wie ook bevallen in januari

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nedjla, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hier ook placenta voorkant en laag. Wij krijgen met 30 weken dus een echo om te kijken of de placenta nog voor de uitgang ligt. :)

2. BrendaJohn

BrendaJohn Niet meer actief

Voor de uitgang?:$ daar had ik nog niet eens over nagedacht..
    Bij mij ligt hij aan de voorkant en laag of niet dat weet ik eigenlijk niet ?!
    Zal het morgen is vragen dan heb ik een uitgebreide echo.
    Pfoei al de hele ochtend druk.. Morgen open huizen dag hier in Apeldoorn.
    Nu probeer ik zo veel mogelijk te doen in het huishouden, zodat vriendlief alleen nog even hoeft te stofzuigen en dwijlen.. Nu even pauze.. Het word echt met de dag zwaarder haha! :)

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'Zwangerschap clubs'.

4. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Bij de zwangerschappen van allebei de jongens lag mijn placenta ook voor. Voelde de jongens ook vrij laat. Pas na de 20 weken.
    Dit keer ligt de placenta achter en voelde ik de kleine al met 17 weken.

Die dementie herken ik wel een beetje vergeet ook wel wat dingen hihi.

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dat zijn de dingen die je weet dat je het vergeet.. hoeveel vergeten we werkenlijk;)

Hier twee keer voorkant.. maar deze voelde ik wel heel snel... Ik herkende de hik;) en sinds deze week beweegt de buik...

Maar ik moet er wel bij zeggen dat er een grote inzit.. bij de twintig weken echo waren de metingen 1 tot 1.5 week verder dan het moment...

6. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik heb precies het zelfde de placenta aan de voorkant maar voel de kleine nu wel erg goed

7. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Placenta voor de opening liggen wist ikmook niet dat kon.
    Hier ligt diemook voor en laag. Voelde het voor het eerdt heel vaag bij de 17 weken, nu wel elke dag goed. En ziet me buik ook lekker bewegen ;p

Nou gaat alles goed ja met onze kleine, groeit precies op schema, goede hartslag enzo. Sta nog wel goed onder controle ook vanwege de bloeddruk bij de gyneacoloog. 1 voordeel eraan, je krijgt elke keer een echo. Dus heb al een heel plakboek vol ;p

Zijn jullie allemaal al druk met de babykamertjes? Of wachten jullie er nog even mee?
    Wij weten overigens niet wat het wordt

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soort van bezig met de babykamer... maar het ledikant is nog bezet... Die gaan we ook pas na de baby kindvrij maken... wel al op zoek naar een nieuwe kast zodat de kasten al over kunnen naar de babykamer...

Kleine komt toch eerst een tijd op onze slaapkamer te liggen... dus dat kan wel..

9. BrendaJohn

Wij waren echt heel vroeg.. Denk dat het komt omdat we zo blij waren. Een week na een positieve test hadden wij de babykamer al helemaal klaar. We hebben de oma's en opa's daarna ook uitgenodigd en ze naar de baby kamer gelokt.. Op die manier hebben wij verteld dat we in verwachting zijn =) haha was erg leuk! Die reacties .. Geweldig!! Had eigenlijk een camera op moeten hangen haha!

Nu inmiddels 28 weken zwanger, en heb net alle kleertjes gewassen en uitgezocht.

Hebben jullie de baby kamer ook al klaar inmiddels? Op marktplaats staan trouwens prima babykamertjes. Wij hebben een zgan set gekocht op die manier en het scheelt een hoop geld. Iedereen die hier komt denkt dat het nieuw is :)
    Heb uiteraard wel de heleboel extra grondig schoongemaakt, en iedere week gaat er netjes een doekje overheen.

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha, dat is wel heel erg snel...

Hier staat de kamer nog vol... hangt een boxzak te te koop staat logeerbed maar die gaat pas weg als de kraamcontroles zijn gedaan.. (ons bed overleeft geen klossen en deze is hoog genoeg)

db wordt er nu de tweedehands stokke onder handen genomen en dan gaat stokke twee onder de kwast... nog een kast die nog opgeknapt moet worden voor zoonlief... muren die een fris laagje verf moeten...
    Daarna is het een kwestie van een dagje werk en dan is de kamer klaar..

11. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Dat is heel snel brenda haha. Wel een leuke manier om het te vertellen trouwens.

Hier is de kamer nog niet klaar. Het ledikant moet nog in elkaar gezeten worden en er moet nog een commode komen. De muren moeten ook nog geverfd worden. Heb nog tijd zat ;).

De kleine komt de eerste tijd toch bij ons op de kamer.

12. VioletRose

Nee, wij zijn nog niet klaar. Morgen gaan we het behang eraf halen wat er nu op zit. Vervolgens behangen met glasvezelbehang en schilderen.

Qua meubels hebben we geen traditionele babymeubels. We wilde ook niet dat het teveel zou matchen....daar zijn wij niet zo van :D

Wel hebben we de kinderwagen eergisteren binnen gekregen. Zo blij! En het wiegje staat in onze kamer klaar. En net als slagroomsoesje schrijft hier slaapt hij ook in het begin bij ons. Geen haast dus. :)

Wat ik nog altijd moeilijk vind zijn de kleren. Iedereen zegt: koop niet teveel, je krijgt al zoveel. Maar ja...daar kan ik toch niet op rekenen? Rompertjes koop ik niet want die heb ik idd al genoeg gekregen. Ook wacht ik de babyshower af. :)

Weten jullie of jullie een babyshower krijgen?

13. BrendaJohn

Haha ja wij waren erg snel.. Maar het was erg leuk om het zo te vertellen.:p
    Tuurlijk! Je heb nog tijd zat! En lekker om er nog zo mee bezig te zijn!
    Omdat ik niks meer te doen heb duurt het alleen maar langer haha! Voorlopig moet ze nog even blijven zitten in mijn buik :)

Ik hoor wel vaker dat mensen de baby op de eigen slaapkamer laten slapen de eerste maanden.
    Nu heb ik zoiets van gewoon gelijk in haar eigenbedje en als ze echt onrustig is ofzo dan kan ze ook wel een paar keer in de wandelwagen naast mij slapen. Maar is het raar als ik haar gelijk in haar eigenbedje leg op haar eigen kamer? :( (we woning in een appartement, dus ben altijd in de buurt en kan haar vanaf iedere ruimte horen)
    Als iemand ervaring heeft en me kan vertellen wat het beste is dan hoor ik het graag :p

14. VioletRose

Mijn vriendin was ook stellig voordat ze bevallen was om haar zoon meteen in zijn eigen bed te leggen. Na de bevalling heeft ze zich meteen bedacht! Dus heeft haar zoon nog een paar weekjes bij hun op de kamer gelegen in zijn reiswieg. Voor haar was het een emotionele kwestie.

Een andere vriendin van mij vond het gewoon praktisch ivm de voedingen.

Wij willen het in het begin vanwege beide bovenstaande redenen. Ik denk dat het belangrijkste is dat het goed voelt voor jou en je kindje. :)

15. BrendaJohn

Oke, dus het is niet zo dat de kleine zich in de steek gelaten gaat voelen ofzo? Ze zou gewoon in haar eigen kamertje kunnen/mogen slapen?

Ik ben bang dat als ik haar bij mij op de kamer laat slapen dat ik zelf geen oog meer dicht doet .. Dat ik bij iedere beweging van de baby klaar wakker ben :p maar als het beter is voor de baby zou ik haar uiteraard gewoon bij ons op de kamer laten slapen :) het lijkt mij aan d'r andere kant ook wel weer een prettig idee om haar dicht bij ons te hebben de eerste weken.
    Met de borstvoeding is het misschien ook wel heel makkelijk ja!

16. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Wij zijn ook begonnen met de babykamer. De vloer en de muren zijn af, en in de eerste week van november komen de meubels etc. binnen. Dan is het alleen nog een kwestie van de laatste dingen kopen en kleertjes wassen en in de kast leggen.

17. VioletRose

Volgens mij wordt ook het advies gegeven om de baby bij jullie te hebben ivm wiegendood. Maar weet dat niet zeker....
    Omdat wij het sowieso doen heb ik er mij niet heel erg in verdiept. :)

18. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Hier is alles wel geschilderd. De kledingkast staat al bijna helemaal. Commode en ledikant komen over 2 weken. Begint er al op te lijken dus :D
    Wij hadden al heel vroeg een kinderwagen via marktplaats. Scheelde zoveel geld. Veel ervan was nooit gebruikt en het was precies de kleur en type die we wouden.
    Bij ons gaat het ook gelijk op eigen kamertje. We wonen ook in een appartement en in onze eigen kamer niet echt de ruimte voor een wiegje

19. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd het wordt ivm wiegedood aangeraden...

en ik moet zeggen, ik heb het als heerlijk ervaren die eerste maanden.. kleine was snel stil en je hoefde er je bed niet voor uit... Ik denk dat (gezien deze een winter kind is ipv zomer) ik het nog meer ga waarderen dat ik kan sussen vanuit mijn bed...

We hebben wel een hangwieg en die hangt boven het bed... lekker schommelen;)

20. BrendaJohn

Oke, bedankt voor de info!
    We hebben vandaag de 3D echo gehad (28weken).. En het is echt een prachtig meisje. Al een behoorlijke bos haartjes en echt helemaal perfect!:D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,2 KB
      Weergaven:
      6

Deel Deze Pagina