Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger.... Maar het gaat hier vandaag echt niet lekker.... geslapen tot half 11, daarna wat yoghurt gegeten en een appel...na het douchen weer in bed gegaan omdat ik me duizelig en misselijk voel "gevoel als of je niets gegeten hebt' daar blaadje gelezen, nog maar een tosti gegeten en een snack a jack. maar het blijft heel erg aanwezig. (normaal word dat gevoel minder als ik wat gegeten heb) Heb ook nog een uur geslapen en nu net weer me bed uit.. maar het gaat gewoon niet... mijn temp is 37,5...(normaal wanneer niet zwanger 36,9) voel me warm maar weet niet of dat altijd wat hoger ligt als je zwanger bent? Buiten me bed is alles te veel.. een stap zetten een arm optillen pfff...... Moet ik nu boeten voor een werkdag en verjaardag van gisteren? Is het normaal dat je dit kan hebben? totaal leeg gezogen en hoofdpijn begint ook... Bah voel me enorm waardeloos! zo erg heb ik het nog niet ervaren.
die vermoeidheid hoort er bij de 1e tijd... tot 10 - 12 weken ongeveer... Net als dat rottige gevoel in je maag... De één is kotsmisselijk, de ander voelt niets, en daartussen zit dus ook nog een heleboel... Het klopt dat je temp nu wat hoger is dan normaal. Anderzijds kun je het voor je idee ook ijskoud hebben. Allemaal hormonen. Geef nu lekker toe aan de vermoeidheid. Je lichaam is keihard bezig. Met 12 weken is je kindje tenslotte al compleet, en daar wordt nu dus hard aan gewerkt gefeliciteerd nog met je zwangerschap
dankjewel het is natuurlijk ook zo dat er keihard gewerkt word! Maar ik had niet verwacht dat het zo erg kon zijn zoals het vandaag is... dacht misschien in me bloeddruk wel laag? maar wanneer die extreme moeheid aan houd, gewoon ziek melden op je werk? tis nog geen maandag, maar zo ben ik niet in staat om met kids te werken!:S gelukkig is de vakantie in zicht! alleen ma di en wo nog werken daarna 3 weken vrij!(dat kan ik dus mooi gebruiken!)
ik heb het ook gehad... vreselijk... ik kon niks, behalve 16 uur per dag slapen en hangen... naar buiten gaan was me echt te veel. Ik heb me zelfs ziek moeten melden... Ik ga nu maandag weer aan de slag. Vanaf 10 weken ging het gelukkig iets beter, nog wel moe maar niet meer dat allesoverheersende gelukkig!
Het hoort er idd allemaal bij! Moeheid is mijn enige kwaal tot nu toe.. En ook de hoge temp hoort erbij. Als je eerder temperatuurde (zoals ik) dan merkte ik daaraan dat ik zwanger was!
Deze symptomen zijn voor mij heel herkenbaar. Ik wil je niet ontmoedigen, maar heb dit soms nog steeds. En dat je warmer bent kan ook, hoort er allemaal bij!
bedankt voor jullie reacties! Ben al lang blij te horen dat het gewoon normaal is hoor... ookal voelt het niet fijn! Het is uiteindelijk toch allemaal voor het goede doel! een klein wondertje! morgen gaan we het mijn ouders/broertje /zusje vertellen... en donderdag mijn schoonouders/zwager en oma (omdat die een uur rijden bij ons vandaan wonen en we daar donderdag heen moeten wachten we tot donderdag)
Ja, hoort er allemaal bij: hogere temp, (extreme) vermoeidheid, misselijkheid. Ik ken de duizeligheid ook nog steeds, vooral als ik 'te snel' opsta enzo. Mijn bloeddruk is goed, dus daar ligt het niet aan. Maar het is wel goed om daar even op te letten of het na te laten kijken. Hou vol deze weken: het is hard werken voor je lichaam en je kleintje, als het goed is ga je je daarna beter voelen!
oh meis, zo herkenbaar! Ik heb me tot 13 weken zo gevoeld! het ging op een gegeven moment niet meer met werken, toen heb ik via mijn manager een afspraak gemaakt bij de arbo. En toen mocht ik even een dag minder werken. Luister naar je lichaam en neem echt je rust als je het nodig hebt! En, ik kon het niet geloven, maar je gaat je echt weer beter voelen!
Je beschrijft het precies zoals ik me ook voel! Echt alles is me teveel en ik werk in de kinderopvang en zie nu al op tegen maandag.... ben zo moe, heb rugpijn, voel me 'vol' van het eten ookal eet ik nu een stuk minder aangezien niets me smaakt of ik alweer genoeg heb.. Ik ben nu 6 weken en 2 dagen, vind het allemaal zo spannend ook! Ben ook al best dik, hebben jullie dag ook? Ik pas mn broeken niet....
Heel herkenbaar! Alleen wist ik toen nog niet dat ik zwanger was Mijn vriend lag ik het ziekenhuis dus ik moest gewoon 3 x per dag op en neer rijden voor zo'n anderhalve week. Uiteindelijk durfde ik geen auto meer te rijden, omdat ik in slaap dreigde te vallen achter het stuur. Pas nadat hij uit het ziekenhuis kwam ben ik naar de dokter gegaan voor een bultje in mijn borst en toch wel hevige griepverschijnselen haha Ik ben morgen 21 weken zwanger en ben mijn opleving alweer voorbij! Van week 16 tot 19 kon ik de wereld weer aan De moeheid hoort er gewoon bij. Wat er ook gezegt is: Je lichaam is echt keihard aan het werk voor jullie wondertje Geniet van je zwangerschap Liefs, Sam
dat bijna in slaap vallen in de auto had ik vrijdag avond ook! niet verantwoord! maar goed daar leer je weer van! @siepie: ik werk ook in de kinderopvang, en zie ook op tegen maandag... ik heb wel het geluk dat ik alleen nog maandag dinsdag en woensdag werk, en daarna 3 weken vakantie heb, Dus dan valt het voor de collega's gelukkig niet zo op! Maar als het echt niet gaat gewoon ziek melden... want niemand heeft er wat aan als we grote steken gaan laten vallen... want dat krijg je wel nu je zo enorm lam bent! Bij ons zijn er redelijk wat op vakantie, en werk ik alleen... dus zit ook vaak op de bank met een kind op schoot, zodat ik mn rust een beetje kan pakken... We wachten af hoe het loopt... Maar wel aan ons zelf denken! Uit eindelijk krijgt je baas toch het geld weer terug van het ziekmelden omdat je zwanger bent. (mits het ziekmelden met je zwangerschap te maken heeft) verder pas ik nog wel mijn kleding,... ben net 1.7 kilo afgevallen omdat ik niet alles meer eet waar ik zin in heb, omdat ik weinig zin heb. Maar eet wel hoor! voel wel dat mn buik onder aan wat strakker voelt... het groeien zal wel gaan beginnen deze tijd. eerst je darmen en dan pas je echte buikje:d
ja hier ook herkenbaar! het hoort er idd helaas allemaal bij! en siepie ik pas mijn spijkerbroeken ook niet meer....heb gister met een elastiekje tussen knoopsgat en knoop gedaan..maar helaas zit voor geen meter! dus moet het maar ff met trainings/joggingsbroeken doen..:s
Zit in hetzelfde schuitje als jij! Moe, warm, duizelig, misselijk (zonder overgeven gelukkig) en de hele dag door een heel zwaar gevoel in mijn maag. Eten gaat moeizaam, vlees moet ik niets meer van hebben. Ach ja, je weet tenminste dat er wat gebeurt van binnen!
Mijn locatiehoofd is nog niet op de hoogte, mijn vaste collega van 3 dagen wel maar vind het zelf vervelend dat ik nu al last heb van mn rug (altijjd wel zwakke plek) maar dat zij nu al op sommige dagen al het tilwerk moet doen. We werken met zn 2en per dag. Word alleen op het moment ook 5 dagen neergezet en dat is wel erg pittig, zodra het kan ga ik naar huis of zit ik inderdaad f met een kind op de bank... Nog een paar weekjes wachten en dan aan iedereen vertellen, dan zal het ook makkelijker zijn voor mezelf om te zeggen dat ik het niet volhou... Succes nog de komende daagjes en dan lekker op vakantie! geniet ervan!