ook allebei de behandelingen zwanger geweest, alleen helaas beiden een miskraam. 1x van 1 beeb 8 weekjes en 1x van 2 beebjes 13 week. Daarna een cryo poging gehad die uitliep op niks en vorige maand bezig geweest met icsi 3 en toen wilden mijn eierstokken geen eitjes aanmaken. Of ja in ieder geval te weinig! Dus werd die poging afgebroken en werd het een escape iui (die ook op niks uitliep). Nu met volle moed verder.. Ben inmiddels ruim 8 jaar bezig voor een kindje, heb vaak in de put gezeten maar klim er toch iedere keer weer uit! Jij lekker genieten van je beebjes en hoop dat ik je gauw mag volgen (zou toch wel heel graag een 2ling willen hoor!!!)

16. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    ow jammer mariek....had je graag gezien! Jij succes alvast met het gesprek meid! Enne keep on smiling:)

17. carma

carma Niet meer actief

O de max bij geertgen is 30 stuks?
    15 per stok ofzo?

Ja ik doe mijn best hanied om te blijven lachen.
    Idd wat jij zegt steeds weer in de put en toch de kracht weer weten te vinden omhoog te klimmen
    Hoe doen we het toch (het sterke geslacht hè).
    Ik ben wel erg emo en heb heel veel zin in de vakantie in italie
    Zat straks naar de camping te kijken en naar de recenties erbij van afgelopen weken en ik begon spontaan te janken zo graag wil ik weg.

Ik denk dat wij deze maand overslaan en starten net in of na de vakantie als ik dan weer ongi word (rond 20/21 sept)
    Wij komen als het goed is 19 of 20 sept teug

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Hanied, zo een lange weg. Weet je als ik wel eens na de berichten van jou en Mariek73 kijk denk ik wel eens, oh oh oh wat voel ik me schuldig, ik krijg als alles goed gaat 2 babytjes, en jullie zijn niet zwanger. Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik gun het jullie zo ontzettend, en moet eerlijk zeggen ik weet niet of ik wel zo sterk zou zijn zoals jullie zijn hoor, echt mijn respect voor jullie! Net zoals voor alle andere meiden die al zo lang bezig zijn! Ik kan me jullie verdriet, frustratie en alles zo ontzettend goed voorstellen, maar echt weten hoe jullie je voelen zal ik niet, en telkens zie ik ook weer positieve reacties van jullie, het mag echt wel een gezegd worden ; PETJE AF MEIDEN! (jullie verdienen een Emmy, zowel in award vorm als in jullie buik!)

Hanied, 2 beebjes 13 weken, pffff en ik dacht nu al opgelucht te kunnen adem halen maar t kan dus ook nog veel later misgaan.. Moet er echt niet aan denken dat ik er 1 of 2 nu zou verliezen.

19. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    meiske toch....ik snap soms ook niet hoe we het telkens voor elkaar krijgen om maar weer verder je kuieren...
    wat betreft 30 stuks...30 in totaal. Dus niet persee 15 per stok. klinkt heel veel maar heb altijd op het randje gezeten...
    kan me voorstellen dat je nu zwaar behoefte hebt aan je vakantie meid. Je hebt in ieder geval een fijn vooruitzicht! En even wat rust voor je lichaam en geest kan geen kwaad. Dus een maandje even niets is ook lekker hoor! En helemaal als je op vakantie gaat, anders geniet je weer minder omdat je met die spuiten bezig bent. Ik kan je overigens wel aanraden om Lucrin te vragen ipv decapeptyl. Lucrin heb ik nu gehad (is een eenmalige injectie die een maand lang werkt). Zo hoef je niet 2 spuiten per dag te zetten en heb je minder blauwe plekken! De bijwerkingen heb ik minder intens ervaren als bij de deca maar dat kan per persoon verschillend zijn! Het is maar een tip...

20. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    net gebeld met huisartsenpost, ik word teruggebeld.

lfs

Deel Deze Pagina