Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carma

carma Niet meer actief

ECL wat geweldig jou ei zeg
    Heb je nu al pregnyl gespoten??? of vanavond
    Ik ga hard voor je duimen
    23mm is wel mega

2. ecl

ecl Niet meer actief

Mariek,

Goh wat indrukwekend! Jammer dat je geen reading hebt gehad, maar die roos was denk ik toch wel een mooie afsluiter van de avond!
    Ik sta overal voor open, dus vindt het geen gehokus spokus!
    Al zou reiki niet direct helpen om zwanger te worden, dan zou het toch heel goed voor je geest zijn! Doen zou ik zeggen!
    Op wat voor menier ben jij heldergevoelig, of wat houd dat in jouw geval in? daar ben ik erg benieuwd naar!
    Ik hoop dat de volgende icsi jouw mama gaat maken!

gr ecl

3. ecl

ecl Niet meer actief

Mariek we zijn steeds vlak na elkaar een bericht aan het platsen:D!
    Ik heb gister de pregnyl gezet!
    Ja echt mega he dat ei van mij, kan het nog steeds bijna niet geloven!

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Ecl: volgens mij kan je ei niet eerder springen met de pregnyl, in ieder geval wat ik me er van herinner. Je hebt van te voren een ovulatie test gedaan of niet? Zo ver ik het weet houdt de pregnyl dan nog even je eisprong tegen tot 24 - 36 uur later...
    Werd mij verteld door de andere dames hier, ik heb toen ook een tijd gehad van twijfel, maar goed dat neemt niet weg dat je straks misschien een mooi sinterklaas kado hebt, zal wat zijn :)
    @mariek: dat is wel een mooie afsluiter dat je een roos kreeg van je overleden vriendin. Ik vind het een mooi idee.
    En wat betreft het hokus pokus, ik geloof er ook wel in. Maar ook al zou ik dat niet doen dan nog moet jij doen waar je je goed bij voelt en steun uit kan halen.

5. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    ohh en @ hier:
    Alles gaat goed, de roze pakjes zijn in aantocht haha, het is allemaal zo schattig. Komt vriendlief met zijn twijfel, "wat als ze het noou mis hebben en het toch een jongen is "... arrrhhhhhggg
    haha nou ik geloof er niet in de echo is overduidelijk met 3 streepjes.. eerste keer twijfelde ze maar doordat ze ging nalopen of de navelstreng er niet nog tussen zat was ze zeker van haar zaak...
    Voel me goed, voel de kleine nu sinds 2 weken volop bewegen erg bijzonder om te voelen.
    Verder waren de uitslagen van de urine kweek negatief dus dat is ook mooi.

6. ecl

ecl Niet meer actief

dreamwish wat goed dat de kweek negatief is en wat geweldig dat je de kleine al 2 weken voelt! Wat lijkt me dat geweldig!
    Leuk he die babyspulletjes, in jouw geval de roze!

Wat ik bedoel met me eisprong is het volgende:
    Ik heb gister ochtend de fm gehad en had veel last van steken de rest van de dag, s'avonds waren die steken weg. Om 21.30 uur heb ik pas de pregnyl gezet, op de zelfde tijd als ik de menopur de afgelopen dagen heb gezet. Ik heb dus het idee dat mijn eisprong spontaan is begonnen voor ik de pregnyl prik heb gezet! Natuurlijk kan ik dit ook makkelijk mis hebben! Goh joh wist niet dat die pregnyl de eisprong vertraagd, maar eerlijk gezegd weet ik sowieso weinig over deze medicatie!

Heb trouwens een soort ongie pijnen, wat ik met de clomid/Tamoxifen altijd na mijn eisprong had.
    Herkenen jullie die krampen een dag na de pregnyl?

liefs ecl

7. carma

carma Niet meer actief

Ja die kramp herken ik
    Ik had z'n kramp dat ik ook altijd diaree kreeg (sorry voor de details)

Doordat je medicatie spuit krijg je een ei en die springt pas als de pregnyl gezet is
    Ik denk als je pregnyl niet zet dat het eitje weer weg gaat
    Medicatie beheerst je cyclus, net als bij de pil zeg maar
    dus als het goed is heb je 32/36 uur na de pregnyl je eisprong
    Normaal is dit dan ivm de iui en de icsi dat ze dit zo zeker weten.
    Ik duim voor je meis

Dreamwish, super dat je kweek goed was
    Wat een mooi gevoel hè die z'n trappelend en draaiend wezentje in je buik
    Heb je de placenta voor of achter liggen
    Bij mijn dochter lag hij voor dus zou je het later moeten voelen, maar dat was bij mij niet gelukkig ook ik mocht met een week of 18 dit al ervaren

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    even ego, ik mag niet naar huis voorlopig, balen dus!

9. carma

carma Niet meer actief

Meis het is even heel vervelend en ik leef ontzettend met je mee
    MAAAAAAAAAAR, je ligt daar goed en veilig lieverd
    Als je op deze manier je kindjes gezond en veilig op de wereld kan brengen is dat alles waard toch
    Meis leg je er bij neer en probeer toch te genieten van alle rust
    sstraks als de kindjes op de wereld zijn krijg je het nog druk genoeg
    Als je als vooruitzicht hebt dat je nog heel lang moet blijven ga je gewoon een cursus volgen via internet of je gaat breien

Een hele dikke knuffel van mij
    xxx

10. ecl

ecl Niet meer actief

Mariek , dus al ik het goed begrijp heb je uit jezelf geen eispong alsje mdicatie spuit, okal is het ei al heel groot?! Dus jij herkend die krampen wel, heb inderdaad ook last van mijn ontlasting!

mm7 Dat is een teleurstelling, maar ik ben het helemaal met Mariek eens! Sterkte hoor meis, ik denk echt aan je! Dikke knuffel voor jouw!

gr ecl

11. ecl

ecl Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb een vraagje!
    Ik heb dinsdag avond om 21.30 mijn pregnyl gezet en heb vanmorgen mijn temp gemeten en die is 36.4 een paar dagen voor de pregnyl was hij 36.7 en 36.6!
    Er is tot nu toe dus geen temp stijging:(

ecl

12. carma

carma Niet meer actief

De temp stijging is 24 na de eisprong.
    Ik heb me daar destijds ook erg in vergist, ik zou morgenvroeg nog een keer meten
    Het kan in jou geval net wel net niet zijn
    ff afwachten

13. ecl

ecl Niet meer actief

Oke!
    Ik moet zeggen dat ik met clomid vaak zo'n 6 dagen nodig had om op een hoge temp te komen. Het ging heel langzaam omhoog, zou dat nu ook kunnen?
    Wat bedoel je met in mijn geval net wel net niet?
    Bedoel je wel of geen eisprong?

Denk dat ik het zh maar ff bel!

ecl

14. carma

carma Niet meer actief

Nee ik bedoel net wel net geen 24 uur
    en het is min 24 na de eisprong
    Het wil ook niet altijd zeggen dat je ei precies 32/36 uur na de pregnyl springt
    Kan ook net iets later zijn
    Ik zou morgen vroeg ff afwachten

15. carma

carma Niet meer actief

Ik heb het denk ik toch fout
    Wat raar ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb over die 24 uur

16. ecl

ecl Niet meer actief

Oh oke, haha schrok al!
    Stomhe, het is me eerste ronde met spuiten dus ben zo onzeker!
    Ik weet helemaal niet hoe alles werkt met dat spuiten!
    Heb wel even het zh gebeld, maar dat verhaal van die ass. vindt ik helemaal vaag!
    Ze zei dat je tijdens je LH-piek een temp. verhoging hebt, dan heb je je eisprong en gaat je temp weer omlaag. Dus ik zei, maar je hoort juist altijd dat je temp na de eisprong omhoog moet gaan, zegt ze nee hoor hij kan wel hoogblijven maar vaak daald hij.
    Daar heb ik dus echt nog nooit van gehoort!
    mmm echt appart!

Maar bedank voor je reactie Mariek!

17. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    mm7: Balen meis, maar dit is voor nu denk ik de beste oplossing.
    Lekker babyshoppen via internet dan maar, jammer omdat zo te doen maar goed is niet anders. Duim voor je!
    @ ecl: tsja tempstijging, ik zou me er niet zo op vast pinnen, deed ik wel nou in de wachtweken daalde deze en daalde deze.. dus dacht ronde over, en zie het resultaat.. wat dat betreft doen hormonen iedere keer weer wat anders. Maar goed, het is nu afwachten, spannend hoor!!

18. ecl

ecl Niet meer actief

Dreamwish, bedankt voor je reactie! Had je wel een duidelijke stijging na je eisprong of dat ook niet!

All
    in al mijn enthousiasme ben ik gister gaan tempen, eigenlijk voor een bevestiging dat alles goed zit. Ik ben zoals jullie gemerkt hebben erg geschrokken van mijn lage temp. Nou heb ik er eens flink over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat het echt helemaal niks zegt! Ik heb nameklijk afgelopen weekend 2x mijn temp gemeten, dus voor mijn eisprong en dit heb ik rond 09.30/10.00 uur gedaan. Dan in het begin van de week niet, donderdag de ochtend van mijn "eisprong" niet. Ben gister pas weer begonnen met tempen. Ik weet dus niet wat mijn temp in de afgelopen dagen heeft gedaan. Ik heb bijvoorbeeld altijd een tempdip de dag van mijn eisprong of voor mijn eisprong en ga dan eerst een paar dagen terug naar de temp van voor de eisprong en dan langzaam omhoog. Ook tempte ik altijd op de zelfde tijd, deze keer ook niet gedaan! Kortom, mijn enthousiasme en het feit dat ik schrok van mijn temp, hebben er voor gezorgt dat ik in een putje zat zonder eerst naar de feitenen de werkelijke situatie te kijken. Stom Stom Stom:x, wat kan je het jezelf soms moeilijk maken he?! Wil echt zo graag zwanger worden en ben zo bang dat het niet gaat lukken, dat ik al heeel snel beren op de weg zie, :(.

Ik ben nu ik dit allemaal geschreven heb, weer een stuk rustiger ;). Tempen laat ik voor wat het is deze ronde!

ecl

19. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    he meis, niet te druk maken net wat ik je zeg, Ik heb een maand gehad dat mijn temp 3 dagen na de eisprong steeg en ook dat die helemaal niet steeg of 2 a 3 dagen 0,2 graden en dan voor nod weer daalde. Die temp kan je jezelf helemaal gek mee maken ik kreeg toen het goede advies hier om die thermometer aan de kant te gooien, dit heb ik gedaan en maakte mij een stuk relaxter in de toch al stressvolle tijd.... kijk waar jij jezelf het prettigst bij voelt maar mischien voor jou ook een idee.... Je hebt al genoeg spanningen in die 2 weken en door zo'n temp ga je dat alleen maar meer krijgen ;)

20. ecl

ecl Niet meer actief

Oke dat stelt me weer wat gerust, okal was ik al een stuk rustiger!
    Tempen laat ik lekker voor wat het is, zal die thermometer een slinger geven;)!

liefs ecl

Share This Page