Wie ook bezig met Ivf/icsi in juli/augustus.

Discussion in 'MMM clubs' started by Sennie, Jul 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Tess, nou, dat is mooi! Prikinstructies gehad? Gaat het je allemaal lukken denk je? Of zie je er tegenop?

2. Tess84

Tess84 Lid

Jul 8, 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja prik instructies gehad. De vorige lukte heel goed. Ben benieuwd of het met de pen ook zo makkelijk gaat.
    Zie er wel erg tegenop allemaal. Maar dat is vooral de onzekerheid en het wachten. Maar dat zal jullie vast niet onbekend klinken.
    Gelukkig van de week een paar dagen weg...even ergens anders aan denken.
    Succes met de 2e echo morgen Fientje!!

3. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Hi Dames, ik kom even binnen vallen.

Succes deze poging! Hoop op veel eitjes, veel bevruchtingen en veel embryo's!

Op naar een dikke buik :)

Mijn punctie is denk ik zondag al, want ik ging ineens wel heel rap. Zit nu op dag 7 met 17mm. (heb ook maar 2 follikels)

4. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Tess, goed zo! Herkenbaar, dat je er tegenop ziet. Dat heb ik ook. Gewoon ook al het onbekende.

Yasmijn, doen ze, ondanks dat je er maar 2 hebt, toch een punctie?

5. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Hier inmiddels ook menstruatie achtige krampen voelbaar. Soms zo erg dat ik even krom moet staan. Dinsdag mag ik testen maar ga er van uit dat deze 2 beide niet zijn blijven plakken. En dan dus op naar de aller laatste cryo van de aller laatste poging. Ben benieuwd of het ons nog gegund is.

Zijn hier nog meer dames die dinsdag mogen testen?

6. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Meiden, wat rot dat jullie krampen voelen. Het kan ook innesteling zijn. Duimen draaien hier!

7. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Oeh, Chntl, dat is wel heel spannend. Hoop zo dat het goed uitpakt voor je! Ik duim in ieder geval voor je.

Ik heb net weer een echo gehad. De twee grootste follikels (maandag waren ze 10 en 11 mm) zijn nu 13 en 14 mm zijn niet hard genoeg gegroeid. De arts ging nog wel overleggen in het team, maar ik moet me er op voor gaan bereiden dat de behandeling afgebroken gaat worden. Iemand dit als eens meegemaakt? Mocht je toen de maande erop meteen weer beginnen met spuiten? Of duurde dat langer? Gatver...baal er zo van!

8. Tess84

Tess84 Lid

Jul 8, 2016
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend balen Fientje! Ik duim voor je, voor toch nog goed nieuws! Sterkte!

9. Sennie

Sennie Bekend lid

Feb 5, 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Fientje wat balen meid. Ik heb mijn allereerste behandeling toen de tijd moeten afbreken ook omdat er te weinig groei was. Ik moest 1 menstruatie afwachten en kon toen gelijk weer door. Ik hoop voor jou dat je eitjes toch nog een groei spurt gaan maken en je deze behandeling gewoon kan afmaken. Mocht hij wel afgebroken worden telt hij gelukkig niet mee voor de verzekering. Maar dat is natuurlijk niet waar je op zo een moment aan denkt. Ik ga heel hard voor je duimen meid!!!

10. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Tess, dank voor je lieve woorden.

Sennie, ook jij bedankt voor je lieve woorden.

Ben vanmiddag door het ziekenhuis gebeld. De behandeling wordt nog niet afgebroken (was daar al wel.op voorbereid), maar ik moet nog 2 dagen Gonal in 225 eh gaan spuiten ipv 150 eh. Zaterdagochtend mag ik dan weer komen voor een nieuwe echo. Hopelijk is er dan meer gegroeid en kan ik alsnog een punctie krijgen.
    Mocht dat niet zo zijn dan is het jammer en is het inderdaad geen poging die vergoed hoeft te worden, dat scheelt weer :)
    Kreeg ook nog de tip om te vragen naar een escape IUI. Wil dat eventueel ook bespreken daar, mocht ICSI niet doorgaan. Iemand ervaring met een escape IUI?

11. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    Ben vanmiddag door het ziekenhuis gebeld. De behandeling wordt nog niet afgebroken (was daar al wel.op voorbereid), maar ik moet nog 2 dagen Gonal in 225 eh gaan spuiten ipv 150 eh. Zaterdagochtend mag ik dan weer komen voor een nieuwe echo. Hopelijk is er dan meer gegroeid en kan ik alsnog een punctie krijgen.
    Mocht dat niet zo zijn dan is het jammer en is het inderdaad geen poging die vergoed hoeft te worden, dat scheelt weer :)
    Kreeg ook nog de tip om te vragen naar een escape IUI. Wil dat eventueel ook bespreken daar, mocht ICSI niet doorgaan. Iemand ervaring met een escape IUI?[/QUOTE]

Hoi Fientje, wat een onzekerheid allemaal. Ik hoop dat je follikels nog even goed gaan groeien. Bij mij hebben ze bij de voorlichting wel aangegeven dat er een escape IUI mogelijk is als er te weinig follikels zijn. Ik weet dus wel dat het gedaan wordt, maar heb dr geen ervaringen mee. Succes zaterdag

12. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    Nog even een korte update: vandaag punctie gehad. Het was niet prettig maar had wel verwacht dat het meer pijn zou doen. Ik wist natuurlijk dat het langer zou duren dus daar had ik me al op voorbereid.
    Vanwege het hoge aantal follikels en eitjes (22) kreeg ik wel duidelijke instructies: direct bellen als er iets niet goed voelt en sowieso zaterdag even contact met de verpleegkundige hoe ik me voel. Verplichte bedrust voor twee dagen en minimaal 5 dagen rustig aan doen.
    Zaterdag krijgen we ook te horen hoeveel eitjes er zijn bevrucht en wordt gekeken of er een terugplaatsing kan plaatsvinden. Dat heeft, naast de groei vooral ook te maken met hoe ik mij voel. Een mogelijke zwangerschap heeft ook invloed op overstimulatie.

13. Daantjuh30

Jul 21, 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Ik ben hier nieuw. Mijn man en ik zijn ook bezig met icsi, gister de punctie gehad en die viel mij ontzettend mee! Alleen de napijn niet, daar heb ik nog steeds last van. Morgenochtend krijgen we te horen of er eitjes bevrucht zijn en of we zaterdag de tp hebben. Erg spannend dus!:)

14. Mackwek

Mackwek Actief lid

Feb 27, 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Oh wat vervelend chntl. Kun je nog wel een beetje positief vooruit kijken? Hebben jullie het er weleens over gehad wat als?? Ik gun het je van harte meid!

Blijft spannend zo Fientje! Houdt een escape iui met meerdere eitjes automatisch ook niet in dat de kans op een meerling nog groter is?

Ik ben net ongesteld geworden, nu dus officieel starten met de pil. Volgende week uitgangsecho en hopelijk over 6 weken ook een punctie. Ik vind het nu al lang duren, laat staan straks....

15. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    @daantje, spannende dag morgen. Ik hoop op een mooie uitslag voor jullie.

@mackwek, welkom. veel succes de komende tijd.

16. hunkie

hunkie Lid

Dec 10, 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    Hoi dames

Lees verschillende berichten van verschillende dames.
    Zoals ik al zei ik kan niet onthouden wie wat gestuurd heeft maar wens jullie alle het beste..
    Het is niet niks het traject met alle tegenslagen gelukkig ook met goed nieuws.

Zelf ben ik vandaag voor mijn tweede fm geweest en er waren toch meer follikels dan maandag helemaal happy nu.
    Maandag krijg ik mijn eerste punctie en ik weet echt niet wat ik moet verwachten.
    In eerste instantie maakte ik me enorm druk maar nu denk ik, ik zie het wel.
    Ik ben niet de eerste of de laatste die dit mee gaat maken en iedereen ervaart het op zijn eigen manier.
    Wel ga ik het lekker rustig aan doen dit weekend stress of wat dan ook lekker uitgerust maandag naar het ziekenhuis.. nog drie maal spuiten en zondag lekker en rust dag..
    Kan niet wachten tot dat het maandag middag is een alles achter rug is.

Nou zijn mijn zorgen ver weg maar zit alleen nog met mijn vriendje.
    Denk nl dat hij van zijn stokje gaat met de punctie hihi
    Ben benieuwd hou hij zich gaat houden..
    Op naar een fijn weekend en geniet van het mooie weer

17. chntl

chntl Bekend lid

Apr 5, 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Wij blijven positief! Al hebben wij wel zo iets van je kan beter denken en blij zijn als het positief word dan positief te denken en verdriet hebt als het negatief word. Wij hebben 1 voordeel, ik hoef geen punctie meer! Daarvan heb ik 2x mega pijn gehad tijdens de punctie door te weinig medicatie. 1x was wel goed gegaan. Maar toen moest er zuurstof bijgegeven worden omdat ik te ver weg zakte.

En wat als.......... Daar is maar 1 antwoord op; accepteren, respecteren en door gaan.
    En toch komt de klap echt nog wel als je uitbehandeld bent om het zo maar even te zeggen.
    We wachten eerst dinsdag af. Mocht dat negatief zijn dan menstruatie afwachten. En als het goed is dan 14 dagen na begin menstruatie weer een cryo tp. De aller aller aller laatste. Dus in principe kunnen wij over 4,5 week weten of wij uitbehandeld zijn of dat wij toch nog een prachtige wonder geschonken krijgen.

18. Daantjuh30

Jul 21, 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarstraks gebeld naar het ziekenhuis en goed nieuws! Er heeft bevruchting plaats gevonden en morgen de terugplaatsing. Spannend allemaal!

19. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Hier ook even een update. Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, baarmoederslijmvlies erg dik, krijg dus een kuurtje, zoals verwacht. Rechts 23 eitjes, links 19 stuks geen teken van menstruatie. Helaas was de uitslag van mijn man niet goed. Waar hij de eerste keer 54 milj. zwemmers had met een bewegelijkheid van 94% heeft hij nu 45 milj. zwemmers met een bewegelijkheid van 6%
    Aankomende vrijdag krijgt hij opnieuw een opzwemtest, indien het weer slecht is wordt het sowieso icsi maar dan word hij ook doorverwezen naar de uroloog om te kijken waar deze daling vandaan komt. Ben erg benieuwd..

20. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Bijtje, goed op jezelf passen, hoor! Hopelijk kan er een tp plaatsvinden.

Hunkie, wat fijn. Hoop dat ze een paar mooie eitjes vinden en dat die goed bevrucht kunnen worden.

Daantjuh, welkom! Weet je al hoeveel eitjes er bevrucht zijn? En morgen tp? Welke ziekenhuis zit je?

Taatje, zijn jullie nog niet bezig met ICSI dan? Met deze cijfers kom je toch niet in aanmerking voor ICSI?

Ik zit kei hard te duimen voor mezelf dat mijn eitjes hard gegroeid zijn. Hoop zooooo dat al het spuiten niet helemaal voor niks geweest is. Morgen weet ik meer.

Share This Page