Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carma

carma Niet meer actief

Lieve Hanied
    Ik snap je beslissing en ook je beslissing hier te stoppen
    Word er wel een beetje verdrietig van dat ik een vriendinnetje/ lotgenootje hier moet gaan missen
    Heb echt tranen in mijn ogen
    Ik hoop echt dat alles gaat lukken wat jij graag wil en dat jou babydroom uit gaat komen
    Ik ga je missen
    Hele dikke knuffel
    Marieke xxx

2. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Jeetje, hanied,......heel veel sterkte,....is idd een moeilijk besluit,.....hopelijk knap je er van op en is de eerst volgende ronde meteen raak!! Een hele dikke knuffel.
    @Moon,....spannend!!!!!
    @All,....ik wens jullie hele fijne feestdagen en een ontzettend vruchtbaar jaar!!!!
    @Hier,...ben heel erg verdrietig,.....ik weet niet of jullie het nog weten dat ik het schreef, colega van mij, 33 jaar, moeder van 2 kindjes 4 en een van 8 maanden, heeft 5 maanden geleden te horen gekregen dat ze ongeneeselijk ziek was,.....helaas is ze afgelopen dinsdag overleden,....nu ik het typ, zit ik weer met tranen in mijn ogen,.....wat is het leven toch ontzettend oneerlijk!!!!:(:(

3. carma

carma Niet meer actief

Sterkt rissy xxx
    Soms is het leven gewoon niet eerlijk

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @hanied: allereerst wil ik je fijne dagen wensen. Wat een moedig besluit van jullie om een stop in te lassen. Ik hoop dat het bij de start straks weer voorspoedig gaat en je ons komt verblijden met goed nieuws! Voor nu ga ook ik je missen. De bemoedigende en belangstellende berichtjes ook al zat je er zelf door heen.

@RIssy: krijg er kippenvel van. Echt ik sluit me bij je aan het leven is soms oohh zo oneerlijk!

5. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    mm7,.....hoe gaat ie????!!!!!!

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Hanied, wat een moeilijke beslissing, maar ook weer begrijpelijk! Ik wens je al het goed voor de toekomst, en dat al je wensen uit mogen komen. Ik zal je interesse missen, je lieve woorden en de opbeurende berichtjes ook al had je het zelf erg moeilijk! Succes en sterkte!!

Mariek, hoe is het met jou? Bijna stoppen met de pil toch? (Hoop dat ik het goed bijhou!)

Babyhope, waar ben je? Is alles goed?

Rissy, Wow heel heftig zeg, dat zijn toch de berichten die zo hard aankomen, heel veel sterkte!! Hoe is het verder met je?
    Met mij gaat het oke, ik heb telkens een drukkend rotgevoel van onder zeg maar, en een beetje weeenachtig lijkt het wel, het rommeld dan heel erg en dan is het weer weg, kortom het is afwachten denk ik zo! Ik voel me verder oke, ik ben tonnetjerond en het slapen etc en alles wordt nu moeilijker maar dat maakt niet zo veel uit hoort er natuurlijk bij, maar........... ik ben inmiddels 31 weken zwanger, dat hadden we natuurlijk nooit verwacht. Vanaf 32 weken mag ik in mijn eigen ziekenhuis bevallen, ik hoop in iedergeval dat ik die 32 weken haal, maar heb er liever nog een week of 5 bij... Maar het blijft spannend, het kan natuurlijk ook elk moment beginnen.. Dinsdag weer na het ziekenhuis voor een groeiecho ben benieuwd wat de kleintjes nu wegen. Lief dat je aan me denkt !!

7. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Ris hoe gaat het met je meis?
    Nog even en dan mag je ook beginnen, spannend hoor

MM7 ik ben echt zoooo blij voor je dat je al bijna 32 wkn bent zeg
    Wat een zege en wat knap van jou ook dat je je rust hebt kunnen pakken
    vanaf nu kunnen ze zonder al te veel problemen komen
    Maar wat vliegt de tijd hè, ik weet nog als de dag van gister dat je zwanger werd en nu zijn ze er al bijna

Ik hoop dat ik snel een keer met goed nieuws kan volgen
    Ik ben gestopt met de pil op 23 dec en hoop dat ik vandaag ongi word (net als vorige keer 5dgn na va stop datum)
    an mag ik vandaag de eerste spuit deca zetten en morgen deca en de eerste gonal F
    Gelijk even bellen naar geertgen dan voor een afspraak voor cd 2,3 of 4
    En dan eind week 2 denk ik de punctie en maandag de 17de de tp
    (gokje hoor maar zo ziet het er nu uit)

Hoe is het verder met iedereen??

8. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey meiden..

hoe is het hier??

vandaag weer bij de verloskundige geweest en we hebben voor het eerst het hartje gehoord haha was zo leuk.
    26 januarie de 20 weken echo en 28 januarie gewoon bij de verloskundige weer komen..
    moet volgende week wel een keertje een prikdag houden in het ziekenhuis suiker was iets te hoog..
    mag 4.8 zijn en ik had 4.9 maar dat willen ze dus wel gewoon checken..
    hartje was trouwens binnen 2 minuutjes gevonden. en baarmoeder zit nu 2 centimeter onder mijn navel. 13 centimeter vanaf mijn bekken..
    oeff het word nu wel echt werkelijkheid hierzo he..
    hahaha

xxxcin

9. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hanied meiss idd ik ga je heel erg missen..
    en vind het knap meiss dat je die moeilijke beslissing hebt genomen..
    ik wens je heel erg veel voorspoed en geluk moppie...

@rissy hoe gaat ie met jou meiss..
    had het gelezen van je vriendin mop.. wat vreselijk zo jong...

@mariek ik duim voor je mee mop dat je ongi vandaag mag beginnen en een heel voorspoedig en vruchtbaar 2011..
    (trouwens voor alle meiden hier)

@mm7 hier ben ikkkkkk:):)
    hey knap van je meiss dat ze nog binnen zitten ben heel erg trots op je hopelijk idd nog een paar weekjes langer maar echt je doet het goed hoor!!
    spannend!!!

xxxcin

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    @Mariek, bizar he hoe snel het gaat. Ik kan er dan wel zo mee zitten dat ik al bijna ga bevallen en dat sommigen hier nog steeds niet zwanger zijn, het is zo frustrerend en dat vind ik al, laat staan jullie zelf, en telkens hebben jullie weer een kracht van heb ik jou daar, echt heel bijzonder vind ik dat. Inderdaad 32 weken bijna, ik vind het zo bijzonder had het nooit verwacht te halen, maar wat ben ik er blij mee, nog 5 dagen en dan mag ik in mijn eigen ziekenhuis bevallen. Hun kansen zijn nu prima in orde, dus maak me daarover ook geen zorgen meer.. Zodra jij de tp hebt in jan. geef ik mijn hcgtjes aan jou door!!

Babyhope, ja ga er maar aan wennen het is heel echt he als je het hartje hoort, ik vind het af en toe nog onwerkelijk hoor, het idee dat ik over 5 weken en 5 dagen uiterlijk mama ben is af en toe echt nog niet te bevatten...

Aan alle andere meiden, ik wens jullie al het goeds toe! Heel raar voor mij is het einde in zicht, maar ik ben met mijn gedachten meer dan ooit bij jullie allemaal!

11. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    mm7 ik begrijp precies wat je bedoelt...

ik ben dan ook 5 jaar bezig geweest waarvan 2 jaar mmm en nu het eindelijk zo is lijkt het maar heel kort geweest.. ook ik ging elke keer vol goede moed door en al sik dat dan hier zo zie bij andere meiden denk ik echt maar meiden wat zijn we eigenlijk sterk zeg...
    echt knap hoor!!!

12. carma

carma Niet meer actief

Hoera, om 17.00 naar het toilet geweest en jaaa ongi geworden
    Precies op schema
    Ik heb er dus ook de 1ste deca in geprikt om 17.30
    Morgen dus starten met deca en gonal F en even bellen met geertgen voor een afspraak morgenmiddag of donderdag
    Woensdag is dr w er niet en die heb ik wel graag.
    Maar goed het mag op cyclus dag 2, 3 of 4.
    We zijn dus weer in de race, nog een dag of 15/ 16 en dan weer een punctie
    Hoop zo dat de acupunctuur en het minderen van koffie de kwaliteit van het zaad heeft verbeterd.
    Hubby drinkt nu 1 a 2 koppen ipv 2 liter koffie per dag en hij drinkt ipv koffie thee
    Ik ben echt trots op hem
    Ga van de week even vragen of hij voor de punctie een keer mag laten testen

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Oh mariek super! Misschien overbodig hoor maar je weet maar nooit ; collega van mij raakte na 3 jaar mmm nog steeds niet zwanger, kreeg als tip om haar man zinktabletten te laten slikken en in die ronde is ze zwanger geworden, wie weet is dat nog een extratje.. Maar de verbeteringen zijn nu al in iedergeval optimaal toch! Ik duim enorm voor je!!!

14. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

Jun 16, 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik had een topic geopend, maar denk dat ik me ook hier kan aansluiten, al zijn de meesten van jullie al zwanger, hartstikke leuk natuurlijk!
    Nou ik heb de afgelopen maand een baarmoederfoto gemaakt, na 4 maanden clomid te hebben geslikt. Ik ging met volle moed de clomidmaand in. Alleen werd bij mijn 2e ronde door een andere gyn opgemerkt dat mijn BMS eigenlijk wel aan de dunne kant was. Dit terwijl mijn eigen gyn daar nooit wat over heeft gezegd. Ik heb 3 van de 4 rondes pregnyl erbij gespoten. Een ronde niet, want mijn ei was al geweest bij de eerste FM.

Nu had ik deze maand al voor mezelf besloten dat ik geen clomid meer wilde slikken. Dit omdat ik vond dat mn BMS waarschijnlijk daardoor te dun was, want ik had iedere maand wel eitjes en eisprongen en mega hoge progesteron waardes, de hoogste was 140!!! Maar geen zwangerschap helaas. Vandaag heb ik met het zkh gebeld en gevraagd of ik puregon mocht spuiten ipv clomid te slikken. Lichamelijk breekte die mij ook gewoon op. Dit was waarschijnlijk geen probleem, omdat ik vandaag niet kon (anders was ik vandaag al begonnen met spuiten) moet ik morgen langs voor de prikinstructie en de medicatie. Nou...hoop dat het ditmaal hopelijk wel raak is dames en dat mn lichaam meer tevreden is met puregon dan met clomid.

Oh ja, verder is er niets gevonden, superzaad en ik word iedere maand netjes ongesteld. Mn progesteron bleek eenmalig aan de lage kant te zijn. Maar de HSG was ook helemaal goed.

Ik hoop dat ik hier mn steun kan vinden. Zat eerst in de clomid topic!

Xxx

15. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    mariek: klinkt gek maar ben blij dat je op schema loopt met je menstr.
    Babyhope: mooi he zo dat hartje te horen, wen er maar aan je zal het veel vaker horen ;). En wat een muggenziften om die 0,1 hogere bloedsuiker pfff..
    mm7: Spannend zeg bijna 32 weken hoop, zal wel heel fijn zijn als ze nog even blijven zitten maar bij de 32 weken mag je in ieder geval in je eigen ziekenhuis bevallen!
    @rissy: hoe is het nu met jou?

@hier: vorige week 3d en 4d pretecho gehad, beide moeders mee, was erg leuk. Vandaag weer naar de verloskundige. Had nu een ander heb er nu 3 van de 4 gehad :). Maar moet nog even langs het ziekenhuis voor praatje met anestessie. ik mis een bepaald enzym in mijn bloed waardoor ik de normale narcose niet afbreek. zijn ze toen ik 4 was achtergekomen. Deze verlosk, vind dat ze daarvoor mij al in het ziekenhuis moeten kennen en de eventuele pijnmedicatie maar ook narcose ( keizersnede ) moeten klaar hebben voor het geval dat!
    Tegenvaller in het ZH waar we wilde bevallen kan niet meer afdeling is opgedoekt. Heb nu de keuze of nieuwegein, utrecht of Woerden. Utrecht en nieuwegein werken voor namelijk arts assistenten Woerderen wel gyneacoloog. vriendlief een geboren utrechter wil niet dat zijn kind in woerden ter wereld komt dus het wordt toch utrecht.
    Babykamer staat dames, nu nog aankleden maar ik gun jullie alvast een preview :).

Buikfoto's volgen ook nog begin nu pas een buikje te ontwikkelen dus die ga ik nu echt maken MM7 :) na lang zeuren haha, sorry

16. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    even kabels zoeken en dan staat het in mijn album :)

17. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Mm7,.....wauw,...goed te lezen dat die twee kleintjes nog ff op zich laten wachten,....dat drukkende gevoel van onder ken ik,...alsof je in brand staat, tegen mij zeiden ze toen dat het kindje dan goed is ingedaald en dat het snel zou komen (op de uitgerekende dag heb ik aan het infuus gelegen om de boel op te wekken,...dus zegt niks:D;))
    @Babyhope,.....wauw,....jij ook al weer over de 15 weken en een hartje gehoord!!!!!!!! Goed te lezen dat het zo goed gaat!!!
    @Mariek,....joehoe,...lekker op schema!!!! SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!
    @Dream,....hoe is het met jou dan?????? Jij schiet ook al aardig op!!??
    @Hier,....vandaag de begrafenis gehad van mijn collegaatje,......pfffffff,....heftig hoor,.....ze hadden een beamer waar ze foto's van haar levensloop op lietn zien tijdens het spelen van de muziek,...het was al heftig,...maar dit maakte het nog heftiger, maar wel heel erg indrukwekkend. (beide kindjes waren er bij en waren heel lief voor hun papa:( pffffff,.........echt heftig!!!
    Bedankt voor jullie lieve reactie's;)
    @Babyhope,....haar schoonzusje/beste vriendin is ook zwanger,....dubbel he?!

18. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Mariek,...hoe gaat ie,....weer volop in de volgende ronde,....spannend hoor!!!!

19. carma

carma Niet meer actief

Zo ik ben weer terug van de kliniek
    Ben weer goedgekeurd en kan doorgaan met spuiten
    Er zat nog niet echt wat en dat kom eigenlijk ook nog niet dus hij was te vreden
    Donderdag 6 jan weer terug voor een meting en dan zo als het er nu uit ziet die week erop de punctie
    Wat wel erg vervelend is is dat dr W alleen op ma en di de puncties doet die week en het ziet er naar uit dat het bij mij op do of vrij word
    Dan heb ik een nieuwe arts dr C, ze schijnt wel aardig en goed te zijn maar ja bij dr W weet ik nu wat ik kan verwachten.
    Nou ja, zorg voor later

20. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Fijn dat je "goed" bent bevonden,.......kan me idd wel voorstellen dat je je het lekkerst voelt bij dr. W. Go for it girl!!!!!!
    Ga heel hard duimen!!!!!

@All,......een heel gelukkig en gezond 2011!!!!! Dat alle dromen maar uit mogen komen,....groot of klein!!! (ik heb hem/haar het liefst eerst van klein naar groot:D;))

Share This Page