Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Kim ik zou goed nadenken over een maagband
    Ik heb er 1 en bij mij is het echt een drama
    Ik ken ook veel andere meiden met een band maar bij veel gaat het fout
    Alles ging goed maar de verleiding om zoet te gaan eten is erg groot en als je daar eenmaal bent, ben je terug bij af
    Ik zou eerder een maagverkleining overwegen (sleeve), al je dan toch een operatie aangaat
    Dan heb je geen rommel in je lijf (plastic enz), dat hoeft dan niet te worden vervangen na zoveel jaar en het is definitifer dus de kans op aankomen is vele malen kleiner
    Bij een maagband is na een paar jaar nog maar 30% op gewicht en bij een maagverkleining/ gastric bypass 70%
    Suc6 met je beslissing

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat is ook wel zo... maar ik denk dat een maagband meer iets is voor mij.. omdat mijn overgewicht niet zo dusdanig is. volgens mij kom ik daar niet eens voor in aanmerking!! :eek: nu kom ik er niet eens voor in aanmerking :( khad toen is gereageerd bij ra medical. maar ik had een te laag(!!!!!) BMI :eek: je moest 40 hebben en ik had 38 ofzo.. :eek: maar ik begin nu wat meer in de buurt te komen!!
    mijn moeder heeft een maagband en bij haar werkt het ook niet echt...! als die opgespoten was, kon ze niets meer eten en was ze alleen maar aant kotsen! :eek: ach ik weet het niet.. ik weet iig dat het zo op deze manier niet meer door kan! :eek: t word echt te erg....

wendy...

Ik had dat vanmorgen in de auto!!!! :eek: ik begon zowat te spugen :eek: woow echt erg.. voelde me zo niet lekker!! wanneer mag je gaan testen?? we hebben op dezelfde dag ons ei gehad! ik mag 6 mrt! jij?! :D spannendd!

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @kim, ik mag op 6 maart testen.. heb op 20/2 mijn ei gehad.. volgens mij gaan we gelijk op... maar blegh wat baal ik van dat wachten.. en die kwaaltjes....

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa ik ook de 6e... Ben zeer benieuwd!! :eek: nou meis k duim voor je ;) en denk ook aan je ;) juist omdat k dan ook moet testen!! :eek:

5. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Het wordt echt heel erg spannend hier!!!!!!!
    We gaan voor een mega babyboom zorgen hier op het forum!!
    Hier ook last van haar,....bha,....loop gewoon met een pincet op zak,...als ik iets voel, meteen naar de wc en weg ermee!!!!!:x
    Qua gewicht,...ik ben 1.74 en 110 kilo:) Ik heb de hele tijd gezegd en ook tegen mijn gyn, dat het ook te wijten is aan die hormonen,...maar hij was daar heel stellig in,....nee hoor komt daar niet van,...maar als ik jullie verhalen zo lees,.....is het wel een ding wat niet bepaald mee werkt om af te vallen. Tuurlijk stop ik het er zelf allemaal in,.....maar er is wat dat betreft weinig veranderd in mijn voedingspatroon.
    Vanmiddag weer voor een fm,...ben benieuwd:(

6. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Mm7,...hoe is het met de kidzzzzz? Zijn ze alle twee thuis nu?
    Heb je foto's? Ben zoooooooooo benieuwd!
    Hier alles nog rustig,....te rustig na mijn idee,....vanmiddag weer voor een fm,...we zullen zien;)

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @rissy ook mijn gyn beweert bij hoog en laag dat ik er niet vamn aan kan komen. Mag hij me toch even haarfijn uitleggen hoie het dan kan dat ik van -20 kg met sonja b naar +20 kg ben gegaan, vanaf het hormoon gebruik..

8. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Ik ben door de clomid 7 kg aangekomen in 2 maanden tijd. Ik ben toen meteen overgestapt op puregon en nu gaat het beter. Heb m'n gewicht weer onder controle. Weeg nu 61 kg. Ik werk bij een sportschool, dus 'moet' ook veel sporten.

@kimmikim & wendy, succes met wachten!!

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @kim, hoe dood jij de tijd?

10. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    @wendy, ik probeerde altijd m'n weken een beetje voller te plannen. Leuke dingen doen, uit eten, biosje, leuk boek kopen voor mezelf etc.. Proberen zo weinig mogelijk ermee bezig te zijn, hoe moeilijk het ook is. Je maakt anders jezelf gek en je lichaam reageert daarop..

Komt vast goed!!! Over 2 dagen kom ik bij jullie op het wachtbankje..

xx

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    spannend hier draaien mijn duimen ook voor jou!*schuif alvast een stukje op en legt handtas naast zich neer voor moon

12. carma

carma Niet meer actief

Nou dat is echt wel deels een hormonen kwestie hoor
    En sinds kort is bekent dat het ook door een chromosoom komt die word doorgegeven van ouders op kind, kan er niks aan doen dus
    Is erfelijk bepaald dus
    hahahaha weer een excuus

Idd de week volplanen meiden zodat je weinig tijd hebt om na te denken
    Is wel moeilijk soms zonder werk en met 1 kind thuis, ik kan niet de hele dag naar stad of naar mijn ouders ofzo dus ja
    Nu ben ik maar op naailes gegaan, heb een mooi tuniek gemaakt al en ben dat zelfde tuniek nu aan het maken in een carnavals stof
    dan nog 1x het tuniek in een ander stofje en dan ga ik een broek uit elkaar halen die heel fijn zit en daar en patroon van maken en nog een jas die ik super vind
    Ben dus wel ff bezig nog dus kom maar op met die wachtweken hahahaha

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw mariek! Doe je t ook op aanvraag?? ;) hihi ;)

Wendy, k weet niet echt iets te doen om de tijd mee te doden!!! :eek: k ben voornamelijk op t werk! En als k dan op internet ben zit k op t forum, en hier klets k met 2 topics mee dus zit ook op dit forum!! (Dus als jullie nog een forum willen weten die heeeeeeeeeel gezellig is, pb me maar!!! :D) maar ja je blijft er mee bezig!! K ben blij dat deze week wel snel voorbij is opzich! K wil ff wat dingen regelen voor mn opleiding!! Dan kan k die zo snel mogenlijk starten en afronden! En als k dat dan heb gedaan..... En afgerond.... Kan k lekker t leger uit!! :D heerrlijkkk :D manlief hoeft nog maar 3weken te dienen :eek: en k zit hier voorlopig nog wel ff....

Vandaag naar de dokter geweest omdat k zo veel pijn aan mn rug heb!! Moet nu naar de fysio....

Hihi ik schuif ook ff een stukje op hoor ;) haha dan kun je tussen ons in zitten ;)

14. ecl

ecl Niet meer actief

Goh dames,

Wat is er veel geschreven. Kan het niet bij houden;). Gelukkig hebben we een lijst dan weet ik tenminste nog een beetjehoe of wat;)!
    Dames goed idee om voor veel afleiding te zorgen in de wacht weken. Goh elk minuutje van niks doen laat je verdwalen in gedachten zoals wat is dit dat ik voel zal het dit of dat betekenen, zal het raak zijn enz.
    Een maagband, daar heb ik ook wel over gedacht. Heb alleen niet genoeg overgewicht en heb me twijfels of in dat in mijn geval wel werkt. Mijn eetpatroon is niet heel verkeerd, lust af en toe wel eens mc of chocolade. Maar verder eet ik gewoon, vaak wat te weinig!
    Ook heb ik meer vertrouwen in een maagverkleining, niet voor mezelf maar in het algemeen.

Marieke goed idee om lekker te naaien! Heb de naaimachine van mijn oma hier maar heb er nog niets mee gedaan:). Ik heb ook geen idee hoe hij werkt en er zit geen boekje meer bij;)

MM7 meis hoe is het met jouw en je kleintjes? heb je al wat foto's van ze?Leuk dat je af en toe even komt kijken! Zal niet makkelijk zijn met je kindjes! Wat zijn de namen okalweer:)? heb je bij de lijst gezet, als jij daar onder andere de namen even in wilt vullen?!

Iedereen die morgen een afspraak heeft succes! (muppet succes!)
    Ik ben zenuwachtig!!!!!!!! Jullie horen het morgen!

Fijne avond,
    Liefs ecl

-----------------------------------------------------------------
    Lijst

Nog niet zwanger:

*Ecl 23 jaar, 3 jaar bezig voor 1ste kind, menopur 75, 23-02 1ste FM
    *Rissy 31 jaar,3jaar bezig voor een brusje. Nu bezig met gonal-f 112,5eh.
    *Mariek 37 jaar,1 jaar bezig voor een 2de kindje, na 5x iui nu ronde 2 poging 3 icsi *nu 22 febr ongi/ 23 febr starten met estradiol 1x 3 per dag en 4 maart 1ste meting baarmoederslijmvlies
    * Wendy 24 jaar, 1,5 jaar bezig, 20/2 1e KID iui-D 1e kindje.
    * Hanied 33 jaar, 9 jaar bezig voor een 1e, ivf icsi..nu in de pauzemode!
    * Muppet80 31 jaar, 3 jaar bezig voor 1e kindje, 23/2 eerste ICSI
    * Kimmiikim 20 jr,14 maanden bezig voor 1e kindje, gonal f+pregnyl ronde 1, pcos, 6mrt mijn NOD.
    * Moon0810 29 jaar, 2 jaar bezig voor 1e kindje, a.s. donderdag 24/02 IUI nummer 6.

Zwanger:
    ..........

Bevallen:
    MM7, tweeling ....... en .......,na .... jaar mmm en .......... medicatie
    -----------------------------------------------------------------

15. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    :(vandaag weer geen echte groei zichtbaar,....volgens de dokter spuit ik nog maar kort met 112,5 en moet ik nog ff door gaan en dan zaterdag weer terug. Het bedje is al wel bijna klaar:D,....nu alleen nog 1 of 2 eitjes, of een hele tros;)
    Ik begin hier wel erg chagie van te worden,....iedere keer die telleurstelling van geen groei,.........het schiet echt niet op zo!
    Houden jullie wel een plekje vrij voor Mariek, Ecl en mij op het wachtbankje,........duurt ff maar we komen er aan:p

@Mariek,....wauw,...crea hoor,....ik roep al jaren dat ik dat ook wil gaan doen, maar kom er maar niet toe, wie weet als Jelle straks naar school is zeeen van tijd:(

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @rissy meid,, knufff :(

Meiden... welke symptonen hadden jullie van de pregnyl en hoe lang hield dit aan?

Gisteravond dubbel gelegen van de buikpijn... en ik ben zo enorm gassy, ook is mijn energie niet wat het hoort te zijn en begint de misselijkheid te komen..

oh ja.... linker borst heeft een dikke ader naar de tepel lopen....

17. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    wendy,
    hier heb ik ook wel "last" van die dingen.. tenminste.. gassyy zeker ;) en buikpijn.. mwuah.. valt mee.. maar misselijkheid heb ik steeds vlagen last van.. ik denk dat dat komt door de hcg in je lichaam ofzo? ik weet het niet want dit is de eerste keer dat ik deze prik heb gezet!! als je je zorgen maakt gewoon ff je HA bellen en het voorleggen :) vragen staat vrij natuurlijk!! :D

@Rissy.. ik had dat ook met 112.5 zag hij wel verandering mn bmsvlies was idd dikker aant worden, maar er was geen groei van de eitjes zichtbaar! toen moest ik 150 spuiten en 5 dagen later was er 1 ei zichtbaar van 15 mm. toen hoefde ik nog maar 2 dagen te spuiten en toen mn pregnyl zetten! spannend... maar ik snap idd dat je er van baalt dat je geen vooruitgang ziet op de echo's.. daar doe je het toch voor... ik duim voor je dat er zaterdag een mooi eitje te zien is.... misschien wel 2 ;) spannnend hoor meis:D heel er gveel succes!

@iedereen,
    hoe gaat het? wat brengt de dag vandaag?

18. carma

carma Niet meer actief

Rissy jééé meis wat kl*te zeg
    Echt helemaal niks te zien ook?????
    Ik ga een kaarsje voor je branden dat het met de ophoging wel gaat gebeuren meis

Alle meiden die voor een meting moeten of op de wachtbank zitten toi toi toi
    Ik denk aan jullie

Hier zijn net de eerste estradiol tabletten erin gegaan, nu hopen op een mooi bedje over 14 dgn en een tp op 9 maart van 2 mooie cryo's
    Ik heb vannacht gedroomt dat ik zwanger was van een tweeling, twee meisjes
    Zag ze echt bij mij van binnen als met een echo
    Ik hoop dat het een voorspellende droom is hahahaha

19. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi meiden,

Rissy wat vervelend meis! ik duimen voor de volgende fm!

Wendy heb geen idee, heb 1x pregnyl gezet en kan me niet herinneren dat ik speciale dingen voelde ofzo.

All
    Net voor Fm geweest, was niet echt heel positief ofzo. Er was nog geen dominant eitje te zien, maar mijn baarmoederslijmvlies was wel al mooi aan het opbouwen.
    Het is natuurlijk een fm na pas 8x spuiten dus is waarschijnlijk ook niet heel gek dat er nog niet veel te zien was, toch is het echt zo'n baal moment!
    Ik moet nu volgende week maandag weer om 08.55uur, dan heb ik 13x gesproten. Als er dan nog niks is, moet ik een hogere dosis spuiten.

Sorry dat ik niet heel uitgebreid reageer, maar ben nu op de comp van iemand anders!

Liefs ecl

20. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoop het ook voor je mariek :D
    kun je niet ff zo'N droom voor mij dromen? dan weet ik ook wat ik ongeveer kan verwachten ;) hihi

ecl, jeetje wat balen meis.. maar zoals je zelf al zegt.. CD8 is nog heel kort.... :eek: ik hoop echt dat er maandag wat te zien is!

knuff!!!

Deel Deze Pagina