Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    he meiden:

@vlinderr: morgen 3e FM, ik ga voor je duimen...
    @heidi: Het vervelende nieuws houdt niet op zeg, ik hoop echt dat je door mag met prikken zonder opnieuw te moeten starten..
    Wanneer moet je terug komen? En hoor je dan ook wat de verdere behandeling is?
    @ babyhope: nou spannend hoor ik ga ook voor jou duimen!

2. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    #442 hanied, 7 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
    @Vlinderr; Ik heb behoorlijke hoofdpijn van die Gonal f! Weet je, ben zo bang dat ik dadelijk een eisprong heb voor de volgende FM en dat ik het niet heb gevoeld. Aangezien ik PCO heb, heb ik niet vaak een eisprong, laat staan dat ik weet hoe het voelt!
    Maar goed, jij morgen je 3e FM! Spannend, maar optimistisch blijven...Alles komt goed! Succes morgen en ik zal voor je duimen!

@Heidi; ik herken het dubbele gevoel helemaal! Mijn beste vriendin is zwanger. We waren tegelijk samen zwanger. (zij alleen op een natuurlijke wijze en ik door ICSI). Onze uitrekendatum scheelde 1 dag! Ik heb nooit jaloezie gevoelens gehad als mensen zwanger waren of een baby hadden. Helaas heb ik dat gevoel sinds mijn laatste miskraam wel! Ik ontwijk mijn vriendin nu een beetje en zij mij ook. Het is voor beiden niet gemakkelijk!

@Merel; hoop dat je snel kunt beginnen!

3. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hey dames,

Nou vanochtend 2de meting gehad en nog niet veel groei te zien..
    wel zag de arts nu links de eitjes zitten waarvan er een 12mm en twee iets kleinere maar ingedeukt..
    Ben nog niet echt veel wijzer, dinsdag moet ik voor de 3de meting, mocht er dan nog niet veel groei zijn mag ik gaan ophogen naar 75e.
    Het is iig niet te hopen dat ze alle 4 doorgroeien (rechts 1 en links 3) want dan zie ik het somber in..
    Merel, ik geloof vanaf 3, ik weet het niet helemaal zeker, ik zal het dinsdag even vragen.
    Heidi kan me voorstellen dat je er van baalt zeg..dikke knuffel.
    Vlinder suc-6 morgen bij de meting!
    Voor iedereen die vergeten ben sorry..

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Daar was ik weer, lekker kort dienstje vandaag :D

@Heidi...klopt het dat jij morgen ook moet voor een FM? (heb soms niet alles meer helemaal helder, door alle berichtje. ;))

@Hanied...Ik kan me er echt wel iets bij voorstellen dat je jaloerse gevoelens hebt. Het valt ook allemaal niet mee. Je bent zwanger geweest etc,..en bij een ander gaat het wel goed en bij jou wordt het afgebroken. En zelfs als je geen miskraam hebt gehad, maar het
    'gewoon' niet wil lukken, dan kan het al moeilijk zijn. Helemaal als het bij je vriendin is, of binnen de familie. Ik heb er soms ook wel last van in bepaalde situaties.

Ik heb geen hoofdpijn van de Gonal. Hoeveel eenheden spuit je eigenlijk?
    Wat betreft die eisprong; je hebt toch fm-en tussendoor, waardoor het toch in de gaten wordt gehouden?
    Ik heb ook werkelijk geen idee of ik eisprong zou voelen of niet. volgens mij heb ik er nog nooit een gehad. Dus ben erg benieuwd! Ik voel de groei van de eitjes ook heel sterk, dus ben bang dat de eisprong voor mij ook wel pijnlijk zal zijn. Anderzijds maakt me die pijn ook niets uit, ben al lang blij dat ik een eisprong krijg! :)

@Moray...Jammer dat er nog weinig te zien was! Wat betekent het eigenlijk dat een eitje ingedeukt is? Nog nooit van gehoord.
    Ik hoop dat ze nog flink door groeien!

5. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @vlinder ik moet ook op cd7 terug komen, morgen om 8.40, ben benieuwd wat het heeft gedaan?????????????????

6. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    #446 rissy, 7 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
    @dreamwich...gefeliciteerd..........wanneer moet je naar het zh?

7. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    hahahahaha, wat een boel berichten, was ik aan het bij lezen, meteen reageren, maar da's nie handig, hahahahaha.
    Er gebeurd een hoop als je ff een paar dagen hebt gemist.
    Iedereen die nieuw is, welkom!

ff vraagje,......in het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat overstimulatie bijna niet voor komt, maar als ik het zo lees, heeft iedereen hier bijna wel een keer last van gehad, of niet? Bij hoever eitjes wordt het afgebroken?

Moet morgen voor de tweede fm, zal ook wel ff vragen.

trusten voor iedereen en heel veel suc6!!!!!
    Hopelijk heel veel berichtjes met goed nieuws!!!!!!!!!!!!!

8. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Heidi & Vlinder, succes vandaag. Ik hoop dat er goed nieuws is.

Gonal F, moet je dat ook spuiten of is dat net zoiets als clomid?

Moray, ik heb ook nog nooit gehoord dat een eitje ingedeukt is. Ben ook benieuwd wat dat inhoudt.

Over de eisprong. Ik heb niet echt het idee dat ik daar heel veel van voel. Hoe is dat bij jullie? Misschien dat ik er dan ook wel last van heb en dan weet ik het voor de volgende eisprong….

Rissy, ik heb er deze ronde last van gehad. Ik had 3 grote follikels en 1 kleine en toen kreeg ik een sexverbod en moest ik meteen stoppen met de puregon. Bij mij in het zh wordt het afgebroken als je er 3 of meer hebt. Alvast succes voor morgen op fm.

9. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    #449 dreamwish, 8 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
    vlinderr en heidi: hoe is jullie FM vandaag gegaan?
    Rissy: nog geen afspraak in het ZH gemaakt... ik denk dat ik woensdag ga bellen aangezien het dan pas echt 1 dag na nod is.
    ik heb namelijk mijn mijn hoofd dat ze hier mischien wat van zeggen... haha;):D
    @babyhope: als het goed is zit de pregnyl er in?

10. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    bedankt Merel!

Vanmorgen naar het zh geweest. De rechter eierstok had er 1 van 4mm, de linker konden ze moeilijk vinden, uiteindelijk toch 1 van een mm of 3, moet nu weer over 3 dagen terug komen en door gaan met 50e te spuiten,.....................spannend hoor!

Zou door mijn overgewicht de eillijder moeilijker te vinden zijn, of hebben er meer dit gehad?

11. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    rissy, dat gaat de goede kant op...
    ik denk niet dat het zo zeer met overgewicht te maken heeft, bij mij konden ze de beide eierstokken de ene keer wel vinden en de andere keer moeilijker...

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    jaja dreamwish vanochtend om 0900uur hebben we de pregnyl gezet...

even een tip als ze de eileider of eierstok niet goed kunnen zien een keer op je onderbuik drukken;) doe ik ook wel eens als ik dat afgelopen vrijdag niet had gedaan hadden ze me naar huis gestuurd met de mededeling `geen ei terwijl er toch echt 2 zaten..

@de rest van de ladies knuffellll

13. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    #453 dreamwish, 8 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
    hoi dames,
    vandaag toch nog maar gebeld naar het ZH. op 30 maart heb ik een termijnecho.
    Volgens het zh ben ik dan nu 4 wk plus 2 dagen.
    Je krijgt dus twee weken kadoo?
    Op mijn test staat nl 1-2 weken...

enneh heidi en vlinderr? ik hoop echt da de fm goed is gegaan bij jullie vandaag en dat er wat te zien was.

14. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    hoi dames,

heb het hele weekend gewerkt, dus vandaar dat ik er even niet was. heb even snel terug gelezen en ben nu de namen kwijt :(
    maar een paar hadden FM's die beter hadden gekunt, balen zeg!

vlinder, jij had vandaag een FM, vertel!

Dreambaby, gefeliciteerd!!

Ik heb vanmorgen een FM gehad:
    Hier weer niks.. bah! Nog steeds 2 van 12 mm en een slijmvlies van 6,2 mm vanaf vanavond moet ik niet 1 streepje maar 2 omhoog dus ik ga nu van 50 E naar 66,66 E en dan vrijdag weer terug, ben benieuwd!

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier dus in de wacht...
    Vind het erg bemoedigend dat er alweer 1 van ons zwanger is. Er is dus alle goeden om goede hoop te hebben, ook als het lijkt of die FM's maar niet opschieten... Het komt goed!
    Zo jammer dat je niet even binnenin kunt kijken... Zou er iets aan het delen zijn?...
    Vanmorgen trouwens een bloedneus. Dat heb ik werkelijk nog nooit gehad, een bloedneus!!!
    Ik gelijk kijken of het vaker voorkomt bij zwangerschaps...
    Ja dus, maar alleen NA innesteling (en dat is nu nog te vroeg), als je HCG aanmaakt en progestron. Misschien komt het dus door de Pregnyl? Toch had ik dat andere maanden niet...
    Allemaal speculatie. Gewoon afwachten dus...

16. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    68,8 EH denk ik dat je bedoelt sylvia,
    wel balen zeg, maar goed mogelijk dat dit je eitjes net het laatste zetje in de rug geeft. ( mij heeft die twee streepjes omhoog in ieder geval gewerkt. )
    merah: hoe ver ben je nu ook alweer na de pregnyl??

17. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    dreamwish, nee dat is echt 66,66 want tussen de 50 en de 75E zitten 2 streepjes dus dat zijn 3 stappen 25 gedeeld door 3 is 8,33 per streepje, dus dat is 16,66 per 2 streepjes en 50 plus 16,66 is 66,66E dan kun je nog 8,33 bij doen en dan zit je op de 75E

over de eierstokken: ik ben slank en ook mijn eierstokken zijn moeilijk te vinden, het is elke keer weer een kunst om ze te vinden en volgens de gyn. ligt mijn baarmoeder ook iets gekanteld en daardoor mijn eierstokken ook.

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Merel..Gonal f moet je idd ook spuiten. Is eigenlijk te vergelijken met Puregon.

@Babyhope...Succes morgen! En dan maar afwachten. Spannend, hoor! :)

@Dreamwish...Je krijgt idd twee weken cadeau. Mooi, toch?! Haha. ;) ik vind het echt Super mooi voor je/jullie! Ga er maar lekker van genieten!

@Heidi..Hoe was de fm vandaag??

@Sylvia...Balen, meid! Het wil allemaal nog niet erg vlotten. Wel mooi dat je wat meer mag ophogen!

@Merah...Wanneer mag je testen??

@Hier...vanmiddag de derde fm gehad. Er begint iets te groeien :D, ben er erg blij mee! Had de hoop al een beetje opgegeven.
    Mijn baarmoederslijmvlies was ook wat dikker geworden (zei hij), maar hoeveel...heb geen idee! Aan de linkerkant zit nu een eitje van 9mm. Nog niet heel erg grooit, maar wel een mooi begin, na de keren dat er nog niets zat. Ik moet vrijdag terugkomen.

Ik heb trouwens nog voor 5 dagen genoeg in huis aan vloeistof etc. Nu bedacht ik mij, dat als ik pas op vrijdag terug moet komen en als dan blijkt dat ik nog een aantal dagen door moet blijven spuiten, ik dus niet genoeg heb. Bij ons in het zh. bestellen ze alles bij een fertiliteitskliniek en leveren ze aan huis. Dus dan kan ik dat toch nooit op tijd in huis hebben? Hebben jullie hier ervaring mee? Anders moet ik misschien toch maar even bellen morgen.. :(

19. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    vlinder, wat fijn dat er groei in zit nu, nu blijven duimen dat die door gaat groeien!

Ik zal als ik jou dan was morgen even het zh bellen en vragen of ze het kunnen bestellen, ik moet het morgen ook doen, ben het ook vergeten vandaag.

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Sylvia...Wordt het bij jou ook besteld bij een fertiliteitskliniek, of krijg je het gewoon van de apotheek?
    Ik zal morgen wel bellen.

@Hier...Pfff heb ff geen geduld meer op de een of andere manier. kan van mij niet snel genoeg gaan! :) Hebben jullie hier ook wel eens last van? Vind het ff niet meer leuk die hele MMM...zo, dit moest ik even kwijt.

Deel Deze Pagina