Wie ook bezig met cryo tp? (of start bijna)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mama-in-love, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Welkom Flipje
    Dat is zeker heftig :( Sterkte!
    5 cryo's is best veel! Wel fijn dat je niet gelijk aan een nieuwe behandeling met punctie moet.

2. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    We zijn ook super blij met zoveel cryo's, maar tegelijk hebben we nu enorme angst gekregen dat die cryo's misschien ook de afwijkingen hebben.... daar komen we voor deze cryo's pas achter na terugplaatsing, zwangerschap, NIPT....
    Als het goed is krijgen we wel nog onderzoeks uitslagen van ons zoontje, of dit stom toeval was of dat er iets erfelijks speelt bij mij of man.

3. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Wat heftig Flipje, wat jullie hebben meegemaakt! Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat de 5 cryo's ook dat gen hebben. Kunnen ze dat niet vooraf zien?! Hopelijk krijg je snel uitslag van de doodsoorzaak van jullie zoontje.

Hier nog steeds vrijwel geen buikpijn. Wel sinds 2 dagen gevoelige borsten en vlagen van misselijkheid. Vooral als ik wakker word. Maar dat zijn helaas ook precies de bijwerkingen van de Utrogestan. Pfff!

4. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    De bevalling is opgewekt, het kindje groeide gek genoeg gewoon goed... Maar het had twéé genen teveel: Down syndroom plus nog een ander zeldzamer syndroom (trisomie 8). Dat was een enorme klap voor ons, want op de echo's leek alles steeds in orde... :(

Van de 5 cryo's kunnen ze dat volgens mij nu niet meer testen, dat hadden ze dan voor het invriezen moeten doen. Als embryo selectie inderdaad nodig blijkt te zijn zouden we dus waarschijnlijk alsnog een nieuwe ICSI poging moeten starten... Maar zover is het gelukkig nog niet. Ik hoop ook niet dat dat nodig gaat zijn, want onderzoek aan de embryo's gaat weer ten koste van de kwaliteit.

Wat vreselijk he, dat wachten na de terugplaatsing!! Ik vond dat ook zo erg. En dan aan de ene kant graag willen testen maar aan de andere kant nog niet durven testen... :D

5. Nadeni

Nadeni Lid

19 jun 2016
    12
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, was een nieuwe topic gestart maar werd door mama-in-love gewezen op deze lopende :)
    Wat een heftige maar ook mooie verhalen. Blij dat ik mag meelezen/kletsen, want het is zo moeilijk uitleggen aan iemand die het niet zelf meemaakt!

Heb dinsdag 14 juni een tp gehad van een cryo, ons eskimootje :)
    Deze hadden we nog van de icsi-poging. Vorig jaar al een ivf-poging, 1 embryo teruggeplaatst maar helaas niet gebleven. Bij de icsi begin dit jaar ook een verse tp gehad, maar ook deze wilde helaas niet blijven plakken :( We hadden gelukkig 1 cryo. Ik zit nu dus ook op die verschrikkelijke wachtbank! Heb de eerste dagen van alles gevoeld; misselijk, buikpijn, steken, emotioneel wrak haha.. En nu sinds gisteren voel ik eigenlijk niet veel meer. Onzekerheid, wel voelen niet voelen... Van het ziekenhuis mogen we pas 1 juli testen, maar mijn vriend en ik hebben besloten om morgen of vrijdagochtend te gaan testen.. Stom misschien, maar ben zo benieuwd. Gebruik helemaal geen hormonen, alles gewoon in mijn eigen cyclus.
    Ik zie dat jullie allemaal best veel weten over de celdeling, hoe 'oud' een embryo is, blastocyten.... ik krijg al die info niet hoor bij mijn zkh..

6. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een cryo blastocyt teruggeplaast gekregen. Vorige week dinsdag om precies te zijn.
    Vanmorgen kon ik me niet inhouden en heb een kruidvat 2v 5 euro zwangerschapstest gedaan.
    Volende week maandag de 27e heb ik en afspraak voor een bloedtest.
    Ik dacht zelf een licht streepje te zien maar het is echt heel vaag. Zouden jullie met mij mee kunnen kijken? Ik weet dat het op de doto nog lastiger te zien is.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,2 KB
      Weergaven:
      4
  7. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat de foto echt onduidelijk is, dit is een andere hooeijk beter

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,8 KB
      Weergaven:
      3
  8. Nadeni

Nadeni Lid

19 jun 2016
    12
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Mimi.. ik heb gekeken, maar is inderdaad erg lastig te zien! Lijkt wel een heeeeeeeel vaag streepje, maar als je langer kijkt toch weer niet. Heb je helemaal niks aan he :( Jij ook de 14e een tp van een cryo? Ik ook! Wilde morgen- of vrijdagochtend testen, maar twijfel!

9. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Jaa klopt de 14e terugplaating gehad. Eigenlijks wilde ik niet testen maar toch gedaan. Ben heel erg zenuwachtig. Ga denk ik morgen weer testen, hopelijk is het wat duidelijk.

Voel je iets Nadeni? Wanneer heb jij een bloedtest?

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik zie em! Weet alles van nepstreepjes op de kruitvat testen maar deze lijkt toch echt roze en breed! Zou ik hoopvol van worden!! Spannend!!

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Haai welkom hier! Spannend he! Knap dat jullie het nog zo lang volhouden hoor! Ik begin op dag 6 na tp al met testen :) Bij de andere kinderen begonnen die dag de streepjes zichtbaar te worden. (maar dat werkt niet bij iedereen zo hoor!)
    Laat je de uitslag hier weten? Ben erg benieuwd! We kunnen wel wat roze gebruiken hier! ;)

12. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt reuzespannend 😳

13. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Flipje2 wat erg ik leef met je mee.
    Weet een.klein beetje wat je doormaakt ik ben mijn zoontje verloren na 24+6.
    Nu heb ik zaterdag de 18de een tp gehad en mag 30 juni testen.
    Ben nu op vakantie maar had net als toetje chocolade moes maar bedacht me ineens dat daar wel eens rouwe eieren in.kunnen zitten en dat mag ik natuurlijk niet.
    Maak me dus nu wel een beetje zorgen hoerover.:(

14. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    @minime och jij ook al, wat rot zeg.... hoe lang is dat geleden?
    Over je toetje: in bijna alle restaurants wordt tegenwoordig met gepasteuriseerd eiwit/eigeel gewerkt, en haast nergens meer met rauwe eieren.
    Bovendien, in dit hele vroege stadium maakt het nog niet uit wat je eet (er is nog geen bloedband met het vruchtje), dus geen zorgen.

15. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Flipje2 je stelt me erg gerust dankje
    Mijn zoontje is geboren 28 januari en is 3 februari overleden.
    Dit kwam door een infectie aan mijn placenta waardoor hij hersenbloedinkjes had waat naar de schedel ging.
    Heb vorige maand een tp gehad maar die is mislukt.
    Hoop daarom zo dat het deze keer wel is gelukt ben daarom extra voorzichtig met eten zeker in het buitenland. Hoop dat je helemaal gelijk hebt en dat het gaat lukken deze keer.

16. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Wat een verschrikkelijk verhaal zeg... :( En hij heeft dus ook nog een aantal dagen geleefd. Wat zal dat een zware periode zijn geweest.
    Ik snap dat je extra voorzichtig bent... Je wilt natuurlijk elk risico zo klein mogelijk maken.
    Succes met wachten tot je mag testen!

17. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Mimi, ik denk ook dat ik een heeeeel licht streepje zie bij jou. Ik mag ook 30 juni testen, maar ik ga echt wachten. Ik wil niet deze onzekerheid hebben. Al kan het juist ook zo zijn dat het juist de onzekerheid weg neemt, bij een positieve test dan!!!

18. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Druifje je hebt gelijk ik had beter kunnen wachten. maar ben deze keer zo gespannen, vorige keren heb ik het gewoon los kunnen laten.
    Heb net weer een testje gedaan😅

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15 KB
      Weergaven:
      7
  19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gefeliciteerd! !! Die zie er goed uit! Welke wachtdag ook alweer?

20. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk je echt dat ik zwanger ben 😅
    Ben ik niet te vroeg met testen? Ik mag as maandag de 27e bloedtest doen

Deel Deze Pagina