Hey allemaal. Ik voel nu sinds een week rare dingen in men buik. een soort van 'tikjes'. het gebeurd tussen men navel en schaambot. nu was mijn vraag kan dit de baby zijn? het is soms ietsje links onder men navel en andere keren meer in men onderbuik. ligt de kleine met deze termijn al zo hoog?? of zijn dit gewoon men darmen dat ik voel. het is men eerste kindje dus weet niet waar op te letten. als ik naar het hartje luister met de angelsound is het net boven men schaamstreek waar ik de hartslag hoor. iemand een idee?
Dat is inderdaad de baby Ik voelde het bij mijn eerste zwangerschap pas met 18 weken en nu met deze baby al sinds 14weken! Echt een heerlijk gevoel Geniet er maar van want nu zijn te schopjes nog lekker rustig, binnen enkele maanden kunnen ze verschrikkelijk pijn gaan doen
Nu begin ik me toch wel zorgen te maken of ik de baby echt voel. Ik voel sinds anderhalve week plopjes en gekietel rechts van mijn navel. Soms zelfs iets boven mijn navel. Kan dat zo hoog? Nu is het wel zo dat de verloskundige 2 1/2e week geleden zei dat mijn baarmoeder tot boven mijn navel kwam. Maar in mijn boekjes en uit verhalen van anderen lees ik dat de baarmoeder rond deze termijn vaak veel lager ligt... Ben ik gewoon extreem hoogdragend? Begin me natuurlijk weer zorgen te maken, want morgen de 20-weken echo....
Ja, mooi is dat he? Ik voelde mijn kleine vanaf een week of 15, toen twijfelde ik nog een beetje. Een week later wist ik het zeker. Kreeg net een serie schopjes (geen getik meer, maar echt harder, er zat meer kracht achter. Onmiskenbaar). Bij mij doet ze het als ik op m'n werk kom, als ik uit m'n werk in de trein zit, en 's avonds als ik ontspan. Ik vind het geweldig!