Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoe dik moet je baarmoederslijmvlies zijn? Die van mij is nu 8mm. Is dat normaal??

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dag 14 is echt super netjes! :) Hoeveel daagjes moet je nog wachten tot het testen?? Hoop voor je dat het raak is!!!!

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hier was ik nog een keer...:)

Krijg je met Pregnyl/Ovitrelle áltijd een eisprong?? Maakt het aantal IE dan ook nog uit? Ik ga (hopelijk) over een paar dagen de Ovitrelle zetten, wat gelijk staat aan 6500 IE. Is dat een normale hoeveelheid??
    Ik ben nog echt een leek op dat gebied. haha;)

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey vlinder bij pregnyl./ovitrelle 5000eh is de kans dat het eitje niet springt wel aanwezig,maar meestal springt hij gewoon hoor..
    bij 10.000 springt hij gegarandeert...

ik mag de 23ste testen dus volgende week dinsdag:)

5. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik meld me ook even hier. Wij lopen vanaf juni 2009 in het ziekenhuis, waar bij mij eerst is geprobeerd eisprongen op te wekken met Clomid. Telkens reageert mijn lichaam 1 cyclus op medicatie, daarna niet meer. Vorige maand voor het eerst Puregon gespoten, bruin bloedverlies bij 50 hoeveelheden, 1 eitje na verhoging naar 75 eenheden.
    Niet raak helaas, dus deze cyclus opnieuw geprobeerd. Maar vorige week helderrood bloedverlies gehad 5 dagen. Dus cyclus weer mislukt. Ik lijk dus ook niet te reageren op Puregon, echt heel frustrerend en zwaar!

Ik heb geen idee wat er nu gaat komen, iemand ervaring hiermee? 31 maart heb ik een gesprek bij de gyneacoloog iig.

6. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @sylvia: laat dat voorraadje genoeg zijn, ben erg benieuwd..
    @moray: hier na de eisprong ook pijnlijke tepels dit zakte af, gedurende de week, enkele dagen voor nod kwamen ze weer terug.
    @babyhope: kan me voorstellen dat je twijfelt omdat je vorige maand een miskraam hebt gehad. Ik hoop zo dat je deze ronde echt geluk hebt en alles goed blijft gaan.
    @rinnie: welkom hier, ik heb geen idee over het niet werken van de puregon... kan het niet zijn dat je teveel EH krijgt en geen goed eitje hierdoor krijgt en het daarom iedere keer mislukt? wat de eventuele vervolg stappen zijn, weet ik niet, ik weet niet of er naast de puregon nog iets anders is.

7. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @ Rinnie,.....Welkom hier,.....helaas ken ik je verhaal ook niet zo,...zelf ben ik iedere X de eenheden aan het ophogen en groeit het eitje niet zo heel erg hard. Iig heel veel succes maandag,......wie weet een andere vorm van hormonen?

@ Home,....vandaag weer voor een fm geweest, het eitje ontwikkeld zich niet naar tevredenheid van de gyn, bs ziet er wel al goed uit. Er zat wel 1 eitje die wat groter is dan de rest, dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard duimen, dat die gaat groeien!!
    Ik moet vandaag nog 1X 75 spuiten en daarna ophogen naar 100E en maandag weer een fm. Ik baal zo dat ze niet meer kunnen zeggen, maar ze verwacht deze week wel pregnyl kan zetten,......zooooooooooooo vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!! krijg ook niet echt duidelijk antwoord, maandag heb ik weer een andere gyn, misschien kan zij me meer vertellen.
    Zo, ff mijn hart gelucht,................en we gaan weer "vrolijk" verder.
    Fijn weekend allemaal!!! Ik weet niet of ik dit weekend tijd heb,...laterssssssssssssssss

8. carma

carma Niet meer actief

Klinkt idd vaag Rissy, hoe groot was het grotere eitje nu dan?
    Ik ga heeeeeeeel hard voor je duimen

Rinnie, welkom
    Kunnen ze niet een ander merk proberen bv Gonal F?
    Ik weet er verder ook niet zo veel van eerlijk gezegt

9. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Marieke, Ze was erg vaag, mmmmmmmmmmmm, ja,... hij is wel aan het ontwikkelen, hhm,....tja,.......we gaan maar ophogen en maandag ff kijken hoe het is gegaan. Ze gaf niet echt antwoord op m'n vraag, zelf meende ik 6mm op het scherm te zien,..maar goed ben geen gyn (was wel handig geweest, kun je zelf onderzoek doen, hahahahaahahahahahahaha)

10. carma

carma Niet meer actief

Rissy wel op je strepen staan hoor
    Het is jou lijf en al die medicatie moet jij tot je nemen, zij niet
    Ze kan op z'n minst duidelijk zijn
    Ik zou gewoon nog even bellen als het niet lekker voeld en om uitleg vragen
    6mm als het goed groeit 2mm per dag dan ben je er met 3 dgn en 1mm dan met 6 dgn pas
    Ik ga voor je duimen meis

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Babyhope....spannend!!! Ik zal voor je duimen! ;)

@Rinnie...Welkom! :) Ik heb je verhaal even gelezen, maar heb je tijdens of na het spuiten bloedverlies? Kan het dan niet zijn dat je een eisrpong hebt gehad en doordat het dus niet raak is, ongi wordt? Dat je lichaam wisselend reageert op Clomid is niet vreemd. Volgens mij komt dat wel heel vaak voor. (bij mij werkte het zelfs helemaal niet!). Ik vind het namelijk best wel vreemd dat je niet zou reageren op Puregon. Misschien dat ze een andere dosis moeten proberen? Hebben ze in het ziekenhuis dan ook niets verteld?
    In ieder geval heel veel succes! En ik hoop dat er een ''oplossing'' komt!

@Rissy...dat is idd een heel vaag verhaal! Ook vreemd trouwens dat ze nu al kunnen zeggen dat je volgende week de pregnyl mag zetten. Is natuurlijk wel te hopen:D maar ze weten het verloop nog helemaal niet van de eitjes,...vreemd! Mooi trouwens dat je op mag hogen en maandag een andere gyn hebt! Misschien dat je dan meer duidelijkheid krijgt?! laten we het hopen. Ik zal voor je duimen! ;)

@Hier...Ik heb weer ff een vraagje,, met name aan de mensen die IUI doen/hebben gedaan...
    Mijn naaste omgeving weet dat we met dit traject bezig zijn. Mijn moeder en een goed vriendin van mij, vragen steeds hoe het gaat, en bellen zelfs wanneer ik een fm heb gehad. Nu bestaat er een kans dat ik maandag de IUI heb. Dit wil ik liever niet vertellen, want als het wel mag lukken allemaal, is de verassing er een beetje vanaf. Dan weten ze meteen dat we wel of niet zwanger zijn.
    Nu zit ik al een beetje te denken hoe ik kan voorkomen dat ze erachter komen dat we de IUI hebben...Hoe pakken jullie dit aan en heeft iemand misschien een idee??

12. carma

carma Niet meer actief

OOOO vlinderr dan ben je hier aan het juiste adres
    Bij de eerste wist ook iedereen van onze plannen, helaas (achteraf)
    Steeds die vragen en als je iui had gehad, die vraag van en en en en

Misschien kun je een beetje liegen en zeggen dat er
    A geen eitje groot genoeg was
    B het eitje al gesprongen was
    c er te veel eitjes waren
    En dat er deze ronde geen iui is

Wij hebben besloten dat nu we voor de 2de gaan we niets vertellen van onze plannen
    Heel moeilijk voor mij maar gelukkig is er internet en zijn er besloten forums
    Ik zit nog op een forum met de meiden van zwangerschapspagina oktober mama's 2008 (wij hebben nu een eigen forum) en met jullie
    Zo kan ik het er toch over hebben zonder de verassing te verklappen aan de familie.

Zo ik ga spuit nr 1 zetten
    Zo spannend, ik ben helemaal hyper

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Hier...Ik heb goed nieuws :D het eitje is 21 mm!!! Joehoe!!! Vanavond om 22:00 uur de Pegnyl/Ovitrelle zetten en Maandagochtend 8:00 uur het potje inleveren en om 10:00 uur de IUI!!! Ik hoop dat het eitje op het juiste tijdstip gaat spingen!! Ben echt zó blij! Dit moest ik ff kwijt. ;)

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Mariek...heb je inmiddels de eerste spuit al gezet? Hoe ging het? Succes meid!

15. carma

carma Niet meer actief

JAAAAAA :D, vlinderr spannend zeg
    Wat fijn voor jullie, veel suc 6 maandag

ja hier vanmorgen de eerste spuit gezet :D en het ging prima
    Ik heb natuurlijk al ervaring met spuiten van de eerste keer iui (2 pogingen) waaruit onze dochter geboren is.
    Toch was het wel weer even spannend hoor :p

Babyhope hoe is het bij jullie???? al nieuws? :)

Sylvia hoe is het bij jullie gegaan?

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    vlinderr wat een goed nieuws meiss!!!
    haha spannend zeg... ik ga alvast duimen op een positief resultaat meiss over 16 dagen:)

mariek ja het gaat wel goed hier hoor!!! als ik mijn reukvermogen moet geloven is het raak ik ruik van alles en ook heel sterk..
    maar maandag of dinsdag weten we het heel zeker:)
    mooi meiss 2 x iui en nu een pracht van een dochter,hopelijk is het nu meteen raak voor je hoor!!!

xxxcindy

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Babyhope...heb je al een keer gestest of wil je daar nog mee wachten?? Spannend hoor!!! Ik hoop dat je gevoel klopt..het klinkt in ieder geval goed! :D Ik zal voor je duimen.....je zult er rode duimen van krijgen. Haha.;)

@Heidi...Ik las net in het andere topic dat je een positieve zw.test hebt??? Wow, dat zou echt Super goed nieuws zijn!!! Toch geheel onverwacht dan toch? :)

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nee ik heb nog niet getest(haha ook voor het eerst)..
    des te spannender vind ik het nu weer worden haha..
    me vriend is ervan overtuigd dat het raak is!!!:)
    we zullen echt moeten wachten tot maandag/dinsdag..

dream hoe is het met jou en de kwaaltjes????

19. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @vlinderr: WOW, wat een goed nieuws zeg 21 mm!!
    ik ga voor je duimen dat je over 15 dagen een posi test hebt.

@babyhope: spannend nog 3 en dan weet je het

20. carma

carma Niet meer actief

babyhope het was 4x iui maar 2x met gonal f

ik duim voor je

Deel Deze Pagina