Wie ook bezig met Ivf/icsi in juli/augustus.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sennie, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ooooh chntl, kut kut kut!! Meer kan ik er niet van maken. Wat had ik het graag anders gezien voor je. Ik hoop dat je genoeg mensen om je heen hebt die je hierbij kunnen steunen mocht je daar behoefte aan hebben. Dikke knuffel meid!

Ik kreeg vandaag de uitslag van mijn bloed. Niet goed, zijn sporen van infecties aangetroffen, kans op hepatites b bestaat. Maar heb net even gegoogeld, en werkelijk niks van dat alles is op mij van topassing. Deze week opnieuw bloed laten prikken. Arts zei dat het ook mee kon vallen en het andere infectie kon zijn. Erg vreemd....

2. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Vanochtend contact gehad met het ziekenhuis over de wachtmaand. Ik vind het een beetje onzin om een wachtmaand in te stellen. De verpleegkundige zei dat het beter is voor je lichaam om 1 maand rust te houden, maar wat moet mijn lijf van bijkomen? Van die 2 (bijna) rijpe eitjes?!
    Ik wil eigenlijk meteen door. Wie heeft hier ervaring mee?

3. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Fientje1234: familie weet verder van niets. Dus het is wel een beste domper voor hen. En het voelt als een soort falen van mijn kant.
    Oh, ik vond het ook altijd onzin om een wachtmaand in te lassen. Je lichaam zit zo vol met hormonen dat je beter die hormonen op pijl kunt houden en door kunt gaan dan steeds weer in een gat te moeten vallen.
    Ik had zelfs altijd dat ik een maand moest 'rusten', daarna kon ik 3 week aan de pil (dat bevorderd ook echt alles he) en daarna de rest van de troep. Als je er zo bij nadenkt, door de pil mag je lichaam niks, krijgt dus het niet doen hormoon binnen. Terwijl je dan bij de volgende menstruatie al dik aan de anti eisprong hormoon zit, om vervolgens het groei hormoon te spuiten. Een beetje tegenstrijdig als ik er zo bij na denk.
    En je lichaam veranderd zo erg he!!! En jij zelf veranderd ook nog eens mega! Als ik mijzelf vergelijk met 6 jaar geleden (begin van de kinderwens) denk ik, jeetje wat voor hormoon bom ben ik eigenlijk. Zul jij ook nog gaan meemaken, hahaha!
    Een ander die er al wat langer in zit begrijpt wat ik bedoel.....

mackwek: wij doen dit hele traject met zijn tweeën. Gelukkig word je relatie daardoor ook beresterk! Daarom is het ook vreselijk moeilijk om zo iets aan familie te gaan vertellen. Mijn oma die al 2 achterkleinkinderen heeft en letterlijk op mij zit te wachten voor de 3e. Mijn ouders die zo graag een opa en oma willen zijn, die gaan verhuizen van appartement naar een huis met tuin voor hun kleinkinderen. En je moet ze gewoon vertellen dat ze geen klein kinderen krijgen. Ik weet ook niet of ik sterk genoeg ben om zo iets te kunnen vertellen. Ben nog altijd een wandelend hormoon.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @chntl: Waauw meid, ik weet niet goed wat te zeggen... Het is verschrikkelijk... Ik zou niet weten wat ik zou doen moest ik in jullie plaats zijn. Ik wil je wel heel veel sterkte toewensen.
    Wat je familie betreft; ik denk dat zij aan jullie ook wel zullen merken (als jullie het vertellen) dat jullie dat heel moeilijk vinden... Ze zullen ook wel begrijpen dat jullie het onderste uit de kan hebben gehaald, maar dat dat niet genoeg was en dat jullie dat ook verschrikkelijk erg vinden...
    Goh, ik kan het me echt niet inbeelden moesten wij in jullie situatie zitten. Daarom, echt heel veel sterkte en heel veel moed gewenst!

@Fientje: Ik heb hier nog nooit gehoord dat mensen een maand rust moeten houden na een punctie eigenlijk... Enkel indien er overstimulatie was, was dat bij jou dan zo?

5. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Oooh, sorry, Chntl. Was er een soort van vanuit gegaan dat jullie al wel het eea verteld hadden. Ik sluit me aan bij Dora haar reactie. Ze zullen het echt wel aan jullie zien dat jullie het moeilijk hebben. En waarschijnlijk vinden ze het nog 1000x erger voor jullie dan voor henzelf.

Dora, ik had juist te weinig eitjes. Dus daardoor is de behandeling stopgezet. Ik wil ook gewoon helemaal geen pauze, wordt er stiknerveus van dat ik dan niks kan. Ga een telefonisch consult aanvragen in het ziekenhuis.

6. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Chntl; wat ontzettend klote! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Je doet er alles aan om een gezinnetje te stichten, ik kan me niet indenken hoe jullie je voelen. Heel veel sterkte

@t Fientje, ik ben zelf gewoon altijd achter elkaar doorgegaan. Heb 4 terugplaatsingen en 3 mislukte ontdooiingen gehad voor mijn zoon geboren is. Misschien is het al eens besproken maar in welke ziekenhuizen lopen jullie?

7. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Taatje, het kan dus wel! In het UMCU.

8. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Bedankt iedereen voor de lieve woorden!
    Vanmorgen inderdaad begonnen met menstrueren. Moet nu een maandje rusten. Bij begin volgende cyclus beginnen we aan de laatste cryo.
    Eigenlijk is het maar goed ook dat dit de laatste is. Ben er nu ook wel klaar mee. Eind augustus mogen we weer zoals het nu lijkt. Blijf wel lekker plakken en meelezen hier hoor!!
    Voor iedereen heel veel succes!!

9. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Knap dat je er zo naar kan kijken. Hoop dat de laatste poging toch jullie wonder wordt.

10. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Ik vind het inderdaad ook heel knap dat je er zo naar kunt kijken. Denk dat dat ook een goede instelling is, hoewel het wel heel moeilijk is.

11. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Chntl jeetje meid inderdaad heel knap hoe je hierin staat!! Ik zou niet weten of ik zo zou kunnen reageren als ik in jou schoenen stond. Ik vind het echt bewonderingswaardig!!

Hier morgen eerste fm meting echo. Heb de laatste paar dagen super veel last van pijn bij mijn eierstokken.
    Hoop dat ik morgen een goede echo krijg en ik snel mijn punctie mag want heb nu veel last van de hormonen. Blijft toch allemaal spannend iedere keer en het lijkt nu heel snel te gaan de tijd zeg maar. Ik laat jullie morgen na de echo even weten hoe of wat.

Hoe is het trouwens met de dames op het wachtbankje?

12. hunkie

hunkie Lid

10 dec 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    Ik zit op een wachtbankje in afwachting of mijn eitjes bevrucht zijn..
    Ben er wel wat zenuwachtig onder, ik weet niet waarom maar denk dat ik slecht nieuws krijg.
    Ik hoop zo dat mijn gevoel het verkeerd heeft.
    Morgen tussen half tien en half elf word ik gebeld met de uitslag en bij goede uitslag worden er morgen middag eentje terug geplaatst.
    Dus nog spannend tot morgen ochtend en dan weer op een ander wachtbankje hoop ik

13. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Hier maandag slecht nieuws gehad.. Er is geen zwangerschap ontstaan na de eerste terugplaatsing. Nu een maandje rust en dan volgende maand de volgende terugplaatsing. Schouders eronder en weer door... :)

@Sennie, ik hoop dat je vandaag een mooie uitslag hebt!

14. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Sennie, wat heb je gespoten? Succes vandaag!

Hunkie, woei, spannend!!! Laat je het weten als je meer weet? Ik duim!

Nozzo, wat verdrietig, zeg! Hopelijk heb je even flink gehuild en dan nu inderdaad weer de schouders eronder! Go girl!!

15. hunkie

hunkie Lid

10 dec 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    Zoals ik al dacht heeft er geen bevruchting plaats gevonden.
    Al jaren denk ik dat mijn eicel gewoon te hard is en denk dat ik nu gelijk krijg.
    Nu helaas een maand rust en bij de daarop volgende cyclus word er icsi gedaan...

Weet niet zo goed hoe ik me moet voelen nu.
    Het kwam niet echt als een verrassing.
    Vind het wel heel erg dat er nu een poging voorbij is

16. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Ik blijf het bizar vinden dat ondanks dat er geen terugplaatsing is geweest, de eerste poging al voorbij is.. Ik kan mij voorstellen dat dat heel oneerlijk voelt!

Ik heb inderdaad even flink gehuild en een dag vrij genomen van mn werk, even tijd voor mezelf. En nu ben ik er weer :)

Hopelijk verplaatsen we ons niet allemaal naar het wachtbankje van de rust maand. Een beetje positief nieuws, zou ons goede moed geven

17. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

14 mei 2014
    100
    23
    18
    Jeetje jongens wat een nare berichten allemaal. Iedereen heel veel sterkte in deze rollercoaster die MMM wordt genoemd.

Ik begin weer aardig te herstellen, ben nu weer lekker aan het werk na maandag en dinsdag nog op de bank te hebben vertoeft.
    De gynaecoloog zij zondag na TP dat ik minimaal een week geen zware huishoudelijke klussen mag doen :) Daar hou ik me dus maar goed aan ;)
    Volgende week vrijdag bloedprikken voor de uitslag. Ben benieuwd, maar kan ook maar moeilijk geloven dat er een kans op zwangerschap is. Wat dat betreft moet ik mezelf af en toe toestaan op het beste te hopen. Je mag best wel verdrietig zijn als het niet lukt toch?!

18. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Hunkie, hoe kan dat nou?

Nozzo, goed zo!

Bijtje, akelig dat je een week geen zware huishoudelijke taken mag doen ;) hahaha! Luisteren naar de arts, hehe!
    Twijfels horen bij dit proces denk ik. Je gevoelens worden alle kanten op geslingerd. Je leeft tussen hoop en vrees. De ene keer ben je wat positiever dan de andere keer. Dat is niet gek.

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Hunkie: Hoeveel eitjes had je meid? Pff verdorie, dat is ineens een hele poging voorbij idd, zou ik ook verschrikkelijk vinden. Gelukkig gaan ze nu zeker wel volgende keer icsi doen!

20. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Hoi meiden, hunkie wat naar dat het nu dan ineens voorbij is. Ik denk aan je meid.

Nozzo02 jeetje wat klote dat er geen zwangerschap is ontstaan. Had je nog embryo's in de vriezer? Ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie!!

Hier vandaag ook minder goed nieuws gehad. Ik had maar 6 eitjes waarvan 4 nog maar 10 mm en 2 15 mm dus moet nog doorspuiten en zaterdag weer echo. Ook bleek het zaad onderzoek niet goed te zijn. Er was geen enkele zaad cel gevonden. Ze Laten me wel een punctie doen wanneer de eitjes groot genoeg zijn en kijken dan of er toch wat zaad gevonden word. Is dit niet geval worden mijn eitjes ingevroren en gaan ze operatief zaad cellen bij mijn vriend weg halen. Het word hier dus nog erg Spannend de komende tijd!!

Deel Deze Pagina