Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Rood/roze bloed kan wel bij innesteling, maar als het goed is is die innesteling van jou al weer een paar dagen geleden.
    Probeer positief te denken, je test is positiever dan een paar dagen terug!
    Bij 50% van de zwangere vrouwen die in hun vroege zwangerschap een bloeding hebben is er niets aan de hand met de vrucht.
    Ik hoop en bid voor je dat je bij die 50% hoort!

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Bedankt Merah, voor je berichtje! :)
    Had de hele dag al een ongesteldheids gevoel en nu trouwens nog wel met vlagen! Ik kan niet anders dan afwachten! :( Heb ff flink lopen huilen, dat lucht wel wat op, maar ja, daar red je het vruchtje natuurlijk niet mee. Ik heb vanavond nog een testje gedaan, maar deze was toch wel lichter dan vanmiddag. (moet erbij zeggen dat het vanavond minder geconcentreerd was dan vanmorgen, vanwege veel water drinken ;)). Tja..we zullen wel zien.

Ik hou jullie op de hoogte.

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb trouwens geen stolsels en (zware) krampen. (alleen wat weeig in de onderbuik,..maar dat heb ik al wel een paar dagen).

4. carma

carma Niet meer actief

Ik duim voor je meis, ik zal een kaarsje branden
    Probeer na omstandigheden rustig te blijven en je rust te nemen
    Dikke knuf

Ik heb net de pregnyl gespoten en ga nu lekker naar bed
    Heb last van mijn onderbuik en vloei ook best wel (gewoon doorzichtig wit)
    Maar goed met de gonal heb ik ook een betere cyclus als normaal en een dikker baarmoederslijmvlies
    Nu even een lekker een paar dagen zonder prikken
    En wacht vol spanning de iui af
    We hebben besloten onze dochter mee te nemen naar de iui.
    Hoeveel kids kunnen zeggen dat ze bij de verwekking van hun broertje of zusje zijn geweest hahahaha
    Vinden het wel iets moois
    Mochten er vaker iui behandelingen zijn gaat ze ook gewoon mee.

Slaap lekker allemaal en een hele fijne pasen

5. wensje2010

wensje2010 Actief lid

Jan 11, 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ alle dames met ervaring

Hallo allemaal,

Ik ben wensje, wij zijn begonnen met 1e icsi. Ben begonnen met het prikken van lucrin op cyclus dag 21. Heb elke maand eisprong en regelmatige menstruatie 29-30 dagen. Ik zit nu op cyclusdag 33, volgens de planning en mijn eigen cylus zou ik al ongesteld moeten zijn. Natuurlijk kan dat wel eens afwijken maarrr toch een dubbel gevoel. Vooral omdat het de afgelopen jaar zooo regelmatig was. Kan het zijn dat ik toch zwanger ben....dat het toch spontaan is gelukt in de eerste 21 dagen van mijn cylus. Volgens de fa kon het namelijk wel ooit gebeuren. Omdat mijn partner wel goede zaadcellen heeft maar zijn het er niet veel vandaar nu icsi. Ik voel wel namelijk al een paar dagen geborrel in mijn buik...iets is er gaande weet niet wat. Oja heb wel gevoelige borsten.

MIJN VRAAG AAN IEDEREEN DIE DIT LEEST EN ZICHZELF HERKENT ENIGZINS IN HET VERHAAL.

Is het normaal dat je na het prikken van lucrin....later ongesteld wordt of juist helemaal niet zelfs. Volgens de planning zou ik namelijk op dag 8 van mijn cylus beginnen met stimuleren dmv menopur. IK had al gebeld naar de verpleegkundige ivm iets anders ook zij bevestigde dat ik wel ongie zou worden ik zat toen namelijk pas op de 29e cd. Zijn er meiden die ook zijn begonnen rond cd 21 met prikken van lucrin...en toch spontaan zwanger bleken te zijn?

Ik wacht tot maandag cylusdag 34 met testen dan ben ik wat zekerder, heb woensdag een afspr met verpleegkundige ivm prikinstr. menopur op eigen verzoek omdat ik ook op die dag begin met stimuleren. Het zal nu wel een paar dagen opschuiven ivm vertraagde menstruatie. Ze zal wel een verklaring kunnen hebben denk ik. Ik voel trouwens niks dat op mentruatiepijn lijkt..Ben gewoon heel erg nerveus:):):)

Ik wacht echt op jullie reacties omdat ik pas vanaf woensdag terecht kan bij de fa ivm pasen.

groetjes en succes aan iedereen

wensje

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Wensje,

Helaas kan ik je niet helpen met je vraag. Ik ben niet bekend met lucrin. De meeste meiden van dit topic zijn nog niet bezig met IVF/ICSI, maar misschien kunnen ze je toch helpen (maar de meesten liggen vast al in bed ;) ).
    Ik hoop natuurlijk voor je dat je toch zwanger bent!!!

7. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    och vlinder,...........ben ff sprakeloos,...................., als er vanmiddag een dikkere steep was dan de rest van de week, dan moet het toch goed komen?!!!!!!!!!!!
    een hele dikke knuffel.

@wensje, welkom hier, alleen kan ik je niet verder helpen, zelf spuit ok puregon en pregnyl. maar je symptomen lijken wel te wijzen op een zwangerschap,......maar of dat kan tijdens een icsi periode??????????duim voor je

@de rest, bedankt voor jullie lieve woorden, doet me goed!!!! Weet je wat het probleem is, ik heb volgens mij niet echt een nod,....ben namelijk zo gigantisch onregelmatig,.......wat moet ik dan aanhouden, gemiddeld zit ik zo rond de 33 dagen, maar heb deze ronde 24 dagen gespoten:(:(:(:(:(:(hoe zit dat, iemand een idee?

voor iedereen hele fijne paasdagen en voor diegene die moeten werken, werkze!

@mariek,......ff leuke tip, als je naar Nijmegen gaat, het goffertpark en de goffertboerderij zijn leuk voor je dochtertje:D, hopelijk zit het weer er mee.

@moray en Mariek, voor jullie is het eitjes zoeken voor de zwemmertjes, haahahahahahahahahahahahaha, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes, (heb nu al eelt op m'n duimen, hahahahahahaha)

8. carma

carma Niet meer actief

Vlinder ga aub bellen met het ziekenhuis waar je onder behandeling bent en eis een echo zodat je weet hoe en wat
    Als je een dag voor je nod test en je hebt een dikke streep kan dat nooit meer van de pregnyl zijn dus dat is zwanger
    En als je zwanger bent en bloed hebt moet je atijd bellen
    Het kan ook een geraakt of gesprongen adertje zijn hè, houd moed
    Ik ken meer meiden die iets bloed hadden en toch een kindje hebben nu
    Dikke knuf meis, sterkte

Rissy Ik denk dat je cyclus dan langer is.
    Klussen jullie zelf of is er iui, en krijg je wel pregnyl?
    Na het zetten van de pregnyl en de iui duurt het meestal max 14 dgn voor je weer ongi word

bedankt voor je tip
    Maar ik ben zelf een geboren en getogen nijmeegse hahahahaha
    De goffert is idd geweldig, we gaan er ook regelmatig heen
    De kinderboerderij daar is iets minder vind ik omdat ze niks mogen daar
    Ik ga dan liever naar het dierentuintje in kleve daar moegen ze de dieren ook voeren
    We gaan in de zomer wel zwemmen in het goffert buitenbad (ook ideaal met een kleintje)
    Kom je ook uit de regio??
    Wij wonen niet meer in nijmegen maar er net buiten.

Moray, toi toi toi vandaag met de iui

Wensje 2010 ik heb ook geen ervaring met icsi, misschien is daar een apart topic voor
    Maar is het de bedoeling dat je nu oni zou worden dan of moeten de eitjes geoogst worden?
    Ik hoop voor je dat je zwanger bent
    Mijn man heeft ook minder zaad, maar als je meer eitjes hebt als 1 is het een grotere kans op een zwangerschap toch
    Suc6

Hier vanmiddag naar mijn schoonouders en gourmetten
    Helaas dus geen daggie thuis zoals eerst geplant, maar goed je kan niet alles hebben

Fijne paasdagen

9. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey meiden

vlinderr...
    ik hoop voor je dat het goed zit meiss,als je geen stolsels verliest is het echt goed..
    je kan wel bellen naar je zkh of kliniek maar die kunnen niks doen,echo maken haalt niet uit zien ze toch niks op,als het nu wel doorzet moet je dag 1 gewoon aanhouden op de dag dat je begon te bloeden,en op dag 3 weer beginnen met spuiten..
    ik vind het heel erg om te zeggen zo,maar dit komt me zo bekent voor van mijn eerste iui..:(:(
    ik hoop natuurlijk dat dat het niet is meiss en dat je lekker zwanger bent,je zegt je testje is lichter ja dat komt doordat het in de avond was..heb je nu nog getest??
    ik ben aan het duimen voor je ja voor iedereen hierr::):)

@moray heel erg veel succes vandaag meisss!!!!

@wensje ik heb er ook geen ervaring mee meiss,ik zou zeggen doe een testhe:):)

@langer spuiten langere cyclus... je spuit nu langer zeg maar 24 dagen,zodat het eitje sneller enop de goede grootte is als het springt,dat is fijn met het spuiten want je kunt het een beetje regelen zeg maar...ophogen of niet:)

@mariek spannend jij morgen ook 1ste iui weer he??? heel veel succes meiss ik duim voor een mooie plakbeeb:)

10. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey vlinder meiss..
    dit waren mijn testjes
    de bovenste is van 16 februarie.
    en de onderste van 17 februarie:(:(

11. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mariek: heel veel succes met de iui

@wensje: ik heb er geen ervaringen mee, maar misschien kan je je vraag nog eens stellen in een topic over icsi? veel succes

@babyhope: wanneer mogen jullie weer en de hoeveelste iui wordt dit voor jullie? wat een toestand zeg zie net je testen hier op het topic, hoop dat je het een beetje een plaatsje hebt kunnen geven? succes meid!!!

@vlinder: meis heb je nog een keer getest, want je teste gisteren later las ik en dan is je urine toch al wat verdund ik hoop voor je dat alles goed mag gaan ik duim voor je

@all: meiden ik wens jullie alle succes en een dikken knuf voor de meiden die het nodig hebben

Ego: ik mag 12 april weer terug komen voor bloed te prikken mijn luteale fase was weer te kort, heb overleg gehad en ze wil toch nog een keer zo proberen alleen met pregnyl ik heb bijna altijd zo een korte lf, ik wil eigenlijk gaan vragen waarom deze ronde nog een keer gewoon alleen met pregnyl wil proberen tis anders toch weer een verloren ronde toch? wat zouden jullie doen?

liefs

12. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey trotse moeder, nu ik die foto hier erop heb gezet ben ik ik wel met mijn neus weer op de feiten gedrukt:(:(
    ik was nu anders zo`n 10 a 11 weken geweest:(
    och ja we moeten door he..
    dit word nu de 3de iui en hopelijk ook de laatste:)

wat betreft je vraag het is jou lichaam en jij mag best aangeven dat je bereid bent om te gaan spuiten of zo,meestal vinden ze het wel ok hoor..
    of je vraagt utrogestan dat moet je dan vaginaal inbrengen en moet tot op je nod het maakt je baarmoederslijm wat dikker..

13. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd meis kan ik me voorstellen als je die fotos weer zo ziet, maar hoeveel dagen na iui word jij dan ongie bij mij begon het op dag 10 en 11 brak de hel los om het zo maar even te zeggen, ik heb al eens een cyclus gehad dat er maar 6 dgn tussen zat dus het is heel heel wisselend. nog een vraag wat hen je allemaal om je lf te verlengen? ik wens je alle succes de volgende ronde

veel liefs

14. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ik word normaal gewoon dag 14 na iui ongi,maar de laatste keer op dag 12 na iui??
    de gyn vertelde dat dat nog wel ging maar als het minder werd ik utrogestan meekreeg..
    ik denk dat je net als mariek 5 dagen na iui nog een pregnyl prik kan zetten dat verlengd het ook...

ik wens jou ook succes natuurlijk meiss:)

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sinds gisteren avond dikke krampen en wederom bloedverlies.
    Als dit goed gaat eet ik mn schoen op!
    Balen dat het Pasen is, ziekenhuis is vast dicht...

Vlinderr, hoe is het bij jou?

16. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    merah heftig bloedverlies???
    met stolsels?
    de krampen kunnen je baarmoeder zijn diekanteld en plaats maakt he`

17. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dan doet die baarmoeder daar wel lang over ;)
    Heb al kramp sinds gisteren middag.
    Nee, nog geen stolsels...
    Maar t voelt niet goed...

18. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    poehh wat een onzekerheid he meiss:(:(
    ik hoop voor je dat het je baarmoeder is die moet toch plaats maken,en krampjes hebben best veel meiden die net zwanger zijn toch..
    en ja jij voelt het beste of hetgoed voelt of niet..
    dat is wel zo je moederinstinct werkt nu al dus je weet echt wel of het goed is of niet toch!!!!

maar is het echt veel bloed dan??

19. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    vlinder, wat een onzekerheid meid!!

Ik wil wel even wat aanvullen: vlinder zit nog voor haar NOD , dus als ze nu gaat bloeden zullen er geen stolsel bij zitten, dit omdat het pas gebeurt bij een vmk na je NOD. Nu zal het er gewoon uitzien als een normale menstruatie.

Ook als je nu gaat bloeden, kan het ziekenhuis niets voor je betekenen..hun zullen je vertellen dat je je menstruatie moet afwachten en als je nu blijft bloeden willen ze waarschijnlijk op dag 3 een echo maken om te kijken of je schoon bent.

Vlinder, meid ik hoop dat het allemala goed komt.
    Test anders met ochtendurine, dat is het meest geconcentreerd!

20. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ja maar bij je ongi zitten ook stolsels toch???
    in ieder gevalik verlies elke maand stolsels..
    en bloedverlies kan,maar zogauw als je stolsels krijgt is het klaar!!!!!
    dan mag je gewoon op cd 3 weer beginnen hoor!!
    ik mocht ook gewoon beginnen met spuiten op cd 3????

Share This Page