Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor doe ik
    ik ga effe op de bank hangen, volgens mij word ik ziek... keelpijn en hoofdpijn en koud/warm pfff

tot snel !

2. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    nou ziek goed uit en we spreken elkaar weer snel.

3. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja en werk ze hahah

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    komt goed, ik plak nog snel mijn banner erin.

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Merel; provera is idd om ongi op te wekken. Dit wordt ik namelijk uit mezelf (helaas) niet. Wel spannend dat je vrijdag je eerste fm hebt!
    Ik zag idd ook dat die spuiten Ʃrg prijzig zijn! scheelt weer dat dit vergoed wordt...op eigen bijdrage na dan. ;) Ik heb me trouwens verder nog niet verdiept in verzekeringen. Ga er eigenlijk maar vanuit dat alle behandelingen vergoed worden, maar heel zeker weten doe ik dat niet. jij?
    @Dreamwish; Jammer dat je eitjes nog te klein zijn. Hoop voor je dat ze a.s. vrijdag een stuk gegroeid zijn! Ik kan me wel voorstellen dat je hier al blij mee bent, gezien je met de clomid geen activiteit zag. Had jij dan met gebruik van clomid ook fm-en? Ik namelijk niet. Ik had geen eisprong met clomid, maar heb dus geen idee of er helemaal geen activiteit was, of dat er wel wat groeide.
    Gaan ze trouwens normaal net zo lang door, totdat er een eisprong volgt? ongeacht het aan cyclusdagen?
    @Heidi; succes morgen met de eerste keer spuiten! Ik ben erg benieuwd!

Ik las dat je eerder een miskraam hebt gehad. Ik vind het (ook) erg knap hoe je hier mee om gaat! Lijkt me erg heftig om mee te maken! Hoop voor je dat het snel gaat lukken en stand zal houden!
    Liefs!

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Zie ineens dat er geen spaties zitten in mijn verhaal....:(

7. Merel12

Merel12 Lid

19 jan 2010
    68
    0
    0
    Heidi, Inderdaad erg goed dat je het om hebt kunnen zetten naar iets positiefs. Inderdaad wel fijn dat als het nu wer raak is (binnenkort ;)) dat je dan meer controle krijgt.

Dreamwish, jammer dat ze nog niet groot genoeg zijn, maar misschien dat ze nog wel flink gaan doorgroeien. ik duim voor je.

Vlinder, Ik heb ook geen menstruatie uit mezelf. Dat klinkt raar als je het zo typt. Maar ik krijg volgens mij iets anders dan dat jij nu krijgt. Ik vind het trouwens wel raar dat je geen fm hebt terwijl je clomid gebruikte. ik heb dat wel gewoon gehad. En toen ik uit mezelf geen eisprong had, heb ik pregnyl gehad.

8. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @ vlinderr Ik had ongeveer 2 x in 3 weken een fm. En daarop was idd niets te zien. Verder ook bloedprikken omte zien of er een eisprong was geweest.
    Maar ik lees dat het bij jou allen niet gedaan is? Hoe kwamen ze er dan achter?

Ben benieuwd morgen of er al groei is,

9. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel hoor.
    laten we het er maar op houden dat we een heel vervelend jaar achter de rug hebben, maar we zijn nog steeds samen en manlief zegt altijd samen komen we der wel en hij heeft gelijk !

@vlinder.. inderdaad raar dat jij geen FM kreeg. ik heb ze ook altijd gehad met de clomid. alleen niet altijd een bloedprikken.

vanavond de eerste puregon spuit.....

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Spannend hoor heid76, maar ik denk dat het een zelfde soort spuit is als je insuline pen? nu natuurlijk met een ander doel
    manlief al gespannen voor vanavond;)

@vlinderr: mij is verteld dat ze best een tijd doorgaan met prikken tot je een goede follikel hebt. dit heeft zo ie zo ook nu met het instellen van de juiste dosis te maken. Mij is verteld dat ze wel eens tot 40 dagen hebben laten doorspuiten... dus in totaal een cyclus van 55 a 60 dagen...
    Hoop het niet dan hou ik geen buik meer over...

11. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is wel een beetje het zelfde alleen een iets langere naald
    als manlief er naar kijkt ktijgt hij het al benauwd maar komt vast wel goed haha

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik denk dat je (of hij) het gewoon een keer gedaan moet hebben, maar spannend is het zeker!
    Mijn manlief vindt het trouwens erg interessant, dus waarschijnlijk gaat hij bij mij prikken. Mezelf spuiten vind ik maar een raar idee. ;)

Om op jullie vragen/geschreven stukje terug te komen, ik had dus geen fm-en met Clomid, maar moest wel altijd op de 21e dag bloedprikken op progesteron, maar deze waren altijd negatief. daarnaast deed ik wel ovulatietesten voor mezelf, (zelfs tot een paar dagen na het bloedprikken..je weet immers maar nooit..) maar altijd negatief getest. Wat dat betreft ben ik heel erg blij dat nu alles heel goed in de gaten wordt gehouden en ik dus kan zien of er activiteit is..zo niet, dan kun je dat altijd creƫren door meer eenheden te spuiten.

@Dreamwish; Tsjonge, doorspuiten tot wel 40 dagen:$. Is toch niet te hopen! Pff, dan hou je idd geen buik mee over lijkt me.

Maarre,.. stel, je krijgt dus pas later (bijv. op dag 30) een eisprong, ben je dan ook later uitgerekend? Normaal rekenen ze de zwangerschap van de eerste dag van je laatste ongi. Bij een normale cyclus heb je dan rond de 14e dag je eisprong, maar in dit geval dus later. kun je er dan vanuit gaan dat jij dan bijv. ook 2 weken later uitgerekend bent?

13. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @vlinderr, ik heb werkelijk geen idee, wat dat betreft ben ik in alles nog echt een leek... als het zo ver komt ga ik het eens vragen :D
    lijkt me ergens wel want als je op dag 60 zwanger blijkt te zijn. en ze tellen vanaf dag 1 dan ben je ineens wel heel ver...

14. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey vlinder
    volens mij moet je gewoon de dag dat je een eisprong hebt gehad nemen en dan 14 dagen terug rekenen en die dag nemen als je eerste dag van de laatste ongi
    zal dan vast niet zo geweest zijn, maar zo moet je wel rekenen ben ik bang

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Heidi, je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben. :) Wat dat betreft ben ik idd ook een leek, haha!

Nou ja, eerst maar eens zwanger worden, toch!?

16. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    precies en dan maakt het mij niet uit wanneer het is uitgerekend

17. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    heid76 hij zit er in begreep ik op het andere topic
    al trillend gezet~?

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ben ook erg benieuwd!... :)

19. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    vlinderr is gonal f hetzelfde als puregon?

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Dreamwish..ik zie ineens een banner bij jou. Toch gelukt? ;)

Deel Deze Pagina