Ruggenprik niet mogelijk i.v.m. tattoo?

Discussion in 'De bevalling' started by Leentje21, Jul 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Hoi dames!

Ik had even een vraagje, ik was op vakantie in spanje, en daar werd ik helaas voor een paar dagen opgenomen in het ziekenhuis.
    Ze dachten dat ik vervroegd ging bevallen en ben dus helemaal van onder tot boven onderzocht. (Uiteindelijk gelukkig vals alarm)

Er was daar een zuster die de tattoo op mijn onderrug zag en schrok, ze ze dat ik hierdoor geen ruggenprik kon krijgen als ik die wou. Ze probeerde in half spaans/engels uit te leggen dat ze dan de inkt meenemen in je ruggengraat o.i.d.?

Dus ik was benieuwd is dat zo? Of is dat in NL niet zo?

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Nog nooit van gehoord; maar nu ben ik ook wel heeel nieuwsgierig!
    Ben dan nog niet zwanger, maar wel benieuwd of dit klopt...

3. me83

me83 Niet meer actief

oh intressant.. heb zelf daar ook een tattoo maar die zit best laag.. dacht altijd dat een ruggeprik halverwege de rug word gedaan maar hen geen idee of ervaring verder.. ik blijf ff volgen.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ruggeprik zit redelijk laag in je rug, in elk geval onder het midden. Geen idee of je er een tattoo kan hebben??

5. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Ik was dus niet de enige die er nog nooit van gehoord had:p
    Ben benieuwd!
    Maar als ik Mamanama begrijp komt hij wel door/in mijn tattoo als ik er 1 zou moeten krijgen

6. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Ik bedenk me net, ik kan de vraag natuurlijk ook stellen aan de verloskundige hier opt forum!

Ik post hier zoiezo het eventuele antwoord dan nog even.

7. Anice

Anice Niet meer actief

Hier in Canada is het ook niet mogelijk. Bij het plannen van mijn keizersnee werd ook gevraagd of ik een tattoo op de onderrug had. Vond het al zo'n vreemde vraag maar ze legde idd uit dat een ruggenprik dan niet mogelijk was. Eerste keer in NL bevallen via een keizersnee en toen nergens iets over gehoord of gelezen.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

de meningen zijn er erg over verdeeld. maar tegenwoordig wordne ze steeds voor zichtigger. zo zullen ze eerst proberen om op een inktloze plek te prikken.juist omdat de gevolgen (hier in nederland) niet bekend zijn.

voor zover ik weet is er een kans dat er complicaties optreden doordat de inkt los laat en in het bloed kan komen waardoor ze bij je kindje kunnen komen

9. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Ze hebben mij de ruggenprik door de tattoo heen gezet. Dit is wel al een aantal jaar geleden. Misschien dat ze strenger zijn geworden? Dan zetten ze hem evt toch iets hoger? Mijn tattoo zit nl vrij laag.

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik heb bij R1 ook een (mislukte;)) ruggenprik gehad en ik heb een mega tattoo op mijn onderrug.
    Ze hebben er niks over gezegd toen.

11. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Hmm de meningen zijn dus verdeeld! Nu word ik helemaal nieuwsgierig hihi

12. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Owjee het zal toch niet?? Ik heb ook een vrij grote tattoo daar! Ben er nog niet over uit of ik een ruggenprik wil maar wil toch eigenlijk wel graag de mogelijkheid open houden brrrr!!! :(

13. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Jaa ik werd dus ook al bang! Ik wil hem niet perse, maar vind het fijn om te weten dat ik hem kan krijgen als het nodig is.

Hoop snel meer duidelijkheid te hebben!

14. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja indd! Ik vond het altijd wel fijn dat de mogelijkheid er is! Wat nou als die er straks niet meer is?!....

15. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    ik heb wel opgevangen dat ze dan waarschijnlijk in een plekje prikken waar geen inkt zit.

Maar bij mij is dat vrijwel niet mogelijk, tenzij ze hem hoger prikken.

16. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Is bij mij ook niet mogelijk... mijn halve rug is be-inkt zal ik maar zeggen. Heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord, als het zo is mag de vk dat wel gaan melden lijkt me????.... Misschien dat het zo in Spanje is??

17. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Ja ik heb het ook nog nooit eerder gehoord, lijkt me toch ook dat de verloskundige zoiets hoort te melden.
    In spanje was het in elk geval wel zo, vandaar dat ik ook zo begon te twijfelen en mijn vraag stelde.

Hoop dat ik je niet teveel stress heb bezorgd hihi!;)

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ze hebben er op alle info avonden nog nooit iets over gezegd (en heb er een hoop gehad)
    Dus kan me niet voorstellen dat het zo is.

19. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nee hoor, dat valt wel mee... maar ik las het gister en het viel ff koud op mijn dak zeg maar... zo van... nee dat zal toch niet waar zijn!!! Ik ben benieuwd wat de vk zegt!!!

20. marooz

marooz Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    1,444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Ik heb gewoon een ruggenprik gekregen ondanks mijn tatoeage
    Protocollen per land verschillen nogal eens.
    Volgens mij valt het hier wel mee in Nederland!

Share This Page