wie ook bewust 1 kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door charan, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier de bewuste keuze voor 1 kindje.

Ik ben er voor 99% overuit dat mijn zoontje alleen blijft, vind het heerlijk zo. De combinatie van mama zijn maar vooral nog mezelf zijn, me eigen dingen doen en niet continu bezig zijn met luiers, flesjes, de 1 naar school, de ander naar voetbal, de 1 dit eten de ander dat. Ik ben daar gewoon het type niet voor!

Zo druk...je zou me letterlijk op kunnen geven.

Mijn zwangerschap is top geweest, nooit last gehad van kwaaltjes was maar 8.5 kilo aangekomen, mijn bevalling binnen 8 uurtjes en mijn zoontje sliep na 3 weken al door en wordt nu ook nooit wakker 's nachts maar toch zie ik een 2e niet zitten.

Klinkt misschien egoistisch maar ik hou teveel van mijn ding doen en dat kan ik nu goed combineren en wil gewoon die vrijheid niet opgeven voor een 2e.

En dan het financiele plaatje, ik wil mijn zoontje alles kunnen blijven geven, ik wil mijn autootje blijven rijden, wil lekker stappen en op zijn tijd uiteten gaan, shoppen en leuke dingen doen met het gezin.

Mijn vriend twijfelt wel meer maar zolang er geen kriebels bij mij zijn komt er geen 2e en denk eerlijk gezegd dat die kriebels er echt niet komen. Als ik een baby vastheb van een vriendin dan vind ik het leuk maar krijg er totaal geen kriebels van. Nee de babytijd mis ik ook echt niet!

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    wij hebben voordat ik zwanger raakte samen besloten om het bij 1 kindje te houden,mocht dit uberhaupt al lukken,tis al een wonder om zwanger te mogen raken hoor..
    Maar nu onze uk er is,denk ik er wel vaak aan dat het toch wel een mooi iets is,en het doet me pijn de gedachte het misschien nooit meer mee te maken....
    mijn vriend wil er echt maar 1 ,dit gezien zijn leeftijd....

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ben ook geen babymoeder, maar wel 2 kinderen. Hoelang zijn ze nu eigenlijk een baby. Het is zo voorbij. Ik had mijn tweede niet willen missen alleen omdat ik geen babymoeder ben!

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Is toch ook geen garantie dat het voor haar zoontje leuker zal zijn...ja misschien nu ze nog klein zijn maar voor later is het totaal geen garantie en vind niet dat je daarom aan een 2e moet beginnen omdat het misschien leuker voor je zoontje zal zijn.

Als mensen tegen mij beginnen en wanneer komt de 2e dan is het gelijk uuh NIET en als ze dan beginnen met ja maar dat is toch zielig voor je zoontje, blijft hij helemaal alleen, wat als jullie nou dood zijn later...blabla!! Er komen in veel families alleen maar ruzie's voor en al helemaal als ouders doodgaan wordt er moeilijk gedaan over geld...ach nu is alles lekker alleen voor mijn zoontje.
    En hij mag altijd vriendjes mee naar huis nemen en hij heeft ook nog een neefje van zijn leeftijd en later vast een vrouw en misschien eigen kinderen dus zo zielig zal hij niet zijn.

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ik ben het helemaal eens met Angela2009. Wat zij schrijft geldt voor mij precies hetzelfde.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook bewust 1 kindje.

We wilde er altijd 2, maar nu we Quinn hebben houden we het alleen bij hem

Het is ons best tegen gevallen allemaal. Maar we houden niet minder van hem, juist meer!

Het is zoals het is, en wat Quinn niet heeft (broertje/zusje) kan hij niet missen ook.
    Hij zit op een kdv en in jan gaat hij een ochtend naar een psz, dus genoeg kindjes om hem heen, en thuis komt hij na zo drukke dag lekker bij, zonder dat er iemand aan zn koppie zeurt

Ik zal er ook geen leukere moeder van worden om er voor Quinn een broertje of zusje bij te nemen, alleen voor hem. Eerst moeten wij er achter staan, en hij zou het dan in zijn schoot geworpen krijgen

Nee hoor vind het prima zo

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Zo voel ik het ook.
    Alleen bij mij zit er nog een maar: ik heb nog maar 1 eierstok en eileider,dus het is voor ons een stuk moeilijker om zwanger te raken.
    Gelukkig hebben mijn man en ik allebei geen kinderwens meer,anders zou het nog een heel gedoe zijn geworden.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben vrienden die bewust hebben gekozen voor 1 kind.
    Dit omdat 1 kind hun compleet maakt en zij zich niet kunnen voorstellen met nog 1 kind erbij ongeacht of het nou een baby of peuter/kleuter tiener is.
    Zij hebben deze keuze echt goed overwogen en over nagedacht en vinden het prima zo.

Wijzelf wilde ooit ook 1 kind en nu we een zoon hebben van 2 jaar begint het toch te kriebelen en zijn we erachter dat we wel voor een 2e willen gaan... ooit!
    We hebben het nu nog fijn met zijn 3tjes en ik ben 24 jaar dus heb nog even de tijd. Onze ideale situatie zou zijn dat we snel een iets grotere huurwoning krijgen, dan zoontje naar de basisschool en dan beebje2.
    Maar je hebt het niet voor 't kiezen dus ookal wonen wij dan nog in onze huidige woning (2 grote slaapkamers) we hebben besloten dat we dan toch voor beeb2 willen gaan.
    Die kan zolang bij ons in de wieg en erna bij zoonlief die dan oud genoeg is om het een en ander te snappen.

Maar kan me dus ook goed voorstellen dat je bewust kiest voor 1 kind.

Deel Deze Pagina