Wie ook bezig met Ivf/icsi in juli/augustus.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sennie, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben klaar met knutselen;) de pregnyl zit erin. Jeetje wat een gedoe zeg. Nu komen de zenuwen. Ik heb tot nu toe alles met twee vingers in mijn neus gedaan,het kon me niet snel genoeg gaan. En nu zou ik het liefst heel hard weg rennen....

2. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Espoir, succes meid!! Mooie opbrengst.

Mackwek, het gaat nu spannend worden. Komt vast goed!

Ik net weer fm, ze groeien niks. Vandaag 4 ampullen spuiten en morgen 3.. Dinsdag weer fm. Schiet niet op dus, balen!

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Vandaag 2de follikelmeting... Bms was 8.4 deze keer, dus ongeveer hetzelfde als vorige keer... Er zaten 6 grotere follikels (14, 15, 16, 2x17 en 23) en 3 kleintjes (9, 10 en 11) dus geen idee of dat nu goed is of niet... Vpk zei dat er toch zeker 2 boven de 17 moesten zijn en dat is wel het geval natuurlijk. Woensdag is sowieso de punctie. Straks nog telefoon afwachten voor verdere instructies... Verdorie begin het toch wel weer spannend te vinden, zeker nu het eigenlijk maar 6 follikels zijn die voorlopig 'groot genoeg' zijn... Ben toch weer bang aan het worden dat er niet veel goeds gaat uitkomen. Duimen maar!

4. tsarbran

tsarbran Lid

23 mrt 2016
    22
    1
    1
    Zwaag
    Dora26, jij hebt het voor mij geschreven een paar weken geleden. Nu kan ik hetzelfde tegen jou zeggen:). Zes grote follikels is heel goed, en je hebt nog kleinere die ook nog tijd hebben tot woensdag om te groeien. Ik had bij de laatste FM 6 grote follikells maar tijdens de punctie waren er 10 gevonden:). Van die 10 zijn er 8 bevrucht! Dus blijf positief!

5. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Nou dames, het zit er voor mij op. Het was absoluut geen pretje. Het duurde achteraf maar 5 minuten, maar het voelde veeeeel langer. Rechts ging prima, maar links was echt verschrikkelijk. Ze kreeg het grootste eitje ook niet te pakken, dus die heeft ze maar laten zitten aangezien ik zo lag te jodelen.
    Uiteindelijk 8 follikels aangeprikt en 7 eicellen gevonden. Donderdag bij de terugplaatsing horen we hoeveel er bevrucht zijn.

Nog een tip voor degene die voor de eerste keer de punctie hebben. Je hebt bloedverlies erna en moet dus maandverband gebruiken. Dit had ik toch wel handig gevonden als ik dat had geweten aangezien ik geen maandverband in huis heb. Kon dus net nog naar de winkel.

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Change of plans, helaas!

Vanmorgen was het allemaal positief nieuws; 9 follikels in het totaal; 6 grote en 3 kleinere, waaronder eentje van 23mm zelfs. Bms was gelijkaardig, dus de vpk was ervan overtuigd dat de punctie woensdag zou doorgaan, ik superblij mijn ventje opgebeld, op het werk gemeld dat ik er eind van de week niet zal zijn.

Dan in de late namiddag telefoon, de vpk had nog overleg gehad met mijn arts over mijn bloedonderzoek en dat was toch nog niet zoals het moest zijn. Dus willen ze dat ik nog blijf doorspuiten en woensdag opnieuw fm om te kijken. En dan vrijdag sowieso (als ik het nog moet geloven) de punctie.

Viel me wel even lelijk tegen die telefoon, omdat ik er nu erg op 'gezet' was, kwam ook heel goed uit met het weekend ertussen... Maar misschien kunnen nu die 3 kleine follikels nog wat doorgroeien, we zullen het maar langs de positieve kant bekijken zeker... Al duurt de ivf bij mij massa's langer dan de iui, maar dat is niet te vergelijken natuurlijk!

Had mijn afspraak bij de tandarts woensdag al afgezegd, had dus niet gemoeten. Nu moet ik waarschijnlijk maandag (voor de tp) wel mijn afspraak bij de therapeute afzeggen, vind ik minder leuk De tandarts afbellen was geen probleem En nu moet mijn ventje toch een dag vakantie nemen om bij de tp te kunnen zijn, verdorie. Niks loopt volgens planning, had alles goed gegaan, had ik tijdens mijn vakantie de eerste tp nog kunnen hebben, dat loopt nu wel erg uit!
    En ik ben iemand die heel veel van structuur houdt, dus telkens die veranderingen en afspraken bij maken, moeten afzeggen, nog maar eens anders. Dat is echt niets voor mij

Ik hoop nu alleen maar dat die kleine follikels kunnen doorgroeien en dat die grootsten niet 'overrijp' gaan zijn!

@tsarbran: Ik weet het, je hebt gelijk hoor, er kan nog zoveel keren... Maar als ik elke follikelmeting minder en minder follikels ga zien, vind ik het niet fijn meer! ;) Hopelijk groeien de kleintjes nu idd nog door en worden de grote niet overrijp, want daar ben je natuurlijk ook niks mee!

7. tsarbran

tsarbran Lid

23 mrt 2016
    22
    1
    1
    Zwaag
    Dora26,
    Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt over mogelijk overrijpe eitjes. Ik had het ook. Mijn laatste FM was op Donderdag, er waren volgens mij 2 eitjes groter dan 20 mm (weet niet meer zeker hoeveel) en vpk zei dat de punctie of zaterdag of zondag werd uitgevoerd. Maandag kon ook maar heel kleine kans. Maandag voor ons was ook de slechtste variaant. Maar vrijdag werd ik gebeld en kreeg ik te horen dat het maandag werd! Ik had er het toen ook moeilijk mee. Misschien zijn er eitjes niet goed meer enz. Maar uiteindelijk waren alle follikels goed genoeg en met een eitje binnen! Dus maak je niet veel zorgen! Ze weten (in het ziekenhuis) wat ze doen!

PS. Ik kom uit een ander land en voor mij was het heel lastig om de artsen in Nederland te kunnen vertrouwen. Vooraal met IUI's zag ik hoe slordig alles werd gedaan. Maar tijdens de IVF traject klopte alles wat ze zeiden en deden!

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hopelijk morgen goed nieuws ;)
    Ik kijk er wel naar uit nu om 'verder' te doen!

9. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Mackwek, ik hoop dat er een mooi aantal bevrucht is. Succes alvast donderdag!

Dora, balen zeg maar dit is helaas wel wat erbij hoort. Niks gaat zoals je denkt.

Ik ben vandaag weer geweest. Rechts 5/6 follikels. Links groeit er nagenoeg niets. Bloed geprikt, vrijdag punctie. Vind het echt een tegenvaller maar het is wat het is.

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Taatje: Zal vast een teleurstelling zijn... Waren het er allemaal grote? Hopelijk vinden ze er tijdens de punctie meer, want dat gebeurt vaak!
    En misschien is dit goed om te weten voor de volgende poging? Dat ze misschien een hogere dosis moeten proberen ofzo? Hebben we vrijdag samen punctie normaal. Veel succes gewenst!

11. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    He bah.. Een week na punctie kramp in m'n onderbuik.. Het zal tich niet??

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Espoir: Misschien zijn het net goede krampen? :) Ik duim toch nog hoor!

Hier supergoede fm vanmorgen! 13 follikels opeens, waarvan 11 grote en 2 kleinere, baarmoederslijmvlies mooi dik!
    Nu nog wachten op mijn bloedresultaat en hopelijk gaat de punctie nu écht door zoals ze zeiden.
    Normaal vrijdag voormiddag punctie, zaterdag telefoon van het ziekenhuis en maandag (als alles goed gaat) tp!

Hoe groot waren jullie eitjes ongeveer vlak voor de punctie?

13. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    @Mackwek veel succes morgen en ik ben benieuwd hoeveel er bevrucht zijn geraakt, ik hoop alles!

@Espoir, dat kan juist ook een heel goed teken zijn hoor! Gebruik je Utrogestan?

@Dora 26, wat fijn dat de FM vanmorgen zo goed was! Hopelijk vrijdag de punctie en dan maandag een mooie verse terugplaatsing! Mijn grootste was 32mm (te groot maar anders was de rest te klein) en de rest zat zo rond de 21mm geloof ik en een paar kleintjes van 13/14mm

Dora & Taatje, Ik had dat vorige keer ook en het duurde en duurde maar en uiteindelijk maar 3 eicellen! Wat heb ik toen gejankt na de punctie! Maar zie mijn handtekening! Er hoeft maar 1 goud eitje tussen te zitten! En inderdaad betekent meer follikels niet altijd beter! De kwaliteit is vaak beter bij minder eitjes, dat beaamde mijn dokter zaterdag nog!

Ik heb intussen gister een tp gehad. 6 follikels bij de punctie, 4 eitjes, 3 bevrucht en nu dus 1 terug geplaatst. Hopelijk kunnen de andere twee ingevroren worden. Nu twee lange weken wachten!

Jullie veel succes en ik hoop op een goede punctie en tp voor jullie!

14. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Succes met wachten!

Ja gebruik utro..

15. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    Dan kan het bijna geen menstruatie zijn toch? Tenminste ik dacht dat het daardoor juist vaak werd uitgesteld! Ik heb goede hoop voor je in ieder geval! Heb je nog steeds kramp?

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Barnel: Veel succes met wachten! Ik hoop met je mee op goed nieuws!

Utrogestan stelt trouwens niet bij iedereen de ongesteldheid uit hoor, het kan, maar sommigen worden ook gewoon ongesteld doorheen de utro's. Dus daar kan je volgens mij weinig uit opmaken! Duimen maar dat het goed zit!

Wanneer heb je bloedname Espoir?

17. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Ik krijg geen bloedonderzoek.. Gewoon zelf testen

18. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

14 mei 2014
    100
    23
    18
    Hey dames! Wat spannend, jullie zitten allemaal middenin het hele traject. Ik lees nog mee hoor en ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat.
    Gister hebben wij in het ziekenhuis een mooi hartje gezien. Goed nieuws gehad: de arts denkt dat er nog zo'n 4% kans is dat dit nog fout gaat. Geen idee waar ze het op baseert maar het voelt zoooo goed dat te horen.
    Ze schrok wel van m'n eierstokken. Door de hormonen zijn ze niet geslonken maar gegroeid; 11 cm per stuk. Gelukkig zal er geen toename meer zijn nu en is het een kwestie van met veel rust dit te herstellen. Het verklaard wel de krampen in m'n buik af en toe. Dat is dus ook weer een geruststelling.
    Al met al gaat het hier dus erg goed.

Iedereen heel veel succes met prikken/ puncties of wachten... En natuurlijk hopen dat iedereen een mooie test krijgt.

Xx

19. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Dora, wat een mooi nieuws! Heerlijk dat het allemaal zo goed is gegroeid.

Espoir, hoop dat het goede kramp is. Wanneer mag je testen?

Barnel, succes in de wacht weken.

Jeej bijltje, wat super!! Gefeliciteerd en geniet ervan

20. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Kramp leek te komen van m'n darmen🙈.. Woensdag is mijn nod.. Maandag is het 14 dgn geleden dat ik pregnyl heb gespoten

Deel Deze Pagina