@Ecl,....bha,....wat vervelend,....vakantie naar curacao (ben echt wel jaloers) Nu ben je er helemaal klaar voor,...uitgerust, morgen dag 1 van een nieuwe ronde,....komt goed meis!! @Loveangel,......natuurlijk mag je mee schrijven,.......gezellig!! Helaas welkom hier @Wendy,......oooooooh ik herken je frustratie zo,........ik probeer er geen moeite meer voor te doen om het te snappen,...ik word hier zo onzeker van. Ik ben een week aan het spuiten geweest met 75 en de grootste was meende ik 1 mm,.....het slijmvlies was zich al wel goed aan het ontwikkelen,......alsof ik er wat aan heb zonder ei Vrijdag hoor ik het wel weer, dan is de uitslag van ons bloed binnen en horen we of we eventueel voor escape ivf mogen/kunnen bij overstimulatie, maar zoals het er nu uit ziet is er van stimulatie nog niet echt sprake Maar goed, ik ben weer erg naar mijzelf aan het afdwalen,.......er is drie keer voor deze maand gependeld,.....het kan dus nog alle kanten op,.......net als wat Mariek schreef,......2 weken bijna niks en toen in 1 X een flinke groei!!!! Komt echt goed!!
Hier ff ego.. ben afgelopen zaterdag ongi geworden. Dat was ronde 5. Van het weekend gigantische ruzie gehad met vriendlief. Hij trekt het niet meer . We maken de laatste IUI af en dan nemen we even een break.. liefs
hey meiden, gister voor fm3 geweest. rewchts 1 van 11 en 1 van 14 links 1 v an 9,5. Mijn dosis is omhoog naar 75Eh.. dus ben benieuwt! Klopt het dat het na 14 mm sneller gaat ineens? Dat zei de gyn. Ik moet donderdag terug voor FM... hoop dat het nog toch wel iets op gaat schieten..
Hey dames, Rissy he gatsie weinig activiteit en wat een super lange wachttijd. Ik ga super hard voor je duimen en hoop op een mooie groeispurt zodat je vrijdag een goeie echo hebt! Moon ach meis wat is dit een dubbel naar nieuws! Die mm is ook zo zwaar, dat wordt je soms echt even te veel. Jammer dat het bij jullie voor een flinke rusie heeft gezorgt, bah ook dat nog. Die break bedoel je daarmee qua behandelingen of ook jullie relatie? Hoop de eerste, maar hoop nog veel erger dat het helemaal niet nosig is. Laat die 5de IUI maar de IUI zijn waarmee je goed zwanger raakt! Ik ga duimen voor je en wens je veel sterkte toe! wendy wat goed ze zijn wat gegroeit! Ik heb dat ook wel eens gehoort, maar als je gyn dat zegd dan zal het wel kloppen. All Ik mag vandaag weer beginnen met spuiten, 75 Menopur. Alles zag er goed uit en moet na 8 dagen spuiten weer voor een fm. liefs ecl
@ecl, bedankt voor je lieve berichtje. nee geen break in de relatie gelukkig. Dat willen we hiermee voorkomen . Het geeft zoveel druk op onze relatie dat we hebben besloten IUI nummer 6 nog af te maken. We melden ons wel aan voor de IVF maar eerst willen we ff een paar maanden rust. Tijd voor elkaar en rustig op vakantie zonder de druk van hormonen, spuiten etc.. Ik vind het erg moeilijk om toe te geven aan deze beslissing omdat ik het gevoel heb dat ik stil sta. Dat is misschien wel iets vrouwelijks, wil geen 'kostbare' tijd missen. Maar aan de andere kant, als ik straks m'n vriend moet missen omdat hij het echt niet meer trekt dat zou vele malen erger zijn. Dus we kiezen nu voor elkaar en we doen het even rustig aan. Genieten van andere dingen en elkaar. xxx
@Moon,....een moedig besluit,....idd, je hebt naast die kinderwens ook nog een leven samen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook nog wel eens uit het oog verlies Jullie hoeven straks helemaal niet voor ivf,....je bent na iui 6, "gewoon" zwanger!! @Wendy,.....wauw,.....die pendels gaan gelijk krijgen!!!!! Of ze sneller gaan groeien??????? Ik neem aan dat die gyn dat wel weet toch? Zou mooi wezen,......maandag de iui???!!! @Ecl,.....super,......waar een vakantie niet goed voor is!!! Gaat helemaal goed komen!! @Mariek,.....hoe is het nu met jou?? @Hier,.....was wel een beetje vroeg van me om te balen van weinig groei,...meestal moet ik 10 dagen spuiten en dan pas een echo,....ik zat op dag 7,.....(ik ben mijzelf weer een beetje moed aan het in praten)vrijdag ben ik 13 dagen aan het spuiten,.....ben benieuwd!
@rissy, ik hoorde van de gyn dat ik nu weer geen iui kreeg maar dat het gewoon voor mijn baarmoedermond leeggespoten werd?? :S KI dus? :S weer een verandering dus... Ik hoop idd dat het nu wat beter gaat, al denk ik dat ik volgende week terug moet voor een volgende Fm..want het gaat zooooooooo langzaam..
Hey dames... afgelopen vrijdag ook ik naar geertgen voor FM. was nix te zien.. of naja.. 1 follikel van 9mm.. en dat was het:S we zitten nu op cd28 En er is nog niets veranderd. ik spuit nu 150eh. woensdag avond weer terug voor een nieuwe FM. ik ben benieuwd.... naja eik ook niet.. ik heb er een hard hoofd in! ik denk zelf persoonlijk dat ik nog een hogere dosis nodig heb. met mn clomid kreeg ik pas met 150mg een eisprong. dat zou volgens de arts ongeveer gelijk staan aan 225 eh-300eh. dus we zitten op de helft.. laten we hopen dat ook wij gauw een mooi groeiend eitje gaan spotten!
Moon oh gelukkig! Ja meis, het is gewoon hartstikke zwaar. Met al die hormonen, teleurstellingen, spanningen,behandelingen enz is het vaak erg moeilijk om gezellig met elkaar te zijn. Het negatieve neemt snel de overhand. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het nooit gezellig is he. Zo'n pauze kan veel goed maken en kan je veel rust geven. Ik ben er soort van verplicht tussen uit geweest, voor ruim 2 maande. En ik moet je zeggen dat het me hartstikke goed heeft gedaan, vooral onze vakantie van 23/24 dagen. Tuurlijk voelt het heel dubbel, vooral in het begin heb je zo'n sterk gevoel van tijdverspilling. Laat dat gevoel even toe en vecht er niet tegen. Zet alles even op een rijtje. De positieve kanten van een pauze; voor jouw geestelijk, voor jouw lichamelijk, voor je mannetje geestelijk en voor jullie relatie enz. En de kanten die jij negatief vind. Bij mij helpt dit altijd om echt te relativeren en evne bewust te zijn van mijn gevoelens, anders ga ik ze weg stoppen. En ik blijf er ook bij dat je die ivf helemaal niet nodig hebt! Deze laatste IUI gaat het voor je doen! Rissy/ Wendy wat bedoelen jullie steeds met pendels? Is dat gewoon pendelen, of? Rissy dus normaal gesproken zou je wat later een echo krijgen en dan had je wel wat meer groei gezien. Nou dat is al positief, want dan is het resultaat van deze echo niet zo erg. Wel jammer, want nu een goede groei zien was ook heel leuk geweest natuurlijk. Nou mijn duimen draaien hoor! liefs ecl
Wendy, die verandering is zo even door je gyn bepaald? Ben jij het daar wel mee eens? Anders moet je er misschien wat van zeggen bij de volgende fm. Ik hoop echt op een goede groei van de eitjes! Kim meis dat is echt heel teleustellend! echt heel vervelend voor je! Men 25 keer spuiten voor 1 eitje van 9mm, daar krijg je nou niet bepaald goede moed van. Ik wist trouwens niet dat die verhoudingen zo waren. Een kennis van mij had met clomid geen reactie ook met 150mg niet, maar met 75 en 50 Menopuur had ze beide keren overstimulatie. Ach meis, vindt het echt heel naar voor je! Ik ga super hard voor je duimen!
@ecl, nah blijkbaar is dat de behandeling die wij krijgen en is het ons (WEER) verkeerd verteld... ik zie het niet zitten dat ik straks mijn slip vol heb zitten na de inseminatie met donorzaad.. het is al confronterend genoeg toch?! zucht.. heb maar weer eens een boze mail gestuurd naar beide afdelingen..
Wendy, wat vervelend dat ze je dat verkeerd verteld hebben. Soms vraag ik me echt af waar bepaalde mensen, afdelingen, ziekehuizen nou mee bezig zijn. Alle mensen die daar komen, komen niet voor hun lol, toch wordt je soms wel zo behandeld. Echt slecht vindt ik dat! Goed dat je een boze mail hebt gestuurd! Maar wat vervelend dat je sowieso donorzaad moet gebruiken, lijkt me dan inderdaad super vervelend en confronterend om dat na de KI in je slipje te hebben. Van je eigen mannetje is het al vies(vindt ik). Goh wat moeilijk meis! Ik hoop dat ze iets met je email gaan doen! liefs ecl
jeetje wendy dat is idd balen pff schiet allemaal lekker op! ik hoop dat ze daadwerkelijk wat met je mail gaan doen. en als je niet tevreden bent gewoon naar een ander ziekenhuis of vruchtbaarheidskliniek gaan? is dat een optie? om je iig beter te laten voelen? naja heel erg veel succes meis Ecl- Jup idd vervelend.... ik weet ook niet wat ik er steeds maar van moet verwachten. ik ben nu 29dagen aant spuiten. en idd 1 ei van 9mm... dit is mooi k#t. het prikken gaat ook zo moeilijk... t doet me gewoon pijn. vervelende pijn. ik laat mijn vriend ook prikken want als ik zelf moet prikken duurd het een eeuwigheid. alleen gistere prikte mn vriend niet fijn. (denk in een striae ofzo) dat deed zoo veel pijn! en idd ik las het hierboven ook al, t is zwaar.. elke dag in de weer met die hormonen.t voeld iig beter dan clomid. maar het is heftig. de teleurstelling.... het gewicht wat je er door bent aangekomen (als ik naar mezelf kijk iig) dus dat is heel erg vervelend. maar goed laten we he hopen dat t ons lukt ooit een keer
zo net weer gebeld met t ziekenhuis, en ik krijg gewoon een iui met 1 rietjes... zucht hoop gedoe voor niks een ander ziekenhuis heeft niet veel zin ivm het donortraject. meiden herkenen jullie het warm wordende/prikkerige gevoel in je buik zodra je gespoten hebt... ( paar minuutjes later)
Hey dames, was een beetje aan het lezen in dit topic en wat een gedoe met die follikels enzo he? Heb vorige week eerste FM gehad en vandaag de 2e.. (heb de mm niet eens gezien) maar van de 5 grote vond ze dat ze hoogstwaarschijnlijk alle 5 geprikt kunnen worden. Dat MOET gewoon, anders houd ik niets over.. heb nog 3 kleine follikels zitten, wellicht zetten die nog wat vaart bij voor vrijdag wanneer ik de 3e FM heb.. pfff.. Zit nu op dag 19 van de decapaptyl en dag 7 van de Puregon (250) <--- is ook nog eens de hoogste dosis.. pffff...
@Wendy,....jeetje wat een gedoe,....bij geertgen doen ze ook aan donorzaad,...misschien is dit een optie,....ik vind dit echt een geweldige overgang!! Die frustratie en onzekerheid is nu zo goed als weg!! @Muppet,....spanned zeg!! Gaan ze met 5 eitjes verder,....ik kreeg te horen dat bij mij pas op een escape ivf word over gegaan vanaf 6 eitjes. Ik ga voor je duimen dat er nog een heleboel extra bij komen! @Ecl,...ik heb vandaag voor de eerste x gehad dat het spuiten echt ff vervelend was,....alles voor het goede doel,....maar lekker is anders,....idd wel heeeeeeeeeeeel veel beter dan die clootmid
ecl, is idd gewoon pendelen. Er zijn een aantal dames op het forum die dat doen, dus je kunt een verzoek indienen. @rissy, je is opzicht wel een optie alleen zit ik me de wachtlijsten. Is gemiddeld 2 jaar, en door een fout van rijnstate (verassend) zijn we nu binnen een jaar aan de beurt... dus ik weet niet of ik dat wel moet doen. Wederkering is een optie, alleen wil ik dat pas over een aantal jaar doen omdat er een wens is voor een 2e kindje.. daarna ga ik mezelf beschikbaar stellen als eiceldonor.
@Ecl,.....sorry,...was je vraag ff vergeten over het pendelen Ik zag dat Wendy al had gereageerd @Wendy,....is daar zo'n lange wachtlijst voor? Jeetje, dat wist ik niet. Is dat landelijk dan, of alleen bij Rijnstaten? Dat foutje, dat je na een jaar aan de beurt ben, is voor jullie dan wel weer "gunstig" maar wel erg vervelend:x Trouwens, wel super van je om eiceldonor te worden. Bij de inschijfformulieren voor de ivf, staan een aantal vragen, wat te doen bij overlijden, schijding of niet langer nodig voor kinderwens,....verschilden mijn man en ik van mening,...al kan ik zijn kant ook volledig begrijpen,....hij had zoiets van,.....loopt er dadelijk ergens een minimensje van ons ergens rond waar wij niet vanaf weten en waar wij heel veel voor hebben moeten doorstaan. Hij gunt het een ander wel, maar dan zou het meer uit of alleen zaad of alleen eicel donatie zijn. @Hier,...morgen weer een fm,....spanned weer, ik voel van alles in mijn buik,...maar dat had ik afgelopen vrijdag ook,...we gaan het mee maken
@Rissy, escape ivf? wat is dat dan? Wellicht hangt het van het ziekenhuis af (ik zit in UMCG) en wij doen ICSI.. misschien dat ze dan zelf 5 prikken.. ik hoop dat de laatste 3 nog een beetje mee groeien en er minstens 1 van mee kan doen..
whaaa meiden! Mijn folikel is 17,5!!!!! ik begin dus vandaag met ovaluatietesten! Hoe spannend is dat! We kijken het aan uiterlijk tot zaterdag, als ik dan nog geen positieve ovutest heb... dan moet ik de pregnyl zetten en word ik maandag geinseneerd