Wie ook bezig met Ivf/icsi in juli/augustus.

Discussion in 'MMM clubs' started by Sennie, Jul 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sennie

Sennie Bekend lid

Feb 5, 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Pinda ow wat zal het een spannend weekend voor je worden.. Ik ga super hard duimen voor een positieve test na het weekend voor jullie!!

Nozzo02 bij ons was het ook precies die reden dat we het onze familie hebben verteld. Het is soms ook gewoon fijn om gewoon te kunnen zeggen ik voel me klote vandaag dus sorry als ik niet gezellig ben. En dan weten ze ook gelijk waarom en krijg je niet steeds vragen. Ook met ziekenhuis bezoeken vaker mijn moeder en zus meegehad. Dit was toch ook wel erg fijn.

Aankomende dinsdag heb ik me eerste echo en hoor ik wanneer ik met de hormonen voor de eiproductie kan beginnen. Ben wel super moe op het moment door de triptofem. Hopelijk zakt dat wel meer af want voel me aardig belabberd zo. Prikt een van jullie ook triptofem of hebben jullie allemaal de decapeptyl prikken gehad?

2. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    Hoi hoi,

Mag ik me ook even voorstellen? Ik ben niet echt een actieve forumgebruiker hoor, maar lees wel met jullie mee.
    Wij zijn afgelopen maand ook gestart met ons eerste IVF traject en herken dan ook veel van wat hier geschreven wordt.
    Afgelopen maandag de eerste uitgangsecho gehad en mogen starten met Gonal F 150 E. Aankomende maandag heb ik weer een echo om te kijken of alle follikels goed aan het groeien zijn. Spannend!!!

@Sennie, ik prik decapeptyl maar ben ook verschrikkelijk moe. Heel vervelend want ik heb een verantwoordelijke baan waar ik echt mn koppie bij moet houden. Het lukt maar deels. Maar het is nog even doorbijten en voor een goede zaak.

3. nozzo02

nozzo02 Lid

Jan 21, 2016
    80
    0
    6
    Ik gebruikte ook decapeptyl, nu niet omdat ik de tp maandag al heb gehad. Maar ook ik werd moe van de decapeptyl. Waar ik normaal altijd 3 keer sportte minimaal in de week, ben ik nu blij als mijn werkdag erop zit en ik na het eten ff een dutje kan doen, wat voel ik mij oud dan hahah. Alles voor het goede doel zeggen wij ook altijd :) fijn weekend allemaal!

4. Bucky

Bucky Nieuw lid

Jul 15, 2016
    2
    0
    0
    Hallo allemaal wat heerlijk dat je hier met mensen kan praten die hetzelfde ondergaan. Wij zijn ook met icsi bezig eerste ronde 12 eitjes 6 embryo's 5 ingevroren en 4 kapot bij ontdooien wat een tegenvaller was dat zeg 😔

5. Bucky

Bucky Nieuw lid

Jul 15, 2016
    2
    0
    0
    Ik gebruik ook deca maar heb de eerste ronde nergens last van gehad en nu zijn mijn klachten ook weg gelukkig eerste paar dagen was ik erg emo en had opvliegers

6. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Ik heb tijdens de eerste behandeling altijd menopur gebruikt.. Nooit last gehad van moeheid of bijwerkingen. Had alleen bij de laatste poging otriville gebruikt, daar voelde ik me echt moe van..

Wij hebben het bij ons eerste kindje aan iedereen verteld, vrienden, familie, collega's.. Deze keer weten alleen onze gezinnen en een paar goede vrienden het. Vind het wel lekker zo.

7. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Vandaag begonnen met Cetrotide! Rottig prikje en de plek brandt en jeukt een beetje. Getsie! Ook het optrekken met de naald vind ik moeilijk. Iemand tips?

Hoe is het met degenen op het wachtbankje?

8. Piindaa

Piindaa Actief lid

Jul 10, 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Helaas is onze poging niet gelukt. Kreeg al bloedverlies gistermiddag, vandaag is het dan toch echt doorgebroken.

Maandag bellen dat het niet gelukt is. Hopelijk kunnen we snel terecht voor een nieuwe poging.

Ik ga heel hard voor jullie duimen. Zou fijn zijn goede berichten te lezen. Geeft mij ook weer goede moed!!

9. nozzo02

nozzo02 Lid

Jan 21, 2016
    80
    0
    6
    Ohnee Piindaa wat vervelend zeg! :( echt niet leuk! Met ivf en icsi zit er zeker dan nu een wachtmaand tussen voordat je verder mag?

Fientje1234 als de prik vervelend is misschien eerst een beetje kloppen op de plek waar je gaat prikken en na het prikken zachtjes wrijven. Zeiden ze bij mij wel eens dat t hielp. Of t echt zo is weet ik niet maar ik deed het wel eens.

Het wachtbankje gaat me nog goed af, gister een brief van het ziekenhuis gehad dat er 5 de vriezer in zijn gegaan uiteindelijk. Dus dat is wel positief, al hoop ik ze niet nodig te hebben natuurlijk

10. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Pinda, wat klote, zeg! Heel erg balen voor je.

Nozzo, 5! Dat is een mooie score.
    Bedankt voor de tip voor het prikken.

11. Sennie

Sennie Bekend lid

Feb 5, 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Pinda meid wat naar dat de behandeling niet geslaagd is. Ik snap dat je je nu waarschijnlijk ff heel rot voelt. Maar toen ik bezig was voor onze dochter was de 3e poging raak dus geef de hoop niet op want een goede kans is er zeker!! Ik ga voor je duimen dat je snel weer mag starten..

Fientje1234 ik knijp altijd heel hard tijdens het prikken op de plek waar ik prik. Dat werkt bij mij altijd en ik doe de naald er langzaam en trek hem er ook langzaam uit ipv snel. Ik heb tot nu toe nog geen blauwe plekken of echt veel pijn gehad. Weet niet of je wat aan mijn tip hebt maar meld hem toch maar hihihi..

Nozzo02 voor jou nu ook een spannende tijd in de wachtweken. Fijn dat je je goed voelt dat scheelt al enorm. Ik hoop super erg dat je de wachtweken afsluit met prachtig nieuws!!

Ik moet morgen voor de echo. Ben op dit moment ongesteld. Ze zeiden al dat dit zou gebeuren en het bloedverlies valt gelukkig mee. Maar toch zie ik dan op tegen de echo vanwege het bloedverlies bah!! Vind dat altijd zo vies. Maar ja alles voor het goede doel!!
    Een fijne dag allemaal en voor degene die lekker van de zon kunnen gaan genieten vandaag, heerlijk gaan doen!!
    Tijdens een behandeling is een beetje vitamine D altijd heel erg welkom:D

12. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Sennie, bedankt voor je tip. Die ga ik vanavond maar eens uitproberen. Gisteravond deed het weer zo zeer. En het was weer vuurrood.
    Spannend, je echo. Is het een uitgangsecho?

Ik heb vandaag voor de eerste keer een echo gehad voor een fm. De follikels zijn nog niet van voldoende grootte om een punctie te doen. Moet nu doorgaan met Gonal F en donderdag weer terugkomen om te kijken hoe ze dan gegroeid zijn. Ze kon al wel zien dat per eierstok al wel een stuk of 6 follikels in de maak zijn. Dat was goed. Nu alleen dus nog even door.
    Arts ging nog even in het team overleggen of ik de Gonal moet ophogen.
    Iemand dit als eens gehad? En hoe zag het er bij jou bij de tweede echo eruit?

13. Sennie

Sennie Bekend lid

Feb 5, 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Ja volgens mij heet het uitgangsecho maar weet het niet zeker haha. Ik krijg tijdens de echo te horen wanneer ik met de hormonen mag beginnen voor de groei van de eitjes. Ik hoop gelijk want dan schiet alles lekker op hihihi.

Wat fijn dat ze al aan beide kanten 6 follikels zagen. Weet je toevallig hoe groot ze waren? Vaak krijg je je punctie als ze tussen de 18 en 20 mm zijn volgens mij.

Nu heerlijk genieten van het warme weer echt zalig!!

Een fijne zonnige dag allemaal

14. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    Hoi Fientje, hoe lang ben je nu bezig met spuiten van Gonal f?

Ik heb vanmorgen ook een echo gehad, bij mij zijn er 36 :$ follikels aan het groeien. De grootste is 1,8 mm dan een van 1,6 mm en de rest zo rond de 1,1 en 1,2.
    Veel te veel natuurlijk. Moet morgen weer terugkomen om te kijken en moet om drie uur bellen. Als mijn bloedwaarden niet goed zijn wordt het hele traject gestopt en moet ik weer twee keer menstruatie afwachten.
    Niet echt de uitslag waarop ik hoopte. Maar duimen dat de bloedwaarden goed zijn.

15. nozzo02

nozzo02 Lid

Jan 21, 2016
    80
    0
    6
    Wow 36! Wat veel! Dit is dus een gevalletje overstimulatie?

@Sennie ik hoop dat je direct mag starten na de echo :)

@Fientje, dat is een mooi aantal, donderdag voor een nieuwe echo dus. welke Cyclusdag zit je dan?

Het is eindelijk weer eens lekker weer, een beetje Vitamine D doet wonderen inderdaad!

16. Tess84

Tess84 Lid

Jul 8, 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sennie ik zit in precies dezelfde periode als jij nu.
    Zondag is bloeding begonnen en woensdag naar het ziekenhuis voor uitgangsecho...(zenuwachtig.....)
    Ben heel erg benieuwd hoe het daarna verder gaat, hoe lang het nog allemaal gaat duren.
    Onze planning was om 1 augustus op vakantie te gaan maar doordat we met dit traject zijn gestart loopt alles even anders.:(

17. Sennie

Sennie Bekend lid

Feb 5, 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Toevallig belde het ziekenhuis vandaag over iets anders maar heb het gelijk even gevraagd. Ze zei dat ik rond 28 augustus de 2e echo zou hebbe, dus gelijk starten met de hormonen morgen en dan ongeveer een week daarna de eerste fm meting. Rond de 9 dagen prikken zei ze. En dan word gekeken of ze de punctie kunnen inplannen. Heel spannend inderdaad!!

18. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Bijtje, 7 dagen. Vandaag (zometeen dus) dag 8.
    Had al begrepen dat dat aardig vroeg is voor een eerste echo.
    36?! Jeumig, dat zijn er wel heel veel...oef! Hoop dat het nog binnen de perken te houden blijft.

Nozzo, cyclusdag 12, stimulatiedag 10.

Ik ga weer spuiten. Doei!

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dag dames,
    Mag ik jullie hier vergezellen?

Momenteel zitten wij net in onze rustmaand voor we in augustus door gaan met ivf/icsi (vandaag ongesteld geworden na iui 4 die is stopgezet door een cyste en waarna ik een tijdje aan de pil ben geweest).

Het hele zooitje is een beetje ontregeld nu, hopelijk komt mijn cyclus deze maand weer wat op de rails (heb normaal een heel korte en regelmatige cyclus van ongeveer 27 dagen). We gaan het deze maand nog even zelf proberen (je weet maar nooit).

En in augustus zal het dan afwachten zijn of het ivf of icsi wordt, dat zal afhangen van mijn vriend zijn staaltje, omdat het bij de iui's wel heel wisselend was en op het einde eigenlijk ook helemaal niet goed meer om een kans te maken met iui.
    Als het goed is volg ik hier al wat mee en leer ik jullie wat kennen!

20. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Pindaaa, wat rot.. Veel sterkte om dit weer te laten landen.

Ik heb vrijdag ook uitgangsecho. Ben erg benieuwd. Ben al 2 maanden niet ongesteld geweest. Mijn laatste menstruatie heeft 5 maanden geduurd, heb toen een kuurtje primolut geslikt omdat mijn baarmoederslijmvlies niet meer afgebroken word.

Bijtje, hoop dat je waardes goed zijn! Ik had bij de laagste punctie waar mijn zoon uit geboren is 32 eitjes aangeprikt. Dat was echt de hel! Aan het eind van de stimulatie, kon ik nauwelijks nog rechtop staan van de buikpijn.

Welkom Dora, spannende periode breekt er aan.

Share This Page