Hai! Mijn zoontje van 2 weken oud lag gister op mijn borst en haalde heel vreemd adem: 4 à 5 keer diep inademen om vervolgens soms wel 8 à 9 seconden niet te ademen. Ik heb hem toen weggelegd omdat ik dacht dat het aan zijn houding lag. Maar vannacht weer. Hij lag gewoon in zijn bed. Echt..het duurde ook heel lang, wel zeker 3 kwartier. Daarna ging hij weer wat regelmatiger ademen. HP gebeld, maar zolang hij niet blauw aanliep was het wel ok... Iemand die dit herkent??? Ik vond het doodeng en durfde niet te gaan slapen!
Is heel normaal. Pas als ze vier maanden zijn hoeft het regelmatig te zijn. Tot die tijd kan het soms heel snel zijn, of soms een paar seconden helemaal niet... Ik vind het soms ook eng. Helemaal omdat mijn dochter na haar geboorte twee nachtjes in het zh moest blijven wegens een te snelle ademhaling. Oorzaak is niet gevonden dus ze mocht daarna mee naar huis. Maar daardoor ben ik er wel extra alert op.
Het is inderdaad heel eng, maar gelukkig is het heel normaal, duurt een tijdje voordat ze een regelmatig ritme hebben.
Heb net het cb gebeld en die adviseerden me langs de huisarts te gaan. Ook de assistente zei het. Pfff...ik ben altijd bang dat ik voor niks ga, helemaal als jullie zeggen dat het normaal is
Goed dat je hebt gebeld hoor! Ik heb het toen in de kraamweek gevraagd aan vk en kraamverzorgster omdat het me opviel
Juenco, ook als je voor "niks" naar de huisarts gaat heeft het nog zeker wel zin om te gaan! Het stelt je dan in ieder geval gerust. Liever te vaak dan 1x te weinig!
De dokter heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis, hij vond 9 seconden pauze wel erg lang. In het ziekenhuis is hij nagekeken en aan de monitor gelegd, maar alles zag er heel goed uit. Hij is een gezonde alerte baby. Hoogstwaarschijnlijk is het normaal en is er sprake van periodieke ademhaling. Pas bij 15 seconden maakte "het ziekenhuis" zich druk. Nou ja, ben wel gerust gesteld, al blijf ik hem goed in de gaten houden