Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben alweer een tijdje hier niet geweest, dus ik dacht ik ga maar weer eens kijken of er iets is gebeurd.

Merah, gefeliciteerd! goed nieuws dus. Ik ben benieuwd naar de echo.
    Dat geeft ons allemaal weer hoop.

Hier: vanmiddag om half vier naar het zh voor een fm. De eerste van de nieuwe ronde. Ben heel erg benieuwd. Ik voel wel weer iets, dus heb wel het idee dat er iets is gebeurd. :)

Verder best een voor mij vervelend weekend gehad. Te horen gekregen dat een vriendin van me zwanger is en een vriendin van een vriend van mijn vriend. Daar heb ik het echt even moeilijk mee gehad. veel gehuild. Ik vond het harstikke leuk voor ze, begrijp me niet verkeerd, maar ik vond het gewoon heel moeilijk om te horen. ;)
    Ik had ook echt niet de energie om hier met jullie te kletsen. Sorry....

Ik heb niet alles bij gelezen. Maar ik duim voor jullie allemaal en een dikke knuffel voor iedereen! :D

2. carma

carma Niet meer actief

Hoi Merel

Ik weet precies hoe je je voeld meis
    Bij ons heeft nr 1, 4 jaar geduurt
    Al de meiden van de vriendengroep waren al zwanger van de tweede toen ik van de eerste zwanger werd
    Ik heb het nieuws van iedereen 2x gehoord
    Bij hun eerste ben je hoe moeilijk ook blij maar toen de dames met een tweede zwangerschap aan kwamen dacht ik waarom.
    Ik ben nu eerst aan de beurt, waarom mag ik niet.

Maar jullie beurt komt ook
    Al moet je er meer je best voor doen als een ander en duurt het lang, het is echt de moeite waard
    Je krijgt er zo iets moois voor terug
    En wij waarderen z'n kleintje des te meer omdat je er zo je best voor heb moeten doen.
    Een baby word bij ons overladen met liefde, juist omdat wij beseffen dat je geen baby NEEMT maar een baby MAG KRIJGEN.

Mocht het zo zijn dat het bij ons een tweede keer niet meer lukt, zal ik me hoe moeilijk ook bij neerleggen en tevreden zijn met onze kleine lieve meid

Kop op meiden xxx

3. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Mariek, inderdaad wat je zegt. Dat je kinderen mag krijgen en niet neemt. Probeer er ook wel vertrouwen in te hebben dat het een keertje goed komt, maar het gaat allemaal zo langzaam. :(

Komend weekend een lekker lang weekend naar de zee. Heb er zin in; even helemaal niet aan zwanger worden denken en gewoon genieten.

In het zh geen nieuws. Helaas was er nog niks gegroeid. Ik moet nu blijven spuiten met 25 ie en volgende week woensdag weer terug.
    Ben benieuwd. Hopelijk dan wel nieuws.

Fijne avond allemaal & dikke knuffel.

4. carma

carma Niet meer actief

Merel 25 ie, wat gebruik jij?
    Bij geertgen beginnen ze bij Gonal F standaart met 37,5 eenheden
    Hoeveel pogingen heb je al gehad?

Probeer toch vertrouwen te houden meis
    Hebben jullie volledige iui of stimulatie en zelf klussen?
    Misschien gaat het me niks aan hoor, maar waardoor lukt het bij jullie niet natuurlijk?

5. carma

carma Niet meer actief

ooooo nog 3 nachtjes slapen en dan de eerste fm, ik vind het weer zo spannend
    Toen ik groen licht kreeg hebben ze verder geen onderzoek gedaan
    Nou is er pas een uitstrijkje gemaakt voor bmhk en alles was goe dus ik verwacht niks geks

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    spannend mariek..
    ja ik denk dat merel puregon spuit? die begint vanaf 25eh

idd geertgen begint met 37.5eh ik ook hahaha
    de eerste fm is er meestal nog niks te zien,dan moet ik weer ophogen naar 75eh en dan 5 dagen later groeit er een mooi ei:)
    alleen de eerste ronde gonal sloeg het meteen aan en had ik dus eisprong op dag 19:) maar daarna helemaal niet meer:( och ja ben er nu wel gewent aan hoor

7. carma

carma Niet meer actief

Ik hoop dat mijn eitje een beetje meewerkt en voor pasen groot genoeg genoeg is;)
    Of anders de maandag erna overdag of woensdag, want maandagavond en dinsdag moet mijn man naar duitsland (oost) om een nieuw project op te starten
    Hij neemt eenvoorman mee dus als het zo zou zijn kan hij wel weg als het opgestart is.
    Hij heeft volgende week niks maar daarna 2 drukke weken:(
    Bij hun is het in de vakantie periodes altijd het drukst

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Merel...Balen meis, dat er niks gegroeid is en dat je zo'n :x weekend gehad hebt! Frustrerend is dat,..anderen wel, en jij (wij) niet. Soms kan dat gevoel je zo aanvliegen. Vooral als het dichtbij komt met een vriendin. Kan het me heel goed voorstellen hoor?! Hopelijk heb je komend weekend heel veel plezier en kun je alles even ''vergeten''. Sterkte meid! *Knuf*. En alvast heel veel plezier! ;)

@Mariek...Spannend!! Lekker aan het aftellen zeker voor je eerste fm. :D Hopen dat je ei idd groot genoeg is met pasen! Theoretisch genzien moet dat kunnen. ;) (alleen als je zo lang door moet als ik, dan ben je met 3 weken nog niet klaar. hahaha. maar dat zal jij wel niet hebben) Succes meid! :)
    Owja, ik had trouwens ook geen bijwerkingen/last van Gonal-f...

@Hier...Eigenlijk geen nieuws. Zat er vandaag een beetje doorheen. Heel moe (al een tijdje) en wat down. Waarschijnlijk door alle spanning/onzekerheid, en een voorjaarsdipje?? Komende week ook giga veel werken. :( Pfff...was het maar pasen.

9. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

22 mrt 2010
    141
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie welkom!

Ik ben niet zo actief op de site als jullie,dus reageer niet altijd even snel:(

@Mariek,ik hoop ook voor jou dat je een mooi paasei hebt met pasen;) Ik ga voor je duimen!
    En als je dat zou willen doen,met dat pendelen.....dat zou ik echt super vinden!!!! Wat heb je ervoor nodig???

@vlinderr,redt je het nog een beetje met wachten?? Ik lees bij jouw een beetje dezelfde vage steekjes en dipjes. Deze week vliegt voor mij gelukkig om,heb hem helemaal volgepland,dan is het zo de 31ste!!!

@Moray,ik las dat jij ook een bbz hebt gehad? Was dat ook rond eind 2008 of veel eerder?? Ik heb bewust een jaar rust genomen daarna op advies,maar het is wel flink balen dat je nu dan nog niet zwanger bent! Succes!!

@me,ik voel me erg moe(kan ook vd zenuwen zijn) en ben gister gewoon om 20uur al naar bed gegaan tot 8uur vanmorgen:$ Heerlijk ik had het echt nodig geloof ik,maar het zet je ook weer aan het denken?? Maar we moeten nog even geduld hebben en dan weten we het!

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @MamavanRenzo...Heb je al wat ''klachten'' waaraan je merkt dat je eventueel zwanger zou kunnen zijn? Ik voelde vandaag mijn eierstok, met name met het opstaan. Herken je dat?? Ik moet morgen werken, en dan van zaterdag tot en met donderdag...dus waarschijnlijk vliegt de komende week ook zo voorbij! ;) Helaas bestaat de hele MMM voornamelijk uit wachten! Straks zijn we nog expert in het wachten met elkaar! ;) Haha. Heel veel succes met de laatste lootjes wat wachten betreft. :) Hopelijk heb je straks een mooie test in handen!

@Vraagje.. Is er iemand die ook Ovitrelle spuit? Of spuit iedereen Pregnyl?
    Ik ben namelijk benieuwd hoelang Ovitrelle in het lichaam aanwezig blijft. :)

11. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

22 mrt 2010
    141
    0
    0
    Hoi Vlinderr,het enige wat ik merk is dat ik erg moe ben en opgezette (.)(.) heb. Maar toen ik zwanger was van Renzo had ik helemaal geen kwaaltjes,dus weet het niet zo goed.
    Volgens mijn moeder worden het er 2 haha,het zou toch wat zijn zeg! Ik zei al dat ik erg blij zou zijn als het al gelukt zou zijn! Zo positief als ik eraan begon,zo komt nu de onzekerheid meer naar boven!

Ik hoop voor jou ook dat het positief uitpakt!!!
    xx

12. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hey meiden,

Hier nog steeds bruinverlies maar nog geen ongi..het zit echt wel te broeien hoor..ik haal me ook niks in mijn hoofd, het wil alleen niet doorzetten.
    Vlinder..ik las dat je in een dipje zit..erg he dat wachten je word er ook zo onzeker van he! knuffel voor jou.
    Mamavan renzo, ik heb in februari 2008 een bbz gehad, precies nu 2 jaar en 1 maand geleden:(.
    Mariek spannend he..ik ga voor je duimen! zou je voor mij ook willen pendelen Monique Lammers 24-4-1980 thanks!
    Merah..ik duim echt heel hard voor je..

13. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

22 mrt 2010
    141
    0
    0
    @Moray,jeetje wat een onzekerheid nu! Maar als je 11-3 de iui hebt gehad...dan is toch na 16 dagen de test? Dan heb je echt zoiets van nou,zet dan maar door met de duivels of stop, dan weet je tenminste echt waar je aan toe bent!

@Mariek,wil je voor mij ook pendelen??? Melisa Filarski 10-06-1978
    alvast ontzettend bedankt!!!!

14. roosje1

roosje1 Lid

24 feb 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap zelf ook niet helemaal waarom.. Het gaat altijd zo vlug een haastig voor je het weet sta je weer buiten. ik denk dat ik een maand de pil moet slikken omdat ik vorige maand na 7x puregon spuiten een vlinke overstimulatie had en waarschijnlijk waren ze nu nog bang voor een overstimulatie? de pil werkt pricies tegen over gesteld dan puregon. dus wie weet heb ik volgende ronde 1 of 2 eitjes ipv hoordes met folikels. Nu moet ik idd weer wachten.. ben nu op de helft met mn pil moet 6 april voor een echo komen.. en krijg dan waarschijnlijk te horen hoeveel puregon ik moet spuiten. pff ik zie het soms echt niet zitten.. al die ziekenhuis bezoeken.. de een na de andere vriendin die "perongelijk" zwanger raakt.. zo frustrerend allemaal! heb jij daar ook last van? maar goed we gaan met zn alle doorzetten net zo lang tot we allemaal een mooi kindje in onse arme mogen sluiten!

xxx

15. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    hoi meiden,

merel, jammer dat er nog niks zit, maar gewoon door spuiten nu, komt wel een eitje!

Ik had vanmorgen echt een zere linkeronderbuik.. zo zeer dat lopen gewoon pijn deed en ik het ziekenhuis heb gebeld en 3 uur later was het over.. Het kan van alles zijn, dus wederom afwachten.. heb wel al 3 dagen last van mijn onderrug en dat bevalt me niet.. heb altijd een zere rug als ik ongesteld moet worden, alleen zit ik nu pas op dag 5 na de eisprong dus nog een beetje te vroeg

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Moray...Kan het geen innesteling zijn?? :( kan me voorstellen dat je er ''onzeker'' van wordt! Sterkte meid!

@Roosje...Dat is meestal zo he? Voor je het weet sta je weer buiten. Pfff, wel irritant hoor...moet je nog zo lang wachten voor je kunt beginnen! :( maar ja, je kunt er beter iets langer over doen dat je dan een mooi eitje hebt, dan dat je de boel af moet breken. Sterkte met wachten meis! Ik vind het ook altijd zo frustrerend, al dat wachten en andere mensen die wel (snel) zwanger worden...bah! Nu mogen wij toch ook wel een keer, toch?! ;)

@Sylvia...Ik herken wel wat klachten wat jij hebt, alleen minder extreem. Ik heb ook wat last van een zere onderrug en wat steken rechtsonder, als ik opsta. Kan dan ook niet meteen doorlopen. Ik zit nu op dag 2 na de eisprong. Misschien is het de innesteling bij jou?? Laten we hopen dat het allemaal goed blijft gaan, en je snel een posi test in handen hebt! :)

17. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    Roosje, ik heb de keer hiervoor ook overstimulatie gehad, namelijk 6 grote follikels en ik moest accuut stoppen met als gevolg dat he cystes werden en waardoor ik uiteindelijk 3 maanden rust heb gehad om alles weer schoon te krijgen!
    Als jij aan de pil gaat ben je er misschien met 28 dagen weer boven op, dus sneller als dat je afwacht.
    Ik mocht wel weer gaan spuiten daarna alleen moest ik beginnen met de helft namelijk 41 E puregon en heb ik nu 30 dagen gespoten. ik kwam uiteindelijk uit op 58E puregon en had 3 follikels.

18. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    hoi meiden!
    Wat een spanning overal!!! Hier is het niet veel anders,
    ben gister voor de fm geweest. Er zat 1 eitje die in 3 dagen van 13 na 16 mm is gegaan. Wel grappig,.....de gyn die mijn zoontje met de keizersnede op de wereld heeft gezet had ik gister voor het eerst weer. Zo'n lieve man,...neemt de tijd voor je, legt alles uit, er is me nu een heleboel duidelijker geworden, hij wil bijvoorbeeld wachten dat het eitje rond de 20/21 mm is. Hij verwacht dat dit vrijdag is. De folikel had een mooi bultje, wat duid op een eitje die er aan zit te komen. Hij zei, dat deze echt zou komen te springen,.......nu maar hard duimen. Ik moet morgen ook de pregnyl mee nemen, als het eitje nog niet helemaal groot genoeg is, mag ik de pregnyl zelf gaan zetten in het weekend en dan maandag terug om te kijken of ie is gesprongen,......pffffffffffffffffffffffffffffff, en dan moet je nog een twee weken wachten!!!!!!!!!!!!!!

Wat die zwangeren in mijn omgeving betreft,....ik gun het iedereen, maar het ligt er helemaal aan op wat voor een manier ze het vertellen,.....mijn broer en schoonzus vertelde het toen ze pas 4,5 week was en ook dat het de eerste X meteen raak was,....heb daarna echt flink zitten janken en heb mijn broer ook gezegd dat ik wel heel blij voor hun ben, maar dat ze volgens mij niet helemaal doorhebben hoe ze iemand zo kunnen kwetsen. Inmiddels heb ik een heel lief neefje en ben ik het al bijna weer vergeten. Maar het meest stoor ik me aan mensen die zeggen, we hadden het nog niet gepland of het was een ongelukje,....grrrrrrrrrrrrrrrrr,...heb al eens de opmerking gemaakt, dat ik zou willen dat het een ongelukje zou zijn,....graag zelfs, zie je ze meteen rood worden,...maar meestal houd ik de eer aan mijzelf en reageer ik die frustratie later wel af.
    Sorry, moest ik ff kwijt,......

Voor iedereen een hele dikke knuffen en ik duim voor jullie

Morgen weer terug komen

19. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @mamavanrenzo: nog 4 dagen en dan weet je het eindelijk... zijn wel 4 lange dagen helaas..
    @rissy: wat spannend zeg, mogelijk dat dit het een druk weekend voor jou word, haha
    duim , duim duim
    @moray, klopt je banner nou? 2 dagen geleden had je getest, dacht ik en deze was negatief, maar volgens je banner mag je nu testen??
    ben benieuwd
    @hier: MvM is net langs geweest dus het plassen in de potten kan beginnen.

20. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hier vandaag ongi doorgebroken...:(maar weer op naar de volgende ronde..

Deel Deze Pagina