Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0

2. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    oeps ik bedoel hierboven babyhope i.p.v. merah!

3. carma

carma Niet meer actief

JAAAAA we hebben groen licht
    Zodra ik ongi word 13/14 maart mag ik de 3de dag de eerste gonal F spuit zetten
    We starten met 37,5 eenheden en met 10 dgn moet ik terug voor een meting
    Dan kijken we of de eenheden voldoende zijn zo niet kunnen we ophogen.
    Hopen dat er snel een mooi eitje/eitjes zit van 16/18 mm dan kan mijn man aan de slag en kan de iui plaatsvinden.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Sylvia...bij ons zijn de echo's de hele dag. Dus weet nooit van te voren of ik de ochtend of middag moet komen, dat maakt het met plannen op mijn werk extra lastig. Ik kan me voorstellen dat het voor jou dan op een gegeven moment op gaat breken! Tot hoe laat moet je 's avonds werken dan?

Ik heb twee leiginggevenden (één voor 't team en de ander meer gericht op de cliënten) en daarboven staat de manager. Mijn leidinggevende had heel veel begrip en vind het ook onzin dat ik geen vrij kan krijgen op de tijden dat ik naar het zh moet. (Onze administratief medewerker gaf namelijk aan dat dit een nieuwe regelgeving is (dat je zh bezoeken e.d. in vrije tijd moet doen) binnen de organisatie, omdat dat blijkbaar niet in de CAO staat?) Ik heb vervolgens contact gehad met mijn manager, maar zij gaf dus aan dat ik tóch de uren in moet halen. Mijn ene leidinggevende heeft me nu doorverwezen naar mijn andere leidinggevende, die meer gericht is op het team. Lekker ingewikkeld, als je het zo moet uitleggen, haha. Dus dat ga ik nog doen, en anders laat ik het het daarbij. Nou ja, ik heb me er al een beetje bij neergelegd, maar vind het niet erg netjes. We zullen wel zien. Gelukkig heb ik tot nu toe ben ik nog maar één keer later begonnen, dus hopen dat het zo blijft en natuurlijk niet lang nodig zal zijn. ;)

@Mariek...Gefeliciteerd! Mooi dat je mag beginnen. Wat was jou reden ook alweer dat je moet spuiten? Ik vind trouwens 10 dagen wachten voor je terug mag komen, wel erg lang.

5. carma

carma Niet meer actief

Wat erg als je werk niet mee wil werken aan je kindergeluk.
    Ik was zelf werkgever en deed nooit ergens moeilijk over, dat gun je je medewerkers toch.
    Sterkte hiermee vlinderr

Onze reden is weinig en trage zwemmers en mein eitjes rijpen niet voldoende vanzelf
    10 dagen is normaal bij ons, soms zelfs 11 of 12
    Ik heb een cyclus van 31 dgn.
    Bij onze vorige iui deden we het ook altijd zo en daar is een mooie dochter uit voortgekomen hihi
    Het zal dus wel goed zijn, en het scheelt een paar keer rijden toch

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Als je idd een lange cyclus hebt, dan kan dat waarschijnlijk ook wel. Ik spuit ook Ganal-f, maar moest met 4 dagen al terug komen. Misschien verschilt het ook wel per kliniek/ziekenhuis. En het scheelt idd een paar keer rijden, haha. ;)
    Ik voor voor je dat het allemaal gaat lukken! :)

Ik ga nu werken, dus tot later.

Knuffel aan iedereen!

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    mariek woehoee goed nieuws meiss...
    bij geertgen toch!!!!
    wie had je dr ruis?? is een symphatieke man he (heeft mij ter wereld gebracht) bij de bevalling van me moeder haha hij zei jij kon echt schreeuwen zeg de eerste secondes whahahaha...

en cd 10 is normaal hoor bij gonal.. na 4 dagen is toch veel te vroeg?? eitjes onder de 11 mm worden bij geertgen niet eens genoemd..

iedereen een dikke knuffel hier

8. carma

carma Niet meer actief

Hoi babyhope

Nee dr wisman heb ik, ik kon niet zo goed met ruis die was mij iets te direct (hihi)
    Hij heeft wat sommige dingen betreft ook andere ideen als wisman ondanks dat ze collega's zijn
    Wisman heeft ons bij onze 1ste geholpen, en dat is nu een mooie dochter van 1,5.
    Hij vond het zo leuk om haar te zien en onze meid gaf hem ook spontaan een kus en een knuffel.

Wat is het veranderd als je het vergelijkt met de mortel zeg
    Het zijn wel kleine ruimtes.

Wat leuk dat dr ruis jou op de wereld heeft gebracht zeg, echt heel apart
    En nu helpt hij jou weer

Hoe is het met jou nu?
    Zou leuk zijn om je daar een keer bij toeval te treffen, maar ja hoe weet je hoe iemand er uit ziet
    Ik zal van mij ook een foto plaatsen, kunnen we het in de gaten houden

Groetjes mariek

9. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    `@ Mariek: Wat een goed nieuws zeg

Trouwens wat grappig dat een aantal meiden in het zelfde ZH lopen, misschien komen jullie elkaar wel tegen zonder het te weten haha

10. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    haha, aangezien ik ook bij het Geertgen loop en ook bij dokter wissman onder behandeling ben....Wat is de wereld toch klein he???!!!! Morgen om 17.30 uur mijn 2e fm....Ben benieuwd, hoop zo dat ik groen licht krijgen voor mijn cryotjes! Duimen jullie met me mee???

Ik ben gisteren naar een waarzegster geweest....nou, volgens haar wordt ik NOOIT moeder! Ben er lachend weg gegaan! Ben er namelijk van overtuigd dat ik dat wel wordt!

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hoi dames,,

Omdat ik niet gerust was vanwege mijn eigen eisprong heb ik vanochtend en ovulatietest gedaan en die was positief.
    Ziekenhuis gebeld en die houden gewoon morgen de echo aan en waarschijnlijk morgen de IUI.
    Vind het echt zo raar gaan, dinsdag zeiden ze ze nog we verwachten geen eisprong omdat de afmetingen nog te klein waren, en ik heb nog zo aangegeven dat ik altijd rond dag 14 mijn ei heb.
    Ik hoop zo dat het niet te laat is..dat zou ik echt heel erg vinden.

12. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden
    ik heb alles een beetje terug gelezen hoor.
    leuk dat sommige bij het zelfde ziekenhuis lopen en,oray wat raar dat je nu een posi ovu test hebt.
    kan ook van de pco zijn hoor, heb je hem al eens eerder gedaan ?

Hier mag ik morgen weer voor de 7e fm deze maand ben benieuwd !

fijne avond allemaal

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou Hanied, dan heb je wel een hele slechte waarzegster getroffen!!! ;)
    Bij ons in de kerk (tja, sorry daar ga ik naar toe) zeggen ze wel eens dat je 'in de overwinning moet gaan staan'. Overtuigd moet zijn van het feit dat iets op een bepaalde manier zal gaan en dat dat dan ook zo gebeurt. Je hebt het geluk op die manier een soort van in de hand. Is overigens geen kerkelijke gedachte, er zijn heel veel groepen en theorieen die daar van uit gaan.
    Laat de woorden van die waarzegster geen grip krijgen op je ziel: het is niet waar!!!
    Ik heb ook de overtuiging (in tegenstelling dat mijn man soms) dat het allemaal goed komt. Ik zie mezelf als moeder, anderen zien mij als moeder: ik ga moeder worden!!!
    En ik hoop iedereen hier op dit forum, die er zo naar verlangen.
    You go girl!!!

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #494 merah, 10 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
    Heidi, sterkte morgen. Ik ga voor je duimen!

Moray, je krijgt je eisprong pas echt als de LH-piek alweer weg is (op het moment dat een ovulatietest alweer zo goed als negatief is). Als je vandaag een positieve test hebt zit je dus midden in die piek. De eisprong is dan op zn vroegst de volgende dag. Aangezien je morgen je echo hebt kunnen ze zien of ze gesprongen zijn of niet. Je bent dan nog op tijd voor je IUI. Eitjes zijn 24 uur 'houdbaar' en met 3 eitjes (als ik het goed lees) heb je zeker nog een goede kans. Sterkte!

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik kwam bij CD 7 terug voor de eerste echo. 4 dagen na de eerste spuit (op cd 3). Ik dacht dat je 10 dagen na de eerste dag van spuiten terug moest komen, dus op cd 13. ;)

Liefs!

16. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @hanied: Succes morgen met je FM, duim voor je
    @ Heidi: Hopelijk heb je morgen een goed resultaat en is de 7e fm voor jou deze cyclus de laatste en mag je pregnyl zetten. Duim ook voor jou.
    @ Moray: ovulatie testen gaven bij mij de hele maand aan positief, dus denk dat het ook met PCO te maken heeft...

@waarzegster: Wat een K*T zeg, gewoon positief blijven dan komt het zeker goed. Ik ben geen kerkganger maar probeer wel zo positief mogelijk in het leven te staan.

Bij mij was het pendel trouwens van AstridDI: zwanger februari 2010 ( klopt ) van een meisje --> moet nog blijken..

Meiden fijne avond, ik werk nog ff door tot 23.00

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Heidi...Veel succes morgen! Hopen dat het eitje flink gegroeid is! :)

@Ovulatietesten...Dat de ovulatietest positief test, kan ook met de test zelf te maken hebben. De kruidvat test (in tegenstelling tot de zwangerschapstest van kruidvat) blijken ook niet zo goed te werken. Deze waren bij mij ook positief. Ik heb de testen van Sensitest. (via Internet). Deze werken volgens mij wel goed.

@Dreamwish..Werk ze nog ff!

@Waarzegster...Ik heb dezelfde gedachte dan Merah..Hier nog z'n kerkganger. ;)

18. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Merah, dank je wel jou redenatie doet me goed om te lezen bedankt..ben gewoon een beetje bang dat het te laat is zeker omdat ik nu 3 eitjes eindelijk aan de linkerkant heb zitten waar ik dus mijn eileider nog heb..in de vorige IUI zaten ze steeds rechts..

Ik heb trouwens ook ovutesten van sensitest..en heb bijna altijd mijn ei op dag 14.
    Sommige van jullie zeiden PCO maar wat is dat precies(misschien beetje domme vraag)

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Moray, als je vraagt wat PCO is, dan heb jij het in ieder geval niet! :D Hahaha, sorry flauw grapje. Die vraag kan beter beantwoord worden door 1 van de PCO-dames. Mijn zusje heeft het overigens ook, maar de mazzelpik was in de 2e maand Clomid al zwanger!!!

Ik snap overigens dat deze maand, door 3 eitjes aan de goede kant, een maand is die je niet mis wilt lopen. Maar relax meid: bij ons (voordat ik Puregon spoot) moet je voor IUI bellen op de dag dat je een positieve test hebt en dan is de volgende dag de IUI. Hoe het ook loopt, je bent er echt op tijd bij!!!

En by the way: je hebt gelukt dat je niet in het UMC Utrecht zit, want met drie eitjes had je daar echt pech gehad! Dan was het hele feest niet doorgegaan. Bij meer dan 2 eitjes is het einde feest: geen IUI en een sex-verbod...

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Moray...Heel veel succes morgen! Misschien krijg je net als Babyhope je eisprong wel in de wachtkamer ;)

PCO betekent dat je heel veel eiblaasjes hebt die niet doorgroeien. als gevolg daarvan heb je dus geen eisprong. Daarbij heb je te hoge waarden van het mannelijke hormoon, wat als gevolg kan hebben dat je bijv. overgewicht hebt, overbeharing enz..enz..

Deel Deze Pagina