Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zal de Pregnyl ook niet gaan gebruiken, mits je daar toestemming voor krijgt. Ik zou gewoon ff bellen met de apotheek. Succes!

Zou het dan bij gonal-f hetzelfde werken dan bij Puregon, wat bewaren betreft? Ik vraag het denk ik toch nog ff na bij de gyn. Misschien dat het bij de een toch net wat anders is?

2. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    morgen dames

ik heb de apotheek gebeld en die gaan het navragen bij de fabrikant. en anders zal ik een nieuw recept moeten vragen aan de gyn....
    ik gebruik hem trouwens ook pas wanneer ik de GO krijg van het ziekenhuis hoor... anders werkt het natuurlijk niet

verder is het hier een beetje een gewoon dagje... wassen, strijken, stofzuigen en even op visite en dan is de maandag weer voorbij hihi
    gelukkig maar ben erg benieuwd naar wonesdag de eerste FM

knuffs

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Je moet me ff opweg gelpen GO?? ben niet zo thuis in alle afkortingen. ;)

Goed dat je ff gebeld hebt. Nu maar afwachten. Je bent in ieder geval nog op tijd voor een eventueel nieuw recept, toch?!

Ik moet zo werken, dus tot later!

Meiden, ik wens jullie een plezierige dag! :)

Liefs!

4. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @heidi76: Wat een gedoe zeg met die pregnyl spuit. Nou ben benieuwd wat de apotheek zegt. Nou ja anders maar een nieuw recept je hebt hem nu toch nog niet nodig. Het schiet al voor je op, ben erg benieuwd.

@ vlinderr: Puregon kan je gewoon uit de koelkast bewaren als je hem voor het eerst hebt gebruikt. In de bijsluiter staat dit ook je kan hem dan alleen minder lang gebruiken volgens mij 28 dagen maar goed dan ben je al lang door die ampul heen.

@hier: eitje was idd 19 mm, ovulatietest was negatief dus de pregnyl is gezet, wat een rot spuit zeg, het is maar goed dat ik hem zelf niet mocht zetten maar het ZH, anders had ik die spuit een gooi gegeven.

Maar nu rest mij nog een vraag , de pregnyl is om 09.00 gezet. Na 36 uur komt dan toch de eisprong? dus voor mij zou dat om en nabij morgen 21.00.
    Aangezien we het weekend ook klusadvies hadden vnl zondag is het dan wijs om vanavond te klussen of morgen voor 21.00? Met name op het oog dat ze vaak zeggen om de dag klussen omdat anders het zaad niet goed zou zijn? Al die vragen kwamen pas achteraf dus weet het nu ook niet meer, mn omdat ferti arts in eerstre instantie zei woensdag heb je je eisprong .....

5. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    zolang ik nog geen antwoord heb ga ik maar googlen.
    Staat een onderzoek in australie op dat als je iedere dag vrijt de sperma kwaliteit verhoogt...

6. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik bedoelde gewoon GO dus geen afkorting, de gewone GO girl, oftewel ga je gang hahahah
    ik heb de pregnyl nog niet nodig.
    zit op dag 7 vandaag dus ik denk ergens volgende week, hoop ik... begin nu wel benieuwd te worden naar woensdag, of er wat gegroeid is

7. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dreamwish...
    jeetje moeilijke vraag.
    ze zeggen altijd dat het beter is als het zaad al in je baarmoeder is voor de eisprong dan erna.
    en een eitje springt BINNEN 36 uur, dus zou ook best eerder kunnen zijn ! na 12 of 24 uur bijv.
    ik zou zelf vandaag meteen aan de gang gaan.
    ben benieuwd of je wat voelt ...

leuk zo een onderzoek.
    het schijnt ook dat je beter als vrouw een paar uur na de ejaculatie van de man een hoogtepunt kan hebben omdat je baarmoeder door de samentrekking de zaadjes een duwtje naar boven geeft. fijn... moet ik mijn wekker gaan zetten voor snachts hahaha

8. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    nou dan gaan we vanavond aan de slag en morgen avond ook nog maar voor 21.00.... voor alle zekerheid... ik ben benieuwd... dank je voor je antwoord
    ga nu ff eten kom straks nog wel ff hierop

jij nog steeds geen bijwerkingen behalve het moe zijn

9. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Vlinder..ik vind het soms best moeilijk om dit werk te doen hoor zeker in bepaalde situaties.
    Sommige ouders waarderen gewoon niet dat ze kinderen hebben en ervaren het soms gewoon als een last..en dat maakt het voor mij moeilijk omdat ik er alles voor over zou hebben!maar ja het is wel mijn vak en gelukkig maak ik ook zat leuke dingen mee!

Wat het spuiten betreft mijn arts zij gewoon in de avond spuiten en op een vast tijdstip.
    Dus moet je inderdaad voor jezelf een goed tijdstip plannen dat je altijd thuis bent om te spuiten.
    Ik zag bij mijzelf wel in mijn agenda staan dat ik volgende week dinsdagavond een vergadering heb van 19.00 tot 21.00;) vind dat wel lastig omdat ik rond 20.00 iedere dag wil gaan spuiten.
    Hoe zou ik dit dan op moeten lossen?

Ik denk dat ik trouwens de puregon gewoon na de eerste gebruik uit de koelkast laat.
    Ik zag idd in de bijsluiter staan dat je het na openen 3 maanden mag gebruiken/bewaren op kamertemperatuur.

dreamwish..goed zeg een mooi eitje! super.
    Vervelend he die pregnylprik, ik kreeg hem altijd in mijn bil:) en dat voelde ik wel!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dreamwish, gefeliciteerd met je mooie ei!
    Ik heb woensdag mn eerst FM. Ben erg benieuwd.
    Weet iemand of het vaak voorkomt dat bij het spuiten van 50 IE per dag, je meer dan 2 eitjes krijgt?
    In dat geval wordt de IUI namelijk afgeblazen en dat zou ik echt heeeel erg jammer vinden.
    Heb al drie dagen hoofdpijn en weet bijna zeker dat het van de Puregon komt. Misschien werkt het goedje wel te hard. Vind het een beetje spannend.

De spuiten (zowel Puregon als Pregnyl zet ik overigens zelf. Heb er niet zo veel problemen mee...

11. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @merah
    Het hangt af hoe je op de puregon reageert, de een reageert er meer op dan de ander. Anderzijds bij mij waren bij 50 eh een helehoop kleine eitjes, maar later bij de ophoging is er maar 1tje van overgebleven waar de rest is gebleven is mij een raadsel. Maar ja hebt maandag je eerste fm dus stel er zijn wat meer kleine eitjes wilt niet zeggen dt deze blijven, ze kunnen hetook nog naar beneden stellen, of dezelfde dosis blijven houden en het goed in de gaten houden, het kan ook zijn dat er uit al die kleine eitjes maar 1 grote komt, dus dat is dan goed voor de iui begrijp ik.

@moray, ik had ook een vast tijdstip alleen een enkele keer kwam dit ook niet uit, dan nam ik gewoon het etuitje of kokertje mee en spoot ik op het toilet. Naaldje ook in de etui en thuis in de naaldencontainer doen, echter het is wat je zelf prettig vind natuurlijk.
    Ja zeker vervelende prik, mocht ik het nog eens nodig hebben (hoop het niet ) dan mag die mooi in mijn been...

12. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    @merah... geen idee hoevaak het voorkomt... maar waarom word het afgeblazen bij 2 eitjes ? hier pas bij meer als 3 eitjes.

ik moet trouwens ook woensdag. welke cd is het bij jou dan ?

@dreamwish... goede keuze meid... het blijft altijd een gok spelletje he... maar we willen wel altijd de kans zo groot mogelijk maken hihi

@moray... wat voor werk doe jij als ik vragen mag ?

13. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    nou meiden, jullie lopen allemaal een beetje gelijk op. wat fijn zeg.
    Oh ik moet gaan word van de pc gezet door mijn mannetje
    ;)

14. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Heidi, ik werk in de kinderopvang(buitenschoolse opvang) en ik verzorg ook in dienst van de stichting de tussen de middagopvang op een basischool.

Dreamwish, ja ik denk dat ik dat dan ook maar doet, ligt ik van te voren mijn leidinggevende ff in dat ik tijdens de vergadering ff naar het toilet moet om te prikken het is niet anders.

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hahah, en ik nog wel denken dat het een afkorting was. wat stom! :D

't is bijna woensdag, dus dat wordt spannend! Ik hoop dat er een mooi eitje aan het groeien is!

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Dreamwish..Gefeliciteerd met je eitje! Ik zou idd ook vanavond lekker aan de klus gaan. Je weet namelijk maar nooit of ie misschien eerder springt. Zou erg balen zijn als blijkt dat je te laat bent..

@Moray..Ik zou idd ook mijn spuit e.d. meenemen en dan ff tussendoor weglopen. Zijn ze op de hoogte van je hele proces? Dat maakt het dan wel wat makkelijker.

Ik heb de pregnyl/Ovitrelle ook in koeling liggen. Moet die hele naald er in...zou bijna door m'n buik heen prikken. ;) Is die vloeistof pijnlijk, of juist die lange naald?

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vlinderr@
    Lange naald? Als het goed is heb je er 2. De grote (ongeveer 40mm lang) is om de vloeistoffen bij elkaar te voegen. De kleine (ongeveer 15 mm) is om te injecteren. Tussendoor moet je dus de naald van de spuit wisselen. De eerste keer had ik te grote naalden mee gekregen en heb toen in mn buikspier geprikt. Dit deed vreselijk pijn en ik ben toen de dag erna nog 2 keer flauw gevallen. Niet van de pijn overigens, geen idee waardoor. Voelde me echt niet goed.
    Met de kleine prik je dus, NIET de grote!!!

Woensdag is het voor mij cd10. Ik hoop dat er dan al iets te zien is. Normaal heb ik mijn eisprong pas rond dat 22/23. Ik hoop dat de Puregon dit ook iets naar voren haalt, mijn cyclussen zijn me anders veel te lang!

In het UMC Utrecht gokken ze op 2 eitjes. Mijn gyn zei dat met deze concentratie Puregon ongeveer 50% van de vrouwen 2 eitjes krijgt, de overige 50% krijgt er gewoon 1. Bij meer dan 2 eitjes blazen ze de boel af omdat de kans op meerlingen dat te groot wordt. Ik moet er niet aan denken dat als ik 3 eitjes zou hebben, dat ze dan ook alledrie bevrucht worden!!! Mijn man is er iets nuchterder onder. Hij zegt: tot nu toe is het me nog niet eens gelukt om 1 eitjes te bevruchten. De kans dat het me bij 3 eitjes in een keer lukt is dan toch wel zeer onwaarschinlijk!...;)

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zie overigens dat je Ovitrelle gebruikt. Dit ken ik niet. Misschien werkt het wel iets anders dan Pregnyl.
    Kan me echter niet voorstellen dat de naalden hiervan heel veel langer zijn dan bij Pregnyl.
    Beide moeten onder de huid, dus dan mogen ze niet te lang zijn.

Ik vind de Pregnyl pijnlijker dan de Puregon. Het helpt ervoor te zorgen dat de Pregnyl echt goed opgewarmd is (ampullen even tussen je handen houden). Hoe kouder de vloeistof, hoe pijnlijker ik het vind.

19. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @ vlinderr: bij mij was de naald ook langer dan 15 mm. dus misschien dat jij de zelfde naald heb als die van mij. zoals ik eerder al schreef ik heb hem gisteren gehad en hij was zeker al 1 uur uit de koelkast.. maar bleef het een pijnlijke prik vinden, brandend gevoel.

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoe lang de naald is weet ik eigenlijk niet precies. Maar Ovitrelle is een kant en klare spuit. Ik hoef dus geen naalden te verwisselen en vloeistof bij elkaar te voegen e.d. opzich dus wel handig. ;)

Ik ben vandaag og. geworden, Joehoe! :D kan dus nu echt gaan beginnen! Morgen moet ik voor een uitgangsecho. Ik zal dan ook wel horen wanneer ik (eindelijk) kan beginnen met spuiten.

Het verschil tussen Pregnyl en Ovitrelle is, dat Pregnyl goedkoper is, en uit urine van vrouwen gehaald wordt. Ovitrelle is meer chemisch volgens mij.. Dat heb ik even op Internet opgezocht.. ;)

@Merah,..Dus jij moet morgen ook voor een echo? Ik ben benieuwd of er, en hoeveel eitjes er groeien. Volgens mij gaan ze bij ons wel door tot een max. van 3 eitjes. Ik moet er idd ook niet aan denken om een drieling te krijgen, maar de kans dat ze allemaal bevrucht worden lijkt mij heel klein.

@Dreamwish..Heb je al een eisprong gehad na de pregnyl? (gevoeld of getest o.i.d.??) Hoop voor je dat het raak is! :)

Deel Deze Pagina