qvar ook gehad die werkte idd super...had ik maar 1x pd nodig....maar helaas bijwerkingen dus. :x Zit blijkbaar een ander soort ontstekingsremmer in, waar ik dus niet goed tegen kan... En deze mocht ik idd niet tijdens het zwanger worden, had hem al eerder gebruikt idd!!
Brr ik ging van qvar alleen maar harder hoesten. Daarna nog een soort van stick gehad.. En nu blijven plakken bij alvescol en dat werkt prima. En ipv ventolin ook iets anders want ik krijg ADHD-neigingen van ventolin. Ben dan zo enorm druk in m'n hoofd, hartkloppingen, hoofdpijn... Gebruik het enkel bij de longarts... Want dat wat ik gebruik moet veel langer inwerken voordat het pp volle sterkte werkt... Dus dan zit ik al die tijd in de wachtkamer... En ventolin werkt in Max een kwartier op volle sterkte.
hartkloppingen en hoofdpijn...klinkt bekend! idd ventolin! hmm dacht altijd dat het kwam omdat ik dan ineens weer goed lucht en dus ook zuurstof kreeg in mijn hart........toch eens over hebben dan ook. die jij noemt ken ik niet...ik moet echt even goed overleggen over de medicijnen zeg...bedankt voor al jullie antwoorden! Nu ook he, mijn meds van vanmorgen zijn echt compleet uitgewerkt nu en heb geen ventolin gepakt...gewoon omdat ik geen zin had op te staan...maar lig nu op de bank en er zit een olifant op mijn borstkast...tussen mijn niet mega grote borsten dus dat kan het niet zijn.... verder piep ik bij het uitademen, inademen dus niet....teken dat ik moet hoesten maar het onderdruk...... als ik hoest gaat het piepen en krakerige ook weg! Naja...maar naar bed en de meds pakken, en hopen dat dinsdag niet een kennismaking is en weg sturen weer...want ziekenhuis ligt 30 min rijden van ons af...en ik moet oppas regelen en vervoer! Bedankt voor jullie berichtjes meiden, en verdere tips lees ik graag!
Ik ben op mijn twaalfde begonnen met pulmicort en bricanyl, aantal keer de dosis veranderd, nu zit ik al een aantal jaar op foster (ontstekingsremmer) en salbutamol (verwijder). Maar heb daarnaast ook nog allergie medicijnen. Ik mag overigens wel spelen met mijn dosis ontstekingsremmers, maar moet er wel bij vermelden dat ik al ongeveer een jaar constant aan het hoesten ben verkoudheid op en af... Zonder duidelijke oorzaak. Nu heb ik vakantie en trekt het weg, is dus waarschijnlijk het luchtsysteem op het werk (projectlocatie). Ik heb het waarschijnlijk vanaf mijn geboorte maar ze kwamen er pas op mijn twaalfde achter door een oplettende dienstdoende arts, die vond een 3e fikse longontsteking en 20kg wegen toch wel raar in 3 maanden tijd (was letterlijk op en af) had al allerlei diëten gehad om aan te komen, zonder resultaat. Mijn longinhoud is wel boven gemiddeld, longfoto is altijd schoon geweest, wel vaak ontstekingen werd pas minder met de allergiemedicijnen, uit mijn bloedtest kwam wel wat maar niet veel, uit de krasjes kwamen juist een heleboel allergieën, bleek toen allergisch te zijn voor alles met haren, alle pollen etc. Terwijl dat bij de bloedtest er niet uit kwam... (Maar ik ben ook een beetje raar met mijn lichaam , blindedarmontsteking kwam namelijk ook niet uit bloed en urine zelfs niet zichtbaar maar na onderzoek bleek hij wel op klappen te staan ) Spanningen kunnen zelfs jaren later overigens nog voor klachten zorgen, had een collega die was door de huisarts gediagnostiseerd met astma (aantal jaar geleden) en die bleek geen astma te hebben maar spierspanningen door spanning en stress van onverwerkte dingen. Heeft nu sinds een half jaar therapie en heeft geen medicijnen meer nodig!
Vanaf ongeveer mijn 21e is het ook bij mij begonnen. Daarvoor nooit last gehad. Ik was wel vaak verkouden (nu is dat zo erg dat ik chronisch verkouden ben) en dacht dus wanneer ik een aanval had dat het gewoon door de verkoudheid kwam, aangezien ik dan ook veel moest hoesten. Tot het een keer zo extreem werd dat ik dacht dat ik dood ging. Gelijk naar de HAP en die dokter daar zei idd dat ik nog net op tijd was, en ik een hevige astma-aanval had gehad... Sindsdien ook medicijnen, tijdens m'n laatste zwangerschap heb ik trouwens ook een fikse longontsteking opgelopen. Ben zowel door de long- als KNO-arts nagekeken. Verkoudheid komt ws. door allergieën en mijn astma heeft een erfelijke factor + dat mijn moeder rookte toen ik in haar buik zat. En dat mijn chronische verkoudheid de astma helaas verergert...