Bij ons weten ouders, schoonouders en beste vriendin het. Ik heb het ook op mijn werk aan leidinggevende en 2 directe collega's verteld. Maar dit was noodzaak omdat ik de tandarts/dokter al genoeg als smoes had gebruikt. Maar heb inderdaad ook laten weten dat ik niet ga vertellen waar ik in het traject zit. Allemaal hele goedbedoelde vragen, maar als ik een slechte dag heb jank ik al bij het minste. Ik hoop dat mijn eerste punctie/terugplaatsing nog in mijn vakantie vallen. Ik werk in het onderwijs, 2 dagen afwezig valt toch op...
Ik kom ook even mee kletsen. Wij heb vandaag de laatste terugplaatsing van 2 embryo's gehad. Er is nog 1 ingevroren. Maar ik heb even een soort van peptalk nodig. Wie kan mij daar bij helpen? Ik moet ook even wat kwijt! Vanaf begin IUI heb ik al gezegd dat IVF het moet zijn. Begonnen aan IVF 1,5 jaar geleden. Toen heb ik het gevoel gehad dat de laatste poging het moet zijn. Tot nu toe komt dat uit want na 2 verse terugplaatsingen en 3 cryos verder zijn we nu aan beland bij de laatste poging. Helaas, kregen we een zware teleurstelling toen we na de punctie te horen kregen dat er maar 4 eicellen gevonden waren. Je zakt zo'n beetje door de grond heen. Zondag te horen gekregen dat er 3 bevrucht zijn (weer 1 minder) Vanmorgen even in angst gezeten dat er nog 2 overgebleven waren, maar gelukkig alle 3 intact. Er zijn 2 embryo's terug geplaatst, 1 van 7 cellig (redelijke kwaliteit) en 1 van 4 cellig (slechte kwaliteit). Conclusie, wij beginnen onze moed te verliezen en we moeten nog 2 week wachten. Maar het komt nu heel dicht bij dat wij geen kindje van ons samen in onze hart mogen sluiten. Peptalk is nu van harte welkom!
Ach je Chntl, ik snap dat jullie een beetje in zak en as zitten, maar kan niet echt een bijdrage leveren om je op te peppen. Daar heb ik gewoon nog te weinig kennis voor. Wat is de reden dat er 2 embryo's zijn teruggeplaatst? En weet je wat de reden is dat er relatief weinig eicellen uit de punctie zijn gekomen?
Omdat het voor ons de laatste poging is mag je per keer 2 embryo's terug laten plaatsen. En aangezien 1 bij mij niet wil, dacht ik misschien reageerd mijn lichaam wel anders als er 2 in zitten. Gek natuurlijk, maar dan heb je alle geprobeerd. Er zijn maar 8 follikels aangeprikt. Deze keer ging mijn rechter eierstok sneller dan links. Links kon het niet bijbenen dus daar was de grootste maar 16 mm. Terwijl rechts 1 zat van 24 mm. Dat verschil was te groot om het nog beter te krijgen. Daardoor zijn er weinig follikels aangeprikt en automatisch dus ook minder eitjes. Was wel even een domper als de 1e poging 9 eitjes had en 6 bevruchtingen, en de 2e poging 10 eitjes en 5 bevruchtingen had.
Bij mij weet iedereen het. Ik heb er geen geheim van gemaakt. * Omdat ik met kinderen werk en zo vaak te horen kreeg wanneer ik eens aan kinderen begin *Ik dingen moet laten zoals roken/drinken waardoor mensen het gingen vragen *Door de medicatie dikker werd/word *Ii dacht dat ik erg veel last zou krijgen van de lucrin (uit eerdere ervaring) maar deze x totaal geen last gehad. Dus ik ben maar een open boek geworden. Ik hou me trouwens niet in als mensen vragen of ik kinderen heb en als ik dan nee zeg zeg ik er gelijk achter omdat het niet iedereen (makkelijk ) gegund is. Sommige nemen kinderen sommige krijgen kinderen sommige gepland sommige niet maar helaas hoor ik bij degene die iedereen het gunt maar waarbij het niet lukt..
Ik zou ook graag mee willen kletsen! Wij gaan voor een tweede kindje! 1-8 start ik met de decapeptyl (de dag na mijn verjaardag 😁, en 12-8 ga ik gonal f 225 spuiten..
Hier weten alleen m'n beste vriendinnetje en m'n schoonouders dat we weer in het traject zitten, maar das puur vanwege de oppas voor zoonlief
Chntl, ik snap het. Moeilijk allemaal, hoor. Inmiddels weer iets bedaard? Espoir, welkom! Jullie hebben dus als een kindje dmv ICSI, begrijp ik? Hunkie, hahha! Oud, oud...je bent zo oud als je je voelt, toch? Mijn eerste spuiten zetten viel me alles mee! Beetje zweethandjes, maar voelde niks van het prikje. Ging goed! Iemand bijwerkingen van Gonal F?
Ik praat graag even mee. 1 juli gestart met ons eerste ICSI traject. Morgen de laatste primolut en al een aantal keer geprikt. Dat valt me tot nu toe mee. Ben wel erg zenuwachtig over alles wat nog komen gaat. Hoelang het bijv. duurt na de laatste pil ed. Pffffff Wel heel fijn om hier herkenning te lezen. Ook het wel of niet vertellen is bij ons nog een dingetje. Mijn ouders weten het bijv. niet. Mijn zus wel en een hele goede vriendin maar verder niemand. Soms voel ik me dan best alleen en onbegrepen. Die vriendin woont namelijk niet in de buurt en zie ik niet zo vaak. Gelukkig kan ik altijd bij mijn zus langs..... Zou het wel graag aan mijn ouders willen vertellen maar zie daar erg tegen op. Kan er erg moeilijk over praten, moet al bijna weer huilen achter de computer. Weet niet of ik sinds het prikken van de deca emotioneler ben want moet ineens veel vaker huilen terwijl ik dat normaal helemaal niet heb.
Espoir, wat fijn dat jullie al een kindje hebben dmv ICSI. Sta je er nu anders in dan de eerste keer? Tess84, welkom! Waarom zou je het niet aan je ouders vertellen? Omdat je dan gaat huilen? Is dat erg?
Ja heel anders, omdat ik weet wat ons te wachten staat. En ik vind het veel spannender, bij de eerste verliep de icsi eigenlijk vlekkeloos, ben vooral bang dat de teleurstelling heel groot is als het nu de eerste keer niet lukt.
Apart hè? Dat je er anders in staat. Hoor het vaker, hoor! Ik heb net de tweede spuiten gezet. Ging niet helemaal vlekkeloos; haalde de spuit eruit en zag toen dat er nog 75 eenheden in de pen zaten. Heb m alsnog weer in mijn buik geprikt en de eenheden eruit gespoten. Shit! Kan geen kwaad toch?
Hoi meiden, Ik zou ook graag met jullie mee willen kletsen. Ik start 22-7 met IVF voor een tweede kindje. Wij hebben in juni 2014 een zoontje gekregen, na de 4de terugplaatsing. Mijn man heeft 18-7 zijn opzwemtest, vinden het beide weer erg spannend. Lijkt me leuk om te kletsen en ervaringen uit te wisselen.
Ik had ook moeite met het aan mijn ouders vertellen, maar ik heb zo een goede band met mijn ouders, dat ik het op een gegeven moment ook niet langer wilde verzwijgen voor ze. Het liefst zou je natuurlijk op een dag zeggen: Jullie worden opa en oma!!! Maar toen bedacht ik ook, hoe raar zou het zijn als hun dan helemaal niet het voortraject weten en alle verdriet die het heeft meegebracht. Mijn moeder is dan ook regelmatig mee naar het ziekenhuis geweest voor controles (zodat mijn vriend niet steeds mee hoefde of ik niet aldoor alleen hoefde) Van de Gonal-F heb ik ook geen bijwerkingen ervaren
Nozzo, dat was dus ook mijn overweging om het aan mijn moeder (vader is overleden) en zussen, etc. te vertellen. Eigenlijk wil je ze gewoon een kei harde verrassing bezorgen, maar als het dan niet gaat zoals het moet, dan maar zo. Aanstaande maandag heb ik een echo om de voortgang van mijn eitjes te bekijken en ik hoefde maar in de app te gooien wie er mee kon en had gelijk twee vrijwilligers. Hahah! Welkom Taatje. Stom hè, dat ik niet goed geprikt had. Voelde me echt een beetje dom. Gelukkig kon in het ook even aan mijn moeder vragen, die verpleegkundige is, ze was alleen aan het werk en kon niet meteen reageren. Piindaa, hoe voel jij je?
@Fientje1234, tsjah ik voel me heel goed eigenlijk. Alleen dat ik in de middag soms een beetje moe wordt heb ik verder helemaal geen symtonen. Soms wordt ik daar erg onzeker van, maar zolang er geen bloed is hou ik hoop. Dus het kan nog!!! Ik moet het weekend nog even door en dan mag ik testen. Gelukkig moet ik het hele weekend werken dus heb ik wel afleiding. Wij hebben het sinds de tp verteld aan mijn ouders. Hebben eigenlijk zo goed als alles met zijn tweeen gedaan. Maar mocht deze "uk" niet blijven plakken (zoals we het zelf noemen) hebben we wel troost van mijn ouders. Schoonvader weet het inmiddels ook. (Schoonmoeder helaas overleden). Je weet maar nooit maar vonden het beide fijn als er toch iemand was die ervan af weet.
Piindaa, spannend joh. Hopelijk gaan de dagen een beetje snel voor je. Ik duim in ieder geval voor je.