Hele kleine rode vlekjes over het hele lichaam?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SYRV, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Mijn zoontje is vanaf gister middag niet helemaal lekker. Erg hangerig, heeft een keer goed gespuugd en is al vroeg gaan slapen. Later op de avond werd hij weer wakker, voelde heel warm aan en had een temperatuur van 39.1. Ik heb hem een zetpilletje gegeven en hij is uiteindelijk weer gaan slapen. Vanochtend leek het al weer heel wat beter te gaan, maar ik ontdekte op zn lichaampje allemaal rode kleine vlekjes, een soort uitslag. Het zit echt overal, zelfs onder zn voetjes, kleine rode stipjes. Volgens mij zijn het geen waterpokken. Het kan misschien wel wat te maken hebben met tandjes krijgen, maar ik heb geen idee of uitslag tot een van de symptomen behoort. Iemand een idee wat dit is?

2. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    je zou even kunnen googlen op 5de of 6de kinderziekte, misschien dat je de symptomen herkent.mijn dochter heeft het ook gehad, niet meer willen drinken hangerig en allemaal rode vlekjes op haar romp.

liefs mama van lisanne

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd even googlen op 5e of 6e ziekte. mijn zoon heeft net de 6e ziekte gehad. eerst 3 dagen hele hoge koorts (boven de 40 graden) en in ene was de koorts weg en kreeg hij overal uitslag en idd zoals jij het zegt allemaal spikkeltjes. vooral op zijn armen, benen buik en rug. Maar toen hij de spikkeltjes had was de koorts weer weg. Bij de koorts was mijn zoon uiteraard hangerig e.d. gewoon zich ziek voelen, maar tijdens de uitslag was hij weer vrolijk, speels en wou weer goed eten.

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Doe voor de zekerheid even de wegdruktest. Houd een glas tegen de vlekjes aan en kijk of ze wegdrukbaar zijn.

Klinkt mij ook in de oren als vijfde/zesde ziekte. Hier ook gehad. Zoontje zat helemaal onder de spikkels! Ging gepaard met flinke koorts en hangerigheid. Inderdaad ook onder voetzolen! Trok met een paar dagen weer weg.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

t heerst zeggen ze
    Zit hier ook met een kleine met zomaar koorts.
    Ben benieuwd wanneer de spikkels komen...dan is ze misschien meer haarzelf.

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Zou er wel even mee heen gaan, kan ook wat anders zijn wat minder onschuldig is.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Zoals je dit omschrijft, is het hetzelfde als wat mijn dochter vorige week heeft gehad. Ook eerst hangerig/zeurderig met één keer flink spugen en koorts. Daarna vlekjes over d'r hele lichaam. Huisarts dacht ook aan de zesde ziekte.

8. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ja het heerst echt hoor mijn meisje vorrige week ook gehad

5e of 6e ziekte,

als ze Eerst een paar dagen hoge koorts hebben en daarna de vlekjes krijgen, en als ze de vlekjes hebben, geen koorts meer hebben, dan is het de 6e ziekte (zij mijn dokter)

hopelijk is het snel weer over!

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja overgeven deed mijn zoon ook toen hij zo'n koorts had (was ik vergeten er bij te zetten/zeggen) hier was het wel de 6e ziekte toen.

Deel Deze Pagina