Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @Dream, haha ja ik heb er nu al zo n 30 per kindje, maarja ik moet dan ook 2 babyboeken vullen he... Hihi... ja tot nu toe gaat het prima, en mijn vriend en zijn vrienden doen hier veel in huis... dus ik kan lekker rustig vanaf de bank aanwijzingen geven.. heerlijk!

Nou meiden ik hoop dat de rust terug komt...
    Babyhope, het is heel leuk om vanaf nu elke week 1 foto te maken, zelfde houding, zelfde kleding heb ik ook gedaan en dt is zo n leuk resultaat. (Bedenk me dat ik me nieuwe fotos maar weer eens online moet zetten, heb inmiddels een hele toeter!)

2. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    meiden, ik ga weer ! ben er vanmiddag weer, moet nog even poetsen hier in huis en breng mijn mannetje even een ontbijt, naja eerder lunch op bed

3. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    nee 30 hahaaha! wat een hoop, wat een hoop heb jij straks in te plakken haha,

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hahaha mm ik kan wel foto`s maken maar ik ben zelf heel stevig van mezelf dus denk niet dat je het echt gaat zien voor de 18 weken ofzo hahahha..
    wel lief van je meiss thxx:)

5. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Sodeju zeg!

even ego (ipv geruzie): Heb idd eerst 7 dagen provera geslikt. 5 dagen later ongie...dacht ik. De eerste cyclusdag vloeide ik 1 maandverbandje. vanaf daarna wat druppels waar ik geen maandverbandje mee vol heb. Ik heb geen ongiepijn maar voel wel een druk in mijn baarmoeder, alsof het nog door moet breken! Ik slik nu 3 pilletje per dag van Estradiol. Ik wacht wel tot donderdag en dan vraag ik het wel aan de fa. Sinds mijn miskraam (alweer 10 maanden geleden) ben ik bang om verklevingen te krijgen.

dream: fijn dat je je goed voelt hoor! En die boobpijn .....zou willen dat ik het had! Dat was altijd mijn zwangerschapsteken.

Mvr: Je bent er bijna meid, fijn! Heb je trouwens al de namen bedacht?

Babyhope; mooi testjes hoor! Heb je geertgen al gebeld? Moet je doorgaan met de bollen? Ik moest dat altijd tot 8 weken en jij?

Mariek; fijn dat het je goed afgaat met de gonal. Ja die moeheid hoort erbij! Spannend ben benieuwd wat de oogst morgen voor je is!

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hanied meiss dikke knuffel voor jou hoop dat de fa weet wat het is meiss..

nee de utro heb ik gister de laatste 2 van ingebracht?? heb er niet meer gekregen..
    morgen gaan we bellen met geertgen:)
    mischien mag ik ze wel op komen halen dan???

7. Stillhope

Stillhope Lid

Oct 9, 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo medelotgenoten,

Helaas ben ik ook van hen die moet gaan beginnen met puregon, clomid(resistent) sloeg niet aan, LEO kijkoperatie heeft twee maanden goed werk geleverd. Maar afgelopen maand gen eigroei te zien en gaan we dus over op puregon. Heb 12 dagen geleden provera voorgeschreven gekregen voor tien dagen, zit nu te wachten....

Maar het gekke is afgelopen vrijdag had ik zulke gevoelige borsten, wat ik altijd heb bij een eisprong. Dus dacht ik laat ik ff voor de gein een ovulatietestje doen, en het testje gaf twee streepjes aan. Gisteren voelde ik een steek aan mijn rechterkant en was ook gelijk weer verdwenen.
    Kan het zo zijn dat je een eigroei kunt krijgen ook al slikte ik provera? En dan nog een vraag, als ik inderdaad een eisprong had wat gebeurt erdan zit nu te wachten op een bloeding om vervolgens puregon te spuiten..

Allemaal heel verwarrend...:(

8. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

Mar 22, 2010
    141
    0
    0
    @hanied en dreamwish, jaja ik ben aan mijn laatste weken begonnen:) Ik krijg nu wel de zenuwen hoor,want de weken vliegen echt voorbij!!! Zat ben ik het zeker nog niet,ik heb een makkelijke zwangerschap,oke er zijn wat kleine kwaaltjes..maar dat is niks vind ik! Helaas liggen de kindjes niet goed,1 in stuit en de ander dwars bovenin,als ze over 2 weken nog zo liggen wordt er een datum gepland voor een keizersnede:) Pfffffff,ze heeft al gezegd dat als ze zo doorgroeien ze met 36 weken wel mogen komen en dat is al over 4 weken;) Hij weegt nu 2000gr en zij 1700 gr en dat is perfect!
    Namen hebben we gelukkig wel al ja,daar waren we zo over uit.
    Maar ik heb pas sinds 2 weken eindelijk de geboortekaartjes uitgezocht. We hebben er voor gekozen om ze allebei een eigen kaartje te geven.

@de zwangere dames...geniet ervan meiden!!!!
    @ de rest,heel veel succes!!!!!!

xxxxx

9. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    waar is iedereen?

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Hier;)....

11. carma

carma Niet meer actief

#4731 carma, Oct 11, 2010
    Last edited by a moderator: Oct 11, 2010
    Hier oook hahahaha

Hanied ik hoop echt dat het allemaal mee gaat vallen voor je hoor
    Misschien dat het toch door de bolletjes komt

Hoi stillehoop, helaas welkom hier
    Ik moet zeggen dat ik geen goed antwoord weet op je vraag
    Ik heb ook wel provera gehad maar werd vrij snel ongi en wet niet wanneer ik mijn ei heb omdat ik nooit geen testjes heb gebruikt
    (of heeeeel lang geleden)
    Kan het zo zijn dat de provera de boel versneld en zorgt dat je de eisprong krijgt en het dan heel snel ook weer afbreekt
    Het lijkt me dat als er een eitje zit dat hij ook moet springen dan
    Maar even afwachten, meestal tussen de 3 en 10 dgn word je ongi toch.

Suc6 meis, ik hoop dat je snel aan de gang mag

12. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Hoi ladies,

Hier ff een enorme dip, moet wachten tot a.s. woensdag voordat ik kan testen. Is dan 2 weken na IUI. Maar voel een beetje krampjes, hoop dat het geen slecht nieuws is.

Het ging afgelopen maar weken ff niet zo lekker. Veel ruzie met m'n vriend door 'hormoon uitbarstingen van mij'.
    Zo... fijne dag allemaal.

knuffel

13. carma

carma Niet meer actief

Hè moon wat balen allemaal
    Maar krampies hoeft geen slecht teken te zijn hoor, als je zwanger bent kan je ook ongi pijntjes hebben
    Je kan morgen best testen hoor, als het morgen hagelwit is zal er woensdag geen dikke streep staan

Wel jammer van de hormoon ruzie
    Je moet als iui/ivf/icsi vrouw al zoveel doorstaan en je kan je hormonsters niet onder controle houden soms
    Dat met de man dan maar snappen, dat is het enige wat mannen er voor over moeten hebben

Vandaag naar geertgen geweest voor de eerste meting en na 7 dgn spuiten heb ik nu 7 folikels allemaal rond de 10 mm sommige 0,9 mm
    We gaan goed dus
    Nu doorspuiten met 300eh tot zaterdag en dan weer een meting.
    Gelukkig weer bij dr W, hij dacht dan wel de punctie datum te kunnen plannen
    Ik wil persé bij hem

Babyhope op welke dgn deed hij de punctie ook alweer???

14. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    He Mariek,...was ik helemaal vergeten te vragen,........hoe was de telling van de zwemmertjes van je man,.........voldoende voor icsi??
    Fijn zeg zoveel eitjes!!! Geeft de burger weer moed!!

@Moon,.......hormonen kunnen flink reageren,.....helemaal als je zwanger bent,......en die krampjes,.....die kunnen van een innesteling zijn,......dus de moed niet laten zakken,....voor je hebt getest;)

@Hier,...volgens mij heb ik weer een schimmelinfectie,.....(sorry voor het smakelijke verhaal) Morgen maar weer ff de huisarts bellen. Verders maar weer ff afwachten tot ik ongi word.

15. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @moon: spannend a.s. woensdag.
    Overigens ben ik het niet met mariek eens ;) sorry.... hij kan wel degelijk wit zijn morgen en woendag iets donkerder... soms maak je traag HCG aan ;) kijk mijn testjes waren ook nauwelijks zichtbaar en pas enkele dagen na de testdag duidelijk.
    ga voor je duimen, en hoop dat de ruzie's nu minder worden
    @mariek: wat goed zeg al 7 follikels van 10 mgg en 9 mm... JIPPIEEE!
    Ik ga een Follikel dansje voor je doen ;)
    @rissy: ohh nee toch een schimmel infectie.... dat houdt toch niet je behandelingen tegen ????

@hier: ben de hele dag in de weer met bellen met het zilveren kruis, ik heb er nooit problemen mee, maar bij mijn partner is altijd wat mis mee. Nu krijgen we betalingsherinneringen en dreigingen dat hij word overgezet naar VGZ ( bij wanbetalers schijnt dat zo te zijn ) en dus vet meer moet betalen. Bel ik vandaag op van nou luister alles is keurig betaald ja oke de laatste maand is 2 dagen later betaald maar de rest is betaald ( praten over 2 maanden) Dus zoek het maar eerst goed na voordat je me onzin verstuurd... Mevrouw we kunnen niet in het systeem gaan kijken nu belt u morgen maar terug daarvoor.... ik weer: Dat is lekker dan je benoemd dat we 7 dagen de tijd hebben en je brieven zijn van 3 oktober gedateerd terwijl ik deze 9 oktober binnen krijg??? Vreemd verhaal? ik zit dus al over de 7 dagen en vertel je me dit.. jaja sorry mw is overmacht.... Nou breekt me klomp... Morgen dus weer eens bellen. GRRRR heldere lichten daar...:x

Zo nu gooi ik verder de frustratie in het stampen van de stampot!!!

16. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    mariek op maandag dinsdag en vrijdag doet dr wissman de punctie:)

@dream ja de vgz of zo is dat klote gedoe hebben wij ook gehad terwijl alles werd betaald...

@rissy ohhh een schimmel infectie meiss:(:( hoop dat het snel minder is hoor..

@moon idd de man moet het maar begrijpen dat het niet makkelijk is...
    jhahha die hormonstertjes ook he..

@hier 1 november om 12.20uur de eerste echoo!!!!!

de kwaaltjes beginnen langzaamaan wel te komen hoor.
    slaap niet tot nauwelijks..ben met vlagen misselijk hoofdpijn haha en nog wel onzeker maar dat verdwijnt wel weer:)

17. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Mariek, goed zeg! Dat ze maar lekker doorgroeien! En oja ik gebruik geen bollen he...... Ik gebruik estradiol. Voor een dikker bms. Dus waar die ongie nou zo door van slag is....???

Wat betreft Geertgen, als t goed is is er een nieuwe arts bij, dr Cuypers heet ze. EEn helr goeie want die had ik in Eindhoven ook. Heel anders dan de dr met een K.

Rissy, oei blaasontsteking, heb ik onlangs ook gehad...geen pretje! Als het goed is staat het los van de behandeling, alhoewel met antibiotica...weet het niet.

Dream, ik zeg altijd tegen iedereen zorg dat je met je ziekenfonds geen problemen hebt want voor je daar uit komt....Ik heb t vgz en ooit problemen mee gehad.....een ramp!

Babyhope, heel goed die kwaaltjes! Dat je ze nog maar lang zult houden! Heb je nog gevraagt of je die bollen door moet gebruiken???

de rest, knuff!

18. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

Mar 1, 2007
    484
    0
    0
    hallo,

hier een raar verhaal:

ik ben 9 dagen na de pregnyl ongesteld geworden, maar veel minder heftig dan normaal. op dag 3 van de cyclus heb ik een zwangerschapstest gedaan die was negatief. toen ben ik met de puregon begonnen. nu op cd 10 had ik de eerste folikelmeting. en nu blijkt me baarmoederslijm heel dik te zijn. of ik wass niet goed ongesteld geweest en het baarmoederslijm is dus niet eruit gekomen. of ik ben dus alsnog zwanger. in het ziekenhuis vanmorgen om 9 uur een plasje gedaan en laten testen. positief.... vanavond nog een test gedaan zelf met clearblue en postitief....
    ik heb de laatste dagen puregon gebruikt 50 ie. (als laatste vanmorgen om 8 uur) nu vraag ik me af of dat invloed op de test kan hebben???
    wat denken jullie?

ik heb pas vrijdag pas weer een echo en dan gaan we kijken of dr echt een beeb zit of niet.

x sjaan

19. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hanied meis ja ik had het gevraagd of ik niet met de utro door mocht gaan maar ze zei je moet erop vertrouwen dat het goed blijft gaan..
    als ik onzeker was ofzo kon ik alsnog bellen..

sjaan proficiat meiss haha nee puregon heeft geen invloed op een zwangerschapstest.. dus denk dat je dan echt zwanger bent..

20. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

Mar 1, 2007
    484
    0
    0
    babyhope, dankje voor je antwoord!! ik zat effe in de stress. nu iets minder. maar vrijdag pas zekerheid. vandaag hebben ze geen vruchtje gezien op de echo. was natuurlijk ook een follikelmeting. dan letten ze niet direct op een vruchtje. ik wist wel dat pregnyl de eerst 10/14 dagen een valse uitsalg kan veroorzaken. maar puregon wist ik niet. gelukkig is dat niet zo.

x sjaan

Share This Page