Ja, hier ben ik het ook wel weer mee eens. Dit zou voor ons ook wel een belangrijke reden zijn om toch goed na te denken over nog een kindje. Die kindjes van 4 die al praten als iemand van 25 heb ik echt een hekel aan. En, klein voorbeeldje, als ik de voice kids zat te kijken vond ik het zo lief hoe die broertjes en zusjes elkaar aanmoedigde! Toen begonnen we wel te twijfelen. (Helaas is een zwangerschap en bevalling voor mij niet makkelijk en moet ik er dus op rekenen om 10 maanden doodziek te zijn, wat ook meeweegt)
Voorlopig hier ook bewust maar 1 kindje, mijn vriend is gelukkig met enkel ons zoontje en ik kan zeker nog zo'n 4/5 jaar wachten. Maar om dit meteen als zielig te bestempelen... Ik en mijn vriend zijn allebei enig kind, mijn vriend had een topjeugd, totaal niet zielig. Ik wat minder, mijn ouders speelden niet veel met me en waren te veel bezig met hun eigen dingen. Ik merk nu ik zelf een kind heb dat het me eigenlijk best veel irriteert, in hun geval hadden ze beter me een broertje of een zusje kunnen geven. Ik was dan ook behoorlijk eenzaam soms. Ben niet van plan dit te laten gebeuren met ons zoontje, dus nee, voor hem zal het totaal niet zielig zijn.
Tsja dat argument mbt 'het zitten bij volwassen.praat', ik ken ook een gezin met 3 kids (erg bekakte mensen zeg maar) en nou wat daar uitgekraamt wordt hoor je ook niet in de gemiddelde kleuterklas.. Dus opvoeding en kind mogen.zijn lijkt me daar meer invloed op hebben..
Tja zo vinden ouders die bewust voor 1 kindje kiezen sommige argumenten ook gek,zoals dat het zielig is. Iedereen moet doen wat zijn/haar gevoel ingeeft.
Alles gelezen, dit is typisch zo'n vraag waar honderden antwoorden op mogelijk zijn. en er zal altijd iemand zijn waarvoor je het niet goed doet! volg je hart en maak de keuzes (voor zover je in dit geval zelf kunt kiezen ) die passen voor jouw gezin.
hoi, WOW wat een reacties....en zo heerlijk verschillend en gelukkig ook maar. Ik vind het rot voor degenen die het moeilijk hebben om bijv zwanger te raken, vind t dan ook een beetje een rotvraag omdat ik wel de "vrije" keuze heb. En natuurlijk respect voor alle verschillende meningen, we leven immers nog redelijk in een vrij land om onze eigen menigen te kunnen uiten. Ik vind wel leuk om ze lezen, maar idd...uiteindelijk gaat t toch om je eigen gevoel...en ik weet niet of de mening van een ander mij nou net over die drempel haalt, anders zou het andersom ook zo kunnen toch? En tja misschien praat ik er over een tijdje wel anders over, kan immers niet in de toekomst kijken Bedankt voor jullie reacties tot dusver,