Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Dreamwish, ik moet vanavond voor de laatste keer Pregnyl spuiten. Ik spuit namelijk niet alleen voor de eisprong, maar ook om mn luteale fase te verlengen (is anders erg kort, zo 9 a 10 dagen).
    Ik denk dat ik zelf pas volgende week donderdag kan testen. Het verschilt een beetje per persoon, maar na een dag of 10 is de pregnyl meestal weg.
    In de praktijk weet ik vaak al van te voren dat het niet gelukt is. Door de pregnyl krijg ik zwangerschapskwaaltjes (oa. grote borsten). Die kwaaltjes verdwijnen opeens als sneeuw voor de zon de dag voor ik ongesteld word. Als de kwaaltjes halverwege volgende week er nog zijn, dan zou het wel eens...

Innesteling, das toch meestal na 7 dagen of zo?

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Volgens mij ook. (5 tot 7 dagen?)

3. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    vlinder, ik heb dat gevoel ook regelmatig hoor, ik denk dat het ook normaal is.

merah, ik had de eerste keer met puregon ook een fase van 9 dagen.. hoe reken jij dat uit? is de eerste dag na je eisprong met echt bloed? want op dag 9 begint bij mij het bruin slijm en op dag 11 heb ik pas echt bloed.. hoe moet ik het dan berekenen?
    Mijn gyn. heeft gezegd het nog 1 keer te willen bekijken.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sylvia,
    Ik heb dat ook, bruine afscheiding een paar dagen voor de menstuatie doorzet. Mijn gyn zegt dat dit een bekend iets is, dat bij veel vrouwen voorkomt. Het schijnt geen invloed te hebben op een eventuele bevruchting. De eerste dag van je nieuwe cyclus is de dag met echt rood bloed. Je rekent de bruine zooi dus niet mee.
    Wel geloof ik dat het per ziekenhuis verschillend is welk tijdstip wordt aangehouden wanneer het doorbreekt.
    Bij het UMC UTrecht is het zo dat als de menstruatie doorbreekt voor 18:00 van die dag, dat die dag cd1 is. Breekt het 's avonds door dan is de dag erna cd1.

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dat is bij ''ons'' in het ziekenhuis ook zo.

6. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Dreamwish: gefeliciteerd meid!! Spannend hé zo'n echo..

Vlinder: hopelijk groeit je follikel lekker door.., wanneer heb je de volgende meting?

Hier weer lekker wachten op het wachtbankje...

Liefs Jojoba

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    A.s. vrijdag is m'n volgende fm!:)

8. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    thx voor jullie reactie's!
    Hebben jullie dat ook dat er meer dan 300E in de ampul zit?
    Ik had gister gespoten en toen zou hij eigenlijk al leeg moeten zijn, (hollander als ik ben) heb ik toch nog een keer geprobeerd 50E uit te krijgen, moest daarna nog twee tikken bij spuiten met een nieuwe.

Ik weet ff niet wie er nou ook al weer onregelmatig werken, maar je kunt aangeven dat je om medische redenen bepaalde tijden wilt/moet werken. Zo draai ik momenteel geen dagdiensten en nachtdiensten (alleen slaapdienst). Nu kan ik op vaste tijden spuiten en het geeft meer rust, merk ik zelf.

Die frustratie over het hele zwanger willen worden is heel herkenbaar,...........meestal ontvoer ik mijn man en/of mijn zoontje of een vriendin, om het hoofd ff op andere gedachten te brengen.

9. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vlinder... spannend vrijdag weer !

@ alle anders... sorry als ik je vergeten ben. heb wel alles gelezen maar ben laatste dagen erg druk.
    ben begonnen met thuiswerk en dat vraagt nogal wat inzet even.

hier gisteren de FM gehad. er was weer links een eitje van 10 a11 mm. dus we hebben iets opgehoogd na 68 of 66 wat het ook is haha
    hopelijk werkt dit.
    mag donderdag terug komen
    bms was 11 mm.

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @babyhope: hoe is het vandaag gegaan
    @heidi: wat goed zeg, hopen dat het beetje ophoging je eitjes dat zetje geven door te gaan groeien..

voor alle anderen een knuffel... heb niet genoeg tijd het terug te lezen, later opde avond zou ik aan iedereen proberen een reactie te sturen.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey dreamwish

iui was superr

me 2 eitjes waren 5 minuten voor de insem gesprongen in de wachtkamer:) haha ik dacht het al wel maar wist het niet zeker...
    de echo bevestigde het:)

er is 8.6milj. zaadjes terug ingebracht met een beweeglijkheid van 94% en mag 23 maart testen:)
    we gaan gewoon voor een posi test he

hoe voel jij je???

12. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Babyhope, de pregnyl gezet. Nu dus afwachten tot 23 maart. Succes met wachten en ik duim voor je.

Dreamwish. Spannend dat je de 30e dat krijgt. Besef je al een beetje dat het raak is?
    Of geloof je het nog niet?

Sylvia, ik hoop dat je op de nieuwe hoeveelheid goed gaat reageren.
    Is wel moeilijk he steeds dat afwachten op een nieuwe fm?

Merah, ik vond het de vorige keer ook zo ontzettend lang duren. En je voelt de hele tijd van alles en dan denk je dat je zwanger bent……Wanneer wist je ook alweer meer? Sorry, kan het nie zo goed uit elkaar houden van iedereen.

Vlinder, goed nieuws dat er iets zat. Ik duim voor je dat je vrijdag ook weer goed nieuws krijgt en dat hij is doorgegroeid! Ik moet de puregon gewoon met een recept gaan halen in de apotheek. Ik heb er dus weinig ervaring mee. Maar ik denk dat je anders ook wel gewoon een recept kan vragen?
    Ik snap wel wat je bedoelt, ik had het er in het weekend helemaal mee gehad. Maar goed, even een dag getreurd en nu gaat het wel weer. Dikke knuffel voor je!

Jojo, succes met wachten!

Heidi, goed nieuws dus. Dus donderdag hopelijk weer wat meer goed nieuws….

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Babyhope...Mooi dat het goed gelukt is en dat je eitje gesprongen was. haha. En nu maar hopen op een goede uitslag! Ik zal voor je duimen! :)

@Merel..Succes met wachten. Ik zal ook voor jou duimen! :)

@Hier..ik heb vandaag ff met het zh gebeld. Ik moet nu donderdag terugkomen voor een fm, i.p.v. vrijdag. Dan kunnen ze inschatting hoeveel dagen ik nog moet spuiten (heb tot zondag genoeg). Mocht blijken dat het eitje geslonken is, of nauwlijks gegroeid, dan bestellen ze donderdag nieuwe ampullen, zodat ik die begin volgende week krijg. Ik kan dan zolang wat 'lenen' van het ziekenhuis. Daar hebben ze altijd iets op voorraad voor noodsituaties. ben wel blij dat ik donderdag terug mag komen, want vond 4 dagen wachten toch best wel lang.

Verder ben ik wel weer bovenop mijn dipje gekomen. haha. zat er een beetje doorheen, maar moet zeggen dat het nu wel weer goed gaat. Soms heb je dat, he?! ;)

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Heidi...Mooi dat je mag ophogen! Hopenlijk het laatste zetje! Ik zal voor je duimen.
    (We gaan trouwens beetje gelijk op. Gisteren beide fm, donderdag weer, en de grootte is ongeveer gelijk...ben benieuwd! hihi. ;))

16. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hallo dames,

vanochtend mijn derde meting gehad, en er zitten nu drie eitjes links(gelukkig mijn "goede kant") en rechts is er niet veel activiteit.
    De afmetingen zijn rond de 15mm, baarmoederslijmvlies was perfect volgens de echoscopiste! leuk om te horen.
    Moet donderdag weer terug, vraag me alleen af,ik heb zelf altijd rond dag 14 mijn eisprong nu vroeg ik aan de arts of ik niet uit mijnzelf de eisprong kan krijgen omdat ik namelijk donderdag al op cd13 zit.
    Volgend de arts was dat niet de verwachting omdat ze nog rond de 15mm waren en ze ervan uit gaan dat ze rond de 20/22mm moeten zijn..toch voel ik me er niet zo gerust bij omdat ik zo bang ben dat ze misschien te laat zijn.
    Kan het ook zo zijn dat de cyclus dmv de puregon anders is dan normaal?

Ik heb ook nog even nagevraagd over de ingedeukte eitjes, maar dat komt omdat ze dicht bij elkaar zitten en als ze loskomen vormen ze zich weer terug, niet schadelijk dus.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    @Babyhope, hoe doet jouw mannetje dat 94% beweeglijk na opwerken? Das toch wel echt super-score...

@Dreamwish, spannend hoor!!! (ik wil ook! ik wil ook!)
    Nog even geduld hebben hier. Op 1 of andere manier denk ik dat het niet gelukt is... Ik voel van alles, maar heb dat al zo vaak eerder gevoeld. Komt door de pregnyl. Je lijf houdt je dan vreselijk voor de gek. Misschien dek ik me ook wel in voor een teleurstelling: als je niet te veel verwacht kan het ook niet al te veel tegenvallen.
    Wat ik ook erg raar vind is dat ik de recepten voor Puregon en Pregnyl voor volgende maand al heb gekregen. Beetje rare instelling van het ziekenhuis. Moet je er niet van uit gaan dat er geen volgende maand komt? Volgens mij zou het helpen als juist zij een positieve instelling hadden... Toch?

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Moray...Ik kan je er helaas geen antwoord op geven. Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd of een eitje vanzelf kan springen, of dat dat echt moet met Pregnyl?

@Merah...Dat is idd een rare instelling van het ziekenhuis. Kunnen ze niet nog gewoon even wachten?! Ik hoop voor je dat je gevoel het mis heeft en dat het dus dikke mik is!

Wat is trouwens normaal qua beweegelijkheid en hoeveelheid zaadjes?

19. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @babyhope wat goed zeg.
    alsof je eitjes het aanvoelde om te springen haha
    spannend zeg 23 maart testen, ben benieuwd.. hopelijk net zo´n mooie test... Dus jou mannetje heeft super zaad zo te horen. 94%
    Voel me over het algemeen goed. Wel last van mijn onderbuik, ook als ik op mijn buik lig... maar zusje zegt dat het goed kan, dat je baarmoeder e.d. zich ook aanpast...
    @merel; nee niet echt, enerzijds omdat ik bang ben door die buikpijn dat het mis gaat maar goed zoals hierboven mijn zus zei, plus op dit forum lees ik ook dat het veel voor komt.
    anderzijds wel,
    @ vlinderr:: ik werk ook onregelmatig en weet van collega s die toendertijd zwanger waren die zelf konden bepalen wat voor een diensten zij werkte.
    Voor mij geld nu dat ik niet meer loop op alarmen... om mijn collega te assisteren maar op de achtergrond blijf. Verder even kijken hoe alles verloopt...
    maar voor jou balen zeg dat het zo gaat op je werk, dat maakt het er niet leuker op.
    @moray: dat gaat de goede kant op met die eitjes.
    Met puregon kan je cyclus anders zijn maar hoeft niet perse...

zo lap tekst weer geschreven haha,

20. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Heidi, gelukkig gebeurt er al iets, hopelijk geeft dat extra zetje meer een goed snel resultaat!!

Merel: gezellig dat je ook bij mij komt zitten op het wachtbankje. Spannend weer..

Merah: dat heb ik inderdaad ook van het ziekenhuis gehad en ze hadden het meteen al over een nieuwe afspraak. Ik had ook al zoiets van "oh jullie gaan er meteen maar vanuit dat het niet lukt dus".. Maar ja, ze denken vast vooruit hé.. Ik voel nu ook vanalles, heb een opgezette buik en eierstokpijn ofzo denk ik, een beetje ongigevoel zeg maar en wat hoofdpijn. Maar ja komt allemaal door de pregnyl, die houdt je zo voor de gek..

Dreamwish: kun je al bevatten dat je zwanger bent?

Babyhope: spannende tijd ook weer voor jou.. Wat toevallig dat je eitje voor de IUI sprong.. Hopelijk goed nieuws voor jou over 14 dagen!

Vlinder: wat raar dat ze zo doen dat je je werk moet inhalen als je naar het ziekenhuis bent geweest. Je kunt hiervoor gewoon vrij voor krijgen hoor, volgens mij is dat wettelijk..

Hier weinig te melden.

Liefs Jojoba

Deel Deze Pagina