wie ook bijna geplande keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mutsie79, 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Hier ook even een kleine update: ik had vandaag weer een controle bij de gynaecoloog.

Als ik voor die tijd nog niet uit mezelf bevallen ben, moet ik mij op dinsdag 13 mei om 7.30 melden in het ziekenhuis voor een keizersnede.

De gynaecoloog heeft echter ook gezegd dat het hem tegen zou vallen als ik voor het weekend niet uit mijzelf zou beginnen! Er is dus grote kans dat ik in komende week alsnog zelf ga bevallen en de geplande keizersnede dus komt te vervallen. Natuurlijk kan het dan ook nog uitlopen op een spoed-keizersnede, maar dat zien we dan wel weer...

De dokter heeft mij aangeraden om veel te wandelen om een en ander te stimuleren. Dus raad eens wat ik de komende week veel ga doen! ;)

2. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Proficiat met je dochtertje! Fijn dat alles zo is meegevallen. Lekker genieten nu.

Hier heeft het ziekenhuis venmiddag gebeld, we moeten 19 mei om 11:00 in het ziekenhuis zijn.

3. Hoi!

Hier ook een geplande ks. Ik moet mij 10 juni melden voor een keizersnede. Heb er al 1 gehad vorig jaar toen onze meid geboren werd maar dat was een spoed-ks. En nu is het aftellen naar 10 juni voor onze tweeling.
    Nog precies 4 weken dus.

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Nog 4 weken, dan ben je dus bijna 40 weken bij de ks. Best laat bij een tweeling, of niet?

5. Ja, inderdaad. Maar tot nog toe zitten de kindjes in mijn buik nog het beste en zolang het goed gaat wil de gyn dat ze blijven zitten. Mocht er voor die datum iets gebeuren dan krijg ik alsnog een keizersnede. Sowieso. Maar als alles goed blijft gaan dan is 10 juni dé datum.

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Is natuurlijk ook zo.
    Nou, toch spannend hoor! 2 kleintjes! Veel succes nog de laatste weken. :)

7. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Even totaal offtopic: Ik heb even naar je foto's gekeken, wat is dat onwijs gaaf zo'n 3D echo bij een tweeling! Super!

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Aangezien ons meisje ook nog in een stuit ligt mag ik me ook gaan inlezen in een eventueel geplandde keizersnee

Komende week nog een extra echo en dan door naar de gyneacoloog...een stuitbevalling zie ik niet zitten, dus de uitkomst lijkt redelijk vast te staan ;)

ben benieuwd wanneer ze die dan inplannen :)

mischien een stomme vraag, maar hebben jullie je bed evengoed op klossen gezet?

9. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Spannend!

Je bed moet ook op klossen/verhoogd voor de kraamverzorgster, dus niet alleen voor de bevalling/verloskundige.
    Denk dat je m dus wel moet ophogen, hebben ze daar niks van gezegd bij de intake kraamzorg?

10. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    toen wist ik nog niet dat het waarschijnlijk een keizersnee zou worden en ging ik uit van een thuisbevalling

ik las ergens dat je na een keizersnee vaak ng 5 dagen ofzo in t ziekenhuis ligt en ik ga er vanuit dat ik daarna geen kraamzorg meer krijg
    zal eens bellen met kraamzorgburo als ik zeker weet hoe t gaat lopen

11. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ja, zou ik doen. Je woont ook in nl ga ik vanuit? Standaard is kraamzorg 8 dagen dus je zult nog wel wat dagen overhouden hoor.
    Ik heb de ks op vrijdag gehad, maandagochtend mocht ik naar huis.
    De 3 dagen (maandag werd niet meegerekend) in het zkh gingen van mn kraamzorg af, maar de vk heeft s maandags meteen 2 extra dagen kraamzorg uitgeschreven, ivm keizersnee en borstvoeding.
    Dat zijn dan 6 extra uren, en zo konden alle uren mooi verdeeld worden over alle dagen die ik dus had (scheelt als ze het meteen uitschrijven en niet pas aan het einde van de kraamtijd).

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ja ik woon gewoon in nl :)
    bedankt voor je antwoord

wel fijn om te horen trouwens dat je na 3 dgn alweer naar huis mocht :D

Deel Deze Pagina