hallo allemaal, Mijn dochtertje was gisteren precies één maand oud.. En gisteren wilde ze de hele dag niet slapen, alleen maar huilen.. Ze slaapt al ingebakerd en ik houd me aan het Ria-Blom-ritme. Van een baby die het doet zoals het boekje het zegt is ze als een blad aan de boom omgeslagen. Dat betekent wakker worden- flesje krijgen- even knuffelen- evt. spelen - en weer slapen tot de volgende fles (ong. 3,5 a 4 uur later). Ik vind dit erg lastig want er loopt ook nog een erg ondernemende peuter rond, die gister doordat ik veel aandacht aan de baby moest geven veel neg. aandacht vroeg (was de hele dag en nacht alleen, man werkt 24-uurs diensten). Mijn dochtertje heeft ook moeite met de ontlasting, ze krijgt al druppeltjes, extra water en een drupje olijfolie door haar fles. Maar als ze moet poepen kost dat haar erg veel moeite..en overstrekt ze zich. Ook spuugt mijn dochtertje steeds meer en moet haar vaak wel 2 x per dag extra omkleden.. Zou dit er ook mee te maken hebben??
Ja het spugen kan er mee te maken hebben. Je zou haar bedje wat kunnen ophogen zodat ze met haar hoofdje wat hoger ligt. De voeding stroomt dan minder makkelijk terug. Ook na de voeding langer overeind houden (ca. 20-30 minuten) kan helpen. Eventueel met het CB overleggen om johannesbroodpitmeel (nutriton) te geven om de voeding in te dikken. En als je kindje last van moeizame ontlasting heeft, dan kan dat het spugen ook verergeren. (Weet er helaas alles van). Zachtjes de buik masseren kan wel eens helpen, of fietsen met de beentjes. Sterkte, hoop dat je snel iets vindt wat helpt..... Liefs Allistair
Ik vind het eigenlijk heel bijzonder dat ze zo jong al zo'n goed ritme heeft / had. Het is een klein mensje en die doet nou eenmaal niet precies wat jij wil. En ik kan me ook voorstellen dat je baby je nu wat extra nodig heeft, omdat ze zich niet lekker voelt met haar damrpjes en spugen. Snap dat het lastig is gezien je ook nog een peuter hebt rond lopen, maar zou me er niet te druk om maken. Over een paar dagen is het vast weer goed Misschien is een draagdoek iets voor je. Dat is goed voor haar darmpjes en spugen, is ze lekker dicht bij mama en geeft jou de handen vrij voor je andere kindje. Ik was erg te spreken over die van draagdoek.nl, daar kan ze nu al in Veel sterkte!
o ja wat voor druppeltje geef je? Want cinababy kan moeilijke ontlasting verergeren, mijn zwager zijn zoontje kon bijna niet meer poepen door die druppeltjes
ik vind het ook bijzonder. daarnaast vind ik niet dat je van z'n kleintje kunt verwachten dat ze alles volgens het boekje doen. de eerste maand van fynn was helemaal top en daarna was het drama tot 14 maanden heeft hij niet meer door geslapen.overdag was het ook niet altijd 1 ritme. als snel ben ik van de vaste tijden af gestapt en ging hij op bed wanneer hij moe was. want wat heb je er aan ok een kind wat niet moe is op bed te leggen. moeilijke ontlasting toch even bellen naar de ha mischien dat lactulose uitkomst bied. ( of een omneo voeding) een draagdoek kun je inderdaad ook goed proberen dan is ze bij je en kun je ook je peuter aandacht geven
Thanx voor de reacties!! Dat ze het volgens het boekje deed vond ik ook heel bijzonder maar wel fijn... Mijn zoontje sliep haast niet overdag, vandaar... Ze krijgt druppeltjes van VSM Kindicol (of zoiets..) Als de ontlastinge moeizaam blijft zal ik id. de huisarts bellen voor lactulose..