Heidi, succes met je FM morgen! Misschien ook nog andere meiden die morgen moeten? Heb het even niet meer zo helder. Heb al dagen hoofdpijn. Volgens mij van de Puregon... Ik duim voor jullie en voor mezelf!!!! Heb de FM al om 08:00. Laat wel even weten wat de uitkomst is...
Hallo allemaal, Ik zal ff kort mijn verhaal doen. Ik ben "rissy" en al weer 2 jaar aan het proberen zwanger te raken. Ik heb nl. al wel een hele mooie zoon van 2 en 8 maanden (na 3X clomid 50mg) Voor nr2 eerst een klein jaartje zo geprobeerd, maar dat was niet wat. Daarna een jaar weer aan de clomid, met verschillende doseringen 50, 100 en 150, de laatste X een maand overtijd en een heeeeeeeeeeeeeeeel licht positief streepje en andere symtomen, maar helaas, niks op echo, bloed of ziekenhuistest. Nu heb ik voor 7 dagen provera meegekregen en de bedoeling is dat ik met puregon ga beginnen. Zie ik best tegenop, het spuiten, maar zeker die vele echo's, maar ik heb er alles voor over!!!! Ik lees bijna overal dat de puregon wordt gebruikt in combi met iui, of hebben er meer alleen puregon en eventueel pregnyl? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Allen heel veel suc6 groeten Rissy
hoi rissy welkom hier ik heb zelf ook alleen puregon en pregnyl hoor. deze maand willen ze proberen een samenlevingstest te doen en mocht deze negatief zijn dan gaan we wel over op IUI maar daar ga ik nog maar even niet van uit. dames ik moet vandaag om 11 uur, maar daarna even de stad in voor een verjaardagskadootje, dus ben er weer eind van de middag !
Nou, ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken... Net mn eerste FM gehad. Er waren 5 eitjes te zien, waarvan 2 van 10mm, 1 van 11mm en twee wat grotere (12/13 of 13/14mm, ben het vergeten). Men hoopt dat die drie zich rustig houden en dat die twee grotere verder uitrijpen. Maar het schijnt dat ze er allemaal niets van kunnen zeggen. Ik zou er zo van balen als we deze maand weer moeten overslaan (december vanwege sluiting afdeling met de kerst, januari vanwege de HSG). Eigenlijk baal ik een beetje, had graag zekerheid gehad.
merah... wat vervelend he ! wanneer mag je terug komen ? eitjes van 12 mm groeien meestal wel door. onder de 10 is normaal hoor, want bij mij zijn zi "in ruststand" zeg maar ook tussen de 8 en 10 mm. ik duim voor je dat de 2 grote verder groeen. bij hoeveel eitjes blazen ze bij jullie diekenhuis de boel af ?
Heidi, je stelt me toch wel een beetje gerust. Vrijdag mag ik terug komen, duimen maar. Volgens mij wordt de boel al afgeblazen als het er meer dan 2 zijn. Al vraag ik me wel af of je dan ook niet moet kijken waarom je Puregon gebruikt. Ik bedoel, als manlief normaal zaad heeft en de vrouw geen of een slechte eisprong en ze heeft nu ineens 3 eitjes, dan is de kans groter dat deze bevrucht worden dan wanneer de vrouw gewoon een normale eisprong heeft en de man te weinig zaad. In het laatste geval schat ik dat de kans op meerlingen lager ligt omdat het zaad ze gewoon niet allemaal kan bevruchten (of in ieder geval de kans daarop heel klein is). Is maar boeren logica, maar toch... De laatste situatie is bij ons het geval.
nou begrijp je wel en der zit mss best wat in bij ons blazen ze het af als er meer als 3 eitjes zijn als er 3 eitjes zijn dan moeten ze ook nog eens alle 3 springen, alle 3 bevrucht raken en ook nog eens alle 3 innestelen. volgens mij is die kans niet zo groot hoor, denk ik, maar ben ook maar een mens hahah ik hoop dat ik ook vrijdag weer terug mag komen, we horen het straks wel
@ vlinderr: wat fijn dat je nu ongesteld bent geworden (klinkt raar he). hopen dat morgen de uigangsecho goed is en je mag starten met puregon. @Merah: wat vervelend, ,maar net als wat heidi zegt die rond de 12 mm zullen wel doorgroeien en de andere kunnen ook gewoon stil staan of weggaan ( ik had er ook een heleboel well ook onder de 10 welke allemaal verdwenen waren na de laatste fm) @dissy: welkom hier, ook ik gebruik alleen puregon en pregnyl. dit gaan ze eerst 2x proberen en mocht dat niet lukken dan een samenlevingstest, als deze niet goed is dan mogelijk ook een verdere stap maar dat hopen we niet. @heidi76: Ik ben heel benieuwd hoe je FM is geweest? @ hier:ik heb geen ovu test meer gedaan. ben er van uitgegaan binnen de 36 uur. nu zo, ma, di geklust lijkt me voldoende voorraad.... en nu afwachten. Ik voel mijn eisprong wel heb steken in mijn zij en pijnlijke borsten. ook mijn kon ik het zien, 1 dag van te voren een daling, en vandaag een uitschieter omhoog. en nu wachten.... wat erg moeilijk is want ik heb al geen geduld haha
Vamorgen een uitgangsecho gehad. Bleek dat ik wel héél veel kleine eiblaasjes had, dus de dosering van spuiten is naar beneden gebracht, i.v.m. kans op hyperstimluatie. Ik zou eerst 75 EH spuiten, maar vanwege die hoeveelheid eiblaasjes worden het nu 37,5 EH. Verder zag het er goed uit, dus geen cystes! Ik mag morgen starten!! Maandag eerste FM... spannend!! @Merah..Ik hoop voor je dat die twee grotere eitjes zich verder ontwikkelen!! idd wel een geruststelling dat eitjes boven de 12mm vaak wel doorgroeien! Heb je verder nog last van de Puregon? @Heidi..Heb je de FM inmiddels al gehad, of moet je later deze dag? Succes! We horen het wel
@Dreamwish,..hier nog zo'n ongeduldig typje, haha. Zenuwslopend dat wachten, he?! Ben erg benieuwd of je voorraadje voldoende is. Over twee weken denk ik testen, wanneer je niet ongi bent geworden? Succes!
@Dissy..Jij ook welkom hier. Volgens mij ben ik een van de weinige, of de enige, (binnen dit Topic) die wel IUI doet. Opzich wel raar, want bij mijn mannetje is alles prima in orde! Succes met spuiten! Wanneer kon je ook alweer beginnen?
NEE, NEE!!! Ik doe ook IUI! Dit wordt ronde 5 voor mij (IUI), maar het is de eerste keer met Puregon...
ja maar dat worden 2 lange weken. nou perfect dat er al wat eiblaajes zaten en dat de startdosering laag is. ben er benieuwd , wanneer moet je weer voor fm
Maandag weer voor een FM. Dus ben erg benieuwd. Ik weer, want moet m'n auto laten keuren... Tot later!
@dreamwsh... nou jij bent druk bezig geweest hihi. maar lijkt me inderdaad wel genoeg voorraad. nu hopen dat die ene die we nodig hebben er tussen zit... @vlinder.... fijn dat je mag spuiten ! spannend maandag weer je eerste FM @hier.... er was links en rechts een eitje aan het groeien. weleenswaar nog niet zo groot, 10.4 en 10.9, maar ik heb goede hoop ! in rust zijn ze bij mij normaal 8 mm dus er gebeurt iets ! bms was 14 mm. geen idee hoeveel het behoort te zijn, maar vorige keer was het 8 dus het is al bijna het dubbelle ! ik weet wel, ze groeien pas door met 12 mm of zo maar ik heb echt goede hoop en ben helemaal blij... als het door gaat zetten dan heb ik misschien maandag of zo al wel een eisprong... we wachten eht af vrijdag mag ik terug komen
heidi76: wat goed zeg dat er wat te zien is, en zo snel ( in tegenstelling tot bij mij) Als je nu al zo reageert zul je vast super eiieren hebben maandag...
ik hoop het ! heb er in ieder geval een goed gevoel bij, hopelijk valt die vrijdag niet weer in duigen
probeer dan van dat goede gevoel te genieten. mocht het niet zo zijn dan kunnen ze de dosis altijd bijstellen... trouwens vraagje wat betekenen die onderschriften bij jou,pendel maart meisje?
er zijn een aantal dames hier op het forum die pendelen. (geloof dat het onder zwanger staat) die kan je een mailtje sturen en vragen of ze voor je willen pendelen. en dat heb ik gedaan en de voorspelling staat onder mijn handtekening de laatste zei dat ik in maart zwanger zou zijn van een meisje