Wie ook bezig met Ivf/icsi in juli/augustus.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sennie, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

14 mei 2014
    100
    23
    18
    @Fientje, ik had gister ook echo na 7 dagen, we lopen dus gelijk. Wat leuk.

@taatje, mijn waardes waren gister aan de hoge kant, maar ze gaan wel door, ze bekijken het per dag. Dus zo direct mag ik weer aantreden...
    Bij jou zijn er dus ook veel aangeprikt. Ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen. Het is zo onzeker, wel niet door, overstimulatie, de gevoeligheid van mn buik inderdaad (heb ook een darmontsteking erbij) en uiteindelijk misschien de punctie.
    Ik bekijk het maar met de dag en probeer er alles aan te doen mijn lichaam zo gezond mogelijk te houden.

2. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Welkom, Dora. Slim om het toch gewoon deze maand even zelf te proberen. Je weet immers maar nooit ;)

Bijtje, oh ja, grappig! Maar bij jou zagen ze dus al heel veel eitjes. Wat spuit jij (of had ik dit al gevraagd)?

3. hunkie

hunkie Lid

10 dec 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    Hoi dames

Ik heb net mijn tweede fm gehad.
    Nou begreep ik eerst dat ik vier/vijf links had en 5 rechts maar vandaag zei ze dat ik maar vijf follikels heb.
    Beetje teleurgesteld helaas..
    Donderdag moet ik weer terug komen hopelijk zijn ze dan groter nu waren ze gemiddeld 14.
    En dan zondag of maandag de punctie.
    Ik had echt gehoopt op meer...
    Nou ja we zien wel.

Succes iedereen met het afwachten of de punctie of de start...
    (Ben niet zo goed in namen en berichten)

4. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

14 mei 2014
    100
    23
    18
    Bijtje, oh ja, grappig! Maar bij jou zagen ze dus al heel veel eitjes. Wat spuit jij (of had ik dit al gevraagd)?[/QUOTE]

Ik spuit gonal F 150 eenheden, maar is gister teruggebracht naar 100 E. Om drie uur mag ik bellen voor de bloeduitslag, die zal ons vertellen of we een punctie mogen, of dat we moeten stoppen met het hele traject...

5. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

14 mei 2014
    100
    23
    18
    Oh, jongens, ik ben zo blij. Mijn bloedwaardes zijn goed dus heb ik een "go" voor de punctie gekregen. Donderdag al. echt opluchting dat het doorgaat...

6. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Wat een super goed nieuws Bijtje81!! En donderdag al, spannend! Vanavond dan dus de pregnyl zetten. Ik snap je opluchting helemaal, weer een stapje verder :)

7. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje dames, wat een verhalen allemaal. Er wordt hier gesproken over medicijnen alsof we niet anders weten. Ik blijf het bijzonder vinden allemaal.

Ik krijg morgen mijn prikinstructies en verwacht een dezer dagen met de pil te kunnen starten. Ik vind het wel weer spannend. Ik weet dat de kans van slagen vrijwel nihil is, maar toch, het voelt alsof dit echt de allerlaatste kans op een 'natuurlijk' zwangerschap ik.
    Hoelang hebben jullie de pil geslikt voor je mocht gaan spuiten?

8. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Hoi allemaal,
    Maatwerk gewoonlijk slik je een strip dus 3 weken de pil voor je start met spuiten zetten.

Bijtje wat ontzettend fijn dat de punctie door kan gaan!! Je zal wel erg opgelucht zijn nu..

Hier vandaag de echo gehad en mag vanavond beginnen met de hormonen. Ze zag nu al links 6 eitjes en rechts 4 maar omdat alles zo klein was kunnen het er ook meer zijn. Volgende week donderdag heb ik dan de eerste echo om te kijken hoe en of mijn eitjes mooi gaan groeien. Dus vanaf vanavond 2x achter elkaar spuiten. Alles lijkt nu even in snelvaart te gaan dus besef nog steeds niet helemaal dat ik al weer zover in het traject zit :$

9. Tess84

Tess84 Lid

8 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help!
    Ik weet het even niet meer. Morgen heb ik de uitgangsecho is het iets waar ik alleen heen kan of is het beter dat vriendlief mee gaat? Ik weet wel dat ze tijdens het voorgesprek gezegd hebben dat hij niet altijd mee hoeft maar nu twijfel ik over morgen.

10. Tess84

Tess84 Lid

8 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn Sennie dat alles zo snel gaat.
    Hopelijk zelf morgen ook dat nieuws. Maar wat ik me af vroeg. Jij hebt het over meerdere eitjes al he. Ik weet even niet meer hoe en wat. Ben zelf nu bezig met decapeptyl. Zorgt dat voor meerdere eitjes of is dat pas bij gonalf?

11. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Als ik het goed begrepen heb liggen er elke maand al meerdere eitjes klaar maar gaat daar gewoonlijk maar 1 of 2 van springen. De Gonal f zorgt voor de groei van alle eitjes waardoor je dus ipv 1 meerdere eitjes hebt. Je zou morgen kunnen vragen hoeveel er al bij je klaar liggen. Ze maken dan een schatting omdat het heel klein is nu nog :D

12. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Hoi Tess84, ik ben naar deze echo ook alleen heen gegaan. Ik bel mijn vriend vaak meteen na het ziekenhuis even op hoe het is gegaan. Ik had ook 3 weken de pilstrip en die maand erop volgend starten met prikken. Goed nieuws Sannie. Jij zet de prikken achter elkaar aan? Ik deed er altijd 1 in de ochtend en 1 in de avond. Maar je kan natuurlijk ook beide op t zelfde tijdstip.
    Succes allemaal maar weer!

13. Tess84

Tess84 Lid

8 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden voor de snelle uitleg en reacties! Fijn!!!

14. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Een jaar geleden begon ik mee te schrijven in een topic over icsi, die had ik in augustus 2015. En nu ik fit topic zie denk ik wow een jaar geleden.

Ik ken niemand en hoef ook niet meer mee te schrijven, bij ons boven ligt een heel tevreden mannetje van bijna 3 maanden.

Iedereen heeeeel veel succes gewenst!! Moest het gewoon ff zeggen.

15. dievine

dievine Actief lid

17 okt 2011
    191
    0
    0
    noord brabant
    Hi Dames

Hier een mede startster van Icsi. Ik heb al enkele uitgangsecho's gehad en morgen krijg ik het besluit of er vrijdag geprikt wordt. De score is aan de lage kant, 3 of 4 follikels, maar ja...daarintegen ben ik dan ook wel de oudste van dit cluppie, als ik snel door de berichten heen gekeken heb (veel van 28, ergens een verdwaalde 36 jarige en sja...39...is toch wel oud ;)
    Maar goed zoals jullie je verhaal hebben voor het starten of zitten in een medische mallemolen, zo heb ik die ook.
    Ik heb gelukkig 2 jaar geleden een dochter mogen krijgen middels icsi, dus dat het kan is bevestigd.
    KOmende week wordt een lastige, ik moet de punctie alleen ondergaan omdat manlief geen vrij kan krijgen van zijn werk, sterker nog, hij moet op en neer komen morgen (2,5 uur rijden enkel) om zijn ding te doen.

Qua bijwerkingen..ik spuit pregnyl en gonal f. Ik heb er veel hoofdpijn van en pijn in mijn onderrug, dat had ik de vorige keer met gonal f ook. Ik spuit via het flair-up schema, dat is veel hormonen in een korte tijd. 300e gonalf.....dus ja...das een strot hormonen...

Het is voor een goed doel en sja vrijdag de punctie.... daarna de wachtperiode....als uberhaupt al eitjes in de follikels zitten.
    WE zien wel. Als het nu niet lukt, rest mij nog 1 poging voor ik 40 ben. Daar trek ik de grens van proberen.

16. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Bijtje, ik had bij de punctie waar mijn zoon uit geboren is 32 eitjes.. 11 bevruchtingen en slechts 2 cryo's. Fijn dat de punctie doorgaat !!

Tess, ik ga vrijdag ook alleen voor de uitgangsecho.

Dievine, jeetje de punctie in je eentje? Eigenlijk is het van de zotte dat je man geen vrij krijgt, voor zoiets belangrijks

17. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Bijtje, wat een goed nieuws! Ik duim voor je dat alles goed gaat.

Weer, wat een lief bericht. Dat geeft de burger moed!

Dievine, hij krijgt geen vrij? Wat is dat nou voor iets raars? Lekker meegaand, die werkgever...bleeegh! Kan er iemand anders met je mee?

Hier gaat alles zn gangetje. Ben lichtelijk zenuwachtig voor morgen, tweede echo. Vond de uitslag van de eerste fm aardig teleurstellend, dus hoop echt op een beter resultaat morgen!
    Gisteren weer Cetrotide (en Gonal) gespoten maar die deed zo zeer! Merk sowieso dat boven mijn navel spuiten pijnlijker is dan onder mijn navel. Hebben jullie dat ook?

Hoe gaat het met de meiden op het wachtbankje?

18. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Wel fijn om ook nog succesverhalen te lezen, dat geeft inderdaad moed.

Op mijn wachtbankje begin ik vandaag een beetje ongemotiveerd te raken, het voelt alsof ik al wat menstruatiepijntjes begin te krijgen. Ik heb altijd hevige menstruaties en de dagen ervoor voel ik het aankomen, zo voelt het nu ook. Ik hou hoop.. Maar ik merk dat ik echt nergens zin in heb vandaag en weinig concentratievermorgen op het werk.

Dievine je gaat toch niet helemaal alleen heen? Ik was na de punctie echt dizzy van de medicatie en kon niet alleen naar huis. Dat raden ze ook echt af.

Fientje1234 hopen dat de echo morgen positief is. Ik spuit eigenlijk altijd om en om links en rechts van mijn navel. Maar meer naar boven lijkt het wel gevoeliger dan naar onderen inderdaad.

19. Tess84

Tess84 Lid

8 jul 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net voor de echo geweest. Alles goed en morgen starten met Gonalf. Volgende week weer terug.
    Het viel me uiteindelijk alles mee. Maak van te voren te veel problemen in mijn hoofd.

20. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Hunkie: Jammer dat je teleurgesteld bent, kan het wel begrijpen hoor. Je hebt liefst natuurlijk zoveel mogelijk eitjes! Ik zou zelf ook teleurgesteld zijn, denk ik. In ieder geval veel succes gewenst met de punctie!

@Bijtje: Waauw spannend zeg! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan... Zeggen ze niet dat het des te pijnlijker is met meer eitjes? Hopelijk valt het mee, heb je een verdoving of narcose?

@Sennie: Succes met het spuiten!

@Tess: Een uitgangsecho is gewoon om te kijken of je veilig kan starten met de hormonen, dat je geen cystes etc hebt. Dus eigenlijk is het daarbij niet meteen nodig dat je vriend erbij is. Bij de punctie en terugplaatsing lijkt het me wel aangenaam als hij er bij kan zijn.

@Dievine: Ik hoop dat je niet teveel pogingen meer moet doen en dat het snel raak is voor je 40 bent! Zou je idd niet beter iemand meenemen voor de punctie? Bij ons moet ik iemand meenemen omdat je door de verdoving nadien geen auto mag rijden. Mijn vriend krijgt trouwens ook een briefje vanuit het ziekenhuis, dus moet er geen vakantie voor nemen.

Deel Deze Pagina