Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja precies meiss er kan nog van allles veranderen..;)

jawel het gaat wel hoor,ben beetje humeurig door de provera maar ik vind het toch wel ff fijn hoor,geen spuitjes en fmetjes
    ik wil heel graag weer door tuurlijk,maar moetmijn lichaam wel even de kans geven toch!!!

2. carma

carma Niet meer actief

Misschien is je lijf een maandje rust geven wel de oplossing.
    Even geen rommel in je lijf.
    dikke knuf voor jou xxx

3. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Mariek, spannend hoor! Ik denk ook niet dat ik tot de testdatum kan wachten! Ik heb vanacht gedroomd dat ik zwanger was, zwijmel....

babyhope, begrijp ik het goed? ga je even een maand rust nemen of bedoelen jullie iets anders?

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Merah....Dat verhaal van MvM is toch wel het tegenovergestelde van Dreamwish! :x Vreemd hoor!!! Kan me voorstellen dat je overweegt niet nog eens mee te doen. Heb je je cadeautjes wel kunnen innen dan? ;)

@Mariek...Balen meis dat de test nog niet posi is. Maar er zijn ook genoeg mensen die pas op, of na de nod posi testen. Dus idd geen bloed geeft nog hoop! Ik zal ook extra voor je duimen meis! en het is natuurlijk ook nog niet de 21e, he?! ;) Maar kan me wel voorstellen dat je hier onzeker van wordt. En wanneer het toch niet goed zit, je het liefst gelijk maar ongi wil worden.

@Babyhope..Sterkte meis! dikke knuff!

@Hier....Ik heb geen nieuws. Alles gaat z'n gangetje, ik heb eigenlijk (nog) nergens last van. We gaan vanmiddag op visite bij mijn beste vriendin en gaan het dan vertellen.

5. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @babyhope: waarom moet jij 7 dagen provera slikken?? ik altijd 5 dagen??
    @merah: dat is idd het tegenovergestelde bij MvM dan dat dit bij mij is. Als dat mij was overkomen had ik ook getwijfeld om nog mee te doen of niet.
    @mariek: hou hoop, het komt vaker voor dat er negatief voor NOD getest word maar op de NOD of er na toch positief. Duinm voor je, dat je de pendel een maandje te laat is haha;)
    @vlinderr: lekker toch nog geen kwaaltjes e.d. geniet er van.

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik moest ook altijd 7 dagen Provera slikken. Sommigen ook wel 11 dagen...dat verschilt dus per arts denk ik.

7. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    ok, nooit geweten dat daar ook zo n verschil in zit.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hanied nee we gaan geen maandje rust nemen hoor!!
    mijn cyclus is nu afgebroken moest vanaf afgelopen vrijdag voor 7 dagen provera slikken,de vorige keer werd ik op dag 10 na de provera ongi..
    3 mei komen voor een uitgangsecho kijken of alles rustig is van binnen, en dan vanaf 4 mei weer beginnen te spuiten:)
    is maar 2.5 week rust hoor!!!
    even mijn lichaam op herstel zetten hahaha:):)

9. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Nou ik wacht nog steeds op mijn ongi, maar tot op heden nog niks te bekennen
    Steeds denk ik als ik iets voel, nu zal het dan wel
    Maar nee nog niks
    Hoop doet leven zullen we maar zeggen
    Misschien dat de extra pregnyl spuit er dan toch voor zorgt dat de ongi later komt

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Of dat de ongi helemaal niet komt Mariek! ;) Misschien is de innesteling wel wat later door de extra pregnyl, waardoor je dus ook later posi kunt testen. Je weet het natuurlijk nooit, maar wens je heel veel sterkte in deze onzekerheid!

11. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Mariek..sterkte met wachten meid..ik hoop voor jou dat het toch raak is!

Merah wat een verhaal zeg dat van MvM..erg slordig hoor!

Hanied..spannende tijd voor jou zeg..ik ga voor je duimen!

Hier..ik ga nog even goed nadenken na deze ronde wat ik nu moet gaan doen, nog een paar x IUI of toch IVF.
    Ik heb sowiezo na deze ronde IUI een gesprek met mijn gyn..kijken wat zij zegt..pffffffffffffttttttt word er echt wel moe van hoor...

Ga toch woensdag ff vragen hoe het nu zit met de periode tussen de eisprong en menstruatie...even voor de zekerheid.

Meiden..ben zaterdag jarig, word ik alweer 30..vind ik zo'n raar idee..gek he.
    Ik had altijd gehoopt voor mijn 30ste zwanger te zijn, of beter gezegd al moeder maar helaas:(

12. carma

carma Niet meer actief

#1532 carma, 18 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
    Eerste dag van je laatste menstruatie:
    23 - maart 2010
    Gemiddelde duur van je cyclus:
    28

Let op!
    · Bij IVF/ICSI moet bij "Eerste dag laatste menstruatie" de datum
    14 dagen vóór de punctie worden ingevuld.
    · Bij inseminatie de datum 14 dagen vóór de inseminatie.
    · In beide gevallen vul je als cyclus-duur 28 dagen in.

Eisprong en bevruchting
    6 april

Datum innesteling
    Dit kan een paar dagen duren. Soms gaat de innesteling gepaard met menstruatie-achtige pijn of krampjes en een lichte (innestelings)bloeding.
    11 april 2010

Zwangerschapstest mogelijk - Op z'n vroegst!!
    Soms is de concentratie van het zwangerschapshormoon (HCG) in de urine (nog) te laag. Dan is het mogelijk dat de test negatief is. Herhaal de test dan naar een paar dagen.
    20 april 2010

Meiden ik heb weer een klein beetje hoop
    Nog niet ongi en deze site gevonden
    Wanneer eisprong, innesteling, zwangerschapstest, bevalling | Vruchtbaredagen.nl - Belangrijke data als je zwanger wilt worden en dan bij wanneer innesteling
    Ook die zegt dat ik op z'n vroegst 20 april kan testen
    ooooo ik ben weer een beetje blij :)
    Nu snap ik waarom je 23 maart aanhield als datum babyhope

Dank je wel lieve meiden voor de bemoedigende woorden
    xxx

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dat is mooi/goed nieuws Mariek! Ik zal knetter hard voor je duimen meis!!!!!

14. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Mariek, geef de moed niet op! Het kan nog alle kanten op gaan!Ik duim echt keihard voor je!

moray, 30 jaar! weet nog als de dag van gisteren hoeveel moeite ik had met het 30 zijn...Vond ik echt al oud. Ben nu 32 en wat betreft die kinderwens van je, had ik ook! Ik dacht ook altijd als ik 30 ben heb ik 2 of 3 kinderen....hmmm, ach ja! Succes met het maken van je keuze of iui of ivf! Pittig...

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Moray...kan me voorstellen dat je er van baalt nog niet op je 30e moeder te zijn. Ik ben zelf nog geen 30, en zou het ook echt niet leuk vinden om dan nog geen moeder te zijn. Maar meis, het kan nog wel op je 30e! Daar gaan we voor! :)

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben al 33!!!!! Weeeeehhhh, boeoehoeoe!...

17. carma

carma Niet meer actief

#1537 carma, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2010
    Hoi meiden

Nou de ongi is hier met geweld losgebarsten vanmorgen
    Even teleurgesteld, maar nu volgoede moed op naar ronde 2
    Ik weet nu in iedergeval weer even hoe het voeld, welke klachten er bij ongi horen en hoe lange het duurt voor ik ongi word na de iui.
    Ga zo gelijk maar weer bellen met geertgen voor een FM over 10 dgn.
    Volgende maand rond deze tijd weer stress hahahaha

En wat leeftijd betreft ik word in juli 37 aaaaahhhhhhh
    Maar goed dat ik wel voor kindje nr 2
    maar ik was 35 toen ons meisje kwam
    Mijn idee was ook altijd moeder voor mijn 30ste, maar ja als je dan pas net een vaste relatie hebt.
    Je kan niet gelijk roepen hallo ik ben mariek en ik wil nu kinderen hahahaha
    Dan was hij hard weg gelopen denk ik.

18. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mariek: hoi meis balen zeg, maar hoeveel dagen na de iui ben je nu ongie geworden dan?

Ego: vanmorgen fm gehad en er zit een eitje van 13.3 mm nu dus nog even geduld hebben woensdag weer terug voor fm

liefs trotse moeder

19. carma

carma Niet meer actief

Dat klinkt goed zeg een eitje van 13,5, nog een dag of 3/ 4 en dan weer iui
    Ik duim voor je meis

Zeg maar 14,5 dag na de iui
    Ik heb op maandag 5 april om 9.30 iui gehad en op maandagochtend 19 april is het losgebroken
    Ach ja dat weet ik dan ook weer, hoef ik daar geen testen meer voor te verspillen ;)

Net een afspraak gemaakt voor de eertse fm
    Helaas niet bij mijn eigen arts maar bij dr kuipers (weer die vrouw)
    Ik ben niet weg van haar moet ik zeggen, maar ik ga gewoon op mijn strepen staan en eis dat zij het op dezelfde manier doet als Wissman (die is er die dag niet)
    Ik hoop wel de 2de fm en de iui bij Wissman zelf, en dat ik als er niks zit bij de eerste dat ik dan van haar ook mag ophogen net als afgelopen keer.
    Mag 28 april voor de eerste meting

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mariek, das toch wel balen! Maar idd: nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Trotse moeder, dat gaat de goede kant op!

Wat betreft leeftijd: Ik ontmoette op mijn 30e mijn huidige man en heb hem wel gelijk gezegd dat ik kinderen wilde. Hij eigenlijk ook, maar hij had in een vorige relatie een knip in zn handeltje laten zetten. Dat was voor hem toen heel moeilijk en dubbel, maar zijn ex wilde absoluut geen kinderen. Kreeg vervolgens baarmoederkanker (een hormoongevoelige) en wilde daarna niet meer aan de pil (ivm de hormonen dus). Mijn man-lief heeft toe gezegd: 'jij hebt al zoveel ellende gehad, ik laat wel een knip zetten'. Das heel nobel en ik snap de beslissing van toen wel. Maar ja, toen ging de relatie uit en kwam ik in beeld...
    Binnen een half jaar na onze ontmoeting heeft hij middels een operatie de boel weer aan elkaar laten zetten. Maar ja, het kwaad was al geschied. Zijn zaadkwaliteit en aanmaak heeft er een behoorlijke opdonder van gekregen.
    En zo zitten wij dus in de MMM...

Deel Deze Pagina