Vlindertje wat een ongelofelijk heftig nieuws... waar komt dat allemaal vandaan? De groeiachterstand en de bloeddruk??
heftig hoor vlindertje... neem je rust en zorg goed voor jezelf hier ook ff een dipje.... gister 3d echo super leuk natuurlijk!!! maar met de 20 weken echo hadden ze gezien dat mijn placenta een stukje over mijn baarmoedermond heen lag. ik zou dan met 34 weken een echo krijgen om te zien of hij weggetrokken was zo niet dan moest ik keizersnede bevallen. (waar ik dus megaaa tegenop zie) nou gister bij de echo zei die vrouw dus '' uhm krijg je soms nog een echo met 32 weken?'' toen wist ik natuurlijk waar het over ging en hoe laat het was. dus ik zei dat ik idd met 34 weken nog een echo zou krijgen voor mn placenta na de 3d echo zei ze van '' ja als je het het niet geweten had dan had ik het moeten melden bij je vk en een gynaecoloog'' maar hij ligt er aardig overheen. en hij gaat waarschijnlijk ook niet meer wegtrekken want hij ligt er nu ws verder overheen dan bij de 20 wkn echo. het is dus zo goed als zeker dat ik met een ks moet gaan bevallen.... vind het zo k*t dat is echt het gene wat ik niet wilde zeker niet omdat ik die kleine al rond heb lopen... maarja ga me er maar vast op voorbereiden.
Nog eens zulk heftig nieuws... dat is ook balen....hij kruipt dus wel maar waarschijnlijk de verkeerde kant op...
Wat enorm balen pheline, snap dat je daar helemaal niet op zit te wachten. Mijn bloeddruk is vsnaf week 10 al niet goed geweedt en toen al medicatie gehad. En waardoor die nou opeens nog extreem hoger is geworden weet niemand, wantik he ook helemaal nergens ladt van. Vanacht weer verl gezeur gehsd met de boeddruk, lijkt nu goed te gaan, maar ze wachten de rest van de dagnog af. Heb echt een kleintje in mijn buik, dat kan komen door de hoge bloeddruk, maar ik ben zelf ook niet zo groot dus misschien komt het daardoor. Voor de redt ziet alles er goed uit en dat is toch wel het belangrijkste, dan maar een kleintje ;p Ze bekikken het nu vooral allemaal per dag en we laten het maar over ons heenkomen. We kunnen weinig anders doen
Vlindertje, hier een grote in de buik... maar mijn vk geeft aan grote mensen, grote baby, kleine mensen, kleine(re) baby.. ze maakt zich pas zorgen als je je zorgen moet maken... Bloeddruk is wel iets om je zorgen over te maken... Maar wel goed dat je gewoon goed in de gaten wordt gehouden.. maar een onbezorgde zwangerschap.. dat is gewoon balen dat je die nu niet hebt... Heb je wel iets te doen in het ziekenhuis?
Zo meiden wat een heftige verhalen.. @ vlindertje Bah wat naar zeg! En nu lig je daar maar.. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt! Sterkte met alles @ pheline Ook al zo vervelend nieuws, bah succes met voorbereiden. @iedereen Ik ben eind december uitgerekend 28december. Dus de laatste lootjes zijn begonnen.. Maar januari is nog makkelijk te halen. Ik ben zo benieuwd wanneer ze gaat komen. We hebben deze week een geboorteplan gemaakt. En hoop dat deze in grote lijnen ook haalbaar is tijdens de bevalling. Wij hebben gekozen voor een badbevalling en het kraamhotel. Iemand tips waar ik rekening mee moet houden als ik in bad wil bevallen?
Op tijd beginnen met vullen... verhalen gehoord dat de vrouw een badbevalling wilde en dat er nog maar een laagje water in het bad was te vinden toen de bevalling echt begon... Grappig trouwens... jij bent eind december en gaat uit van januari.. ik ben eind januari en ga ook uit van een late baby... dinsdag in een winkel waar ik even achter mocht plassen (heel fijn want ik had de wagen met die andere kleine bij me) zei ik, nog maar 15 weken... dan ben ik 41 weken en 5 dagen geloof ik
Hier ondertussen al wat meer duidelijkheid. Door de hoge bloeddruk is de bloeddoorstroming in de navelstreng niet goed en daardoor heeft de kleine een groei achterstand. Krijg nou maandag weer een groei echo om te kijken of het niet verder gaat achterlopen. Bloeddruk blijft schommelen maar zolang ik me nog goed voel nog geen drama. Helaas nou ook zwangerschapsvergiftiging bij gekomen. Maargoed hier in het wkz ben ik echt in goede handen. 2x per dag eenctg. 2x pper week een echo en elke dag wordt er bloeddgeprikt. Ben nou wel erg nieuwsgierig wanneer het zal komen. Pheline hoe gaat het bij jou? Ziekenhuis kom ik opzich wel aardig door met de tijd. Ben aan het borduren geslagen. Nog nooit gedaan maarja je moet wat doen ;p
borduren... daar zou ik dus nooit op zijn gekomen.... ik zou een megastapel boeken laten aanrukken... en dan vrij snel gaan tekenen ofzo... Maar borduren lijkt me eigenlijk een veel betere keuze...
Hihi borduren... Zo leer je weer nieuwe dingen. Hier gaat het redelijk, kleine meid zit erg hoog dus heb al.ruim 2 weken last van dat mn eten en.drinken niet wil zakken het blijft boven in mn keel hangen. Waardoor het dus steeds weer omhoog komt bah! Sinds afgelopen week weer elke dag misselijk en woensdag echt ziek geweest met overgeven enz. Nog maar een paar weekjes te gaan
Ai dat heb ik met de eerste ook gehad.... heel vervelend... ik had altijd rennie bij me... hielp half..(maar dat was al beter dan niet) Nu (nog) geen last van gehad... hopelijk blijft dat zo...
Ja weet niet of rennie zou helpen dat is echt tegen maagzuur. Hier is het gewoon maag zuur maar ook echt mn eten.wat weer omhoog Komt. Het blijft echt boven in mn keel zitten. Weet t ook niet... Zat al aan rennie te denken ga t maar proberen...
Was idd bij mij een baat het niet.. maar het gevoel is idd heel erg vervelend.. ik hoopte iedere keer maar dat de rennie zou helpen... Ik werdt er zo moe van.. je wil gewoon kunnen eten zonder het gevoel te hebben dat er een file in je lijf zit....
Sterkte... hoop dat de kleine snel zakt.... Die van mij hangt telkens lekker lui in mijn bekken.. ik mag dus telkens in fases naar de toilet als blaas of darm weer worden "vrijgegeven" Ach.... we zijn al in de laatste strekking, komt goed...
Hoi meiden, hebben jullie floradix wel eens geprobeerd tegen misselijkheid en vermoeidheid? Is echt een wondermiddel en op natuurlijke basis, dus niet schadelijk voor jou en de baby. @hier, inmiddels bijna 33 weken zwanger, de baby is al helemaal ingedaald, Heeft 5 x per dag de hik (heeeel vervelend), en ze groeit gelukkig goed. Gister avond de laatste spullen besteld voor de kleine meid die wel nog niet of niet genoeg hadden. Vanwege mijn bekken kan ik helaas niet meer naar de stad, Max 2 winkels en dan word het te pijnlijk. Maar bestellingen boven de 20 euro worden meestal gratis bezorgd gelukkig =) Ik heb echt nog een mini buik, dus gelukkig heb ik daar geen last van. Ik hoop maar dat ze nog minimaal een ruime maand wil blijven zitten. Krijg wel steeds meer het idee dat ik januari niet meer ga halen. Zijn er toevallig dames die al een kindje hebben die mij kunnen vertellen hoelang het herstel na de bevalling ongeveer duurt? Ik bedoel lig je een week op bed? Of een maand? ( snap dat het per persoon zal verschillen) maar vind het interessant jullie ervaringen eens te horen.!
Poeh.. ik heb 1 dag op bed gelegen.. verplicht in het ziekenhuis... maar eenmaal thuis heb ik lekker gezeten.. wel een hele tijd een middagdutje/rusten gedaan, maar binnen drie dagen liep ik alweer buiten... was wel een shock trouwens... waar ik normaal fluitend 10 km liep daar was nu de straat in, uit weer in en de terugweg was.. ik zie het huis.. ik ga het halen... Oef.. Maar 48 uur voor de bevalling stond ik nog de tuin op orde te maken en de keuken te boenen... het was niet zo dat ik niets meer kon..
Hier na mn bevalling nog 2 dagen.in het zh gelegen ivm zoontje in.de.couveuse dus toen veel op bed gelegen maar wel.gewoon paar keer per dag naar de couveuse afdeling om te voeden. Eenmaal.thuis zat ik lekker beneden, ben geen type dat op bed gaat liggen. Precies week na de geboorte voor het eerst naar buiten maar daar verkijk.je je idd snel.in even naar het park (dat is echt maar 5.min lopen van.ons huis) met de kinderwagen en toen dacht ik.help ik.moet nog terug. Wat was dat vermoeiend haha
Hahahahaha, ja Pheline erg is dat he? Donderdag moet ik voor controle naar de vk.. toch maar eens vragen waar dat vandaan komt... ik heb er echt aan moeten werken om mezelf terug te krijgen... Ik bedoel.. hoe deden we dat toen we in grotten leefden, of in een tent op de priarie... lijkt mij onmogelijk...
Haha dat word dus rustig opbouwen lees ik. En niet te enthousiast overal heen wandelen om me trots te showen =p het scheelt weer dat december en januari thuis zitten biij de openbaart ook heerlijk is!