Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap werkelijk niet waar we het hier over hebben... Ik neem aan dat je in andere topics geen fijne reacties hebt gehad?
    Das inderdaad niet aardig.
    Gewoon niet op reageren meid! Lekker genieten

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou merah niet echt in een ander topic..

maar goed hahaha ik laat het er maar bij:)
    ik zeg al ik snap dat het even zwaar is voor anderen maar hoe blij ik altijd voor die personen ben kan ik nu echt niet teruglezen in hoe blij ze voor mij zijn hahaha

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #4683 merah, 9 okt 2010
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
    Je doelt dus op mij, dat dacht ik al.
    Ik zak echt door de grond nu! En ben echt heel boos! Iemand met een beetje invoelingsvermogen zou moeten snappen (ookal zit diegene zelf op een roze wolk), dat hoe spaarzaam de woorden ook, deze goed bedoeld zijn. Maar dat de energie voor meer compleet ontbreekt, gezien mijn situatie.

Ik kan al een paar dagen amper de ene stap voor de andere zetten, als ik opsta wil ik het liefst gelijk weer naar bed. Ik kan amper eten. Mijn huwelijks staat op knappen, mijn lijf is kapot. Mijn eileiders zitten dicht en ik zal dus nooit meer op natuurlijke wijze zwanger kunnen worden. Mijn miskraam in maart heb ik waarschijnlijk te danken aan een chlamydia waar ik niet verantwoordelijk voor ben. Zonder chlamydia was ik waarschijnlijk nu bijna mama. Mijn lever heeft waarschijnlijk onherstelbare verklevingen en het is maar de vraag of ze dat allemaal nog wel weg kunnen krijgen. Zwanger worden is het komende jaar niet eens in de picture! Mijn enige modus is die van overleven. Hoe moet ik verder met mijn leven, hoe kom ik de dag door. Ben ik volgende maand nog wel getrouwd. En verder zo ongelooflijk veel vragen... Want hoe kan dit allemaal???!?!?!
    Welke God met Zijn morbide humor zit hierachter. Wie probeert me hier een hak te zetten.

Sorry babyhope, maar je gaat echt te ver.
    Het heeft dus helemaal niets te maken met het feit dat jij wel zwanger bent en ik niet. Of het iemand wel of niet gunnen! Het is het heel even genoeg hebben aan je eigen ellende. En met het alle laatste beetje energie die je eruit kunt persen, iemand toch graag willen feliciteren met haar zwangerschap...
    TOP! Gefeliciteerd!...

4. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    dames,

Merah weet dat je het moeilijk hebt meid. Had net voor de zp crash op dit topic een berichtje voor je geschreven. Ik heb echt met je te doen en leef met je mee... Weet niet waar dit allemaal over gaat maar ik hoop dat je een weg weet te vinden om eruit te komen met je man en hoe om te gaan met alle ellende die je op het moment op je bordje hebt!

Cin, zie pb!

Mariek lieffie hoe is het met je? voel je al wat door de gonal?

hier, mijn menstruatie is van slag, vloei nauwelijks, paar druppels per dag...heel vreemd! Als het maar niet door verklevingen komt (heb even gegoogled) Mag donderdag weer naar de fa en zal het vragen.

Annedore, die laatste zin had je weg moeten laten meid. Weet dat je het moeilijk hebt maar wie niet? Misschien bedoel je het helemaal niet verkeerd (daar ga ik van uit) maar het leest zo ..... Meid, wens je veel sterkte met alles en hoop voor jou dat je ook snel een mooi testje nhebt net als die van babyhope!

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oei deze situatie wilde ik niet uitroepen hier...

Natuurlijk vind ik het wel eens jammer als ik iets schrijf over mn zwangerschap, dat er dan sommige zijn die bijna tot nooit daar over iets terug schrijven terwijl ik naar hen altijd iets schrijf en aan hun denk, maar ik begrijp dat ook volkomen, en kan me zo goed in hun gedachten inleven... Daarom verwacht ik ook nu niet altijd meer super leuke reacties, omdat ik weet dat vele het daar moeilijk mee hebben, maar eerlijk is eerlijk om die reden hou ik me berichtjes niet achterwegen.... Dat is wat ik bedoelde met mijn berichten... Ik wil dus niet dat een ieder denkt dat ik hier iets vervelends neerzet tegen over een ander... Meiden, echt ik snap het en begrijp jullie....

Zo dat gezegd te hebben...

Hanied, wat apart zo weinig ongi. Ik heb dat ook eens gehad, ik nam telkens primolut, uiteindelijk bleek ik daar een soort van immuun voor, toen had ik ook maar een paar druppels. De gyn zei toen het is niet erg, bloed = bloed.... Hoop dus dat dat het is, en idd niet dat het verklevingen zijn. (Overigens heb je met verklevingen wel echt mega ongi pijn, weet niet of je dat ook hebt?) Sterkte!

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Of, ik bedenk me nu Hanied, slik jij niks voor je ongi toch? Sorry ik ben af en toe echt in de war, probeer het bij iedereen bij te houden maar soms lukt dat even niet...

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    wow wow merah dit doelt juist helemaal niet op jou hoor...
    tuurlijk niet....
    maar op de persoon die erna reageerde..
    ik heb altijd positief op die persoon gereageerd maar dit doelde echt niet op jou...

dus ff die misverstand weg helpen...

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik snap echt wel hoe jij je voelt meiss.
    echt en ik hoop ook echt dat jij en je hubbie eruit kunnen komen.
    kijk elkaar er niet op aan maar werk eraan (of in ieder geval proberen) maar neee hoor dit sloeg echt niet op jou meiss

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    MM7, zoals ik schreef in je pb, ik doel niet op jou schrijven. Ik snap je verhaal heel goed en kan het helemaal volgen.

Wat is bedoel (oa) is dat je niet aan de hoeveelheid woorden de intentie van iemand kan afleiden. Je kunt twee hele oprechte woorden schrijven, maar door omstandigheden er niet meer uitkrijgen (in dit geval door je eigen ellende, niet uit misgunnen of jaloezie). Of dat je op het punt staat om de deur uit te gaan en je toch nog even 2 woorden wilt krabbelen omdat je het helemaal te gek vindt dat ze zwanger is! Anderom kan ook: je kunt een hele serenade aan 'jippies, hoera's en jahoes' op papier zetten in in je achterhoofd stront jaloers zijn. Ik vind het jammer dat iemand afgerekend wordt op een heel eerlijk schrijven 'ik weet even verder niet hoe ik moet reageren'. Omdat in mijn ogen dit schrijven zo eerlijk en puur is. Het is niet altijd makkelijk om je zo kwetsbaar op te durven stellen. Wij allemaal, juist omdat we in vergelijkbare situaties zitten, zouden zulke woorden naar waarde moeten kunnen schatten.
    Het heeft mij echt gekwetst.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou het hoeft je al niet te kwetsen want het was niet voor jou bedoelt hoor

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    OK Cin, dan sluiten we het hiermee af (wat mij betreft).
    Toch zou ik je willen vragen om ook Annedore 'een brake' te geven. Niet iedereen kan (en hoeft) zijn eigen emoties wegcijferen in alle situaties.
    Je kunt oprecht heel blij zijn voor iemand, maar toch zo vol zitten met je eigen dingen, dat je tijdelijk geen andere woorden hebt....

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    luister merah ik ben altijd positief geweest tegen annedore hoe ik me ook voelde..
    mmm is niet het einde van de wereld snappie.. het is zwaar en hevig jaa maar als er iemand altijd positief is geweest ben ik het wel.
    en ik heb ook genoeg meegemaakt..
    iedereen die hier zit maakt hetzelfde mee alleen de ander ervaart het anders dan de andere...

och ja. laat het maar ik bewaar mijn positiviteit wel voor mensen die net zo posi zijn tegen mij als ik tegen hen..
    zoals jij je bent altijd posi tegen mij ok we hebben soms meningsverschil maar ik ben ondertussen wel posi tegen jou:)

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klopt Babyhope, je hebt helemaal gelijk. We zitten in hetzelfde schuitje, de mmm is idd niet het einde van de wereld
    Maar juist omdat niet iedereen het hetzelfde ervaart, soms niet de kracht heeft om er positief in te staan...

Iemand die depressief is (=voorbeeld, moest aan Anthony Kamerling denken), die kan nog zo veel mooie dingen hebben in zijn leven en mensen zullen misschien niet snappen dat diegene het leven niet ziet zitten (hij heeft toch alles?!) en toch is iemand doodongelukkig. Iemand kiest er niet voor om zich ellendig te voelen (uitzonderingen daargelaten, de zwelgers), zo iemand heeft de kracht niet om daar op dat moment uit te komen.

Dat jij die kracht wel hebt, siert je enorm. Dat meen ik echt. Maar niet iedereen heeft dat altijd in zich. En dat betekent dan niet dat iemand het niet goed met je bedoelt.
    Snap ie een beetje wat ik bedoel ;)

14. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    #4694 rissy, 9 okt 2010
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,. babyhope!!!!!!!!!!!! Super,......ik vroeg in onze korte topic nog,...is er nieuws,....dit is net wat ik nodig had,......een lichtpuntje,.....ik zat er echt ff door heen en had ook ff geen behoefte hier te schrijven, maar dit zijn de verhalen waar we ons allen aan optrekken, laten we dat zeker niet vergeten,......klote verhalen worden hier gedeeld,...maar ook succes verhalen,......dat is het mooie van dit alles,....toch???!!!! Maaruh,....babyhope,...hoe voel je je,....al klachten????

Jeetje Merah,....wat ontzetten KUT voor jou,...ik heb ff niet mee gelezen,.....maar dit,........jeetje,....ik ben echt ff sprakeloos!! Sterkte!

@ Mariek,....bedankt voor het copiëren van onze korte topic,...hahahahahahha,.....hoe bevalt de nieuwe behandeling,...heb je er veel last van?

@Hanied,......Ik weet niet of dat kwaad kan,.....bij mij zeggen ze bloed is bloed,....maar goed,.....zou gewoon ff bellen;)

@de nieuwe meiden,...jeetje,....jullie hebben ook al een boel meegemaakt,....bha,.....,....welkom hier!!

@alle zwangere onder ons,....hoe gaat ie???!!!!

@diegene die ik ben vergeten, een dikke knuffel!

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #4695 Annedore, 10 okt 2010
    Laatst bewerkt: 10 okt 2010
    Sorry hoor Cindy, maar nu breekt mijn klomp even!

Je kunt mij van van alles betichten als je wilt, maar niet van het feit dat ik niet eerlijk ben! Jij schrijft eerst schijnheilig 'ik snap het wel meiden, heb het zo ook 5 jaar gevoeld' en daarna kom je met heel andere berichten.

Het doet me goed om te lezen dat Merah mij begrijpt.

Ik ben blij voor je en voor iedereen die zwanger is geworden (met of zonder mmm), maar op sommige dagen lukt het me niet om hele lange, uitzinnig blije reacties te schrijven. De 'gefeliciteerd' die je dan van me krijgt meen ik 100%.
    Ik heb getwijfeld over die laatste zin en hem er daarna via 'wijzigen' pas bij gezet, omdat ik toch eerlijk wilde zijn.
    Ik schrijf meestal uitgebreider, heb met je meegeleefd tijdens de IVF en dacht dat je het misschien vreemd zou vinden om dan nu alleen 'gefeliciteerd' te krijgen van me.

Het is ieders keuze hoe ze omgaat met emoties en hoe deze naar buiten worden gebracht of juist niet.
    Ik kies er niet voor om 'nep' te reageren met 'Whhaaaaaaaa...fantastisch, gefeliciteerd, woehoe!!! Jajajaaaaa, ik wist het wel!'...in die stemming ben ik gewoon niet! Ook als het gaat om andere (leuke, mooie, fijne) dingen in mijn leven kan ik zulk soort reacties nu even niet opbrengen en ik ben nu eenmaal niet het type om gemaakt te gaan zitten doen. What you see is what you get en wat je ook zegt en vindt, ik blijf dat een mooie eigenschap van mezelf vinden.

Dus doe wat je wilt met mijn simpele 'gefeliciteerd', maar denk eraan dat, hoe kortaf in jouw ogen ook, hij wel gemeend is.

Maar goed, dit is iets dat in ons andere topic voor mij ook al een issue was. Dat er maar verwacht wordt dat je op iedereen, altijd reageert en overal wat op te zeggen hebt. Dat heb ik gewoon niet altijd en dan ga ik geen dingetjes zitten schrijven terwijl ik het niet meen.
    Op een feestje praat je toch ook met sommige mensen niet/weinig? En die keer daarna dat je ze ziet misschien juist weer wel.
    Is maar net hoe je pet staat, heb je wat te zeggen, wil je wat zeggen.

Ik kom hier in ieder geval niet om gedwongen te worden op iedereen altijd maar te reageren. De ene dag kan ik zelf emotioneel goed zijn en van alles lezen over zwangeren en erop reageren. De andere dag wil ik gewoon in mijn bed blijven liggen (doe ik niet), omdat ik te boos en verdrietig en onzeker ben...dan lees ik wel, maar trek ik het niet om te reageren.
    Prima als ik daar op af gerekend word, maar dan laat ik de virtuele wereld liever voor wat ie is. Dan houd ik het bij mijn echte wereld, waarin mijn omgeving mijn eerlijkheid en oprecht waardeert...

Ik ben vandaag overigens naar een feestje (waar ik echt geen zin in heb, maar dit zo'n verplichting waar je niet onderuit komt), dus reageren zal wel even duren van mijn kant uit...

16. carma

carma Niet meer actief

Dames kom op zeg
    Het is soms heel moeilijk om blij te zijn als een ander zwanger is, absoluut
    Ook babyhope heeft dit 5 jaar moeten doormaken
    Maar iedereen wil graag dat er op hun stukjes gereageerd word.
    Positief of negatief nieuws we halen allemaal weer energie uit de lieve en warme antwoorden die we hier krijgen.
    Ik denk dat we ook positieve energie moeten halen uit het feit dat er weer iemand zwanger raakt op dit forum
    Babyhope heeft er 5 jaar over gedaan om zwanger te worden en het is gelukt
    Dat geeft mij weer hoop dat het toch nog kan, jullie niet?
    Ik denk als jullie hier straks positief nieuws neer zetten als jullie zwanger zijn (en dat gaat zeker gebeuren) dat jullie ook een uitbundige reactie willen.
    Ik weet het zeker.

Merah en anne ik vind het heel erg wat jullie allemaal doormaken.
    Dat wens je niemand toe, zeker wat jij meemaakt merah
    Ik hoop echt dat je snel uit deze situatie komt.
    Heb je al met je man gesproken hierover?
    Misschien kunnen jullie samen hulp zoeken.
    dikke knuf voor jullie alle 2 meiden
    xxx

Hanied anders bel je toch even met geertgen als je het niet vertrouwd.
    Dan kunnen ze je misschien geruststellen
    Ik heb wel eens gehoord dat die bolletjes die je in moet brengen ervoor zorgen dat je minder ongi word
    Misschien kun je dat even navragen.

Hier gaat het spuiten goed
    Bijna nergens last van, alleen moe
    Morgen mag ik weer voor de eerste meting, ik vind het wel spannend hoor

Nou meiden zullen we elkaar weer vergeven en het vergeten
    xxxxx

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mariek wat je zegt over dat iedereen graag wilt dat er op haar stukjes gereageerd wordt....

Ik vind het natuurlijk fijn als er gereageerd wordt, maar dan wel oprecht graag, anders hoeft het van mij niet.
    Ik heb persoonlijk niks aan reacties als 'het komt wel goed, we worden allemaal zwanger, je volgt vast snel....blablabla'.
    Ik ben realistisch en de keiharde waarheid is nu eenmaal dat niet iedereen in de mmm uiteindelijk zwanger wordt...
    Dat maakt me geen pessimist, want ik blijf erin geloven.
    Ik ga er alleen niet mee om alsof het vanzelfsprekend is dat iedereen in de mmm vroeg of laat zwanger word.
    En ik houd er rekening mee dat niet iedereen altijd kan reageren zoals dat verwacht zou worden.

Ik verwacht zeker niet dat iedereen altijd op mij reageert. Ik heb nooit goed nieuws en kan me voorstellen dat het soms even tegenstaat om weer te reageren op 'gemekker' van mij.

En weet je...emoties mogen er zijn en moeten erkend worden.
    Als iemand hier haar hart uitstort en even in een zwart gat zit, dan vind ik het persoonlijk niet altijd even gepast om daar met allerlei oerpositieve kreten op te reageren. Ik begrijp wel dat het goed bedoeld is, maar het komt op mij niet heel erg meevoelen en inlevend over.
    Soms hoeft iemand even niet opgepept te worden, maar wil ze even erkend worden in haar verdriet en onzekerheid.

Ikzelf geloof er nog steeds in dat wij ooit zwanger worden, op welke manier dan ook, maar dat neemt niet weg dat ik op DIT moment even in een dal zit. Vandaar ook straks onze pauze...

Houd er rekening mee dat iedereen dit op haar eigen manier doet. Iedereen bewandelt een andere weg...
    Niks is goed en niks is fout...we zijn het alleen niet altijd eens met andermans manier van omgaan met de situatie. Dat mag, maar blijf respect hebben voor onderlinge verschillen...

Ik weet niet of ik hier nog kom na vandaag...heb er even niet zo'n behoefte aan.
    Ik houd het, denk ik, bij mijn eigen topicje. Daar komt toch bijna niemand, verwacht ik geen reacties en schrijf ik gewoon voor mezelf, gewoon om mijn hart te luchten...

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb net de reacties nog even teruggelezen, maar dan rustig.

Iets stoort me enorm. Namelijk Cin, dat je mij niet persoonlijke aanspreekt op iets dat je dwars zit. Noem mij maar een open- en eerlijkheidsfreak, maar dit omslachtige, niet directe gedoe...getsie....daar houd ik niet van!

En dat je voor mij invult hoe ik me zou moeten voelen :$ Ik ben echt pissig nu. Dat jij (bijna) altijd zo positief bent, dat betekent niet dat jij het recht hebt mij de les te lezen over hoe ik dit moet beleven!
    Wij zijn niet hetzelfde, denken niet hetzelfde en hoeven zeker niet hetzelfde te voelen.
    Dat jij ervoor kiest om naar buiten toe blij te zijn voor anderen en je teleurstellingen voor je te houden, prima is je goed recht, maar hoe oprecht zijn al je reacties dan geweest? Daar zet ik dus nu een ? bij.
    Wat betreft mijn eigen reacties weet ik dat ik alles tenminste altijd heb gemeend en dat ik nergens heb zitten doen alsof.

Nogmaals, mijn felicitaties waren oprecht. Wel heel jammer dat je van alles gaat invullen voor mij, alleen omdat mijn reactie wat kort is.
    Je doet verdorie net alsof ik heb gezegd dat ik het je niet gun of zo...

Boos en verdrietig word ik hiervan en dat ben ik de laatste tijd al genoeg zonder forum.....dus logische conclusie voor mij is dat ik niet alleen een behandelpauze neem, maar ook een forumpauze...

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Merah: even voor jou!

Ik luchtte net even mijn hart bij mijn man over dit 'gedoe' en vertelde daarna jouw verhaal.

Hij vroeg ineens 'heeft ze een papegaai?'

Ik: :( Ja volgens mij heeft ze wel vogels (herinner me de foto van jullie 'kindje' die later is overleden). En je hebt toch ook kippen?

Heeft die man van mij dus eens bij 'House' gezien dan papegaaien clamydiadragers kunnen zijn en dat mensen hier ziek van kunnen worden.

Heb even snel wat voor je gegoogled:

Papegaai.org

RIVM - papegaaienziekte

Misschien kan dit de druk op de vertrouwensband tussen jou en je man verlichten? Misschien is dit de verklaring?

Kan me nog herinneren dat je je een tijdje terug helemaal niet goed voelde en die nierbekkenontsteking...naar wat ik net lees, zou dat te herleiden zijn naar 'papegaaienziekte'.

Lees de linkjes maar...

Ik hoop dat het je helpt....al is het misschien ook weer iets om te verwerken, als dit daadwerkelijk de oorzaak is.

Sterkte Merah, ik leef echt met je mee...

20. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

22 mrt 2010
    141
    0
    0
    :$Wat een berichten zeg!

Ik snap Babyhope heel goed dat ze dat nou niet echt een leuke reactie vond !
    @Annedore.. Dat ie eerlijk moet zijn snap ik,maar alleen dat gefeliciteerd was echt genoeg geweest en dat zinnetje daarna vond ik ook overbodig!!! Waarom moet dat erbij dan????? Omdat je eerlijk wilt zijn???? Vind ik echt nergens op slaan!

Babyhope,ik zou gewoon posi verder berichten hier en hier geen woorden meer over vuil maken,want het wordt hier van kwaad tot erger zo:xjakkes!!!!
    En laat het zeker niet je vrolijke gevoelens beinvloeden!!

En ik ben het met Mariek eens,als jullie straks ook positieve berichten te melden hebben wil je ook dat daar leuk op wordt gereageerd!!!!

Deel Deze Pagina