Hoi allemaal Sinds een jaartje is het eindelijk gelukt. We zijn zwanger. Nu in de 7de week heel pril allemaal. Toch ben ik bang dat de zwangerschap anders gaat verlopen omdat ik een vorm van reuma heb in combinatie met chronische lyme. Het liefste zou ik ervaringen met andere moeders in spe willen delen of moeder uit de omgeving van Limburg? Kijk graag uit naar jullie reacties Liefs
Hoi, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe gaat het? Ik ben nu 20 weken zwanger. Ik heb chronische reumatische aandoeningen. Hypermobiliteitssyndroom en fibromyalgie.. Groetjes
Hoi Danielle en Frederike Allereerst ook proficiat met jullie zwangerschap. Op dit moment gaat het eigenlijk nog wel redelijk. merk wel dat ik snel moe ben herkennen jullie dit. Danielle al 20 weken, is dit je eerste kindje?hoe gaat het met jou? Frederiek dus jij bent zwanger van een tweeling, bijzonder? Hoe heb jij de zwangerschappen ervaren voelde jij je juist beter door de hormonen?
He Elvie, Ik denk dat je gewoon positief moet blijven en niet te druk moet maken over wat er allemaal kan gebeuren of anders kan gaan en probeer te genieten! Ik heb zelf cvs en gelukkig nu niet zoveel last van en soms ben ik bang dat het na de zwangerschap of tijdens de bevalling ineens er weer is... Maar dat moet ik niet doen want nu gaat het goed en nu kan ik genieten! Heb je je eerste echo al gehad (of binnenkort)? Goede zwangerschap meis!
Hoi, Gelukkig gaat het redelijk! Moe is heel herkenbaar, maar ook zwangere vrouwen zonder chronische aandoening hebben hier last van. Ik was altijd al snel moe en nu is het helemaal erg, maar is ook niet raar als je kijkt wat er allemaal in je lichaam gebeurd. Dit is inderdaad mijn 1e kindje, alles gaat eigenlijk super. Al ben ik wel heel snel moe nog steeds en heb ik bekkeninstabiliteit (hoogstwaarschijnlijk, in ieder geval veel pijn). Bij mij zijn mijn heupen altijd al mijn zwakke plek geweest. Toch is het bij iedereen anders, hoor ook heel vaak dat vrouwen juist minder pijn hebben bij zwangerschap. Het beste is om het aan te kijken hoe het gaat, niet te druk om maken. Helaas kan je er toch niks aan veranderen en zo gauw je de baby voelt (eerder ook al natuurlijk) weet je precies waar je het voor doet! Succes! Groetjes
Dank je wel angels88,probeer ook positief te blijven. Kom je toch het verste hè . Probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Heb zelfs al 2 keer een echo gehad . Eerste keer 10 januari toen was ik net vier weken. Zag je alleen het vruchtje zitten en afgelopen week voor de eerste keer het hartje zien kloppen. Helemaal geweldig. Herken wel dat je een beetje bang bent dat je na de zwangerschap weer meer klachten terug krijgt. Tot nu toe gaat het eigenlijk best redelijk. Maar dat zien we dan wel weer. Hoe ver ben jij Danielle denk inderdaad dat het helpt als je dadelijk je kindje voelt. Heb je therapie voor de bekken instabiliteit? Gebruik jij alleen paracetamol voor de pijn?probeer ook alle stress te vermijden en vooral te genieten
Daar moet ik nog een afspraak voor maken, ik gebruik helemaal niks. Pas als ik echt niet meer kan.. maar zelfs als ik huilend op de bankt zit neem ik het niet zo snel. Ik weet dat het mag, maar denk dat het misschien beter is om niet te nemen. Gelukkig heb ik van mijn man veel hulp in het huishouden, en ook mijn moeder komt regelmatig helpen. Probeer meer rust te pakken..
Elvie zit nu op de 28 weken en 2 dagen 2 echo's al wat fijn en ook dat je het hartje al heb zien kloppen! Hopelijk heb je een goeie zwangerschap !
Hoi Guusje ook proficiat met je zwangerschap. Hoe gaat het met jou en hoe is je eerste zwangerschap verlopen?
Ik ben nu dus 23 weken zwanger. Ik heb Ziekte van Crohn en reuma. Tot nu toe is de crohn rustig. Heb wel vanaf 7 weken al last van mijn bekken, maar met fysio en oefeningen is het goed te doen. Sinds 3 dagen erge bandenpijn, ook weer weke delen, dus logisch en passend bij de duur van de zwangerschap. Maar verder optimaal aan het genieten
Hoi Elise Proficiat met je zwangerschap. Is dit je eerste kindje? Fijn dat het tot nu toe goed gaat. Heb zelf ook het idee dat de reumaklachten wat op de achtergrond liggen ze zeggend dat dit door de hormonen komen.