Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heidi76, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @hanied: he meis, kom maar goed tot rust met je mannetje, wat ontzettend oneerlijk is het leven toch, 8 jaar is een hele lange weg. Ik hoop dat de 10 dagen jullie goed doen, en hoop je daarna weer hier op het forum te spreken, maar alleen als je er aan toe bent.
    @Merah: meis,ook voor jou gaat het ooit komen al lijkt het soms zo ver weg. Doe het rustig aan en als de tijd er weer is voor je dan spreken we je vanzelf weer..

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    goedemorgen meiden...

@de nieuwelingen helaas maar welkom hier meiden..
    ik heb eerst 2 rondes clomid gehad
    de eerste 50mg
    de 2de 100mg toen clomid resistant want het deed niks,dus gevraagd of ik over mocht op spuiten want ik had veel te veel last van de bijwerkingen..
    toen 5 rondes gonal-f en pregnyl en zelf klussen in oct 09 een vmk gehad.
    november 09 een zware overstimulatie door een fout van de gyn..
    en vanaf januarie 2010 iui 1e ronde iui gelijk raak maar helaas werd een miskraam.
    2de iui geen posi nieuws..dus mislukt
    3e iui cyclus afgebroken door een doorbraakbloeding.
    en nu g aik dus weer richting iui nummer 3:):)
    morgen eerst voor een uitgangsecho en dan weer beginnen met de gonal-f..

@mariek ik hoop dat ik je morgen nog ga zien meiss:):)

@hanied ik begrijp je helemaal het is ook confronterend vooral met 3 2lingen hier:)
    gelukkig is mijn wil groter dan mijn teleurstelling,maar ik begrijp je heel goed.
    ik hoop dat de 10 daagjes je een beetje rust geven meiss.

@merah dikke knuffel voor jou lieverd
    @dreamwish ik hoop dat je toch snel je ei spot of iets zodat je ook verder kunt gaan hoor..
    @mamavr hoe issie nu met joumeiss..
    @vlinder en weer last van ochtendmisselijkheid..
    @syl hoe issie met jou meidd...

@hier ja morgen naar geertgen ben benieuwd:):)
    en

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Hanied...Meis, wat balen dat het toch mislukt is! :( Probeer te genieten van jullie tijd samen! en ik begrijp heel goed dat onze verhalen te confronterend zijn! Hopelijk ben je snel weer van de partij. Heel veel sterkte meis! En dikke knuff!

@Merah....Jij ook Sterkte en dikke knuff meis! Hopelijk tot snel!

@Babyhope...Ik ben ook benieuwd naar jou..morgen!! Duim duim!! :)

@Hier...Ik kan me voorstellen dat mensen het te confronterend vinden dat ik/wij zwanger zijn en dan ook nog es van een tweeling. Misschien moet ik ook wel wat minder actief zijn op dit topic, het is tenslotte bedoeld voor mensen die nog in het hele traject zitten. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten en ik hoop ook écht dat het bij iedereen heel snel mag lukken, zodat er steeds meer succesverhalen bij komen! Dikke knuffel voor iedereen!!

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    oh nee vlinderr juist niet minder hier komen hoor!!!
    jullie verhalen geven mij juist meer moed en zekerheid dat het voor ons ook gaat lukken hoor!!!!
    en meiss alle beebs die in dit topic verwekt zijn haha horen er ook bij hoor,ik/wij willen straks ook kennismaken met hun:):)

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hahaha, dat is wel lief gezegd Babyhope! :)

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja maar dat is wel zo:):)

inieder geval ik vind dat dus ahahahha

7. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Hallo allemaal

Hier wordt goed geschreven zeg, ik heb het kladblok er al bij.

Mariek: Na de geboorte van onze zoon zijn we niet weer aan de voorbehoedsmiddelen geweest, een 2de kindje is erg welkom.
    Ik ben zelfs 29 en mijn man 30.
    Mijn man wil het graag 3 maandjes zo proberen, ziet het wel zitten, maar we gaan het niet 1 jaar proberen, wordt nu al gek van die hormonsters.
    Jij moest morgen weer heen??

Vlinder: van harte gefeliciteerd, een 2-ling, geweldig.
    Voel je je een beetje goed.

Rissy:Wel frustrerend dat het zo lang duurt voordat er een eitje groeit, Was dit bij de clomid ook zo
    Veel succes dinsdag.

Dreamwish: Wat erg die miskraam, hoe gaat het nu, kun je het een plekje geven.
    Jij moet 11 mei weer voor gesprek, kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk weer wilt beginnen.

Guusje: jullie ook op commando, wat is het ook romantisch.
    Ik heb vorige week zaterdag, heel romantisch, de eerste Puregonspuit gezet, bij de Ikea op de wc.
    Wij hebben na 2 jaar aanmodderen met clomid en in een streekziekenhuis, waar je zelfs achter alles aan moest, gevraagd om een samenlevingstest, en deze was negatief.
    Toen hebben ze ons gelijk doorgestuurd naar IUI, misschien omdat ze daar niet veel meer konden doen.
    Nu vertelden ze mij dat je een negatieve samenlevingstest kon krijgen van clomid, dus vandaar dat ze het eerst zo willen proberen met puregon.

Hanied: heel veel sterkte, hopelijk kun je op vakantie een beetje alles opzij zetten om even te ontspannen

Babyhope: Het zit jullie ook niet erg mee als ik dat zo lees.
    Hopelijk zal deze ronde wat beter gaan.
    Clomid sloeg bij mij ook nooit goed aan, baarmoederslijm werd er erg dun door.

Hopelijk ben ik niemand vergeten.
    Ik moet zeggen dat het erg lekker is om alles een beetje van mij af te schrijven en met lotgenoten te praten
    Bedankt voor de warme welkom.

groetjes sjolie

8. carma

carma Niet meer actief

Babyhope ik hoop ook dat ik je morgen zie, misschien kom ik gewoon iets eerder
    Wachten is toch een hobby daar hahaha

Ik ben wel een beetje nerveus voor die kuipers weer, ik vind haar niet prettig
    Volgende keer wil ik echt weer Wissman
    Zij loopt zo te rommelen om alles te zien en Wissman krijgt het altijd zo mooi in beeld
    Van hem krijg ik ook een foto en dat doet kuipers ook niet.

Voor de zwangeren onder ons gewoon blijven schrijven hoor
    Ik put er hoop uit, en het is gewoon gezellig ook hihihi

Sjolie 3 maanden is idd te doen
    Ik hoop dat ik ook zo snel mogelijk zwanger ben om van die extra hormonen af te zijn
    Idd stuiteren, humeur en ik zit onder de pukkels van die zooi

Hanied Fijne vakantie samen en ik hoop dat je wel blijft schrijven hoor

Rissy ik ga heeeeeel hard voor je duimen dat het eitje gegroeit is naar min 18 mm

dreamwish en merah ik hoop dat jullie snel verder kunnen
    xxx van mij

9. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @babyhope, hier alles oke, ben net als jij er benieuwd voor je morgen.
    @Mariek: als je een na morgen een nieuwe afspraak moet maken dan gewoon zeggen, graag een afspraak bij dr wissman... Wat gek eigenljk bij mij in het ZH checken ze altijd bij welke arts je de afspraak wilt, dus zodoende..
    @Sjolie: 3 maanden is nog wel te doen, maar een jaar is onmenselijk.. Miskraam heeft een plekje gekregen. We blijven met de instelling dat het de eerste keer ook raak was met puregon dus een tweede keer moet ook lukken. Het enige probleem nu is dat wachten en geduld hebben, dat heb ik van mezelf al niet dus word er op de proef gesteld nu.
    @vlinderr en alle andere zwangeren, voor mij persoonlijk is het niet confronterend, net als jullie ten tijde van mijn zwangerschap zeiden, blijf hier op het forum, we hebben met zijn allen dit traject te doorlopen en het is logisch dat de 1 eerder zwanger is als de ander daar doe je niets aan. Uiteindelijk gaan we voor het zelfde, en ik vind het juist goed dat jullie hier lekker meeschrijven dat doet mij goed en maakt het ook weer positief..
    En net als babyhope willen we natuurlijk wel de mooie beebfoto's straks zien..

10. mamavanrenzo

mamavanrenzo Actief lid

22 mrt 2010
    141
    0
    0
    Hanied,wat ontzettend balen dat het is mislukt:(. Ik hoop dat het jullie even goed doet om er 10 daagjes tussenuit te gaan!
    De relatie komt idd wel onder spanning en vooral als jullie al 8 jaar bezig zijn. Ik hoop echt dat jullie ultieme wens vervuld gaat worden!!

Het is natuurlijk ook heel confronterend onze verhalen vd zwangeren,maar ik ben ook blij te lezen dat we toch nog wel welkom zijn!:)

Guusje en Sjolie,welkom en ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben en jullie ook snel zwanger mogen zijn!

@de rest,heel veel sterkte en een dikke knuffelXXXXXXXXXXX
    Sorry,er is zoveel geschreven dat kan ik nu even niet meer bijhouden.:)

@hier,ik voel me prima alleen heb ik ontzettende last van mijn banden. Vooral met hoesten en opstaan of omdraaien in bed,verder gaat het wel.
    Ik dacht dat dat nog niet kon al zo vroeg,maar het is juist in het begin en op het eind dat je daar last van kan krijgen. Nou ja,er groeien er natuurlijk ook 2 en dat hangt wel aan de banden en aangezien ik een keizersnede heb gehad zijn mijn spieren al niet meer wat ze waren:).
    Morgen mijn 2e echo,heb er super veel zin in en ben heel benieuwd;)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

11. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    hanied, he wat balen zeg!!! neem even lekker jullie rust!

all, ik mag hier nog steeds niet klagen..voel me nog steeds goed!
    wel heb ik met hard niesen een steek in mijn buik en dat was het eigenlijk ook wel, mijn broeken passen nog steeds!

mamavanrenzo, veel plezier morgen!!
    ik wil ook weer een echo, kan niet wachten en ik vind het heel erg spannend of ze het allebei goed doen. hoop het zoo ben al helemaal gewend aan het feit dat het er 2 zijn!!

ik las ergens dat een tweelingzwangerschap zich de eerste 11 weken niet onderscheid van een eenlingzwangerschap. pas na de 11 weken gaan wij harder groeien en uiteindelijk zullen wij in de groei 4 weken voor gaan lopen.

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben ook erg blij te lezen dat we hier mogen blijven! :)

@MamavanRenzo...Super spannend morgen! :) Hopelijk is alles goed....ga ik eigenlijk wel vanuit. ;) Ik moet nog een week wachten... Hoop dat deze week voorbij vliegt. Hahah.
    Ik kan trouwens mijn banden af en toe voelen wanneer ik ineens opsta. Dan duurt het even voor ik verder kan lopen.. ;) Morgen echo showen, keej??? Ben heel erg benieuwd.:D Weet ik meteen wat ik volgende week een beetje kan verwachten.

@Sylvia...Wat een mooie info heb je gevonden. Dat wist ik nog niet. Weet je nog waar je dat gevonden hebt?

13. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    zijn er hier 3 zwanger van een tweeling, of heb ik verkeerd geteld.

Is wel een erg positief, geeft weer goede moed

groetjes sjolie

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Sjolie...Dat klopt idd... haha. :)

MamavanRenzo is 8+6 weken
    Sylvia is 8+2 weken
    en Ik ben 7+6 weken

We gaan dus allemaal gelijk op... ;)

15. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    vlinder, aafenwim.web-log.nl: Weetjes, ditjes en datjes tweelingzwangerschap

De tweelingzwangerschap
    De eerste weken
    Een tweelingzwangerschap verschilt in het begin niet zo heel veel met een gewone zwangerschap. Tot ongeveer 11 weken is de baarmoeder even groot als bij eenlingzwangerschap. Daarna groeit ze sneller, waardoor het erop kan gaan lijken dat je 3 tot 4 weken langer zwanger bent dan in werkelijkheid het geval is.
    Week 20
    De baby's hebben nog alle ruimte om te draaien, keren en duikelen.
    Jij vindt misschien dat je wel al heel dik geworden bent. Wist je nog niet dat je zwanger bent van een tweeling, dan is dit het moment waarop je arts kan gaan twijfelen. Ofwel wordt het een hele dikke baby, ofwel is de uitgerekende datum verkeerd, ofwel zijn ze met 2 of meer. Door de 2 baby's, het extra vruchtwater en de placenta's komt je baarmoeder nu immers al een stuk hoger dan bij een eenlingzwangerschap.
    Week 24
    De baby's hebben nog voldoende ruimte om van plaats te wisselen, al gaat dit niet meer zonder enig "duw- en trekwerk". Het lijkt alsof er in je buik een nooit eindigende gevecht aan de gang is, waarbij er geschopt, geduwd en getrapt wordt.
    Week 28
    In de baarmoeder is de ruimte reeds aardig beperkt geworden. Toch kunnen de baby's kunnen zich nog omdraaien. Eén ding staat vast, momenteel hebben je kindjes het nog goed naar hun zin in je buik. Maar goed ook, want ze kunnen er beter nog een tijdje blijven.
    Het lijkt of de moeder 32 weken zwanger is. Je krijgt dan ook de ongemakken die horen bij 32 weken. Je kunt beter niet te lang stilstaan of veel lopen, want je zult sowieso al meer last hebben van bandenpijn en harde buiken. Dit komt doordat de baarmoeder versneld moest oprekken.
    Week 29
    Vanaf nu komt er een groter verschil in gewicht tussen de 2 (of meer) kindjes. Hun groei hangt immers niet alleen af van de goede werking van je moederkoek, maar ook van de ruimte die ze (nog) hebben in je buik. Is dit je 2de of volgende zwangerschap, dan zal er waarschijnlijk meer ruimte zijn in je baarmoeder. Dit komt doordat je baarmoeder al eens eerder heeft moeten uitzetten. Ook werkt je placenta vaak beter als je reeds vroeger zwanger bent geweest. Dit komt omdat je lichaam het zwanger zijn als het ware "herkent".
    Week 30
    De kleintjes hebben nu maar heel weinig plaats meer om te bewegen maar lang niet alle baby's liggen nu reeds "startklaar" voor de bevalling.
    Week 32
    Omdat er gewoonweg geen plaats meer is om nog veel te bewegen, worden je baby's automatisch minder actief. Hun overlevingskansen nemen met de dag toe, omdat hun longetjes al vrij goed ontwikkeld zijn.Rond deze tijd kunnen je baby's reeds indalen. De onderste baby komt dan iets lager te liggen. Hierdoor komt ook de baby boven aan iets lager te liggen, zodat de druk op je maag of ribben afneemt.Vanaf deze week zul je heel regelmatig onderzocht worden. Er zullen over het algemeen, ook wat meer echo's genomen worden.
    Week 35 tot 36
    Door het gebrek aan ruimte kunnen je baby's zich nu nog nauwelijks bewegen.
    Week 37
    Aan 37 weken zijn de meeste tweelingbaby's voldoende rijp om geboren te worden. Dit houdt in dat ze buiten de baarmoeder zelfstandig zullen kunnen leven.
    De meeste tweelingen komen rond deze tijd ter wereld. Je kindjes zijn dan zo'n 47 cm lang en wegen ongeveer 2,5 kg. Of ze nog even in de couveuse moeten, zal van verschillende factoren afhangen, o.a. hun gewicht, hun rijpheid en de manier waarop de bevalling verliep.
    Week 38 tot 40
    De laatste 14 dagen lijken een eeuwigheid te duren, niet alleen voor de ouders, maar vooral voor de baby's. Doordat ze steeds dikker en zwaarder worden, nemen ze ondertussen alle beschikbare plaats in. Hun beentjes zitten ondertussen muurvast en dus zijn hun handjes waarschijnlijk het enige dat ze nog een beetje kunnen bewegen.
    Aan 38 weken, en zeker aan 40 weken zijn je baby's helemaal "af". Terwijl een eenling gerust wat langer in de baarmoeder mag blijven, kan een tweeling beter aan 40 weken geboren worden. Het risico dat moederkoek minder goed gaat werken, wordt immers te groot. Hierdoor zal de gynaecoloog veelal rond de 40ste week beslissen om de bevalling in gang te zetten door het aanbrengen van een infuus met een weeënopwekkend middel.
    De gemiddelde zwangerschapsduur
    De gemiddelde zwangerschapsduur van een éénlingzwangerschap is omstreeks 40 weken (82 % procent eindigt zelfs binnen 38 tot 42 weken). Bij een meerlingzwangerschap verkort de aanwezigheid van een extra kind de zwangerschapsduur met omstreeks drie weken. Dat betekent een gemiddelde zwangerschapsduur bij tweelingen van 37 weken, bij drielingen van 34 weken, bij vierlingen van 31 weken etc. Bij meerlingen komt dus veel vaker vroeggeboorte (geboorte voor 37 weken) voor; 47% van de tweelingen bevalt bij 38 tot 42 weken, 51 % bevalt eerder

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Oké dat is snel! Super bedankt...ga het gelijk ff lezen! :D

17. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    vlinder, veel plezier met lezen! wat voel jij precies aan je banden? hoe voelt dat? ik voel nog weinig, maar ik zet wel erg uit hoor en vooral 's avonds..

mariek, voordat ik het vergeet succes morgen bij je FM!!

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Sylvia.. Het verschilt wanneer ik het heb...soms een dag niet en soms twee keer per dag. Als ik ineens opsta is het een soort kramp/steek (lastig te omschrijven) onderin mijn buik/lies/eierstok en verder lopen is dan pijnlijk. Meestal is het ook zo weer over. Ik heb het in het begin gehad toen ik moest niezen, maar daar heb ik momenteel geen last meer van. nu alleen puur met opstaan en heel soms met omdraaien in bed.
    Volgens mij hoef je hier ook niet altijd last van je te hebben. Dus mocht je je zorgen maken...doe dat dan vooral niet. ;)

Ben je alweer gegroeid voor je idee? Ik volgens mij niet. Ik wil morgen weer een buikfoto maken, maar denk geen verschil te zien met afgelopen week.
    Na die info van jou, is dat dus ook niet zo vreemd. Blijkbaar kun je tot 11 weken dus nog geen verschil zien.
    Bij een eenling zwangerschap hoor je vaak dat je bij ongeveer 16 weken een buikje begint te krijgen, dus dat zal bij ons dan rond 12 / 13 weken zijn?? ;)

19. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    nee ik ben nog hetzelfde hoor als op de foto :) alleen ben ik 's avonds veel dikker dan 's ochtends hahahaha 's ochtends denk ik: oh het valt allemaal nog mee, klein buikje en dat is het, maar 's avonds denk ik: volgens mij zitten er 5 in ofzo hahha

nee dat van die banden heb ik niet.. maar volgens mij reageert elk lichaam ook anders met de banden.

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hahahaha....nou moet echt niet denken aan een 5 ling :p. Ik heb dat niet zo volgens mij..'s avonds wel iets dikker/voller, maar niet zo extreem.

Deel Deze Pagina