Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @ vlinder: ja gisteren FM gehad maar er zaten er een aantal alleen
    allemaal rond de 9, 8 en 10 mm. Dus nog te klein. Ze vertelde bij mij dat ze 20 mm aanhouden. Nu a.s. vrijdag wederom terug kijken
    of er al groei is. Mocht dat niet zo zijn dan wederom ophogen.

@ merel: Blauwe plekken kan inderdaad komen, ik had er ook 2.
    Ik merk wel dat het soms pijnlijk is maar dan zit ik te dicht op de vorige.

2. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dreamwish... je zit nu toch op dag 17 ? en er was nog niks te zien ? balen joh ! spuit je nog steeds 50 of was je al opgehoogd ?

3. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @heidi ja, ben alweer een tijd op weg dag 17. Ik ben afgelopen vrijdag van 50 eh naar 68,8 EH gegaan, rare dosis haha.
    het duurt zeker lang maar ik ben nog steeds blij dat er in ieder geval iets te zien is, klinkt vast raar. Maar ik had natuurlijk in de vorige rondes met clomid nooit wat gezien van activiteit.

4. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    beter laat dan nooit toch ?
    dit is je eerste ronde met puregon ?
    de clomid deed het bij mij in het begin wel, tnminste de 100, en daarna 150 maar uiteindelijk niet meer.
    heeft de clomid bij jou nooit wat gedaan dan ?

5. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    ja zo is dat, beter laat dan nooit.
    Clomid heeft bij mij nooit wat gedaan. Nu is het deze maand de eerste ronde met puregon en er is wel wat activiteit te zien, inderdaad het gaat langzaam maar goed we blijven positief.
    Maar voor jou is het ook spannend de 24ste je eerst FM lees ik.. hoe gaat het prikkeñ? is het je meegevallen

6. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik mag morgen voor de eerste keer prikken dus nog 1 nachtje slapen.
    ik prik mezelf elke dag al 3 keer voor de insuline (diabetes) en de laatste die prikt mijn man savonds. hij gaat ook de puregon prikken.
    doen we het toch een beetje samen.... en hij is eigenlijk een angsthaas wat naalde betreft haha dus vind het wel heel knap.

ben erg benieuwd of het bij mij aan slaat.

waarom zijn ze trouwens bij jou van 50 naar 68 gegaan en niet naar 75 ? zo een rare stap lijkt mij ?

7. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    oh dat is wel fijn ja om de puregon te laten prikken ja.
    Mijn mannetje wilt ook niets van naalden weten en kijkt altijd toe met een moeilijk gezicht.
    Waarom ze naar 68 zijn gegaan is mij ook niet duidelijk ik merk wel veel verschillen binnen het ferti team. De eerst zij tijdens prikles dat ik zou starten met 75 maar de andere bij de uitgangsecho zei 50.. dus dat loopt wat langs elkaar heen. Misschien dat ze voorzichtig zijn omdat ze er slechte ervaring mee hebben, geen idee ik zal het vrijdag eens vragen aan de 3e ;)? Ja het is soms echt je verstand om nul zetten met zoveel verschillende artsen.

8. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Trouwens als de clomid bij jou heeft gewerkt lijkt het mij ook wel dat de puregon aan slaat, is toch een nog natuurlijker middel dan de clomid. Maar als ik het zo lees ben je een tijdje bezig geweest met de clomid.

9. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel artsen hebben ze dan ? (waar loop jij ?)
    hier in ede zijn het er gelukkig dan maar 2 haha.
    ik kreeg een info folder mee en daar stond op u start met 75, maar de assistente zij "ik verwacht 50" en de arts zei later ook 50.
    ben dus erg benieuwd hoe het gaat lopen.....

raar he dat ze niet echt een protocol hebben

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Ja is zeker vreemd je zou zeggen dat ze gewoon een standaard dosis hebben maar goed. Ik loop in utrecht in het ZH. team bestaat uit 4 artsen. dus ik heb ze nu allemaal eens gehad.

Tis trouwens ook wel fijn dat je cyclus bekend is als ik zo je banner zie

11. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik heb in het verleden in totaal 14 rondes gehad met clomid.
    1 ronde met 50, sloeg niet aan, toen 8 rondes met 100 mg die sloeg wel aan, tenminste in het begin, en toen nog eens 5 rondes met 150 mg.
    toen zijn we een paar jaar gestopt en afgelopen januari dus weer begonnen met 100 mg maar die sloeg niet meer aan. en ik wilde niet weer aan de 150 gaan, dus heb ik gevraagd of ik niet over kon op puregon en dat mocht

12. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    utrecht... ik woon in veenendaal en val dus onder ede, terwijl veenendaal eigenlijk utrecht is haha

mijn banner... ja ik ben maar even uitgegaan van een eisprong op dag 18, dat was het meestal als de clomid aan sloeg. maar er is nu natuurlijk geen pijl op te trekken, maar zo kan ik wel bijhouden op welke dag ik zit...

13. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Vreemd dat je vanuit veenendaal onder ede valt. Naja als je maar prettige artsen hebt .
    Wat fijn dat je van de artsen niet ook weer aan de 150 mg hoefde maar gelijk over mocht op puregon.
    Het is jullie eerste toch als ik het zo lees?

14. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    sorry bedoel jullie gaan voor een eerste kindje?

15. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja het is ons eerste kindje, en jij ?
    ik was vorig jaar plost spontaan zwanger. dat eindigde na 16 weken in een verlate miskraam, dus eigenlijk hebben we al een dochtertje... en toch ook weer niet...

16. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Dat is ook heftig, sorry als ik het oprakel was niet mijn bedoeling. maar omdat jullie dit hebben meegemaakt sta je denk ik onder nog meer controle mocht je weer zwanger geraken?

Voor ons zou het (ook) ons eerste kindje worden.

17. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee het geeft niet hoor... we kunnen er al aardig over praten al is het pas 3 maanden geleden. maar doordat het is gebeurd is het wel zo dat we weten dat het kan en dus nog gemotiveerde zijn. ze heeft het boek ook weer geopend waardoor we dus weer verder kunnen.

ik heb inderdaad wel met de gyn overlegd of ik dan meer controles kon krijgen en dat was goed, en die krijg ik toh al meer door de diabetes dus ben ik wel blij om

18. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Ik heb er wel bewondering voor als ik het zo lees hoe jullie zo iets negatiefs(vervelends) kunnen ombuigen en er volgens mij nog sterker door zijn en zoals je zelfs al zegt gemotiveerder.
    lijkt me inderdaad ook voor jullie een geruststelling dat je vaker onder controle komt.

hoe krijg ik ook een banner onder mijn tekst krijgen, kan ditook zonder dat ik weet wanneer mijn ovulatie is?

19. heidi76

heidi76 Actief lid

Dec 14, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je een banner wilt moet je even bovenaan op deze pagina op banners klikken. dan kan je er eentje aanmaken en dan kopieer je de tekst (staat er duidelijk uitgelegd) en ga je naar gebruikers instellingen, habdtekening en daar plak je hem...

je kunt hem altijd aanpassen als hij niet blijkt te kloppen...

en dank je wel voor je compliment !

20. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    laat maar lampie dat ik ook ben ik lees al bovenin het kopje banners....;)
    Ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen, hou je ons op de hoogte hier..
    ik moet weer eens aan het werk,

Share This Page