Wie ook beginnen met Puregon of net begonnen ? (of andere "spuit"hormoon)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by heidi76, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    @Dreamwish...Ik ben zelf niet zo van de pendel, maar ik hoop ie het deze keer weer goed heeft! :)

Ik ben morgen lekker vrij..manlief moet wel werken, dus denk niet dat we iets bijzonders gaan doen. En jij/jullie??

Ik ben druk bezig aan uitzoeken of ik minder kan werken en hoeveel minder. Ik heb alle vaste lasten al op papier gezet voor een tweeling. Beetje rondgevraagd wat je bijv. kwijt bent aan luiers etc. Ik werk nu 26-32 uur, maar wil eigenlijk 20 uur gaan werken. financieel zou het net kunnen, maar houden bijna niks over. Echt sparen zit er dan niet meer in. Dus zit nog een beetje in dubio wat ik wil. Iemand tipte mij al op ouderschapsverlof, maar moet nog uitzoeken hoe dat in elkaar zit.

Ik heb gisteren gebeld met het kdv. en vandaag de aanmeldformulieren al in huis gekregen. Er is een lange wachtlijst, dus moeten ze nu al opgeven. :$. Omdat ik onregelmatig werk, moet ik eerst nog met collega's overleggen of ik twee vaste dagen kan krijgen, anders is kdv ook geen optie...best lastig allemaal. ;)

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Owja..Sylvia had wat foto's 'los'op het topic geplaatst, volgens mij niet in haar fotoalbum.

3. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    ik zal mijn foto's even terugzoeken..

vlinder, op hoeveel kom jij uit per maand extra met een tweeling?

4. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
  5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    (Het is natuurlijk een schatting, en zal altijd wat anders lopen),..maar wat we extra kwijt zijn:

€70,- Luiers
    €75,- Extra boodschappen
    €150,- Zalfjes, kleding, diversen
    €100,- Eigen bijdrage kdv - 2 dgn p/wk
    Totaal: €395,- p/mnd. excl. eventueel hogere kosten zorgverzekering. (moet nog ff kijken of ik mezelf met de kids nog beter wil verzekeren dan nu).

Ik ga uit van zo'n €400,- p/mnd extra voor 2 kids.

Lekker duur dus!! ;)

6. carma

carma Niet meer actief

Nou ik ga liever voor 1 kindje maar 2 is te overzien, 3 is echt een nee voor mij
    Ik hoop stiekum dat er 1 van de 3 eitjes niet meegroeit, dat maakt de keuze makkelijker

Babyhope ik ben gaan denken en ik denk dat het voor mij lichamelijk niet goed is om er 3 te dragen
    Ik weet niet of ik dat trek.
    Het is ook wel handig dat ze een moeder hebben na de bevalling toch

Ja de ontmoeting met babyhope, haar vriend en moeder was heel gezellig
    Raar hoe je je zo op je gemak kan voelen bij iemand die je eigenlijk niet kent
    Ik kwam binnen en het was gelijk of we elkaar al jaren kende
    Heel leuk.

Ik heb voor jullie gependeld en geantwoord meiden

7. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    zo sorry ben ik weer, druk bezig om met mijn rode pen door de reflectieverslagen van mijn stagiaires te gaan. hehe je moet er wat voor over hebben.
    @Vlinderr: ja dat zijn een hoop extra kosten als ik het zo lees, over ouderschapsverlof je werkt in de psychiatrie dus neem aan dat je dezelfde CAO hebt als mij --> GGZ Nederland. Ouderschapsverlof is onbetaald, tsja hadden we maar bij de politie moeten gaan daar heeft de pappa en de mama ouderschapsverlof en beide betaald...
    Maar ja de zorg is nu eenmaal slecht omtrent dat soort zaken.
    Wat een gepuzzel zeg. Ik zeg koop nu vast luiers, en sla ze op;):D
    @Mariek: thnx, check me handtekening.. haha duimen maar
    @ sylvia: ja hoor ik heb je foto;s wel gezien, en ook al op gereageerd, stom stom, maar nogmaals erg mooi en bijzonder te zien.

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    @Dreamwish...het klopt dat je niets betaald krijgt, maar je krijgt wat terug van de belasting terug. Je mag per kind €4,07 rekenen per uur. stel is zou die 6 uur opnemen per week, dan krijg ik ongeveer €2500,- terug van de belasting voor dat jaar.
    Maar helaas kan ik niet deelnemen aan deze regeling. :( Manlief heeft een eigen bedrijf en betaald dus geen loonheffing. De hypotheek trekken we ook altijd af van mijn inkomen. Helaas kun je nooit meer terugkrijgen dan dat je aan loonheffing betaald hebt. Dus stel; je hebt recht op €8.000,- van de belasting, door de aftrek van ouderschapsverlof, hypotheek, etc.. maar op je jaaropgave staat dat je €5000,- hebt betaald aan loonheffing, dan keert de belasting je max. €5000,- uit en komen die andere €3000,- (helaas) te vervallen. ''normale'' stellen die dus beiden in loondienst zitten, hebben hier vrijwel geen last van, omdat ze beide loonheffing betalen, maar alles komt nu aan op mijn loon. En als ik ook nog minder ga werken, wordt mijn loonheffing ook nog es minder, waardoor ik nog minder terug kan krijgen...:( Baal baal!!

Beetje lang verhaal geworden zie ik wel...:)

9. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    @merah: hoop dat het weekendje weg jullie goed heeft gedaan

10. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    hmm dat is zeker balen ja, nou het is een hoop gepuzzel lees ik al.

11. dreamwish

dreamwish Bekend lid

Jul 3, 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    in ieder geval te hopen dat je collega's akkoord gaan met die 2 vaste dagen. Dat zou al een stukje rust brengen. Ik weet wel dat je zo ie zo recht hebt op 1 vaste dag.dus hopelijk doen ze ook niet heel moeilijk over de overige dagen die je vast wilt.
    Weet van mij van me werk dat de 2 moeders een 3 en 4 tal dagen hebben waarop ze standaard werken, dus das helemaal flexibel. Je komt er vast uit met je collega;s.

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    't zal vast wel goedkomen. ;)

@Merah...Hoe is het je?

13. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    whahaha mariek ja haha gek he ik hoorde de deur dicht gaan draaide me om en wist meteen dat jij het was was zo gek...
    wel leuk meiss:):)
    hoop je nog meer te zien daarzo haha

vlinder dat zijn wel veel extra kosten maar ik denk qua zalfjes en zo dat je nog geen 50 euro kwijt bent hoor in plaats van 150 hahaha weet je wat je is moet gaan doen meiss..
    nu elke week dat je boodschappen gaat doen al een fles douchegel en shampoo meenemen zo had mijn broer dat gedaan en daar hebben ze 1.5 jaar plezier aan gehad:):)

luiers ja dat zal wel ff uit pluizen worden hoor..
    ook die kan je al een paar pakjes halen zodat je al wat vooruit kan..
    maar echt meiss 150 euro is teeee ruim geschat hoor!!!

ik denk dat je zo`n 250 euro per maand kwijt bent aan de kleintjes per maand/...

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik las op een tpoic dat iemand €200,- kwijt was aan diversen, kleertjes, etc...excl. luiers.

Ik begroot het maar gewoon wat ruim...dan weet ik zeker dat ik genoeg heb. Haha:D

Maar het idee van shampoo en luiers is wel een idee om vast wat van in te slaan. Maar ik denk dat ik toch nog wacht tot sowieso na de 12 wkn echo. ;)

15. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    vlinder, ik had een bereking van:

100 euro luiers
    50 flesvoeding ( als ik dat ga doen)
    100 kleren per maand
    50 euro voor zalfjes en badartikelen
    en dan zit ik op 300 euro per maand en dat vind ik nog ruim hoor, want ik denk echt niet dat ik elke maand voor 100 euro aan kleren ga kopen 50 euro voor zalfjes kan ook minder als je de leuke aanbiedingen in de gaten houd denk ik
    ik ga uit van de 250 tot de 300 euro per maand extra.

mariek, wanneer moet je weer voor een FM?

16. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    en luiers van pampers zijn duur, maar ik hoor van iedereen dat kruitvat eigen merk ook erg goed zijn en een stuk goedkoper, dus het proberen waard met 2 ;)

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Maar ik heb toch ongeveer hetzelfde dan dat jij hebt??

Ik heb €150,- voor kleding en zalfjes etc. (is dus hetzelfde)
    Ik heb €70,- voor luiers (jij €100,-)
    en ik heb €75,- voor extra boodschappen (flesvoeding, later ook voedingspotjes, etc..)

Dus ik kom op een gelijk bedrag uit, alleen ik heb een eigen bijdrage voor het kinderdagverblijf mee gerekend. Dit heb ik namelijk uitgezocht en zal voor ons zo'n €100,- zijn. Dus dat niet meegerekend kom ik ook op een bedrag van €300,-. ;) Ik weet niet wat jij wil wat oppas, gastouders of kdv betreft, maar dat kost dus ook nog extra, he?!

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ga ook meerdere luiers proberen, maar ik hoor verschillende verhalen. Het moet ook echt aan het kindje liggen, wat bij hem/haar past. Bij sommigen loopt het er langs met pampers en bij de ander van Kruidvat merk... ;)

19. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    mijn ouders en schoonouders gaan oppassen dus die kosten hebben wij niet.
    ja idd dan komen we idd uit op hetzelfde bedrag ;)

als ik straks een eind zwanger ben en er komt een aanbieding van de pampers dan sla ik die in en komt er een aanbieding van de kruitvat dan sla ik die in, even een begin voorraadje zeg maar

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ha meiden,
    Zoals eerder geschreven hou ik me voorlopig even op een afstandje. Heb weinig toe te voegen aan verhalen over pampers en zalfjes ;)
    Weekendje weg was heerlijk.
    Heb inmiddels ook alweer een eisprong gehad!!! Wel laat, maar dat had ik voor de miskraam ook (zo rond dag 20), dus m'n cyclus echt de dag van mn miskraam weer begonnen is. Vind ik wel bemoedigend.

1 extra toevoeging wil ik jullie (2ling-zwangeren) nog wel geven:
    Jullie schijven en rekenen met alle actieve kosten die jullie per maand denken te gaan krijgen, maar je moet ook denken aan de inkomstenderving die je krijgt als je minder gaat werken. Als je van nu 5 dagen werkt en je gaat naar 4, dan mis je per maand 20% van je huidige inkomsten. Dit bedrag moet je optellen bij je 'maandelijkse kosten' om een reeel beeld te krijgen.

Share This Page