Wie ook "bewust" "maar" 1 kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Confidence, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    wij kiezen ook bewust voor een kindje.Wij zijn ook bijna 3 jaar in de "medische molen"bezig geweest en op ten duur kon ik het geestelijk niet aan.We zijn toen heel bewust overal mee gestopt.In het ziekenhuis vertelde men ons dat op de normale manier de kans 0 was op een kindje en een jaar later was ik zwanger.
    We zijn dol gelukkig met dit grote cadeau.Maar ik zou niet weer tegen alle tegenslagen en stress kunnen die dit met zich mee brengt zou het een 2e keer weer niet lukken.
    Nee we hebben een pracht van een zoon en we genieten volop van hem.
    We krijgen wel eens reacties van maar het kan toch?Het is toch al een keer eerder gebeurt?Is wel fijn voor hem als jullie er niet meer zijn later.
    Maar ja een broer of zus is geen garantie voor de toekomst.Er zijn genoeg mensen die niet meer met hun broes of zussen omgaan wegens ruzie in de familie.dat vind ik dus geen reden om een 2e kindje te krijgen.

2. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Bedankt voor de vele reacties.
    Ik vind het wel leuk om dit topic "lopende" te houden.
    Allen moet ik zelf een een stapje terug doen.
    Kan even niet zo veel forummen ivm fybromyalgie klachten.
    Ik lees wel mee, maar kan even niet teveel typen ( is tevele belasting voor handen en polsen)

3. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier ook een bewuste keuze voor maar 1 kindje.
    We hebben een gezonde dochter waar we allebei dolgelukkig mee zijn.
    Maar manlief kiest voor maar 1 kindje en bij die keuze heb ik me bij neer gelegd.
    Ik vind dat je allebei achter de keuze voor een kindje moet staan.
    Het zwanger worden kostte bij ons ook enige moeite door een prolactinoom en het zwanger zijn was ook geen pretje doordat ik 8 maanden super misselijk was en alles uit spuugde wat ik in mijn lijf had.
    Maar het zwanger zijn is wel een heel apart gevoel en een hele mooie beleving wat ik nog wel een keer mee zou willen maken.
    Maar net als wat anderen ook al zeggen, ik denk dat dat gevoel er na 6 kinderen nog is.:D
    Dus dat probeer ik altijd maar weer een beetje weg te stoppen door terug te denken hoe misselijk ik wel niet was toen ik zwanger was.

Inderdaad jammer dat anderen voor jou de keuze maken dat je er echt nog wel een broertje of zusje bij moet maken, anders is ze zo alleen.
    Ik vind dat altijd zo dom, wanneer mensen zich bemoeien met jou priveleven. Wie weet kwets je wel iemand heel erg door zoiets te zeggen, doordat ze misschien wel niet zwanger kunnen raken.:x

En zo alleen is onze dochter niet, ze gaat altijd 3 dagen per week naar het kdv en we gaan met mooi weer elke avond hier naar het speeltuintje waar ze dan lekker met andere kindjes kan spelen.
    En ik hoop ook dat ze veel vriendjes en vriendinnetjes gaat krijgen, want die zijn hier ook altijd welkom.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind de beslissing om voor een tweede te gaan moeilijker dan de beslissing om voor een eerste kindje te gaan.
    Verder sluit ik me geheel bij het verhaal van Kweenie aan!

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Zo is het bij ons ook! Dat wij ouders wilde worden wisten we zeker maar om voor een 2e te gaan vindden wij heel moeilijk...

Wanneer is de tijd 'goed'
    stel dat het kindje ziek is of iets dergelijks, het is ook bestempeld voor mijn zoontje voor de rest van zijn leven
    omdat ik een afwijking heb word de volgende zwangerschap met veel rusten en zo beperkt..Ik moet mijn zoontje toch ook bezig houden...vorige keer kon ik gewoon slapen wanneer ik wilde..Mijn man zijn broer heeft niets aan zijn broer..

maar:

Dadelijk word het een verwend rotjong :p
    of als wij er niet meer zijn heeft hij geen naaste familie
    Stel nou dat er ooit iets met hem gebeurt dan zijn wij ook in een klap alleen (je mag zo niet denken want het is geen vervanging ik weet het maar toch spookt het door mijn hoofd)
    Is hij wel weerbaar zonder een broertje of zusje (samen staan we sterk) Ik heb 2 broers en die hebben ook weer kindjes en het is zo gezellig...

Zo kan ik wel even door gaan maar dit spookt er bij mij door mijn hoofd!

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

er is bij clubs al een topic.
    Misschien handig om alles centraal te houden?

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Deel Deze Pagina